ShamboKurs eura vůči koruně se zvýšil za rok o cca 3%. Zdá se, jako by koncové ceny Barum Conti přepočítal v souvislosti s kursem. 1375 x 1,03 = 1416 Barum moc neprodáváme, nejsem v této oblasti tak zběhlý jako vy všichni, ale snad by to tak mohlo být. Ovšem - mohu se zcela trapně mýlit :) O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. května 2013
ShamboGumám zdar, přátelé. Dnes byla zveřejněna nová data o registraci nákladních a užitkových vozidel na evropských trzích za duben 2013. Výsledky jsou velmi rozporuplné. Nedopadli jsme nejhůře, pokud se porovnáváme s repetenty a průšviháři. A dopadli jsme špatně, pokud se porovnáme s těmi lepšími ve třídě. Celkově sice za duben celoevropsky ve všech kategoriích vozidel proti loňskému roku zaznamenáváme růst 3,6%, ale my jsme si pohoršili celkově o -2,5%. Nárůst je u nás pouze v kategorii vozidel nad 16 tun, růst o 5,4%, český trh jistě potěší. Z těch zajímavějších evropských destinací uvádím tyto země: na hrdých britských ostrovech jsou v porovnání s minulým rokem hrdí na výtečných+29.5%, Německo poskočilo na +3.7%. Francie však o -3.8% a Italové o -20.2%. Za první čtyři měsíce 2013 je premiantem opět Velká Británie s růstem +11.3%, ovšem padá Francie o -9.0%, Německo o -11.2%, Španělsko o -12.9% a Italové o -23.9%. A pokud jste milovníci čísel, faktů a statistik, výsledky máte zde: http://www.acea.be/images/uploads/files/20130529_PRCV-1304-FINAL.pdf Gumám zdar, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 29. května 2013
ShamboGumám zdar, přátelé. Rakousko nepatřilo nikdy k zemím zaslíbeným pro extremální sportovce. Ještě tak valčíky, opereta, frivolní Vídeň , kavárna Sacher a hromadné návštěvy rakouských chasníků ve znojemských zábavních podnicích. Časy se však mění. Obrovským zjevením dneška je zaslouženě stratosférický skokan Felix Baumgartner. Ovšem 1. srpna se jej pokusí překonat pod patronací CONTINETAL čtveřice odvážných rakouských bicyklistů. Hoši se chtějí vydat na galuskách Conti a velocipédech neznámé nám značky na průjezd Ruskem. Start je na Rudém náměstí a pokud sportovcům neukradnou kola, měli by se objevit už po 14 dnech ve Vladivostoku. Prakticky kopírují trasu našich pradědečků z Československých legií. Ti ovšem s puškami v ruce putovali ve vagonech i pěšmo po Transsibiřské magistrále skoro dva roky. Jak organizátoři upozorňují, Rakušany čekají ,, nejen silnice, ale i extremální klimatické podmínky a ne ideální infrastruktura.,, O miliardách komárů se zatím nikdo nezmínil. Obávám se, že ani ty nejlepší galusky Conti Cyclocross nebo Conti Race King si neporadí s tím, co se na hochy v červenobílých dresech chystá v sibiřských dálavách. Plánovaný výkon pochopitelně aspiruje na zápis do knihy rekordů Mr. Guinnesse. V přiloženém videu uvidíte, co si prožila americká výprava tamtéž :) http://www.youtube.com/watch?v=jjz96EmVF04 Gumám a sportu zdar, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboČendo dobré ráno, teta má pravdu. Jsou šikovní ti kluci opálení... obchodní duch a vynalézavost a energii jim nikdo neupře! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. května 2013
ShamboGumám zdar, přátelé. Zatímco náš statečný premiér létá z Prahy do Moskvy, z Moskvy do Soči, ze Soči do Jekatěringurgu a z Jekatěrinburgu do Prahy ( za vším hledej ženu - tedy madam Sklodowska - Curie a její atomové jádro ), my se s vámi podíváme do Turecka. Na nenápadném, leč významném sedmém místě mezi evropskými výrobci pneumatik se zdatně rozvíjí mladý a dravý turecký koncern BRISA. A to je mu teprve rovných 25 let. V roce 1974 byl založen pod značkou LASSA. A proč je dnes BRISA? V roce 1988 se spojil BRIdgestone se zakladatelem Lassa - společností SAbaner Group z Istanbulu. Aktuální výkon výroby je na úrovni 10 milionů kusů ročně jak pod značkou jak Bridge, tak i Lassa. Není se tedy co divit, že LASSA si hledá další skulinky pro možnost dodávek na celoevropský trh i v zimních osobních pláštích. Na boloňském veletrhu firma předvedla svou horkou novinku pro mrazivá rána - LASSA SNOWAYS 3. Testy se údajně úspěšně prováděly ve Švédsku při holomrazech -40 stupňů celsia, testovací jezdci naštěstí přežili a o život snad nepřišlo žádné místní zvíře. Turecké technologické centrum je velice úzce propojeno s vývojáři Bridgestone v Římě i v Tokio. Turci se musí snažit, ambiciózní plán jim ukládá do roku 2015 dosáhnout obratu ve výši miliardy Obamových dolarů. A tak se připravme na to, že náš život kromě turecké kávy, tureckého medu, tureckých lázní a tureckého hospodářství obohatí i turecká guma. Zdar, přátelé. Ať se nám daří. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 27. května 2013
ShamboBez komentáře. http://auto.idnes.cz/skladka-pneumatik-v-kuvajtu-d12-/automoto.aspx?c=A130524_151908_automoto_hig O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 26. května 2013
ShamboGumám zdar, přátelé. Jedna zajímavá a snad i příjemná zpráva. Po 17 měsících neustálého snižování prodejů pneumatik na evropských trzích náhle a nečekaně došlo v dubnu k obratu. Alespoň to tvrdí analytici z Morgan Stanley. Snad se potvrdí prognózy o mírném růstu prodejů, kterých se drží někteří výrobci bez ohledu na slabší první kvartál. V dubnu 2013 se prodeje osobních pneu proti předchozímu roku zvedly v Evropě o celých 8% ( s výjimkou prodejů v Rusku). Přitom první čtvrtletí tohoto roku skončilo snížením prodejů o 7% proti minulému roku. Morgan Stanley to komentují jako ,, dlouho očekávaný průlom ,,. Kéž by měli hoši pravdu. Příznivá tendence provází i prodeje a poptávku po nákladních pláštích - růst prodeje se vyšplhal na celá 4%. Celkově nás podle analytiků čeká mírné oživení - do konce roku by prodeje osobních pneu měly zaznamenat zvýšení o 2%, u nákladních pneu se čeká růst prodeje o 4%. Není to údernické tempo, ale stále lepší než nic. Jak by řekl Jaroslav Hašek - takový mírný pokrok v mezích zákona. Kdo má zájem se blíže podívat, co že to je to ,, Morgan Stanley ,, zač - zde máte možnost: http://www.morganstanley.com/ Gumám zdar, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 24. května 2013
ShamboGumám zdar, přátelé a Bořku zvlášť. Omlouvám se za včerejší výpadek, ale cesty gumaře i samuraje jsou občas nevyzpytatelné. Polepším se! Dnes potěším zaryté fans cyklistiky, jednoho z nejčistších sportů lidstva - skoro absolutně nedotčeného hrozbou dopingu. Jak jsem se zmínil naposledy, když nevíš kudy kam - změň třeba logo, převaž si tkaničky na tenisce, prodej zbytek firmy nebo kup los Sazky. Japonské TOYO se rozhodlo svou bombastickou reklamou osvěžit přenosy hned ze tří největších evropských cyklistických závodů - Tour de France, Giro d'Italia a la Vuelta a España. Ušetřím vám všem čas, nemusíte vysedávat u Eurosportu a zírat na hochy v růžových, kropenatých a žlutých elastických trikotech při stoupání na další horskou prémii. Reklamku si můžete prohlédnout zde: http://www.youtube.com/watch?v=lg9ov6HDsB8 Pokud tak učiníte, máte šanci být v mezi prvními, kdo to uvidí na vlastní oči v rámci celé naší planety. U TOYO je velmi fascinující to, že firma byla založena v srpnu 1945 v Japonsku prozíravým panem Rikimatsu Tomihisa. Mám takový pocit, že ostatní obyvatelé Země vycházejícího slunce mysleli v té době na cokoliv jiného, jen ne na zakládání firem. Ale stalo se. http://toyotires.com/about-us/timeline A aby té cyklistiky nebylo málo - až z dalekého ostrova Taiwan se značka KENDA rozhodla sponzorovat veloteam Cannondale Pro Cycling, dříve známý jako Liquigas. Několik let za tuto stáj závodil i náš Roman Kreuziger, aktuálně dresy s Kendou oblékají třeba Slovák Peter Sagan nebo Ital Ivan Basso. A pokud rodinu vyvezete na výlet na veletrh do Boloně, na stánku KENDA si můžete s Ivanem Basso splknout třeba o převodech nebo bobulích. Dnes by to snad stačilo, přátelé. A pokud nevíte, čím si zpříjemnit cestu ráno do práce - vřele doporučuji šesté album The Beatles ,, Rubber soul ,, - Gumová duše. Zdar, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 23. května 2013
ShamboGumám zdar, přátelé. Když si pánové v cylindrech a fracích ze společnosti CONTINENTAL zvolili už v roce 1882 vzpínajícího se koníka jako svůj symbol, nemohli tušit, že právě v těchto dnech bude logo koníka modernizováno a spíše než Šemíkovi nebo Hátatitlovi se bude podobat figurce z vystřihovánky. Šéf CONTI, vážený pan Elmar Degenhart, vidí v faceliftovaném koníkovi ,, modernější, svěží tvář ,, která lépe odpovídá nové vizi společnosti. Kopytnatec je totiž doprovázen i novým sloganem - "The Future in Motion" - budoucnost je v pohybu. Pokud si světový koncern v době depresí, recesí a tržní mlhy začne hrát s letitým logem, tvarem hřívy a kopýtek a bojovnými slogany, buď se jedná o velmi silné sebevědomí nebo naopak už neví, kudy kam. Věřme tomu prvnímu. Ovšem to není všechno! Jak vyplývá z tiskové zprávy ADIDAS, určité směsi vyvinuté v Hannoveru byly použity ve sportovní obuvi, mimo jiné v běžeckých botách Adidas adizero Adios. A výsledek se dostavil - hned v několika maratonech vítězové v této obuvi prolétli cílem v rekordních časech a byli zcela neudržitelní. Nevím jak vy, ale světového rekordmana Patricka Makau z Keni bych s bídou stíhal i na kole. A jeho čas? 2:03:38. Nevíme ovšem, co by na Adidas adizero Adios s podešví ze směsi CONTI řekl legendární maratonský šampion Abebe Bikila. Ten běžel zcela bos na OH v Římě v roce 1960 pro zlato za neuvěřitelných 2:15:16.2. A to není všechno, přátelé. CONTI bude v USA podporovat fotbalovou reprezentaci včetně ženského a juniorského týmu. Kdo někdy viděl v akci americkou fotbalovou brankářku Hope Solo, ani se tomu nediví. A kdo Hope nezná - máte ji zde: http://www.ussoccer.com/teams/wnt/s/hope-solo.aspx O všem, co hýbe gumařinou