ShamboPryži zdar! Končí okurková sezona, ke strojům plantážníci, ke strojům. Dlužím informaci o stavu východní fronty. Takže: v době, kdy ti nejzarputilejší vlastenci Velké Rusi by nejraději zpátky k hranicím z roku 1913, výkony trhu automobilů a pneumatik mají k expanzi velmi a velmi daleko.Kusové výsledky z června 2013 v Rusku ukazují na roční pokles prodeje osobních aut o 22% nižšími, než předchozí rok. Meziroční pokles prodeje je někde na 10%. To jsou čísla oficiální. Neoficiální prameny hovoří až o třetinovém poklesu. Co se naší Škody týče, má jeden z nejnižších poklesů prodeje – pouze 1 procento. Ale všichni plánovali růst, není liž pravda? Ruská ekonomika se již druhým rokem potýká s výraznými problémy, jejichž příčiny jsou vnitřní a nemají s nějakými sankcemi zatím žádnou spojitost. To teprve přijde.
A jak je na tom trh a výroba pneumatik? Můžeme se opřít o seriozní zdroje, kterými nás pravidelně oblažuje NOKIAN. Takže – tržby za letošní 2. kvartál ve srovnání s minulým rokem vypadají takto: Skandinávie klesla o 5%, tržby v Rusku se snížily o skoro 44%. Evropský trh vyrostl o 15% a trh USA o 30%. Brutální pokles tržeb v Rusku je vysvětlitelný jak špatnou ekonomickou situací, tak i devalvací rublu. Za pololetí 2014 se celkové tržby NOKIAN v Rusku a zemích SNG ( hlavně Ukrajina, Kazachstán ) snížily o 31%. Snížení prodejů v kusech NOKIAN neuvádí, hovoří však o ,, snížení prodejů v Rusku ve srovnání s obdobím minulého roku, příčinou je devalvace rublu a zvýšení nabídky ve středním segmentu zimních osobních pneumatik,,. Neskromně odhaduji, že kusový propad na ruském trhu může být srovnatelný s propadem na trhu osobních automobilů. Celkové snížené prodejů pneumatik na ruském trhu v roce 2014 se může pohybovat podle různých analytiků na 5-7% ročně. Ovšem ruští analytici jsou také jen lidé, v odhadech budou více než opatrní. Tedy v těch negativních odhadech. To ovšem zatím absolutně netušíme, jak ovlivní ruskou výrobu, prodej a import situace na Ukrajině a mezinárodní sankce. Pokles celkového prodeje o 5-7% však neznamená, že v uvedeném období se nezvýší dovoz čínských pneumatik, že. Na druhou stranu je třeba zmínit, že jak ruští výrobci pneumatik, tak zahraniční výrobci na ruském území jsou ryzí profesionálové, kteří se umějí pohybovat v nestandardních situacích. A první, co je napadne, je expanze na třetí trhy. Takže přátelé pryže – čeká nás úžasný podzim. Bude plný zvratů, překvapení, cvakání čelistí a kalkulaček. Buďme ve střehu a pryži zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 24. srpna 2014
ShamboPryži zdar, hlásím návrat do kyberprostoru. Michale, nad něčím podobným amatérsky pracuji, nebude to hned, ale informaci a prognózu sem vyvěsím. Se nám to nějak zamotává. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboDobré ráno, plantážníci. Tu kontrolu u tunelu už znám i já. Takže k věci: němečtí akustici měli štěstí, že kolem nich neprojel nikdo na 315/70R22,5 Dunlop SP 444 s deklarovanými 78 dB. To by jim hrozila trvalá hluchota. Na úrovni KAMA je pochopitelně Barum BD 22 a Matador DR1 - 3 vlny, 76 dB. Koneckonců - je to jedna rodina, že. Německá Fulda je o chlup lepší - Ecoforce deklaruje pro 315/70R22,5 75dB. Conti Hybrid je na 75dB. A například tichošlápek Goodyear KMax na 72 dB. Tudíž - podtrženo a sečteno: ani nechci vědět, co tam ta Kobra 111 řeší, ale určitě by akustici nebyli vítáni na koncertu Motorhead s hudebním výkonem 120dB. Pryži a vřelému sousedskému vztahu se Saskem zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. června 2014
ShamboViděl bych to spíše na přemíru Brouků Pytlíků. A pozor - to se diskuse odvíjí jen kolem zahraničních investic. To v debatách na netu o nukleární fyzice, astronomii nebo dietologii - to jsou teprve záplavy odborných názorů. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 19. června 2014
ShamboDrobný dodatek pro lepší ilustraci situace v objemu trhů osobních vozů - na ruském trhu se prodalo za 5 měsíců tohoto roku 1 030 000 ks osobních a lehkých užitkových vozidel, na trhu celé Evropy se toto množství prodalo za letošní květen. A za celou Evropu ( EU + ostatní státy ) je prodej od ledna do května 2014 na úrovni 5 250 000 kusů. Pryž - mír - prosperita! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. června 2014
ShamboPryži zdar, je to zase trochu jinak, než se to jeví. Tyto projekty jsou důsledkem předpokladu, že 1/ ruská ekonomika je třeskutě silná a neprůstřelná a 2/ ruský trh pneumatik a automobilů bude nejdynamičtěji rozvíjející se segment trhu na matičce zeměkouli. Pirelli již v roce 2008 založila s jinou ruskou společností ( ROSTEH ) dceřinku Pirelli Tyres Russia. A v roce 2011 si Pirelli odkoupila s její pomocí a pomocí peněz a boží významná aktiva - závody ve Voroněži a Kirově. Dnes je realita jiná - pokles na trhu prodeje automobilů v Rusku je v roce 2014 zatím -12% a na trhu pneu okolo -10%. A Pirelli a Rosněfť - vše se připravovalo dávno dávno tomu. Svět se za ten rok dva celý změnil. Pokud se dříve říkalo o době před Kristem a po Kristu, tak my už žijeme v době před Krymem a po Krymu. Všem zdar, přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboČendo, jak píše Gaius Julius Ceasar ve svých Zápiscích z války galské - v těch posledních řadách během bitvy stáli vždy jen ti nejzkušenější legionáři. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou