ShamboPřátelé pryže, dobré odpoledne, pokud se chcete podívat, jak vypadá usnesení Evropského parlamentu o Evropské bezpečnosti silničního provozu, máte právě tady a teď příležitost si počíst. Pasáž o TPMS najdete pod bodem č. 85. Ale ta je v tom textu miniaturní. Některá data jsou alarmující, cíle ambiciozní. Záměr a záběr ohromující. No, posuďte sami. http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2013:056E:0054:0067:CS:PDF O všem, co hýbe gumařinou
Shambohttp://www.pneurevue.cz/aktuality/prumysl/trapeni-s-tpms.html http://www.pneurevue.cz/aktuality/produkty/tpms-pro-vice-kol-z-australie.html O všem, co hýbe gumařinou
ShamboMichale, hloubám v tom mezi krájením okurek a odsypáváním hrášku na salát. Čestně řečeno, poslední měsíce je toho více než dost. Kursy, sezonnost, měření nájezdu a kontrola valivého odporu, úspory PHM a kalkulace návratnosti investic... No stále se je co učit. K věci: pravdu máte s Bořkem ve výrazném předstihu US uživatelů před Evropou. Tam se budou mé unavené oči upírat. Pochopení procesů na US trhu a časových sousledností ulehčí práci drvoštěpům a průkopníkům na našem trhu. K tomu tebou zmiňovanému cenovému posunu také musí časem dojít. Otázka za milion je to, na kolik nás nás všechny tato novinka přijde, než se cena na trhu usadí. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. prosince 2013
ShamboBořku, Michale - je to telepatie, TPSM jsem si nechal k samostudiu na vánoční svátky. Zatím se snažím zorientovat v legislativě a technických podmínkách. Tedy spíše v tom plavu. Díky za praktické rady a odkazy! Jak se k něčemu doberu nad rámec vámi uvedeného - přidám! O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. prosince 2013
ShamboStará dobrá ruční práce: http://auto.idnes.cz/jak-vznika-novy-model-pneumatiky-dqd-/automoto.aspx?c=A131220_112454_automoto_hig O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. prosince 2013
ShamboMarconi, zkuste to bez drátů!! Památná věta našeho českého génia Cimrmana byla určena do té doby neznámému italskému vynálezci a odstartovala revoluci v globálním rozšíření bezdrátového telegrafu. Jak by asi Cimrman oslovil zakladatele Bridgestone pana Šodžiró Išibašiho? Zkuste to bez vzduchu, Išibaši san! Je tomu přesně měsíc, kdy společnost Bridgestone na tradičním tokijském Motor show 2013 představila svou úžasnou novinku – druhou generaci pneumatiky bez vzduchové náplně. Loukotě ( či spíše dráty nebo paprsky ) z polymerů nahrazují vlastnosti vzdušnice, výchozí materiál je recyklovatelný a dává další možnosti při ekologickém přepracování výchozího výrobku spolu s kaučukovým běhounem. Nová pneumatika již může dosáhnout rychlosti 60 km/ hod s maximálním zatížením vozítka o váze 410 kg. Nedejme se mýlit, první generace tohoto vynálezu se dala použít pouze při rychlosti 10 km/ hod a zatížení 60 kg. Cimrmanova stopa se v poválečném japonském technologickém rozvoji nedá ani potvrdit, ani vyloučit. Podle neověřených pramenů Cimrman ohromil japonskou odbornou veřejnost při prezentaci svého přenosného tetovacího salónu na nožní pedálový pohyn v jedné z jokohamských krčem. Mezi platící zákazníky v něm znávali i jisté pány Išibašiho, Hondu a Suzukiho. Musíme si počkat na zpřístupnění archívů Jeho císařského veličenstva Hirohita v roce 2056. A zatím to můžeme klidně zkoušet i bez vzduchu, ale s dráty. Polymeru zdar, přátelé. A pro vážné zájemce - foto a dokumentace je hier:http://www.bridgestone.com/corporate/news/2013112101.html O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. prosince 2013
ShamboMám rád železnici. Spíše tu historickou, se sazemi, bankovními lupiči, pistolníky a dámami v kloboucích. Jedna z legend velkých železničních loupeží – Brit Ronnie Biggs – zemřel před několika dny. A s ním skončila definitivně epocha páry , poštovních vagonů s brzdaři a maličkých nádraží s předzahrádkou. Ty železnice zítřka budou vypadat zcela jinak. Čínský Aeolus si pronajal speciální kontejnerový vlak na přepravu nákladních pneumatik na do Evropy. Místo šesti týdnů kodrcání po mořích na trase z Quindao, přes Molucký průliv, Suezský kanál a Středozemní moře až do Hamburku se zboží vydá na 10 214 kilometrů dlouhou pouť z Číny tranzitem přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko opět do Hamburku. A to celé zvládne souprava se 41 kontejnery za 16 až 18 dnů. Úspora času – tři týdny. První vlak s celkem 10 000 kusy pneumatik se vydal do Evropy 23. listopadu, během přepravy se nenašel zatím ani novodobý Biggs, ani Nikola Šuhaj loupežník a ani duo Butch Cassidy – Sundance Kid, kteří by si za první zatáčkou po kazašské stepi v tunelu u lesíka odkutáteli pár aeolusů. Evropský zástupce Aeolus – holandská firma Heuver - zaplesala a zajásala. Podle optimistických odhadů by díky výraznému zrychlení přepravy zboží mohli snížit dealeři nezbytné zásoby až na 50% . Aeolus ovládá podle střízlivých odhadů 3% evropského a 7% německého trhu nákladních pneumatik. Pochopitelně, klasičtí výrobci plesat a jásat nebudou. A až uslyšíme, že se rekonstruuje letisko Tri duby, bude to určitě znamenat odvetu: k obloze vzlétne speciál Polikarpov Po 2 zvaný Kukuruznik se šesti kusy nákladních Matadorů zn. Mamut. Za kniplem bude sám neopakovatelný Indiana Jones. A místo přistání? Na Peking, přátelé pryže, na Peking! O všem, co hýbe gumařinou