ShamboPřátelé pryže, i jindy velmi sebevědomý Michelin mívá slabší chvilky. Jak vyplývá z prohlášení finančního mága společnosti mesijé Marc Henry, tržby Michelinu se v prvním čtvrtletí snížily o 2,4%. Důvodem je jak zvýšení hodnoty euro vůči národním měnám části evropských zemí, tak i hlavně konkurenční boj. Že mne to ani nepřekvapuje, že. Podle pana Henryho odstartoval planetární slevňovačku Bridgestone tím, že svoje ceny snížil na 3-5%. Hned za ním se snížením cen vystartoval Goodyaer. Michelin kontroval korekcí u svých budgetových značek BFGoodrich a Kleber. Inu – neviditelná síla globalizace. Ovšem – jak jinak – pan Henry jako patriot značky zdůrazňuje, že Michelin i takový nápor konkurence jako vždy ustál a stojí si pevně rozkročen jako skála. Pravda, po nemastných neslaných výsledcích prvního kvartálu akcie Michelinu ztratily na hodnotě o 4,5 euro na jednu akcii. Takže skála skálou, ale drobní akcionáři plačte. Co je zajímavé pro nás v pivním pupku Evropy: bez ohledu na celkové zvýšení prodejů na kontinentu se vliv chaosu a zmatku kolem ruských a ukrajinských bratří projevil např. u osobních pneu snížením prodejů o 6% pro prvovýbavu a celých 8% ztratil replacement. Nicméně ať se děje co se děje, Michelin je přesvědčen o tom, že na konci roku jeho tržby vyrostou o skvělá 3%. Tak nevím nevím, ale tady se bude muset dle mého skromného úsudku spojit Asterix s Obelixem a ještě si na finální šťouch budou muset zajistit podporu Merlina, Čulibrka a Kubrta. Tak ať se všem daří a pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboMichale, jsme patrně na stopě neuvěřitelného ekonomického objevu!! Pracovně bych to nazval např. ,, Zákon nulové ztráty.,, O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 22. dubna 2014
ShamboPánové, budu rád, pokud mi kdokoliv přeloží do češtiny větu ,, ... a když to naše nákupní cena umožňuje, dáváme to tam i s nulovým ziskem.,, Děkuji.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 22. dubna 2014
ShamboPřátelé, dnes si dáme další pokračování nekonečného příběhu na téma Protektorujeme snadno a rychle. A na mušku si vezmeme další dravou rybu v našem rybníčku: Bridgestone s prvoligovým Bandag a novým divizním brandem Protread. Přestože si prémiové značky brousí zoubky na monopolizaci nejdražšího segmentu, řežba vypukne i v ekonomickém segmentu. A jak na tom Bandag a trh protektorů v Evropě vlastně je? Podle opatrných vyjádření firmy vidí svůj vlastní podíl na trhu protektorů v Evropě na úrovni 16%. Je myšlen podíl na trhu, jehož velikost je odhadována na přibližně 6 milionů kusů nákladních protektorů. Pokud to porovnáme s údaji za rok 2004, měl Bandag podíl na trhu ve výši 27%, Kraiburg byl tehdy na úrovni 21% a Marangoni na 11%. Bandag byl sice před dvěma pětiletkami nesporným lídrem trhu, vše se ale velmi velmi změnilo. Michelin si piplá svoji Ligu mistrů s Recamic, Remix a Pneu Laurent. A z dalekých exotických krajů se na nás valí mexické Galgo, brazilský Vipal a Ruzi, indický Elgi nebo malajsijský Goodway. Podle vyjádření samotných hochů z Bridgestone evropský trh zabezpečuje ze 45% segment prémium, 30% je tvořeno dodávkami místního kvalitního středního segmentu a 25% patří dovozu ze zámoří. Aby mohl Bridgestone nabídnout svým dealerům levnější cenovou alternativu na stále více rozbouřeném a rozkolísaném trhu, musel přijít s nabídkou v podobě Protread. Tuto značku používal původně Bridgestone v Thajsku, ale od roku 2012 se nová nabídka hlavně pro regionální dopravu a stavby rozšířila i v našich zeměpisných šířkách. Rozdíl v ceně je na úrovni 25 až 35% ve srovnání s cenou na Bandag.
V současné době má Bandag v Evropě 142 frančíz, z toho je 21 v Itálii, 20 v Německu, 9 v Británii a dva u nás. Snad jsem proboha na nikoho nezapomněl!! V Polsku se v létě 2014 otevře nový závod na výrobu protektorovacích materiálů s kapacitou 25 000 tun ročně, který má doplnit dosavadní výrobu pod značkou Bandag v belgickém Lanklaaru. V Belgii se ponechá výroba obou značek – Bandag i Protread. Takže podtrženo a sečteno – stále se něco děje. Vždy ve střehu, přátelé pryže. Snad se udržíme alespoň v 1. A třídě krajského přeboru.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 20. dubna 2014
ShamboPryži zdar a indiánským kmenům v Polabí zvlášť. Ještě jednou se drobně vrátím k výsledkům prodejů osobních vozů v Evropě. Je to popis určité nálady na trhu a možnosti a chuti investovat do koupě rodinného vozu. Takže – vládne mírný optimismus v celé evropské kotlině. A jak dopadl kmen praotce Čecha? Od ledna do března t.r. si u nás nové vozítko pořídilo 43 tisíc nadšenců, v minulém roce to bylo jen 36 tisíc a chlup. Nárůst činí za rok skoro 18%. A pokud porovnáme statistiky za březen letošní a loňský, tak uvidíme nárůst skoro 20%. V březnu t.r. se prodalo skoro 16 600 osobních vozů, to je o 3 000 více, než před rokem. Růst prodejů je v Evropské unii na úrovni 8%. Prodeje rostly ve všech zemích ( například v Řecku o 30% ), výjimkou jsou jen země Beneluxu. Škodovka má v rámci celé Evropy zvýšení prodejů na úrovni skoro 18% - celkem skoro 110 000 vozů za první kvartál, například Hyundai je na -1%, KIA na plus 8% a Dacia na 40%. A pro ty, kdo milují Jamese Bonda - i takových vozů Jaguar se prodalo 5 800 kusů. Bůh ochraňuj královnu a pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 20. dubna 2014
ShamboA aby juchání nebylo dost ( každá drobnost potěší, že ) - evropská Asociace výrobců automobilů ACEA jako každý měsíc zveřejnila zprávu o stavu Unie a trhu. Stručně řečeno - prodeje rostou, v naší milované ČR je nárůst prodeje podle různých kritérií vyšší o 18 až 20%. A v celé Evropě o 8% za kvartál 2014. Jste hloubaví, vše si najdete zde: http://www.acea.be/press-releases/article/passenger-car-registrations-8.4-in-first-quarter-10.6-in-march Pěkné počtení a pryži zdar. A pro brblaly mám dvě svaté pravdy na závěr - Každé auto stárne od okamžiku, kdy si ho koupíte. A nejlevnější auto je to, které si nekoupíte. Howgh. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 17. dubna 2014
ShamboPřátelé pryže, evropská asociace výrobců pneu ETRMA tlučením do bubnů a frfláním a prskáním do trub a pozounů s jásotem zveřejnila kvartální výsledky svých členů. Tak jak si stojíme a padáme? Osobní pneu - prodeje se zvýšily o 10% na 51 milionů kusů. Nákladní a autobusové pneu - nárůst 16% a 2,1 milionu prodaných kusů. Agro pneu také povyskočily o 7% a motopneu o 12%. A kdo jsou ti tajemní členové asociace ETRMA najdete zde: http://www.etrma.org/about-etrma/members Nejsou to pochopitelně zdaleka všichni výtečníci, ale pro představu o tendencích a vývoji to musí skromnému gumaři ze vsi stačit. Takže - hlavu vzhůru, čekají nás skvělé a úžasné optimistické zítřky. A pokud chce být kdokoliv mocí mermo pesimistou, tak přidám bonus na závěr. http://www.youtube.com/watch?v=oRt10Ps4oUg Užijte si to! O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 17. dubna 2014
ShamboA jedna veselá historka na doboru noc a klidné ráno, pryžníci. I ve velké Číně mají velcí gumaři poslední rok bolení hlavy. Jak vyplývá z proslovu váženého pana Zhang Wanyou - momentálně řídícího Double coin - na výročním mejdanu čínských gumařů, čeká čínské výrobce překonat nejedno úskalí, propast a soutěsku. Takže jaké výzvy odhřímal pan Zhang? Přestože se export i výroba v roce 2013 čínských nákladních pneu výrazně zvýšily, zisky se výrazně snížily. Výroba vyrostla na neuvěřitelných 94 milionů kus, což je bratru o desítku více, než v předchozím roce. Ovšem co čert nechtěl - i pod Velkou zdí jim klesá poptávka a tím pádem i prodejní ceny, výrobní kapacity jsou tak jaksi nadbytečné. A navíc - zatím co čínské značky zaplavily kde co na mapě, na rodné čínské hroudě si nenápadně vybudovaly své výrobny prémiové brandy a vyštouchaly kvalitním zbožím domácí borce z trhu. Takže takový Michelin a Goodyear si plní plán zisku v kraji létajícíh dýk a šaolinských mnichů, a nám sem pro změnu vozí kdekdo Faulruny, Ahojgate, Duté stáry a Prima voly. ,, Náklady rostou, ceny a zisky se snižují, tržní a celní bariéry se zvyšují a další jiné faktory na nás zanechávají nedobrý vliv! Naše čínské firmy jsou pod velkým tlakem! ´´ Tak pravil soudruh Zhang Wanyou z tribuny sjezdu čínských pryžníků. Přátelé, nenechme čínské soudruhy ve srabu. Nechť přijedou k nám, vyměníme si kravaty, průpisky a zkušenosti. Toho bohdá nebude, aby český a čínský gumař nějakou fintu nevymyslel a z boje utíkal! Pryži zdar, přátelé! O všem, co hýbe gumařinou
středa, 16. dubna 2014
ShamboPryži zdar, několik doplňujících informací o možném počtu servisů v ČR: citace z denik.cz , 07.04.2014 - Autoservisy v Česku letos po hubených letech očekávají mírné oživení. Zjistil to takzvaný Index očekávání firem, který pro obor autoopravárenství zpracovala ČSOB. Servisování vozidel u nás podle dat Českého statistického úřadu zaměstnává stabilně 46 tisíc lidí, přičemž na trhu operuje necelých 24 tisíc autoservisů. Ještě v roce 2008 roční tržby autoopraven překročily 89 miliard korun, od roku 2011 se pohybují kolem 79 miliard korun a mírně rostou, což by měl potvrdit i tento rok. A další údaj z jedné veřejně dostupné reportu z roku 2008: V České republice se nachází přibližně 6000 nezávislých autoservisů a dalších 1000 servisů,
které jsou spojené s konkrétní značkou automobilu. Největší sítí servisů disponuje Auto
Štangl, kde ji tvoří zhruba 500 volně sdružených servisů. Takže - není to přímá odpověď na otázku, kolik že máme naplozeno pneuservisů na území ČR, ale skutečně se pohybujeme v řádu tisíců. Tak odvahu, pánové. Odvahu. O všem, co hýbe gumařinou