Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMKaždý je strůjcem svého štěstí, praví jedno pořekadlo a ještě na jedno jsem si vzpomněl: "Kdo chce moc, často nemívá nic". Jinak jen přidávám odkaz, co dnes se náhodou zobrazil. "Finanční poradci z renomovaných společností si soukromě přilepšovali distribucí neregulovaných investičních produktů". Vysoce rizikové investice však pro klienty často nedopadly dobře.https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-firmy-toxicke-bokovky-financnich-poradcu-privedly-drobne-investory-do-uzkych-239080#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 3. listopadu 2023
 
SJMSouhlasím s Romanem. Z jeho úhlu pohledu je tomu tak. Pak je tu ale i druhý pohled, neméně důležitý, a to zákazníka a ten se za poslední 3 roky dost změnil. Dříve bylo handrkování o ceně spíše dílem ješitnosti či jistého druhu "sportu", nebo často nabubřelosti zákazníka. Dnes, kdy všechny základní životní náklady se skokově zvýšily o desítky procent, se pro mnohé, cenové vyjednávání stává nutností. Když mladé rodině, která s měs. příjmem cca 50000 patřila do střední třídy, stoupne hypotéka ( nájemné) z 11000 na 21000, energie ze 3000 na 7000, o cenách potravin raději ani nemluvit, rázem domácí finance vypadají poněkud jinak. Je také pravdou, že tyto rodiny vlastní z nutnosti 2, často postarší auta. Když vidí, že cena 5 roků staré káry stojí stejně, jako stála v té době nová a pak uvidí ceny nových, nemluvě o elektrických, mnozí propadnou do beznaděje. Jak znám mladší maminky, šetření na milovaných dětech je úplně až to poslední, ale první na řadě bývá tatínek a protože auta jsou tatínkova parketa ( že maminka je využívá často mnohem více je většinou nepodstatné), tak ten musí ušetřit na provoze. No a výsledek je tu. Na nové nemáme ani náhodou, tak budeme opravovat a opravovat a to pokud možno co nejlevněji to půjde. PHM za 40 tomu jen přidávají na vážnosti. Samozřejmě, všichni to nemají takto. Je dost lidí, co nějaké kačky, pokud jde o káry, domy, dovolené neřeší, leč co se prací v servisu týče, tak ze zkušenosti patřili k nejhorším. Napadá mě jediné: Dobře již bylo.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 27. září 2023
 
SJMKrásný letní den všem. Včera jsem prošel na STK s nejobyčejnějším přívěsným vozíkem. Mrkli na světla zda vše svítí a bliká, očko na pneumatiky a zacloumat na kouli. Úkony na 3minuty, žádný materiál, žádný stroj ani přístroj netřeba. Cena 700Kč. Tomu se říká byznys, já bych pro to však měl poněkud jiné slovo.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 20. června 2023
 
SJMVelkou náhodou jsme nedávno po létech potkal jednoho bývalého polského kolegu. Dělal dříve hlavně velkoobchod, posléze se hodně zaměřil na Čínu, ale také na servisní služby. Covid a vše dění kolem mu prý změnil priority, soustředí se hlavně na servis. Dnes má 2, poměrně velké servisy ( celkem 16 stání + velké skladovací prostory) ve velkých městech a Čínu vozí již jen pro svou potřebu a něco málo na následný prodej. Na jaro se těší, protože prý nakoupil Goodride velmi levně, např. 205/55R16 za 115 zł, což je cca 560 Kč, a to včetně dopravy, která je údajně na předcovidové ceně. Bude to dozajista zajímavé.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. dubna 2023
 
SJMhttps://www.portalridice.cz/clanek/pneu-pro-elektromobily?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=737631&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box Článek, co do kvality podprůměrný, ale nějaké vodítko dává. To hlavní ovšem nezaznělo, a to životnost pneumatik. Díky "obřímu krouťáku" v kombinaci se služebním vozidlem (náklady platí zaměstnavatel), se životnost oproti běžnému vozu zkracuje až 3x, prohlásil GŘ jedné české banky. Mimo jiné také řekl, že defekty na EL. jim narostli proti spalovákům 5x a nikdo, komu je přiděleno, ho nenabíjí doma. Praha-Ostrava se prý dá udělat za 6h. Samé "výhody", ještě že jsou alespoň tak levná:-)
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 24. února 2023
 
