ShamboPneunm: k otázce dostupnosti oosbních pneumatik. Trošku jsem si se svěží myslí problém ujasnil. Můj názor: 1/ vzhledem ke slabším prodejním sezonám 2018, 2019 a zásobám na skladech výrobců/ velkoobchodů by mělo být zboží v dostatečném množství. 2/ zásadním problémem pro získání/ obnovení zásob je logistika. Pokud budou trasy/ hranice/ oblasti v EU nebo ČR prostupné, je vše řešitelné. V případě omezení/ blokace tranzitu na nákladní dopravu pro transport zboží odněkud někam se vše po vyprodání zásob zastaví bez náhrady. 3/ samostatná otázka - nejméně prognozovatelná - bude nálada trhu nakupovat osobní i nákladní pneu. Finance pro nákup nových zásob u velkoobchodů? Poptávka a kredibilita dopravců? Fyzických osob? 4/ Jednoznačně se dá říci, že po předpokládaném dramatickém omezení platbyschopnosti dopravců, obyvatale a obchodníků se trh otřese. 5/ Rychlost a hloubka otřesu? Co víme: nezaměstnanost v roce 2010 (finanční krize v ČR a jinde) byla na 7,5-8%, HDP padl v roce 2009 o 4%. Odhaduji, že corona- krize bude masivnější. Což může být zásah v nezaměstnanosti nad 10%, mínus HDP k 10%. Německo odhaduje propad HDP na úrovni 10%. Opět poukáži na limity české ekonomiky. A/ výrazná orientace na export v dnes rizikových odvětvích - automotiv. B/ na rodzíl od Německa rezervy prožrány (sorry) C/ nepřijetí v ČR nepopulárního eura bude v době krize obrovská brzda, příklad - veškeré teoretické debaty končí v okamžiku, kdy turista musí koupit euro ne za 25,50 korun, ale za 28. Firmy na tom budou stejně. A investoři půjdou v době krize tam, kde je euro nebo dolar. Ne tam, kde je konžské kvača nebo česká koruna. Takže raději Slovensko. Ok? Další blábol mas - bez EU bude líp. Jistě, pokud budeme prodávat korálky do Burkina Fasso nebo se smažit se cly při obchodu se sousedy, taky ok. Ale je to sebevražda v přímém přenosu. Nehledě na úprk investorů tam , kde bude opravdu jakž takž stabilita a měnové a vládní garance. Pryži zdar. Skončil jsem. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 28. března 2020
ShamboNáhrada škody - Schillerová se opřela o něco, co neexistuje. Nekomentuji. Ale dobré vědět. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/koronavirus-analyza-schillerova-nahrada-skod-vnitro_2003280600_kno O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 28. března 2020
ShamboPneunm: Nemá přesnou informaci o strutuře výroby. Můj odhad - letní osobní už v žádném případě. Důvod: pokud dnes vyrobí a nalodí, čekej kontejner v EU přístavu za 6 týdnů. Překládka, vyclení... bla bla... to už bude zimní produkce, pokud jedou osobní. Tipnul bych hlavně nákladní. Důvody jsou jasné. Budu to sledovat. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 27. března 2020
ShamboPryži zdar, o útlumu výroby v Evropě a jinde již víme svoje. Co Čína? 90% výrobců pneumatik již zahájilo výrobu, ovšem průměrná výrobní kapacita je využita zatím na 45% V nejpostiženějších provinciích se výroba připravuje. Co se změní, budu ceny. Nahoru nebo dolů? Tipněte si sami... O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 27. března 2020
ShamboNekomentuji, neprosazuji. Pouze info: https://www.info.cz/cesko/krvaci-statisice-podnikatelu-vlada-je-nechava-ekonomicky-zemrit-varuje-adamova-z-top-09-44719.html O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2020
ShamboMinistryně financí Alena Schillerová ale zároveň jasně řekla, že podnikatelé, kterým stát znemožnil pracovat, nebudou mít žádný nárok na náhradu ušlého zisku. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2020
ShamboJít nebo nejít do své práce - 1/ dodržet zákon 2/ neohrozit jiné 3/ neohrozit sebe 4/ nepodělat se z toho všeho. O všem, co hýbe gumařinou