ShamboPryži zdar, přátelé. Vzhledem k situaci na Ukrajině a snaze velkého bratra z východu uloupnout alespoň pás písečných hektarů krymských pláží jsem vsadil na omezení koncernových produktů. Dávám toto jaro přednost obutí na GAZ 69, NIvu, OT 64 SKOT a Pragu V3S. Zvláštní doba, gumám zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 28. února 2014
ShamboPřátelé pryže, zatímco v médiích stoupá podle této tiskové zprávy spotřeba antidepresiv, po bleskurychlé anketě mezi mými kolegy - zaměstnanci pozorujeme během letošní zimní sezony zvýšenou spotřebu opalovacího krému, živočišného uhlí, ručně řezaného tabáku a domácího sádla. Doporučuji těm nejpostiženějším z mediálních odborářů týdenní výměnou stáž u nás na skladu nákladních kol a protektorů. Výrazně se jim po týdnu sníží spotřeba antidepresiv, ale vzroste chuť na živočišné uhlí, ručně řezaný tabák a domácí sádlo. Opalovací krém nebudou potřebovat, jsou zvyklí na pronikavou záři reflektorů. http://www.novinky.cz/kultura/328760-ve-zpravodajstvi-ct-vladne-strach-stoupa-spotreba-antidepresiv-tvrdi-odborari.html O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. února 2014
ShamboPřátelé pryže, léto je tady, takže dnes to bude o širých lánech žlutých pampeliškových polí. Pokud bych měl parafrázovat Lennona - Dandelion fields forever. Určitě vám neuniklo, že 1. února tohoto roku odstartovala Evropská unie svůj nový strategický program - DRIVE4EU. O co jde v tomto případě? Zjednodušeně řečeno - otcové unijníci vedeni snahou snížit nebo zcela se vymanit ze stoprocentní závislosti na dovozech přírodního kaučuku nalezli náhradní řešení. Kaučukové mléko, získávané zatím z Hevea Brasilienis se totiž snad dá v nejbližší budoucnosti nahradit výtažkem z kořene pampelišek. Jako vlastenci můžeme být hrdi na to, že pampeliškovou kampaň zaštiťuje mimo jiné Botanický ústav Akademie věd a Mitas, a.s. Věřím v bohulibost tohoto záměru a chci doufat, že se pampelišky nezačnou množit a plodit zcela zbytečně na našich polích tak, jako to bylo v případě náhražkové řepky olejky. A doufám, že na pampeliškové farmáře nebude doplácet tak, jako na solární barony. I když mezi námi - být v budoucnosti označen za pampeliškového barona nemusí být společensky až tak nejhorší... Pokud si chcete počíst v originále, máte možnost zde: http://cordis.europa.eu/projects/rcn/111487_en.html A pro pořádek - rozpočet na tuto akci je celých EUR 7 007 761. Pampeliškám zdar, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 25. února 2014
ShamboČendo a všichni zdar zdar, kdo to protektoroval? Bez daně? S doklady? Bridge - kostra ok, 315/80R22,5 - aktuálně spíše deficitní rozměr. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 24. února 2014
ShamboV Kyjevě se pálí úloženky, Bulhaři a Španělé cpou do pneumatik kokain. Asi dělám něco blbě. http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/328434-v-pneumatikach-z-rallye-dakar-schovali-neuveritelnych-1-4-tuny-kokainu.html O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 23. února 2014
ShamboFerdo zdar, není to tak zlé, dokud se tomu můžeš smát. I sobě. Pokud znáš Hlava XXII - a věřím, že ano - tak je tam geniální figura amerického důstojníka a kšeftmana Milo Minderbindera. Ten nejen že za německé peníze nechal bombardovat americkou perutí americké pozice, ale dokázal se ziskem prodat vajíčka z Kréty ( cena za kus 8 centů ) na Sardinii ( cena za kus 7 centů ). A tak daleko ještě nejsme, že. Pěkný den všem! O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 21. února 2014
ShamboPřátelé pryže, dnes to bude o zákopové válce, obchodní genialitě a kreativcích na štábu. Dnešní Bořkův post s půlvětou : ,, … Nákladní sektor prožívá zatím malé, ale přesto bojové situace … ,, mne totiž dostal do kolen, rozházel mi metabolismus a způsobil čoud z uší. Představme si tradiční krásnou značku nákladních šlupek. Pochopitelně až z ciziny. Štáb cenových kreativců v hlavním evropském ofisu si nad mapou české kotliny kazí oči, ničí puky na tesilu a nahřívá tablety . Jak bychom těm vykutáleným potomkům reka Bivoje a jasnozřivé kněžny Libuše tu obchodní rutinu a nudu zpestřili? Nejlépe nějakým nápadem, inovací a překopáním ceníčků, skontíček a bonusků. Ty jsou už mírně nemoderní, vždyť skonto pro ty nejúspěšnější borce na trhu se blíží skoro hodnotě 92% z koncového ceníku. Ještě rok, a budeme v záporných číslech, že. Po destíkách mítinků, brífinků a kólů za oceán i po Evropě je ceník i prodejní politika na novou sezonu ( měl by jim vydržet nejméně 2 až 3 olympiády ) připraven a rozeslán. Nadržení obchodní zástupci ani nedýchají, veřejnost je v očekávání. A pak to přijde – máme tady nový stimulační cenový uragán. Hlavní myšlenkou marketingového konceptu je tento mesidž dýlerům – s námi nezbohatnete, ale hladem vás umřít nenecháme. To ovšem neznají sebevražednou vynalézavost českých, slezských a moravských obchodníků. Ti si mesidž uchopí po svém a posilněni jogurty, tlačenkou a ručně balenými papirosami si cenově zainovují. Pokud je skonto od výrobce 40%, tak Ludva to na trh vybalí za 36%. Čtyři procenta marže jsou čtyři procenta marže, že. Ovšem Ludvu prokoukne jako vždy Jaryn a nasadí 37%. Bolí ho záda, v oboru je dlouho, za nulu to přece dělat nebude, ale prodat se musí. Největší lufty má Jaryn z Bohuša. Bohuš je dravec, nastavěl po republice servisů, jezdí bavorem po tatovi a sponzoruje obecní hasiče. Bohuš trh ohromí slevou na úrovni 38%. Miluje fernet a dává slevu, která se rovná obsahu alkoholu v černém švihákovi. Než Ludva zvýší slevu ze svých nejistých 36% na stupeň mírné horečky, republiku zaplavuje svým mejlovým spamem Mejla. Mejla je z Prahy, za totáče se párkát prošel kolem tuzexu, zná ty správné lidi v branži a ví jak na to. Vyšachovává Ludvu, Jaryna i Bohuša neuvěřitelnými 39%. V rezervě má tajnou dohodu s výrobcem, který mu slíbil bonus 0,45% z hodnoty faktury za všechny gumy odebrané v lednu a zaplacené v únoru. Mejla je v pohodě, konkurence úpí a objednávky rostou. Za měsíc dostal ze skladu už 27 kol. A má poptávku sice neznámého, ale jsitě solventního afrického bussinesmana z Konga. Ten by si rád objednal dalších 12 kusů na testy v buši. V tom přichází další spamová záplava z neznámé slovenské vesničky z okresu Podhorie. . Firmička Ujo s.r.o garantuje skonto 45% , příbalový leták v maďarštině a portugalštině a dopravu zdarma. Bohuš jezdí na bavorovi od servisu k servisu a nic. . Mejla se stěhuje z Prahy do Konga, testy v buši nedopadly dobře. Jaryna stále bolí záda. Ludva se snaží z výrobce vydolovat top secret creative bonus 0,36% z ceny gumy za přezdobení maringotky za servisem. Asi taky nic nebude. A jak tato malá bojová situace dopadla? Kreativci z ústředí po dvou měsích vypočítali, že na skladech jejich dýlerů je o polovinu více zboží, než bylo vyrobeno a dodáno na začátku sezony. Té nabídce z Podhoria se prakticky nedalo odolat. A tak se kreativci opět slétnou nad mapou české kotliny. Prémie za podíl na trhu jsou ohroženy, akcie na burze se chvějí a je na čase přehodnotit cenovou politiku. P.s. Všechna jména, situace a alegorie jsou smyšlená a nemají absolutně nic společného s naší realitou. Co ale reálné je: v tomto roce si v tichosti připomeneme sto let od začátku světové zákopové války. A toto je naše zákopová válka. Nemá řešení a nemá vítěze. Gumám zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 20. února 2014
ShamboPryži zdar, přátelé. Dnes to bude o Zemi vycházejícího slunce a cestě samuraje do karaoke baru. Gumařské firmy pokračují v defilé a raportech svých hospodářských úspěchů a proher. Sumitomo se sice rozkmotřilo s Goodyear, ale hlásí zisk za rok 2013 o celých 26,4% vyšší, než byl zisk roku předešlého. 439 milionů dolarů se bude jistě méně majetným akcionářům hodit. Další japonská hvězda - Toyo - s vrozenou pokorou hlásí pokles zisku, ale i tak by mi jejich 114 milionů dolarů přišlo vhod. Rád bych si letos opravil střechu a druhý rok bez dovolené by byl také těžko k přežití. Zisk Toyo je po zdanění na úrovni celých 3%, což odpovídá odhadu mé letošní obchodní marže za celoroční prodej nejmenované značky nákladních šlupek. Chci být aspoň jeden den samurajem. Mám chuť rozsekat obchodní ústředí této značky na cimpr campr. Pokud znáte sekanici na meče v Kill Bill, tak víte vše. A protože z úspěchů japonských gumařů máte jistě všichni velkou radost jako já , tak do třetice - Yokohama. Přátelé, zisk za 2013 dělá rovných 343 milionů dolarů. Tady už to volá po drobném firemním mejdanu s gejšami, čajovým obřadem , bowlingem s děvčaty z účtárny a závěrečnou pitkou mechaniků v karaoke baru. Nejzajímavější drb mám ale pro laickou i odbornou veřejnost z Baškirie. Nehledejte to na mapě, možná tuto republiku v rámci velké až největší Ruské federace nenajdete. Ale zkuste si třeba vygůglovat hlavní město Ufa. O co jde? V centru místní výroby světoznámých syntetických kaučuků – městě Sterlitamak - by čínský Triangle rád vybudoval fabričku s kapacitou výroby 4 miliony kusů pneumatik. Zdroje tady jsou - pro začátek mají Číňané chuť proinvestovat 250 milonů euro. Nebojme se, přátelé. Zatím zasedá a dumá pouze vládní komise na podporu tohoto projektu. A to ještě pár měsíců potrvá. Protože představa, že nejbližší čínská výrobna je pouze 3 421 kilometrů od Karlova mostu, je mírně děsivá. To bychom si pak mohli všichni z oboru svorně místo šichty opravdu tak jen zajít zahoukat do karaoke baru. Bez dolarů a bez Japonců. Gumám zdar! Banzai!! Bušidó. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 18. února 2014
ShamboČendo, já se díky bankéři roku cítím nejen chudší, ale hlavně jako idiot. V hraběti Monte Christo byla postava bankéře barona Danglarse. Taky to nebyl lidumil. A ten ti dopadl.... Mlýny boží. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 18. února 2014
ShamboA pro milovníky dat a tabulek - repráky hier: http://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-5.5-in-january O všem, co hýbe gumařinou