SJM"Na Ústecku si jihokorejská společnost Nexen Tire postavila svou první montovnu na pneumatiky". Již tato první věta říká o znalosti problematiky výroby pneumatik autora článku mnohé. Jak jsem následně se dozvěděl v reakcích na FB, spoluviníkem nuzných mezd je samozřejmě Fiala, MPO, MPSV atd. Co mě ale fakt dostalo, tak vyjádření, že za 4 roky po nástupu nedostali přidáno. Vzpomněl jsem si na slova bývalého kolegy, který to v dobách největší slávy dotáhl na 250 zaměstnanců, který před cca 15 léty říkal toto: "Já tady nechci lidi, co jsou spokojeni s 15000Kč, já chci lidi, kteří chtějí 30000. Samozřejmě se nehrnu do zvyšování, ale vážím si těch, co přijdou a řeknou, že buď jim přidám 5000, nebo chtějí ihned odejít. V 90% dostanou přidáno a jsme všichni ok. Pak je druhá skupina lidí, která přijde a žádá pouze zvýšit plat. Když jim ho ale nezvýším, protože si myslím, že si to nezaslouží, tak oni nepodají výpověď a zase jsou jak šedé myšky, přitom bych byl rád, pokud by odešli". Samozřejmě charakter výroby nelze 100% srovnávat s gumárnou, kde se od zaměstnanců očekává jen strojová, opakující se práce, hlavně moc nepřemýšlet a plnit na 100% co má, ale i tak po 4 rocích zjistit, že jsem se s platem nepohnul, to nepochopím.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 1. února 2023
 
SJMNeví, zda pán je takový optimista, nebo jen záměrně neříká celou pravdu. https://cc.cz/k-prodeji-pneumatik-se-dostal-nahodou-ted-ma-obrat-pres-miliardu-kola-z-e-shopu-rovnou-i-prezouva/
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. ledna 2023
 
SJM"dobrých" zpráv není nikdy dost: ....Brusel se hodlá zaměřit také na pevné částice. Železitý prach z brzd má klesnout o 27 procent, v případě opotřebení pneumatik bude ještě upřesněna metodika, a tedy i finální cíl. Problémem pro elektromobily je zde skutečnost, že jsou o zhruba 40 procent těžší než vozy se spalovacím ústrojím. https://www.autoforum.cz/predstaveni/automobilky-se-bouri-proti-finalni-podobe-normy-euro-7-prinese-i-neustale-sledovani-a-vynucene-vypinani-aut/
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 11. listopadu 2022
 
SJMpneunm-skutečný masakr nastal v kontaktních centrech dodavatelů plynu a elektřiny, obzvláště když lidem končí fixace a dozvědí se výši nových záloh. Jen taková drobnost, zastropování cen platí až od 2.1.2023!!! Tak se stane, že ze zálohy 2300 je v okamžiku 14000 a po novém roce to možná bude "jen" 7000. Holka na přepážce mě pravila, že v pondělí se opravdu bála, že bude napadena. Nejhorší na tom je, že já ty lidi úplně chápu, ale nic s tím nenadělám, pravila. Jako úsměvná zpráva v této ponuré době působí zpráva od VW, že uvede do prodeje menší, ale levný elektromobil, jehož cena by měla být do 650.000Kč. No nekupte to.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. listopadu 2022
 
SJMVážení bývalí kolegové, při vší úctě, kterou k vaší práci chovám ( sám 15 roků v oboru), elektřina i plyn v mnoha jiných oborech působí doslova armagedon, který se následně zákonitě přelije do zbytku společnosti. Politici a je lhostejno z které strany či státu, jsou ne jeden krok, ale několik kroků za vývojem událostí. Nás je firmě, co by se na prstech jedné ruky napočítalo. Obráběcí stroje, relativně nové, dnes běžně mají i 10 motorů, elektronika má výkonnou klimatizaci a k tomu non-stop ofuk vzduchu, tzn., že el. hodiny se jen vrtí. Loni jsme se vešli za el. do 0,5mega, nyní jsme aktuálně na 1mega a když vidím cenu na burze, děsím se, že budeme na 2, ne-li 3 mega. I přes 100% zdražení oceli a ostatních kovů, jsme ještě loni vytvořili přiměřený zisk, ovšem s cenou kolem 15-20 Kč/kWh to bude totální kolaps. Co bude následovat, raději nedomýšlím.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 23. srpna 2022
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz