SJMKrásný nový i když poněkud větrný týden přeji všem slušným lidem. Dlouho jsem váhal, zda napsat zde páteční postřeh. Vedl jsem debatu s fasádníky, jenž mám na domě. Jsou to dva živnostníci ve věku kolem 40 roků, inteligentní a pracovití lidé, kteří se jeví, že svému řemeslu i rozumí (to není dnes zdaleka pravidlem). Když přišla řeč na cenu práce, pravili, že letos zvedli sazbu o 40%, na celkových 420,-Kč/h a že i tak denně odmítají průměrně dvě zakázky. Na dopravu mají starou Fabku. K práci potřebuji vyjma základního náčení nějakou vrtačku na hmoždiny, něco na zamíchání lepidla a hotovo. Lešení jsem postavil sám, vodu a elektřinu přivedl svou, zbytky odpadu jsem odvezl do sběrného dvora v sobotu. No není to nádhera? A teď si to porovnejte s náklady na svém servise a cenou, kterou si účtujete. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 24. září 2018
SJMCo se děje? Rádiový klid, jako při přesunu tankových záloh RU u Kurska. Klid před bouří? Tak naposledy udělám malinký úkrok od gum, ale bez automobilů by nebylo ani jich. Přikládám nenápadný, ne úplně poslední, ale hodně zajímavý rozhovor, který bych se nebál nazvat "Německé ekonomické perpetum mobile". http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef-vw-otevrene-promluvil-o-vztahu-nemcu-ke-skode-zasti-zjevne-netrpi/ Pán skutečně popsal věci jak se mají, např. tato věta: „Z německého úhlu pohledu přicházíme kvůli Škodě o nějaké zákazníky, ale pro koncern je to výhoda, neboť titíž zákazníci mu přinesou větší zisk. Oni mají 10procentní marži, my ji máme tříprocentní. Takže když utíkají ke Škodě, z koncernového pohledu je to v pořádku a s tím my dokážeme žít.“ ˇA ještě jinak: Passat i Superb mají poměrně hodně společného, "Pašík" je ale dražší, Superb pro někoho líbivější, tzn. že i v mateřské zemi VW má logicky nemálo zákazníků a jak otevřeně přiznává pan gř,"nám to nevadí, protože oni (myšlemo ale my, VW) mají 10% marži". Z čistě ekonomického hlediska by bylo na místě i výrobu Passata přesunout sem a z marže 3% by bylo rázem 13%. Zde ale již začínají převažovat i jiné zájmy, než jen ekonomické, viz tento odkaz http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-chce-presunout-vyrobu-dalsi-skody-do-nemecka-cesti-odborari-se-stavi-na-zadni/ O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 15. září 2018
SJMEmisní norma ovlivní i trh s pneumatikami......... Děkuji redakci za zajímavý článek, který by nebylo dobré jen tak přejít i když je sezona přede dveřmi. Plně souhlasím s názorem, že dopady nové zkušební normy mohou mít také na pneumatiky a sekundárně na servisy i e-SH zásadní význam. Samozřejmě je zřejmé, že český trh co do rozměrové škály nedosahuje toho "západního", ale i pouhá polovina je ohromné číslo. Každý, kdo někdy naskladňoval ví, že je poslední léta, dík rozměrové škále, to byla alchymie, namíchat správný koktejl. Nyní to vypadá, že nastává soumrak širokých nesmyslů, jež se pomalu odvalují po ucpaných městech, virtuálních a rozkopaných dálnicích. Nejsem tak naivní, abych si nedomyslel, že ve svém důsledku se jedná prvořadě o problém de facto politický a je velkou otázkou, zda automobilky půjdou EK na ruku, či zda řeknou: A dost nesmyslům od bruselských stolů, které mnohdy odporují nejen zdravému rozumu, ale i fyzikálním zákonům. Sílu na to auto-loby rozhodně má. Dokud jdou prodeje nahoru, asi se v jejich přístupu nic nezmění, ale všeho do času. Pak se mohou dít věci. Každý z top manažerů, který má nebo měl „koule“ někdy více či méně zapochyboval o náhradě spalovacích motorů elektřinou, jenže pro politiky je elektřina posvátná kráva (jako kdysi pro jednu naši nadějnou političku byla biomasa). Každá z významných značek ve svém PR uvádí, jak vyvíjí a chystá do výroby něco elektrického, ale že by zase spěchali, to se moc říci nedá. Jednak jsou tam dozajista problémy technické i ekonomické a mnozí zřejmě ve skrytu duše očekávají v krach Tesly, který by jim dal do rukou silnější karty. Také nikdo nechce moc nahlas říci, že taková auta jsou po skončení životnosti baterie (údajně 8-10 roků) neprodejná, baterie představují dosud těžko odhadnutelnou ekologickou zátěž, pro masovou výrobu se nemusí dostávat také žádaných surovin a to hlavní, kde se vezme elektřina na masové dobíjení? Fosilní energii nechceme, jadernou si zakážeme, sluneční a větrnou dotujeme a o vodních elektrárnách po letošním suchu raději pomlčím. Nakonec, i ta jaderná potřebuje hafo vody na chlazení, jinak sorry jako, nejede. To popírání základního fyzikálního zákona z úst politiků je zufalé. Pro připomenutí: Zákon zachování energie je jeden ze základních a