ShamboMichale, sezona odstřelu jelenů ( nás ) je v plném proudu... nejvíc ale dostanou zabrat zající, bažanti a srnci... ale i naše řady prořídnout, jsem zvědav, na stěně kterého šlechtického hnízda skončí mé zlaté parohy s ventilkem na komoře :) O všem, co hýbe gumařinou
ShamboBratři gumaři, nic není takové, jak se zdá. Začátek roku byl ve znamení ofenzívy všemocného šéfa všemocné firmy Titan seňora Taylora. Stačil poslat do pryč jednoho francouzského ministra, urazit všechny francouzské gumaře a pohrozil expanzí v úplně jiném regionu a s úplně jinými možnostmi. Poté Titan zveřejnil optimistický odhad svých předpokládaných výsledků pro tento rok a v létě šokoval informací o chystané koupi ruské gumárny Voltyre ( kdo nezná neprůstřelnou a neprohnutelnou VL30, neví o gumách nic). A jak to vypadá dnes? Titan odvolal své skvělé prognozy ( důvodem je mj. nestabilita trhu... ) , ve Voltyre se pečou staré dobré sovětské gumy a akcie Titanu nám klesly o 6,5%. Předpokládám, že hlavně ve Francii to vyvolává hodně velký pocit zadostiučinění. Kdo chce kam... Uvidíme. Ale máme tady i ostrůvky stability! Continental povede do bojů za lepší zítřek až do srpna 2019 pan Dr. Elmar Degenhart. A to žije a dýchá v této funkci za koncern již od srpna 2009. Nezbývá, než kolegům z Conti a spol pogratulovat. Velký gumový kormidelník vyvedl firmu z bouře krize, snad bude stejně jasnozřivý i v příštích mlhách, vichřicích i bezvětří. A máme tady i příklad absolutní nesmrtelnosti. Ukrajinská Dněprošina se na sklonku roku překulila ze stádia klinické smrti do propasti bankrotu. A ejhle - za pár měsíců se našel nový vlastník a s neuvěřitelným elánem obnovuje výrobu. Zázraky se dějí, přátelé. A změna vlastníka s sebou přináší i změnu značky - z původní Agrowork se budeme setkávat s faceliftovaným brandem Agropower. Jak ovšem podotkl na jednom ze zahraničních diskusních fór nevrlý přispěvatel, spíše by si měla Dněprošina zvolit název Agrosaze nebo Dneprrivercarbon. Pro dobrotu na žebrotu. A ponaučení? Žádný uhlobaron není nenahraditelný, nenahraditelní jsou jen ti dole v dole. Ke strojům, pánové. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. září 2013
ShamboBratři gumaři, pár drbů ze světa. Rusko - velký boj se očekává při schvalování nového návrhu místní Dumy ( parlament, jinak též dúmatˇ - myslet.... ) o zákazu použití zimních osobních pneu s hřeby v létě a naopak letních v zimě. Podle místních zdrojů v létě 10% řidičů brouzdá a klouže po Rusku na zimním obutí s hřeby. Jedno je jisté - Rusko nás nikdy nepřestane udivovat. Hlavně zákonem o nutnosti použít zimní obutí v zimě... třeba na Sibiři. Pojďme dál: celý svět se třese na premiéru goodyearovské nákladní pecky KMAX a FUELMAX. Pokud se novinka na trhu uchytí, přijdeme o radost objednávat všechny ty Goodyear Long Haul a Goodyear Regional Haul, Goodyear Regional RHS II, Goodyear Regional RHD II+, stejně jako Goodyear Regional RHT II, а taky Goodyear Marathon LHS II+, Goodyear Marathon LHD II+ a nebo navíc Goodyear Marathon LHT II. Jedna šlupka na celou sezonu do všech typů provozů. Konečně se snad podaří zjednodušit sortiment, představa že budeme mít vbrzku speciální gumy na zimu, léto, březen, déšť, sníh, úterý a středu, břečku a srpnové dálnice mne strašila i ve snu. A něco z černé kroniky - v německém Gernsheimu hoří a plápolá už několik dnů velkosklad s pneumatikami. Jak odborníci potvrdí, gumu neleze uhasit, ta musí dohořet. Doufejme, že se tímto způsobem na 2500 čtverečních metrech plochy požářiště někdo z našich německých kolegů nepřipravuje na nastávající prodejní sezonu. Odvahu a pevné nervy, pánové. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. září 2013
ShamboBratři gumaři, poohlédl jsem se po přečtení Michalovy řečnické otázky, co se kde kuje za pikle v Evropě. Stav je setrvalý. O kvasu v Maďarsku jsem už psal, ve střední Evropě se nic nového neděje. Giti tire otevírají v Hannoveru nové technické centrum a nabírají mozky made in Europe - přetáhli tam dosavadního šéfa z Evropského technického centra Hankook Mr. Fischera. Marangoni hýří aktivitou na severu a východě Evropy. V Estonsku posiluje svoje aktivity v protektoraci i distribuci nákladních pneu, podobně se činí na Ukrajině. Bude se kroužkovat, a to v Doněcku a Charkově. Zatímco estonský trh je stabilní, prťavý a tranzitní, ukrajinský je veliký a cloumají s ním vášně, zda se ekoomicky a politicky nasměrovat na západ nebo na východ. Dosavadní nasměrování oběma směry se zatím soudruhům z Kyjeva moc nedaří, skončilo to kolapsem exportu Ukrajiny během uzavření hranic směr Rusko pro ukrajinské zboží. Takže zatím o nějakých aktivitách gumařů na Ostravsku se za a/ nic neví b/ ví, ale ještě to nikdo nevykecal. Pokud to bude v lidských silách, budume společně situaci monitorovat :) Gumám a Ostravě zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. září 2013
ShamboV Burkina Faso nemají maso. Zato v Africe Jižní jsou servisáci svižní. Mým snem je Etiopie - tam se běhá bosky a dobře se pije. Jednou guma, pořád guma. :) O všem, co hýbe gumařinou
ShamboBF - to by mne opravdu zajímalo, která že značka by ještě mohla a chtěla vyrábět na Ostravsku pneumatiky. Ne že bych to razovytemu kraji nepřál, naopak. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. září 2013
ShamboČenda: mezi námi... Cimrman byl génius. Kdo by to byl řekl, že přesně po sto letech bude jeho figura ostravského uhlobarona zase tak aktuální. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. září 2013
ShamboČenda: neboj, přežijeme. Já už na sezonu trénuji sledováním tohoto filmu: http://www.youtube.com/watch?v=LisI-5CZ7Jk O všem, co hýbe gumařinou