Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboČendo, Bridgestone rozdávají byty???? Okamžitě žádám o dealerství!!! Hlavně, aby se to nerozkřiklo, kdoví, kolik jich mají volných!!!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 5. února 2014
 
ShamboHroudo - bouře, svrab a holomráz přejdou, naše ruce a hlavy jsou naší zbraní i štítem!
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. února 2014
 
ShamboPřátelé pryže, je právě čas se porozhlédnout po mezinárodních luzích a hájích. Pochopitelně – s vůní kaučuku. Věřím, že v předvečer zimních olympijských her, které se konají v subtropickém Soči, jste příznivě nakloněni i úspěchům jiným, než jsou naše vlastní. Jak se zdá, loňský rok byl pro gumařské giganty neuvěřitelně ziskový. Už i Hankook oznámil své rekordní výsledky za rok 2013. Přátelé, blednu závistí. Tržby 6,4 miliardy dolarů, zisk 900 milionů. Houževnatí Korejci dosáhli například ve stagnující Evropě ročního nárůstu v UHP pneumatikách o neuvěřitelných 13% . Kdo by to byl před deseti lety řekl, že Hankook postaví Evropany do pozoru právě v UHP segmentu… No přejme jim to. Na českém trhu se předhánějí koncerny v tom, kdo více zdraží své nákladní pneumatiky. I zde nás čekají v jarní sezoně rekordy, olympijská myšlenka ,, výš – dál – dráž,, podle mého skromného odhadu skončí nárazem do zdi. Pokud už teď výrobci nekalkulují s nedostatkem pneumatik na trhu, nebudeme se asi vůbec nudit. Koneckonců – ceny přírodního kaučuku se od roku 2011 z tehdy mimořádně vysokých cen snížily už o 64%, takže o tradičním socialistickém zvýšení cen vstupů a problémy v dodavatelsko-odběratelských vztazích tady asi nejde. Jen pro kontrolu – cena na thajský přírodní kaučuk je 1,9 dolaru za kilo. Pokud se proškolení obchodní zástupci budou během svých cenových exkursů v debatě s vámi ohánět opětovným zdražením surovin, smějte se důstojně, pomalu a ceďte to mezi zuby. Mezinárodní centrum pro internetový výzkum trhu YouGov zveřejnil výsledky každoročního průzkumu na téma ,, Značka s největší důvěrou spotřebitele v Německu,,. Vyhrál opět a opět jako vždy Michelin, druhý Conti, třetí Goodyear. Co dodat. Kde je talent k pořadovým cvičením, tam zase chybí někdy troška fantazie. Ale i tak – vítězům gratulujeme. A na závěr se vraťme do země , která je sice známa nevyzpytatelnou kvalitou své dopravní sítě a třeskutostí mrazů, ale zákon o povinném užití zimních pneumatik v zimě a zákazu pneumatik s hřeby v létě zatím ne a ne přijmout. Ruská vláda se snaží prosadit v parlamentu zákon o povinném užití zimních nákladních pneumatik v zimě. Pokud se to podaří, budou mít čeští dopravci na ruských dopravních tepnách zaděláno od září na další problém. A výroba a prodej zimních nákladních pneumatik pro ruský trh naopak zvedne výrobcům prodeje a zisky. Přejme jim to také. Třeba nám pak dodatečně sníží ceny v české kotlině. A pokud se něco málo z mých prognóz nesplní, nic si z toho nedělejte. Jsem jenom obyčejný pozorovatel. Gumám zdar, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. února 2014
 
ShamboPřátelé pryže, přeji všem pevné nervy a hodně sil pro překonání pro mne osobně nejpitomnějšího měsíce gumařova roku - února. V posledních dnech jsem se setkal s řadou kolegů v oboru, kteří si kladou desítky otázek, jak a kudy dál. Jedna z velkých neznámých je spojena s budoucností českých a slovenských protektoroven. Tuzemští výrobci jsou nejen sžíráni vzájemným konkurenčním bojem, ale přidávají se i vlivy vnější. Protektorace dávala dlouhodobě výrobcům nejvyšší míru zhodnocení svého produktu v rámci oboru, na druhou stranu dávala ekonomickou alternativu dopravci při zhodnocení buď vlastních koster, nebo kupovaných protektorů. V odvětví, kde se vše podstatné - od materiálů, koster až po technologie - importuje, změna kursu koruny k euru způsobila zdražení nákladů. Navýšení ceny v listopadu 2013 o nějakých 120-150 Kč za kus zvedlo tlak odběratelům, ale výrobcům zásadně pomůže. Co je horší - při stále klesající ceně na čínské nákladní pneumatiky ( a to bez ohledu na dražší dolar ) se při hledání levné alternativy může zájem trhu přesunout stále více ve prospěch značek Žlutá řeka, Rudá záře nebo Velká stěna. O nedostatku kvalitních koster se sice mluví u táborových ohňů tak od sezony 2004- 2005, ale nikdy nebyly kostry v poptávaných rozměrech tak drahé a nedostupné, jako v současnosti. Jak už jsem psal 8. prosince 2013 na tomto webu, další dlouhodobou chuťovkou je znatelná změna v chování evropských koncernů ve vztahu k protektoraci. Dříve spíše nedoceněný segment trhu a nechtěná popelka a prašivka se díky milionovým výrobním číslům stane bitevním polem koncernů proti nezávislým protektorářům, tak i koncernům mezi sebou. Hodně lze pochopit a vyčíst z chování a sebepropagace Continentalu. Poté, co program ContiLife Cycle doputoval z obou Amerik do evropské kotliny, začaly se dít věci. Hannoverská výrobní buňka s kapacitou 150 000 kusů teplých a 30 000 kusů studených protektorů je nejen velkovýrobnou, ale také svéráznou masovou laboratoří. Němečtí inženýři ( jak typické ) mají totiž ambice výrazně odlišně, než je dosavadní pojetí protektoru jako pouhé náhrady. V blízké perspektivě by se totiž užitné vlastnosti sériově vyráběných protektorů v programu ContiLife Cycle měly vyrovnat parametrům nových pneumatik. I příklon k teplé protektoraci s použitím prakticky totožných termopresů jak pro protektorovací provoz, tak i pro standardní výrobu nových pneumatik, hodně napovídá. Doktrína standardizace např. valivého odporu a cíl vyprodukovat novou pneu i recyklovaný karkas se stejnými parametry dává koncernům netušené možnosti v konkurenčním boji se současnými malými protektorovnami o velký trh. Je libo donutit zatím nezávislé protektorovny ke štítkování svých produktů? Snaha tady je, a jak je vidět - už se na horizontu objevu i smysl tohoto manévru. Troufnu si popustit uzdu fantazii - v roce 2018 se podle dlouhodobého plánu otevřou nové kapacity pro výrobu nákladních pneu v Otrokovicích. Jaká bude struktura nabízeného sortimentu? Jaký bude zájem tříštit výrobní kapacity a energii včetně vývoje na prémiovou značku C spolu s lokálními značkami např. BA nebo MA nebo UN či SEM? A nebylo by efektivnější soustředit se výsadně na značku C a ekonomické varianty nahradit z větší části výrobou vlastních protektorů? Potřebuje zájmová oblast např. zemí třetího světa novou pneumatiku nebo lze komerčně využít protektor s rovnocennými parametry? Může to být marketingová varianta pro souboj se Žlutovu řekou a Severním větrem? Vždyť už dnes se garance kvality týká nejen nových pneumatik, ale i produktové řady Conti Re. Přeji všem klidnou neděli, přátelé. Jsem jen prostý pozorovatel. Nic víc. Gumám zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 1. února 2014
 
ShamboDobré ráno pánové, vůbec je absurdní požadavek na složení zálohy před koupí auta v situaci, kdy trh s osobními vozy nevzkvétá.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 24. ledna 2014
 
ShamboTo jsou věci... to už je u ADAC jak u nás ve Zlatém slavíku. To jsou věci.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 20. ledna 2014
 
ShamboPřátelé pryže, je na čase se zase porozhlédnout po světě. Cena na přírodní kaučuk je na nejnižší možné úrovni - což je cena začátku roku 2009. A světové zásoby rostou. Nevšiml jsem si však, že by nějaký výrobce snižoval ceny zboží z důvodu snížení ceny základní suroviny. Naopak, zisky koncernů rostou. Třeba akcie Goodyear zatím dosahují nečekaných hodnot, osobně i drobným akcionářům této společnosti gratuluji. Sám nemám ani jednu, ale úspěch mého dodavatele je snad i mým úspěchem, nebo ne? Přičinil jsem se o něj sice mikroskopicky, ale přičinil. A Continental končí rok 2013 se ziskem 3,7 miliardy euro před zdaněním, což je úroveň ziskovosti nějakých 11,2 %. A to při minimálním růstu tržeb v roce 2013. Neříkám , že jsem jim také nepomohl. Absolutně netuším, co s takovým paklem budou dělat. Pánové, kdo to z nás má, že? Nene, nezávidím, ale víte jak se nadřou, než to přepočítají?? Jsem rád, že se koncernům daří, vypadají finančně zdravě a připravili nám na rok 2014 nepřebernou řadu neuvěřitelně motivujících programů. Třeba takový , který nabízí pro předzásobení zrovna ta značka, která si na Wall street pumpuje akcie, než to zase někde praskne. Já když vidím v textu marketingové podpory slovní spojení ,, ... Cíle - vygenerovat spontánní PR pro projekt/ společnost a projevit místní angažovanost,, tak si připadám jako na školení mužstva v mém milovaném motosřeleckém praporu. I tam jsme projevovali spontánní PR a místní angažovanost. Hlavně když byl na večeři po střelbách na Doupově kádéčkový guláš a bigošské kakao. Netuším, proč mne dodavatel straší v případě umístnění v TOP 10 odběratelů v předzásobení jarním lyžováním v Alpách. Proboha, jen to ne. Hannibal sice Alpy překonal, ale přežili to jen dva jeho sloni. Raději budu doma studovat ,, komunikaci/ prezentaci produktového portfolia v médiích ,,. To je maso. Gumám zdar, přátelé. Za sebe vám všem slibuji svoji celoroční PR podporu na základě POS materiálů a produktových brožur.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 17. ledna 2014
 
ShamboČendo, i gumaři mají své dny.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. ledna 2014
 
ShamboPánové, těsně vedle. Deprese nikoliv... ale žíly pumpovaly. Pořád si musím připomínat postavu legáta Maxima, který ve filmu Gladiátor před bitvou vzal prsť do dlaní a rozmělnil ji mezi prsty, aby jilec meče neklouzal a rána byla zasazena přesně...
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. ledna 2014
 
ShamboPánové, sílu všem a pevné nervy. Já se k psaní dostanu až v sobotu večer. Zabředl jsem co cen, operativy a plánů. Nechci být hrubý, ale ani absolutní nadhled nad věcí mne včera nezachránil před tím, že jsem byl velmi blízko k prokletí a inzultaci konkrétního místního zástupce celosvětové pneumatikářské firmy, která si tolik v tomto roce slibuje od zvýšení prestiže svého dobrého jména. Byl bych rád, kdyby byl zaveden systém hodnocení obchodních zástupců importérů. Pokud chtějí hodnotit mne a mou firmu, tak to bude fungovat i obráceně. Howgh.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. ledna 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz