ShamboPryži zdar, přátelé. Máme za sebou historicky 1. konferenci Pneurevue. Jaké to bylo? Ve zkratce zkusím subjektivně přiblížit nejzajímavější okamžiky.
Ing. Picek ( bussines kouč ) – pokud je podnikání v pneumatikách rybníček a my jsme rybáři, je zásadní otázkou ani ne to, zda je málo ryb nebo naopak hodně rybářů. Klíčové je toto – kluci, máte vůbec bussines plán? Pan Šafránek ( vážený matador české pneubranže ) – důležité je podnikatelské a společenské prostředí, ve kterém se pohybujeme. Kde jsou postihy za nelikvidaci likvidace? Kde je viditelná ruka Intrastatu? Proč jsou v klidu neplatiči DPH?
A úderný slogan na závěr: „co je pod nárazníkem, patří gumařům“. Jarro F. Kaplan ( ex-big top boss Goodyear ): vztah mezi dealerem a producentem bude úspěšný tehdy, pokud výrobce nabídne produkt + kvalitu + finanční hodnotu produktu + komunikace + důvěru podpořenou čestnou frekventní komunikací. Výrok, který by měl být vytesán do kamene: výrobce není schopen vést dealerskou organizaci se ziskem. A hozená rukavice do ringu: velkým problémem i v ČR bude otázka nástupců v pneubranži. Kdo přijde po těch, kteří stojí čtvrtstoletí u vesla? A dále: profesně a se ziskem řízený pneuservis je základem odvětví. Howgh. Ing. Osmančík – PneuB2B : ( aniž bych propagoval jeho bussines ideu ) – správně analyzované informace vedou ke správnému obchodnímu rozhodnutí. A k problému řízení: víme vůbec ( v obchodních firmách, servisech.. ) kam své podnikání směřujeme? Jsme ovlivňováni informačním smogem a zahrabáni do provozní operativy. Trendy trhu s pneumatikami jsou tyto: extrémní konkurence + nízké marže + nadbytek pneu na trhu + e-bussines + všeobecné nas…ání na trhu ( tak to řečeno nebylo, ale lepší výraz není). Ing. Mulač ( Pirelli ) : český trh pracuje s unikátním mixem poměrů prémiových značek, ekonom značek a nízkorozpočtových koníků. A nářky nad lácí na trhu? Vždy musí být někdo nejlevnější . A pozor – Češi jsou v nákupech z internetu evropská špička. Pan Nezbeda ( DD Pneu ): pokud se v roce 2012 vyrobilo v Evropě cca 300 tisíc osobních vozů s TPMS, tak v roce 2015 jich bude 9,2 milionu. TPMS nás doběhne. Někdo to obchodně využije pro své podnikání, jiného to zabrzdí. Pan Baar ( AM Pneu ) – 20% zákazníků se řídí logikou, 80% emocemi. Heslo dne: nenabízej, ale prodávej! Buduj vztahy a najdi si svou privátní značku!
P.s. – no to bude po konferenci nových značek na trhu .. Pan Chvojka ( GPD ) – jak se nestat otrokem franšízy. Sympatické shrnutí minulosti, současnosti a snad budoucnosti franšízy. Jsem osobně zvědav, kdo zavede do pneumatikařiny systém McDonalds – jedna značka, jeden prapor, jeden dres, stejné kalorie a na celém území Čech jednotná betonová cenová politika. + + + Toto je ve zkratce vše, co bylo pro mne osobně poučné, inspirující a k přemýšlení. Děkuji Pneurevue za nápad, organizaci a realizaci Konference. Příště jedu zase. Nelitoval jsem. Naopak – obohatil jsem se. Pryži zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 14. září 2014
ShamboČendo, několik přátel mne nařklo, že jsem byl u popisu sítě Vianor 1/ lakonický 2/ nepřející a 3/ taky to šlo říct jinak, ne. Takže - jak vyplývá z oficiálních materiálů, obchodní síť Nokianu Vianor na konci pololetí 2014 opět posílila svůj vliv ve světě. Aktuálně vlastní 186 středisek v USA, Švédsku, Finsku, Norsku, Švýcarsku a Rusku. Dalších 1074 subjektů spolupracuje ve formě frančízy. Ovšem pozor - 634 frančízantů se činí a tvoří hodnoty na území tzv. SNS - hlavně Ruska a Ukrajiny. A tady to rychlé zbohatnutí nevypadá. Forma činnosti Vianor se také mění. Od prostého prodeje pneu k pneuservisu a dále k poskytnutí autoservisních služeb. A skutečný význam slůvka ,,vianor,, je ,,severní cesta,, nebo ,,pouť na sever,, Tady jsem se až tak nesekl... Pryži zdar!! O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 6. září 2014
ShamboVianor, vianor je pokřik finských lyžníků na lišku. Dá se to přeložit jako ,,huj do nory,,. Ale za překlad neručím. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 4. září 2014
ShamboMichale, k.koti jsou všude, kam se podíváš. Ruská reakce na minisankce je také hodna pozornosti. V Rusku začalo tažení proti místní síti McDonalds. Zavírají jednu provozovnu za druhou. Důvod - údajné sanitárně-epidemilogické nebezpečí. Pokud by něco takového reálně hrozilo, tak padne na úplavici polovina Moskvy. Paradoxem je, že 75% surovin pro přípravu meníčka je místního (ruského) původu. 100% zaměstnanců - místní. Provozovny McD v Rusku jsou opět 100% místní. Takže výdup proti McD z důvodu nevraživosti k Emerice postihne tammnější farmáře, zaměstnance a jedlíky. Fucking politics. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboA jedna perla pro milovníky a odpůrce čínských pneu. Jak vyplynulo z nedávného čínsko-českého podnikatelského fóra v Praze, čínská strana je připravena u nás postavit nějakou tu železnici, silnici a pokud nám to nepůjde - i ten Temelín. Myslíte si, že by bylo problém u nás vybudovat nějakou menší gumárenskou fabričku? Walt Weller, viceprezident pro strategický rozvoj společnosti China Manufacturers Alliance ( patří Double Coin) se rozparádil během obchodní konference v Orlando. Růst popularity čínských pneu se podle něj už nedá zastavit. Dynamika vývoje a rozvoje je taková, jakou pamětníci pamatují od 80. let u japonských pneu. Podle Walta může čínský pneumatikářský průmysl už teď zabezpečit 55% potřeby nákladního segmentu. Na celém světe, pochopitelně. A v budoucnu by to mohlo být až 85%. Kdyby měl Walt koule, tak přidá nějaké to procento navíc. Třeba takových 15%. Když už, tak už. Pryži zdar, plantážnící. A pak že se nic neděje. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 1. září 2014
ShamboPokud si myslíte, že už všechno o trhu a pryži víme, buďme si jisti, že víme prd. Experti společnosti Innocean Worldwide Europe (IWE) - tady máte odkaz přímo na team výzkumníků : http://www.innocean.eu/people - přišli se zcela nečekaným výsledkem svého bádání. Takže. Známost a rozpoznatelnost pneumatikářškých značek je v Evropě bez ohledu na fenomenální brand Michelin, Continetal či Dunlop natolik nízká, že to dává nehorázné možnosti k proniknutí nových firmiček na trh. Posuďte sami: 40% Evropanů netuší, co mají obuto na svých vozech. 46% uživatelů pneu se pro koupi rozhodne po pěti minutách hloubání. 41% procent kupujících jsou ženy, ty však nereagují pozitivně na kalendáře s nahotinkami nebo plakátky s formulí uno. Navíc 70% žen netuší, jakou značku si koupí příště. Chcete další tvrdá data? 48% kupujících si raději dá dobrý oběd, než aby si připlatili na dražší pneu. 68% respondentů seznalo, že teprve během tohoto průzkumu se zahloubalo o otázce koupě pneu vážněji. 38% nemá o pneumatikách dostatečné znalosti. A jen 32% si ve výběru značky věří i pro další nákup. Takže - kdo přijde s něčím převratným, revolučním nebo neopakovatelným pro posílení vědomí o nové značce, má vyhráno. Mezi námi - osobně mne právě nic nenapadá. A vás? O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 1. září 2014
ShamboPřátelé pryže, ve světě gum se děje věcí. Nevěříte? Největší britská pohřební služba Co-Operative Funeralcar podepsala v létě prodloužení spolupráce s Michelinem o další dva roky. Pohřebáci z Albionu vlastní celkem 1500 speciálních vozidel, z toho dobrá polovina z nich vás může elegantně dopravit na poslední cestu. Mezi veškerými možnými i nemožnými druhy rituálních vozidel je eskadra skutečně reprezentativních katafalků na čtyřech kolech. A 90% z použitých pneu je právě Michelin! Jak pravil mister Terry Jarvis - manager dopravních služeb - mišelinky jsou sice dražší, ale více vydrží. A navíc - díky nižšímu valivému odporu na trase k poslednímu odpočinku všem ušetří i pár galonů paliva navíc. Katafalky mají navíc rozvor delší proti běžným vozidlům až o metr, což při váze vozidla v rozmezí dva a půl tuny přímo volá pro užití těch nejvyšších zátěžových indexů. Abych ocitoval z dalších postřehů Mr. Jarvise - defekt během smuteční jízdy je opravdu to, co tady nepotřebujeme. A s tlouštíkem ve znaku se to hochům od Co-Operative Funeralcare cars také nikdy nestalo! I já se připojuji k této replice Mr. Jarvise. Pokud budu nucen i já vyrazit na tu skutečně poslední pouť, žádám své kolegy o sadu mých oblíbených šlupek, důslednou kontrolu hloubky dezénu a pozor na valivý odpor! Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou