ShamboPřátelé, když jsme u té staré dobré ruční práce - máme tady další novinku ze světa gum a servisů. Americká organizace DARPA ( zkráceně - obranná vědecko -výzkumná agentura ) představila svůj nový vynález zkázy. Nově vyyvinutý robot pro automatickou montáž pneumatiky by stál dnes okolo 10 000 USD, další výzkum by měl snížit cenu do 3 000 USD. Vědátoři se setkali s větším problémem, než by se původně laikům z koncernů zdálo. Montáž pneumatiky není nic jednoduchého, hlavní komplikace byla způsobena nutností správně držet instrumenty v mechanických packách. Pokud se podíváte na video, bude celý proces 8x až 24x zrychlen. Dá se říct, že zatím nám ze strany US-výzkumníků nic nehrozí. Na rozdíl od nabízečů rohlíčků, omalovánek a káviček. Práci čest! A slíbené video je zde http://www.youtube.com/watch?v=scOd9aILwPY&feature=player_embedded O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 5. dubna 2013
Shambohttp://www.novinky.cz/krimi/298162-autobusu-za-jizdy-upadla-dve-kola.html Proč ta kola asi upadla? O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 5. dubna 2013
ShamboPěkný den, přátelé. Pár drobností ze světa. Během vaší diskuse o pneu runflat byly zveřejněny výsledky průzkumu reakce kupujících na runflat z prvovýroby z dílny renomovaných analitiků z USA - J.D.Power. Jak to dopadlo? Výsledky a závěry jsou zajímavé. Výrobci kompletují hlavně luxusní a sportovní vozy pneu runflat s nízkým valivým odporem, ale zákazníci jsou s nimi spokojeni proti očekávání méně a méně. Ze vzorku 1000 uživatelů vyjádřilo spokojenost s obyčejnými pneu v kategorii vozidel sport 732 dotázaných, s runflat jen 665 dotázaných. V kategorii vozidel lux je to vyrovnanější - spokojenost u 739 dotázaných s obyčejnými pneu, 728 - s runflat. Ale žádné jásaní, že. Mezi dotazovanými měnilo aspoň jednu pneumatiku runflat ve sledovaném období 31% uživatelů, obyčejnou - 19%. Průměrná živostnost obyčejné pneumatiky uvádí J.D. Power na úrovni 36 310 km, u runflat je to o bratru 10 000 km méně. A navíc - zákaz oprav u runflat. Obyčejnou pneu si může nechat ovšem zákazník látat jak chce a kdy chce. Runflat jsou celkově i dražší, jednak spotřebou materiálů, jednak dražším vývojem. Ušetříme na rezervě, ale musíme dráž a častěji kupovat pneu na výměnu.Zákazníci jsou mírně zmateni i v otázce valivého odporu. Nejsou zcela přesvědčeni, že nižší valivý odpor není vykoupen zhoršením jiných důležitých vlastností pneumatiky. Majitelé sportovních vozů jsou ochotni pneu runflat konkrétní značky doporučit ke koupi svým přátelům jen ve 14% ze vzorku respondentů, u standardních pneu je to už 28% - 2x více. Takže - ne vše, co koncerny v potu tváře vyvnou, vyrobí a prosazují, zákazníci bez reptáníkoupí a upotřebí. Pěkný den, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 4. dubna 2013
ShamboTady další doplnění k tématu. http://www.pneurevue.cz/aktualni-cislo-1/pneu-revue-2-10/jak-stare-je-jeste-nove.html Zdá se, že otázka data výroby pneumatiky a jejich užitných vlastností nám plodí zástupy agitátorů - psavců. Je logické, že čím je výrobek starší, tím je jeho užitná vlastnost menší. Pokud to není např. Henessy nebo olomoucký tvarůžek. Ale o kolik menší? O kolik nižší? Jaká je potvrzená technickou zkušebnou odchylka mezi novým a starším? Jsou směsi a technologie např. z roku 2009 kvalitnější nebo horší než u výrobku z léta 2012? A pokud zákon připouští použití zimních osobních pneu v letním provozu ( mám na mysli červen, červenec...), tak v této souvislosti je otázka bezpečnosti uživatele s letní pneumatikou vyrobenou v r. 2010 a jejím možným např. nižším brzdným účinkem pseudoproblém. Praxe potvrzuje, že o DOT se zajímají mnozí řidiči. Ale jaký mají mít v pneumatice tlak, to je pro mnohé otázkou za milion. Pěkný jarní den, přátelé. Jdu odhrabávat chodník, zase napadla troška sněhu. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 31. března 2013
ShamboA něco málo ze světa - Goodyer oznámil před několika dny zahájení výroby své nové vzducholodi. Jak jinak - zakázku obdržela společnost Zeppelin Luftschifftechnik. A nové koncernové plavidlo ( těžší než vzduch ) se bude hrdě jmenovat Zeppelin LZ N07-101. Létající hračka gumařského koncernu má být větší , rychlejší, dokonalejší ... prostě jako vždy. Ale to není vše. Nová marketingová kampaň Goodyearu pod názvem Made to Feel Good rozvíří prodeje na evropském trhu. Autoři kampaně se chtějí místo zdůraznění technologických vítězství konstruktérů nad gumovou hmotou více soustředit na pocit z jízdy. A vzhledem k tomu, že jakýkoliv nákup v rodině podle nich ovlivňují více a více ženy, bude kampaň zaměřena i na něžné pohlaví. Obávám se, že při pohledu na stav našich silnic asi budeme mít letos minimum skvělých pocitů z jízdy. A pokud má Goodyear a jeho marketingoví inženýři pravdu a nákupy v rodině opravdu více a více ovlivňují ženy, tchyně a snoubenky či přítelkyně, tak není jisté, že si dámy na jaře místo lodiček nebo anticelulitidního krému koupí gumy. A ještě jedna drobnost - doufejme, že ten nový zepelín doletí dál, než vzducholoď Hindenburg. Pěkné svátky, přátelé. http://www.youtube.com/watch?v=F54rqDh2mWA O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 29. března 2013
Shambohttp://www.novinky.cz/domaci/297591-na-letni-pneumatiky-jeste-neprezouvejte-vyzyva-ministerstvo-dopravy.html O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 29. března 2013
ShamboZ domova: SKarta, IZIP, Opencard. Miliardy v háji. Nikdo nice neví, nikdo se nepamatuje, nikdo nikoho nechytil. Asi jsme země netušených možností. A Dr. Hušák - veleúspěšný kormidelník Sazky - se stane zmrzlinářem. Možná bude stánek i před Sazka arenou. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 29. března 2013
ShamboHohencenda: ahoj, to na Kypru v únoru dopadli hůř - loni tři náklaďáky, letos jenom dva. Snad se chlapi pochlapí. No a u nás - bude to velmi těžké, ale nebudu to vzdávat. Banzai, pánové! O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 28. března 2013
ShamboA ještě něco ze světa: máme tady čerstvé údaje o registraci nákladních vozidel v Evropě za únor 2013 v plné kráse. Nejsou to hezká čísla. Celkově si trh pohoršil ve srovnání s únorem 2012 o 13%. Naše republika je na tom celkově mikroskopicky lépe - ztráta pouze 11%. Slovensko hlásí propad 32%. Na stejných -32% si hráblo ke dnu Finsko i Itálie. Německo - mínus 14%. Ale máme i rekordmany - úderníky: v kategorii vozidel nad 16 tun si Řecko polepšilo o neuvěřitelných +300% - místo dvou náklaďáků z loňska se prodalo v okolí Athén během letošního února už náklaďáků osm. Blahopřejeme!! Není to však bohužel nic veselého. Takže - pro milovníky hororových statistik a vražedných čísel: http://www.acea.be/images/uploads/files/20130327_PRCV-1302-FINAL.pdf O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 28. března 2013
ShamboZe světa: Po 53 letech činnosti Michelin uzavírá svoje zastoupení v Řecku. O řecké zákazníky se v rámci reorganizace bude starat filiálka v Rumunsku. Což překvapení není. Nokian zahájil vyšetřování zneužití podnikových dat a znalostí skupinou bývalých klíčových zaměstnanců, kteří si vytvořili svou vlastní vývojovou a konstrukční kancelář. Průmyslová špionáž proti vlastní firmě v solidním Finsku? To překvapení je. A možná také není. O všem, co hýbe gumařinou