nejčastěji používaných fyzikálních zákonů. Tento zákon konstatuje, že energii nelze vyrobit ani zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie. Jedna partaj tu nedávno vykřikovala, jak poroučí větru a dešti a dnes nástupci postoupili o krok dál. Tak co, pánové, také se těšíte na dobu, kdy zase na 90% prodejů postačí opět 10-12 rozměrů, které naskladníte po desítkách a stovkách na sklad, nebude třeba dlouze přemýšlet, jak neucpat požární únikové cesty, jak se jednoduše ke gumám dostat a nepřeskládávat desítky jiných? Necháme se překvapit, zda nosným rozměrem nebude např. 155/70R16, nebo něco na ten způsob. V elektromobilech se příliš uhánět nebude. Těch pár minut, co naženete na D1 z P do B, lehce ztratíte u nabíjecí stanice. Ale český člověk je koumes a poradí si. Taková benzínová elektrocentrála v kufru to jistí. Stejně jsme si poradily i s fotovoltaikou, jež při použití mozku dokáže produkovat dotovanou elektřinu i v noci! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 11. září 2018
SJMCo vám potvrdí každý automechanik:http://www.autoforum.cz/zajimavosti/pohadka-o-trivalcovych-motorech-nabira-horkeho-konce-ford-zaluji-o-29-miliard/ O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 9. září 2018
SJMhttp://www.autoforum.cz/zajimavosti/belgie-chtela-danemi-zabit-diesely-a-vnutit-lidem-elektromobily-dopadlo-to-uplne-jinak/ O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 9. září 2018
SJMJedna dobrá zpráva od sousedů: citace - reifenpresse.de 28.8.2018 DPD významně zvyšuje náklady na sezónu - obchodní modelování velkoobchodních pneumatik pod tlakem. Lídr německého trhu v přepravě pneumatik, spol. DPD výrazně zdražil. Od 1.září o 50% vyšší sezóní přirážka než obvykle a zvyšuje i mýtné poplatky, o cenách za přepravu ani nemluvě. Konečně i dalším docvaklo ( PPL již dávno), že převážet balíčky pneumatik dodávkou, navíc balených po dvou kusech, křížem krážem republikou, je logistická perverze a když, tak si nechat pořádně zaplatit. Když přepravci přijdou o pneumatiky, na 99% to přežijí, když e-prodejci přijdou o přepravce, na 99% to nepřežijí. Na čí straně jsou trumfy je celkem jasné, ale že to trvalo. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. září 2018
SJMTak Čendo, když to tak čtu, https://echo24.cz/a/SZVTV/levice-chce-dopravu-v-praze-zcela-zdarma-at-vydelaji-nocni-zasobovaci-tramvaje -vidím, že budování komunismu v Práglu nabírá na obrátkách. Možná ceníky ani nebudeš potřebovat na zimu, když teď frčí kde co zdarma. Jak prosté-doprava zdarma. Škodovka dodá tramvaje i vlaky zdarma, řidiči i úředníci DP rovněž nebudou požadovat mzdu, Čepro dodá phm zdarma, za opravy se vozidel se nebude platit a DP vyhlásí tendr na dodávky pneumatik, jehož jednou z podmínek bude dodání ZDARMA. Tak již jen pozvat na ofiko návštěvu Nikoláse Madura, ať vidí, jak se to dělá. Má to jen jednu malou chybku, něco jako výtah do šachty Járy Cimrmana. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. září 2018
SJMTak co pánové, již se těšíte na sezonu? Jak čtu dnes a denně, ZROJE JSOU, tak proč se na hostině také nepomět a ceny přizpůsobyt době.https://www.novinky.cz/domaci/482095-vlada-se-dohodla-s-odbory-nekteri-statni-zamestnanci-dostanou-az-15-procent-navic.html Milionová armáda státních zaměstnanců, 2,5 mega st.důchodců a v neposlední řadě bohaté firmy, jež umí dosáhnout na národní i evropské dotace. Jak pravil soudruh poručík Troník, zdroje jsou opravdu 3.http://forum24.cz/agrofertu-za-minule-vlady-prudce-vzrostly-danove-ulevy-na-2-miliardy-korun/ Včera v TV pravil ekonomický expert KSČM s.Dolejš, že nyní je poslední příležitost, kdy je možné řádně zvýšit platy a důchody,dále to bude již jen těžší. OK. Já dodávám - je poslední příležitost, jak si i na servise zvednout tržby, dál to bude již jen těžší. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. srpna 2018
SJMhttps://www.e15.cz/rozhovory/pohlreich-prace-uz-neni-cool-vytvari-se-dojem-ze-narok-na-blahobyt-maji-mit-vsichni-1350594?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. srpna 2018
SJMPo 29 létech budování tržní ekonomiky, zjišťuji, že co se nepodařilo komunistům za 40 roků, to se podařilo "kapitalistům" o deset roků dříve. Blahopřeji.......https://www.novinky.cz/domaci/481811-slevy-pro-studenty-a-seniory-se-siri-nekde-uz-jezdi-mhd-zdarma-vsichni.html. Jistě mnozí znáte letitý výrok, kdy historik marx-leninizmu dostal otázku, zda budou v komunismu peníze? Odpověď: "U někoho budou a u někoho nebudou. Nejtěžší bude ta přechodová fáze". Vypadá to, že jsme do této fáze právě dospěli. Jdu blejt velebnosti. O všem, co hýbe gumařinou