SJMZprávy nejen ze světa hmyzu - https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/obri-fuze-automobilek-po-prvnim-dni-je-vitezem-fiat-chrysler-porazenym-psa-1363794?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Tak už jen zbývá, aby v rámci efektivity, racionalizace, multiplikace, sdílení vývoje a platforem, koordinovaného přístupu na trhy a nevím co ještě, sfúzovali VW s PSA a bude vymalováno. To, o čem jen snili socialističtí plánovači v RVHP, se povede jejich ideologickým odpůrcům a ani není třeba žádná revoluce. Je jen otázkou času, kdy tam někdo přijde na to, že je neekonomické vybavovat vozidla desítkami různých rozměrů pneumatik, ale postačí bratru 10-15 zákl. rozměrů, jak to nakonec bylo před nějakými 20 léty. Pozitivem pro pneu branži budiž fakt, že gumky na baterkách se sjíždí velmi rychle a jsou značně náchylné k defektu, ale na druhé straně, vzhledem k ceně "baterek" vs kupní síla ve zdejší kotlině, tak tento fakt asi ještě dlouho nebude mít podstatný vliv na místní pneu obor. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 1. listopadu 2019
SJMPM-v pneuservise? proč ne? Ono se to ale de facto už i děje, někde. Je to cesta, jak částečně ořezat "peaky", jak dnes často slyším u managerů. Jako nadšený lyžař nad nápadem areálu slovenského miliardáře povytáhnu obočí. Zakoupit si vstupenku 2 měsíce předem za 250, super. Má to ale jednu neznámou, a tou je počasí. Docela blbě se lyžuje, když nemáte např.sníh, když pro mlhu nevidíte na špičky, nebo jste promočení na kost. Ani jeden z těchto, pro lyžování zásadních faktorů, na servise nehraje žádnou roli. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 28. října 2019
SJMMarně tu pátrám v diskuzi po odkazu na web, na liché počty pneumatik starších pneu atp. Budu vděčný za pomoc. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 27. října 2019
SJMRoman-vidím to stejně. Bohužel, zákon je zákon i když je docela zprasený nebo zastaralý, což ale v případě ČR není věc nikterak vyjímečná. Ideálně bych viděl cedule o zpětném odběru sundat, mít smlouvu-vy s dodavatelem-ly, kde je popsán způsob, jak je s gumou po životnosti naloženo a máte klid od prudičů. Zákon hovoří jasně-výrobce/dovozce a je zřejmé, že není na trhu guma, kterou by tu někdo nevyrobyl, nebo nedovezl (myšleno dovoz ze zahraničí) snad s jedinou vyjímkou, a to pokud si objednáte přes zahraniční eshop a gumy přijdou z venčí, pak se stáváte ale rovněž osobou povinnou a musíte se zaregistrovat do systému MŽP atd. Smyslel zákona, dle mého mělo být, aby likvidace dopadla na výrobce a také na dovozce, protože posílat staré gumy zpět např. do Číny by asi nebylo to pravé. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 22. října 2019
SJM Místa zpětného odběru pneumatik
Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech, stanovuje mimo jiné povinnost výrobcům pneumatik zřídit místa zpětného odběru. Místa zpětného odběru pneumatik musí být stejně dostupná jako místa prodeje pneumatik, což znamená, že se musí jednat také o místa veřejně přístupná. Místa zpětného odběru musí být viditelně označena a zpětný odběr musí probíhat bez nároku na úplatu (zdarma), bez vázanosti na koupi nové pneumatiky či jiné služby a nesmí nadměrně zatěžovat konečného uživatele. Výrobce musí pneumatiky od konečného uživatele odebírat bez rozdílu jejich značky nebo typu.-----Výrobci/dovozci pneumatik – tzv. povinné osoby, plní své povinnosti stanovené pro zpětný odběr použitých pneumatik v individuálním systému (samostatně, organizačně, technicky na vlastní náklady) nebo prostřednictvím kolektivního systému, kdy právnická osoba oprávněná k provozování kolektivního systému zajišťuje společné plnění povinností výrobců, kteří pneumatiky uvádí na trh. Hovoří zákon někde o prodejci, že je povinnou osobou? Já jsem to nenašel, případně se rád nechám poučit.https://www.mzp.cz/cz/odber_pneu O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 22. října 2019
