Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboPepa - dík za info, třeba se ozvou další kolegové.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 16. dubna 2014
 
ShamboDobré ráno a pryži zdar, přesycení prodejními místy a servisy na území ČR jsou jen částečnou příčinou mdlých prodejů osobních pneu a chabého využití servisů v této sezoně. Ale zkusme se podívat na zoubek tomu přesycení nebo nedosycení. Troufám si odhadnout, že v ČR připadá jedno prodejní místo a servis na 1500 obyvatel. Mýlím se? Máte jiný odhad? Sem s ním. A navíc - chce to porovnat s cizinou. Ale každopádně je to mnoho. Tolik snad není ani kadeřnictví na 1000 obyvatel. Přičemž běžný muž s vlasy může holiče navštívit jednou měsíčně, muž s vlasy i bez si najde cestu na servis tak jednou do roka. Ženy pochopitelně též... Takže - při množství cca 450 osobních vozidel na 1000 obyvatel to máme zákaznický kmen 675 vozidel na servis a nebo prodejní místo. Rok má jen 365 dnů, z toho v roce 2014 to bude 252 pracovních dnů. V ideálním případě by měl servis obsloužit 2,7 vozidla denně v případě, že jeho majitel zabloudí na servis nebo k prodejci alespoň jednou do roka. Varianty v případě dvou návštěv jsou jasné. A jak říká příslová - hodně lovců, zajícova smrt. Pryži zdar, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 16. dubna 2014
 
ShamboV květnu to hodíme na letní s hřeby.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 14. dubna 2014
 
ShamboPřátelé pryže, je na čase si po delší době odpočinout od neustálého přepočítávání cen a marží na osobní pneu, sčítání úkonů na servise a počítání závaží. A vyhlížení zákazníků. Na co se podíváme dnes? Pirelli nikdy pro mne nebyla ( nebylo ) vzorem skvělé nákladní pneumatiky, ale dnešní globální globalizace je rychlejší než prd. Několik zajímavých poznatků jsem našel ( snad i pro vás ) ve vyjádřeních váženého signore Alberto Vigano, šéfa globálně- planetárního marketingu ,, industriálních pneu ,, - tedy nákladních, agro a OTR pneumatik Pirelli. Nutno dodat, že zatímco v Latinské Americe je Pirelli v tomto segmentu numero uno ( cíl pro rok 2014 je dosáhnout celkového podílu 20% na trhu Latinos ), tak v matičce Evropě to už tak veselé není. A Pirelli je proto další z koncernů ( spolu s Continentalem ), který se svoje dlouhodobé know how z expanze nákladních a protektorovaných plášťů na světadílu samby, dešťových pralesů a maradonovských kliček snaží přenést do Evropy. A to čím rychleji, tím lépe. Nový protektorovací brand Novateck je vyráběn pro hlavní trhy v Bazílii a Argentině ve spolupráci s dalším matadorem – Marangoni. A tady už to začíná být zajímavé. Pokud se do díla pustili společně na protilehlém kontinentu, můžeme s pravděpodobností rovnou 100% očekávat stejný postup i v našich zeměpisných šířkách. Jaká je situace na trhu nákladních pneu a protektorů v Evropě? Pravda, v roce 2013 se prodej nákladních pneumatik na volném trhu Evropy zvýšil o 7-8% na celkovou výši 8,8 mil kusů. Ale na druhou stranu se prodej protektorů snížil o 4% - na úroveň 5,1 mil kusů. Podle všeho je pokles v prodeji protektorů odůvodnitelný i dle názoru Pirelli dvěma faktory – snižuje se množství koster vhodných pro protektoraci a na straně druhé se zvýšil import čínských nákladních pneumatik do Evropy z 1,4 mil kusů na úroveň 1,9 mil kusů v minulém roce. A čínská nákladní šlupka je náhražkou za protektor. Nehledě na to, že často slyším názor ,, vobuli sme to a ta čína nemá chybu ,, -pravda je jinde. Vobout vobuli, ale kostru už na protektor použít nelze. Ovšem říkejte to českému distributorovi čínských natlakovaných sazí, který se primárně např. zabývá opravami automobilové techniky a odrásanou kostru v životě neviděl. A chtějte změnit sebevražednou nákupní politiku autodopravců, kteří nejsou schopni spočítat náklady a úspory na najetý kilometr ( míli, námořní uzel, verstu atd ). Dle mého skromného názoru se čínská varianta z nákladní pneumatiky stává pneumatikou nákladovou. Takže co s protektorovnami? Nicméně i zde signore Vigano dává větší šanci investicím a budoucnosti teplé protektorace než protektorování za studena. Takže podtrženo sečteno – další koncern se hrdě dere do bitvy trh s pěti miliony evropskými nákladními protektory. Budiž nám nebe milostivo. A protože je signore Vigano velkým příznivcem nejen pasty, ale i rockových opusů Pink floyd, nezbývá než si na závěr poslechnout geniální floydovský singl Money. A pokud vám to bude málo – nasaďte do slúchadiel nesmrtelné Welcome to the machine – Vítej do naší mašinérie, synu. Pryž zdar, přátelé. A flojdi jsou hier: http://www.youtube.com/watch?v=wy04c-6DEgE
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 13. dubna 2014
 
ShamboČendo, držím palce, není to situace neřešitelná nebo beznadějná. To v žádném případě. Odvahu a sílu všem!
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 7. dubna 2014
 
ShamboPřátelé pryže, vaše debata o tom, co se děje na pneuservisech dnes předznamenává to, co od nich můžeme očekávat zítra. Také si připojím k Vašemu dialogu, protože téma je to veskrze žhavé. Opět – jak jinak – vyjádřím pouze svůj názor. Co bylo dříve – (pneu) servis nebo (pneu ) produkt? Slepice? Vejce? Nebo obojí a obojetně? Vzešel jsem z prostředí, ve kterém jsem začal podnikat na konci minulého století s produktem – pneumatikou – tedy s vejcem. Nákup – prodej – import – export. Velkoobchod, maloobchod. Hlavně nákladní pneumatiky. Prodej práce za úhradu s vidinou zisku byl vyvolán spíše potřebou doplnit základní činnost firmy doplňkem v naší nabídce, který může dát dodatečné informace o skutečných vlastnostech zboží, jako je nájezd, ekonomické zhodnocení provozu, pochopení místa té či oné pneumatiky v hierarchii nabídky. Je ten mišulín opravdu tak skvělý, jak se klábosiví frantíci chlubí? Je barumka a matadorka výrazně horší? Je cena na gudjear a danlup ve srovnání s bričem a bičem božím adekvátní? S mobilním nákladním servisem jsme začali experimentovat někdy kolem roku 2001, aniž bychom tušili, jak to ekonomicky vyjde. Nikdy to nevyšlo. A podotýkám , že v celkových obratech firmy ( firem ) tržby za zboží se pohybovaly od necelého procenta do tří procent z celkového úrovně tržeb. Na druhé straně – ve vybavení, technologii, IT, dopravních prostředcích, budovách atd a atd. byly miliony. Nicméně, už v počátku minulé dekády, po vypuknutí horečky sobotní noci a zařazování se do projektů pod hlavičkami koncernů a výrobců euforie rychle opadla. Když si začnete analyzovat ceny za práci na nákladním servisu v naší milé vlasti, tak ceníky roku 2005 můžete použít i letos. S jedním drobným rozdílem – možná budete drazí. Jsem toho názoru, že v servisním provozu středně velké až velké firmy ( co to je sakra velká firma ?? – tady bychom měli s Bořkem popracovat na kategorizaci firem) jsem nucen reálné provozní náklady na udržení stacionárního a mobilního nákladního servisu ( a ne jednoho… ) dotovat z obchodní marže na pneumatikách. A to s využitím univerzálnosti pracovní náplně mechaniků – dnes montuji, zítra jsme skladník a pozítří řidič. Náš trh není tak velký a dopravci tak bohatí, aby geografické rozložení obslužných firem pokrylo reálnou potřebu servisních prací u dopravců. Máme skvěle vybavené servisy, jsme mobilní v času a prostoru, jsme kvalitní. Jsme rychlí. Ale o ekonomické soběstačnosti ,, úseku servisní činnosti ,, není možno hovořit. Jako dodatečný efekt berme v potaz to, že i na práci se musí dávat sleva ( fuj!! ) a co je ještě významnější – odklad platby. Popřípadě kumulace faktur za práci s dovětkem ,, …. Až toho bude víc, tak se na to Maruška koukne .,, Maruška se koukne jednou za dva měsíce, pan ředitel má permanentně jednání, taky bývá na lyžích, s dětmi u moře nebo na konferenci o efektivním využití mého servisu pro zvýšení efektivity jeho vlastní provozní efektivity. Máme ty servisy zbourat? Nene, to by bylo dražší, než je postavit. Takže východisko je v těchto krocích – 1/ najít si produkt, který na nejbližších 120 km2 nikdo nemá. A nejlépe celorepublikově a ještě lépe federálně. Udržet si na tomto produktu vlastní cenotvorbu a nepustit jej do internetu a na web. 2/ Dále - vydělat na tom produktu tolik, aby byla pokryta položka plánovaného zisku, zaplatil se rozvoj a mohly se finančně zadotovat ty slavné vlastní servisy. Ano , máte pravdu – zcela jsem opominul téma osobních pneu atd. Zde je můj názor následující – šanci mají servisy spíše rodinného typu ( máma, táta a syn), kde si zkušený majitel a dříč v jedné osobě vše potřebné uhlídá. A potom jsou dále ve výhodě síťové struktury ( s účastí koncernů), kde si česká majitelská skupina se skřípáním zubů snaží uchránit to svoje a rozšafný zahraniční investor je nenechá příliš padnout. Souhlas? Nesouhlas? Tak do mě, pánové! Zdravím všechny od pryže.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. dubna 2014
 
ShamboPryži zdar, jsem ve vlasti. Zdravím všechny, je zase o čem psát. Těšte se!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. března 2014
 
ShamboMichale a spol, dobrého dne přeji! DObrá práce! Zajímavá informace, zajímavý přístup. Je rok měření!
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 15. března 2014
 
ShamboChlapi zdar, gumám zdar, pryži zdar! Jaká sakwa dovolená? :) Jezdím po vlasti, setkávám se s lidmi, chystám se na cestu do zahraničí k dodavatelům, kalkuluji, přemýšlím, koulím gumy, měřím nájezdy a vůbec. Jak se mi zjeví něco nového a zajímavého, dám obratem vědět. Zachovejme si přízeň!! Odvahu a čest! Speciální pozdravení do Mlékojed! Michale zdar, jak budu v Praze, snad Tě najdu a můžeme trošku podebatovat. Třeba o přírodě, zemědělství a tak....
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 13. března 2014
 
ShamboPřátelé pryže, i za humny je kouřmo, mlžno a neklid. Tradiční bavorský výrobce protektorů Ihle Group vyhlásil před dvěma dny bankrot. Ihle Group tvořily celkem čtyři společnosti - Reifen Ihle Service ( člen Point S ), Reifen Ihle - prodej, R-I-G Technische Produkte - výroba protektorů a R-I-G Karkassen - příprava koster. Jedna z největších německých protektoroven byla založena v poválečném roce 1947. Počet zaměstnanců - 230. Značka protektorů - Rigdon. Příčina bankrotu - nízká likvidita, slabý trh, ztráta několika klíčových odběratelů. Bůh s námi a zlé pryč.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 28. února 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz