ShamboJaký asi na to hoši mají rozpočet? Na http://www.renault.cz/prodejci/index.jsp je uveden seznam prodejců v ČR - bratru 70 prodejních míst. S přihlédnutím k sortimentu GY a DU si troufám odhadnout ( a mohu se hrubě mýlit ), že na provozovnu budou chtít navézt a prodat v sezoně 400-500 ks zimních pneu. Ty budou pochopitelně pilně nabízet i všem, kteří si přijedou ohledat své plecháčky při garanční prohlídce. 400 kol = 100 vozidel x 70 prodejen x 650 Kč = 4 550 000 Kč dotace. Je to mnoho? Je to málo? Na 28 000 nabídnutých zimních kol? Viděl bych to takto: dotace na kompletaci 650 Kč : 4 kola = 162,50 Kč. Vzhledem k ceně produktu pro velkoobchodníka se tato částka zdá jako snesitelná - velkoobchodníkovi by museli při splnění podmínek doplatit bonusy a je lepší 28 000 kusů dát na realizaci novému článku realizace, než je nechat ležet na skladech. Vzhledem k tomu, že autoservis jakékoliv značky pracuje v hodinových sazbách, kdežto pneuservis v úkonové sazbě, je cena dotace z pohledu Premia i autoservisů logická. Odpadne argument autoservisů, že jim kompletace pneu zablokuje stání pro dražší úkony v hodinové sazbě a proto si nevydělají. Premio si ověří novou formu prodeje, ovšem naruší už tak narušené vztahy se svými kmenovými partnery. Zákazník jednoznačně vydělá - práce zdarma je mocné lákadlo. Mechanici v autoservisech budou brblat, protože nejsou zvyklí pracovat tak rychle a pod takovým tlakem, jako jejich kolegové v pneuservisech. Prodejci automobilů zase budou kalkulovat s tím, že jim akce přinese oživení na provozovnách. A jak to dopadne? To se brzy dovíme. Osobně očekávám Pyrrhovo vítězství této novoty - krev, pot a slzy a naštvání. V podobné situaci by se třeba ve fotbalovém klubu po takovém začátku sezony neměl vyměnit jen trenér, ale i masér, kustod a řidič sekačky na trávu. Gumám zdar, pánové. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboHm, přezutí osobních pneu Goodyear a Dunlop zdarma... Pro mne osobně je to málo - pokud si koupím pro svou potřebu nějaký gudýr nebo danlop, chci před zaplacením pneušek sklenici červeného, DVD Angelika a sultán, volňásek na koncert Petera Gabrile a o narozeninách mi obchodní zástupce Prdmio zahudlá na cimbál. Pokud se doprovodí i tancem, jsem ochoten si od něj převzít zdarma blok stravenek do bufetu Severka na nádraží v Bruntále. A teď vážně: tato profesionální akce je zapříčiněna 1/ krizí v prodeji vozů Renault a Dacie 2/ krizí v prodeji zimních pneumatik Goodyear a Dunlop 3/ někdo se zbláznil a 4/ všechno dohromady. Gumám zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. září 2013
ShamboPánové, kdo by to byl do Maďarska řekl. Poté, co Michelin na dvě skousnutí pozřel místní Taurus, byl u našich jižních sousedů relativní klid. Ovšem aktuálně se Maďarsko může lehce stát pneumatikářskou evropskou velmocí - na místní pustě za zvuků čardáše a kloktání baracpálinky hrčí výroba Michelin, Hankook a Bridgestone. Ovšem to není konec - první lekce maďarštiny právě hrozí pracovní skupině Sumitomo. V lázních Mosonmagyaróvár se připravuje vybudování logistického centra Sumitomo pro Evropu. Místní noviny Napi Gazdasag zmiňují snahu Sumitomo uvést na evropském trhu své dva klenoty - značky Falken a Dunlop. Práva na prodej Dunlop v Evropě ovšem patří Goodyear. Máme se na co těšit.... Jó Napot Kívánok Hölgyem! O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. září 2013
ShamboPánové, po několika dnech jednání s mezinárodními prodejci a zástupci významných výrobců docházím k závěru, že svět pneumatik zabředl ještě hlouběji do problémů chápání možnosti trhu. Výrobci produkují stále složitější a technologičtější produkty. Jejich marketingová oddělení chrlí stále nová a další doporučení a zdůvodnění, proč koupit to a nepoužít ono. Značení, rozměrové řady, názvy... to vše už s obtížemi zvládá školený prodejce, běžný uživatel hlavně osobních pneu se v tom absolutně ztrácí. Výroba na základě výsledků marketingových studií zavádí novinky v rozměrech a dezénech, které neodpovídají reálné poptávce a naopak běžně prodejné rozměry a typy nákladních pneu tento podzim a v zimě budou spíše nedostatkovým zbožím. Aziaté se hrnou do Evropy, evropské výroby se přesouvají na východ a do Ruska, ruský trh praská ve švech a místní výrobci pokukují po Evropě, protože z jihu na ně tlačí Čína. Rozumnější a přemýšlivější obchodníci a výrobci jsou zneklidněni, jiní farjeři zase ohromují frázemi o významných hráčích na trhu, službách pro zákazníky a rozvoji věrnostních programů. Aby okamžitě v zárodku jakýkoliv program rozvoje zařízli, protože sklady praskají ve švech a zákaznický kmen je otrokem jen a jen ceny. Je to velmi zvláštní situace, která připomíná parní kotel s poškozeným ventilem. Jen velmi obtížně se v této situaci hledá rovnováha, odstup a více a více sil stojí udržet nervy na uzdě. Náš obor nejde ke dnu. Ale skončit rok s pozitivním výsledkem a zůstat slušným obchodníkem bude stále těžší. Jenže - před sto lety už naši pradědové rukovali k pěchotním plukům. My jsme živí a zdraví, jen mírně ztrápení. Takže ke strojům , pánové. Za vlast, rodinu, firmu a čest. Howgh. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 18. září 2013
ShamboPánové zdravím vás všechny, Hroudu zvlášť. Dost bylo ticha, sezona začíná. Odvahu a pevné nervy všem, kteří si to zaslouží! O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 12. září 2013
ShamboOdmlčel jsem se. Stručně řečeno - poslední dva měsíce ( povodně, vláda, Nečas, trafiky, vojákům velí sekretářka ... a td. ) mi vzaly hodně sil. A ta naše gumařina... to víme všichni. Naše země nevzkvétá. Howgh. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 28. července 2013
ShamboHroudo, držím ti pěsti. Dej svoje hospodářství co nejdříve dopořádku a za sebe ti navíc slibuji, že pokud sem budu psát, budu se více věnovat i domácímu trhu. Sílu a odvahu ti přeji! O všem, co hýbe gumařinou