SJMZcela nedávno jsem se zakecal u kamaráda, co provozuje malý autoservis. Má jen ty nejlevnější stroje na přezouvání, ale jak říká, je to jen zcela okrajová služba pro stálou klientelu, kteří přezutí vehementně vyžadují. Náhodné zákazníky ochotně posílá o dvě ulice dál a používá k tomu celou škálu úsměvných různých výmluv. Během našeho pokecu jsme z rádia zaslechly asi 3x, jak pohodovou jízdu nám přeje český VÝROBCE pneumatik Tomket. Pravil abych mu to objasnil, že on sice nastoupil na zkušebnu ještě do Rudého Října a po deseti létech odcházel z německého Barumu, pak že něco slyšel o korejcích v Žatci a poslední český výrobce Mitas byl nedávno prodán Trelleborgu, ale co mu iniklo, že nikdy neslyšel o tomto českém VÝROBCi, dneska de facto jediném. Nakonec jsme se zamýšleli nad termínem klamavá reklama. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 17. října 2019
SJMNěco pro paní MF. 1)Michelin uzavře výrobní závod v Hallstadu. Důvod: 16" pneu z tohoto závodu nejsou sto cenově konkurovat výrobcům z Asie. 2) GY bude robotizovat závody v Hannau a Fuldě, aby byli konkurenceschopní. Jen tak na okraj to postihne 600 zaměstnanců v Hannau a 450 Fuldě. 3) Dozorčí rada společně s výkonnou radou spol. Continental AG přijali "Strategii 2030", která se dotkne přibližně 20.000 pr. míst po celém světe, z toho v samotném Německu asi 7000. Při těchto zprávách se vkrádá na mysl otázka, z koho budou státy ždímat daně, až práci masově zastoupí roboti. Na toto by mě dozajista odpověděl náš pan ministr průmyslu Havlíček, jenž se vždy na tomto tématu vášnivě rozjede. Společnost se na počátku živila lovem, pak přišlo zemědělství, pak průmysl, nyní z velké části služby a pak asi již jen budeme pobírat dávky a důchody. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. října 2019
SJMPrvní vlaštovka: https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/continental-ktery-pusobi-i-v-cesku-planuje-zavirani-tovaren-a-propousteni-1362695?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu Člověk se musí pousmát, slyší-li, že Německo kvapem míří do recese, ale tady to šlape a průmyslníkům chybí 300.000 pracovníků a toužebně vyhlíží Ukrajince, aby konečně mohli našlápnout do průmyslu 4.0 O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. září 2019
SJMA zas a pořád - bla, bla, bla. https://www.e15.cz/zahranicni/prerod-nemeckych-automobilek-prisel-ve-spatny-okamzik-1362334 --- Tady autor článku ovšem perlí "Největším hitem nejsou luxusní vozy, ale menší elektromobily, které si budou moci dovolit i méně majetní lidé. Například Volkswagen model ID3, který by měl od příštího roku sloužit jako lidový vůz budoucnosti. Jeho cena nepřesáhne 40 tisíc eur, což je zhruba 10 průměrných německých platů". Pane autore článku, vřele doporučuji si zajít do autosalónu, nebo i kamkoliv jinam, ideálně např. pro hypotéku a ohánět se národním hrubým platem. Dozajista budou prodejci štěstím bez sebe. Také "očekávám", že "baterka" bude i zde, jako i v dalších krajinách bývalého východního prodejním trhákem a o úspěchu ještě dále na východ nepochybuji. No a když to tu náhodou lidé nepochopí, tak jim ty staré káry hezky zdaníme a když ani pak nedají pokoj, tak jim je zakážeme, protože lidi neví, co je pro ně dobré.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. září 2019
SJMPánové, nenechte cloumat svým majestátem. Vzhledem k tomu, jak vytrvale si EU dík VLTP a VLTP2 pod sebou podřezává větev, čekají nás krušné časy a toto jsou jen lapálie. Mám dojem, ač automobilky předvádí ve Frankfurtu jednu elektriku za druhou, sami nevěří tomu, že toto je cesta. Myslím si, že jen otázkou času, kdy se rozběhne kolotoč bankrotů a propouštění, které na nás i Slováky tvrdě dopadne a bude to mít dominový efekt. Dnes je již běžné, že odběratel vám negarantuje žádné odběry, ale žádá snížení ceny, běžně i o 20%, což je pro mnohé doslova ortel smrti. To jsou mé zkušenosti posledních dnů, článek to jen dokresluje. Dokud nebude celá Evropa rýt držkou v zemi a lidé pak nezametou se současnou politickou garniturou, nic se nezmění. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/hrozba-bankrotu-automobilovych-firem-je-nejvetsi-od-posledni-krize-tyka-se-i-ceske-republiky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu O všem, co hýbe gumařinou