SJMTo GP: Není za co se omlouvat. Uvedu poslední příklad k zamyšlení ze včerejšího pozdního odpoledne a pak dám již pokoj. Poblíž našeho marketu na sídlišti se nachází v obytné buňce (cca 2,7x5 m) výroba klíčů, zřejmě každý ví, co tato služba obnáší (večer na bazarech jsem našel obdobné, velmi pěkné buňky za cca 90.000-120.000 Kč). Potřeboval jsem udělat dva obyč.fab klíče. Celá operace trvala do jedné minuty. Vystavení dokladu trvalo určitě déle. Suma sumárum, dva klíče s účtenkou, 3 minuty a 90 Kč. Náklady na materiál odhaduji v řádu jednotek Kč. Ok. O cca 300 dál stojí u cesty pofiderní, křídou napsaný poutač, že místní pneu-bouda přezouvá celé auto za 440 Kč. Co na to říct? O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 18. července 2019
SJMTo GP: Nejsem si jist, zda je Tvůj optimismus úplně na místě. Jako všichni, co máme všech pět po hromadě, víme, že zdražuje se, až na vyjímky, téměř vše a rostou jak základní životní náklady lidem, tak téměř všechny náklady firem (mzdové, úroky, energie, nájmy, materiál .......). Je tudíž otázkou, zda zdražení např. o 50 Kč/kolo, nebude ve výsledku jen prach obyčejná sanace růstu vstupů s nulovým vlivem na vlastní ziskovost. Nicméně pro zákazníka, voliče AB, budete tak jako tak v lepším případě za vydřiducha, v tom horším za zloděje. Bohužel to není spekulace, ale každodenní realita. Proč ale hrát dál a dál roli užitečného idiota, zatím co stát, polostátní firmy a nadnárodní korporace se pakují. Po mě chtěl zcela nedávno při kontrole žú vysvětlit, proč mám více oborů činnosti, když je neprovozuji. Na otázku jsem odpověděl otázkou, zda je to trestné? Odpověděli, že nikoliv. Pak jsem podotkl, že pokud náš pan prime minister vlastní či nevlastní 250 firem, že ty mé dva předměty podnikání v žl by nemusely značit nepřekonatelný problém a tím debata skončila. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 17. července 2019
SJMMyslím si, že napsat toto sdělení pánovi nezabralo ani moc času. Tipuji, že bylo napsáno hezky od srdce, spíše se jen musel krotit ve výrazivu. No prostě klasika, ale za odvahu palec nahoru. Včera jsem pochytil cestou do práce z ČRo, že v důsledku nedostatku emisních povolenek letí cena elektřiny na burze vzhůru, a tak se máme připravit v krátké době na zdražení o nějakých bratru 15%! Rovněž sdělili, že velké sucho stále přetrvává, pak tu byly také jarní mrazy a z toho všeho tak nějak automaticky plyne, že že s nějakým výrazným poklesem, již tak drahých potravin, ovoce i zeleniny raději moc nepočítat. A když už jsem tak zabrousil do jiné oblasti, ještě jeden včerejší poznatek. Koupil jsem obyčejnou vrchní barvu na kov, plechovka jen o málo větší, než má játrová paštika. Uvádí 375 ml, cena 120 Kč. Pak jsem samozřejmě našel tu loňskou. Barva identická, 500 ml za 115 Kč. Tak si mohu s klidným svědomím říct: Letos je ji sice méně, ale za to je dražší. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 17. července 2019
SJMNávod pro váhající servisáky, jak vláda zdůvodňuje "úpravu" cen: Zvýšit se má také poplatek za vklad do katastru nemovitostí se má zdvojnásobit z nynějších 1000 korun na 2000 korun. Důvodem je podle vlády inflace a nárůst administrativy. Zdoj-Novinky.cz 2.7.2019 No není to skvělý argument? Myslíte, že úředník na katastru má jiný spotřební koš životních nákladů než člověk na servise? Asi ne. No a to zvýšení činí rovných 100%, čili žádné troškaření. Vím, je tu jistý, nikoliv nepodstatný rozdíl, a tím je monopol státu, ale např. takoví advokáti mají svou komoru, kde si odsouhlasí, že min. sazba za službu je např.900 Kč/h. Kdo by šel pod, může být až vyloučen a tím pádem nemůže již živnost vykonávat. Také námět k zamyšlení. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 10. července 2019
SJMA očekával snad někdo se zde přítomných jiný vývoj? Pokud si matně vzpomínám na příspěvky zde od "pěšáků" oboru, byly již na samém počátku výstavby závodu poněkud pesimistické. Zřejmě ta realita, viděná z 38 patra kanceláří, vybavených mahagonovým nábytkem a koženými křesly vypadá poněkud růžověji a problémy se jeví menšími. To, že automobilky nezažívají zrovna dobré časy není třeba rozebírat, to každý, kdo má všech 5 po hromadě vidí. To, že dosavadní zavedení dodavatelé pneu do fabrik vyklidí pozice bez boje, to si přeci u Nexenu nemohli myslet ani na vteřinu. Tak co zbývá, aftermarket? Nechám se překvapit. Zatím to vypadá, nejvíce překvapeni jsou sami Korejci. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 20. června 2019
SJMNěco na povzbuzení váhajících s úpravou cen - Do peněženek je zase o něco hlouběji, chtělo by se říci při pohledu na nejnovější údaje o inflaci. Podle Českého statistického úřadu totiž v květnu zdražilo téměř všechno od zeleniny přes pivo až po elektřinu.Celkově dosáhla v květnu meziroční inflace 2,9 procenta, což je více, než ekonomové předpokládali. „Nachází se o dvě desetiny nad prognózou České národní banky,“ říká Luboš Růžička z Raiffeisenbank.
Zdroj: https://www.denik.cz/ekonomika/inflace-v-kvetnu-stoupla-zdrazily-pivo-elektrina-bydleni-i-brambory-20190612.html ---Podraží-li na servise el. o 8%, nevím, zda-li to plně vykompenzuje pokles cen jablek z 36 na 33,90Kč/kg. To je to kouzlo tzv. spotřebního koše, které umožňuje hrátky s čísly. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 12. června 2019
SJMNěco mě tu nesedí -). Propad Německa, americká cla, brexit... A česká ekonomika dál roste........ Podívám li se ale do ACEA na prodej osobáků, vidím něco úplně jiného: Za leden až duben, Německo -0,2% (pokles o necelé 2 tisíce ks z 1,2 milionu prodaných ks), zatím co skvělá ČR, kde důchodci dostali přidáno 900Kč a zase dostanou 900Kč a babičky konečně mohou navštívit vnoučata, kde jsme postavili novou D1, učitelé dostanou 45.000 a další a další co se dělá pro lidi, zaznamenává pokles 10,4% ( -10.000 ks). Ač nerad, ale nemohu si pomoci. Současné ódy ( PR) na perfektní kondici české ekonomiky, evokují ono bájné vystoupení pánů T a K o ostrůvku stability v rozbouřeném moři. Zatím to moře kolem není rozbouřené, ale vítr se již zvedá. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 7. června 2019
SJMTo je zase článek spíchnutý horkou jehlou a již samotný úvod je k smíchu..."Většina nových vozů dnes platí za téměř bezúdržbové stroje". To teda pan redaktor perlí. Dnešní stroje se fakt neopravují, tam se leda mění a následně nejlépe celé vyhodit. Západní svět má nastavený cyklus obměny na 6 roků. Na tuto je auto vyrobeno, plánují se nové modely, je na tom postavena ekonomika firem. Jak uvádí profesor Friedrich Indra, prodloužení cyklu byť o jeden rok by byl velký problém, o 2-3 již katastrofa...viz. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prumysl-se-jiz-chysta-na-krizi-zpusobenou-elektromobily-slavny-motorar-audi-a-gm/ V článku ale chybí jedna, ale podstatná informace: jaká je životnost běhounu, deformační části, celého kola, co a jak se bude měnit a jaká bude cena. Toto se jaksi stále tutlá pod pokličkou a tam může být také kámen úrazu. Samozřejmě pokud by to mělo být funkční a výhody převyšují zápory, ok, pak by to byl sakra problém pro výrobce ráfků, senzorů, ventilů, strojů a de facto v konečném důsledku i konec mnoha servisů. Nezbývá než si počkat, právě tato firma ( i když nezpochybnitelný lídr) měl takových zpráv více, namátkou vzpomínám PAX a kde je mu dnes konec. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 5. června 2019
SJM a co toto video? https://www.youtube.com/watch?v=_CmzIryYo9c Po pravdě jsem nepochopil, v čem spočívá ta revoluce. Co mě ale zde udivilo, je pomalost toho nazouvání ( jako vzpomínka na servis v Antálii), a to raději pomlčím o vyzouvání a pak to množství lidí kolem, tak to jsem nepochopil. Rád se nechám poučit, jak to sundá například běžnou koncernovou gumu cont.z Al, co nebyla 4 roky sundána ( myslím na těsné patky a extra slabé a měkké boky)? O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 1. června 2019
SJMTesla se řítí do propasti. Její akcie se od začátku roku propadly o 40 procent
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/tesla-akcie-propad-bankrot.A190522_194517_eko-zahranicni_div A jaká je česká zkušenost? Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektromobil-elektrina-auto-golf-d1-nabijecka-elektromobilita-dalnice.A190518_476537_ekonomika_mato Co pan redaktor vlastně zjistil? Auto je drahé, chybí dobíjecí stanice a dojezd nic moc. Převratným zjištěním je, že v kopcích "žere" více, za to v kolonách málo. Pan redaktor vyvodil závěr, že je to "ideální vozidlo do kolon". Možná bych doporučil postát pár hodin v koloně v červenci při +40°C, nebo naopak v prosinci 14h na Vysočině. Možná by pán přehodnotil svůj poznatek. Jak já to vidím, jedná se o ideální pohon např. pro české seniory. Možná by mohli dostávat na koupi i patřičný státní příspěvek (co třeba 75%) a svá vnoučata konečně i někam nedaleko vyvést ( podobně jako dědek v Postřižinách). O všem, co hýbe gumařinou