ShamboPryži zdar, něco zpráv ze světa. Goodyear bude stavět novou fabriku. Naštěstí pro nás - až v Mexiku. Uff, už jsem se lekl. Na druhou stranu - poslední závod na americkém kontinentu Goodyear otevíral kdysi dávno v roce 1990 v Ontario. Takže už asi bylo na čase... Mexiku zdar, carramba. Co myslíte, znají hrdí potomci Aztéků Premio a Truck force? Pokud ne, přicházejí o mnohé krvavé zážitky. Ale zase mají koridu. Tam to vypadá podobně. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboEshop je prý moderní. Pokud si ovšem neobjedná rozjuchaný zákazník pneu ve vyšší cenové hladině bez souladu s technickým průkazem, vhodným rozměrem disků a mezírkou pod podběhy. To je potom dráma. No, hlavně, že se mu to pěkně leskne, chrom je chrom. Pak je na místě už jen práce s kladivem. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. dubna 2015
ShamboPryži zdar, pár zaručeně gumových zpráv ze světa. Goodyear slavnostně zahajuje prodej pneumatik na svém vlastním internetovém portálu. Zatím jen v USA. To Michelin si koupil jen za 60 mega euro podíl ve francouzském internetovém obchodě Allopneus SAS. Každý na to jde jinak, ale dopadne to podobně. Maďarský permiér Orban s indickými reprezentanty firmy Apollo byl viděn se zednickým náčiním při kladení základního kamene nové fabričky v Maďarsku. Ta by mohla mj. od roku 2017 vychrlit 5,5 milionu osobních pneušek. Generalita Nexen si lebedí nad chystanou novou výrobou v Čechách, prý se jim tím uvolní ruce a kapacity v Koreji a Číně. Aby toho stavebního ruchu nebylo málo, Cooper se poohlíží po zelené louce v Srbsku. Takže pokud ji najdou, vypadá to na další novou kapacitu.A hopsání kolem základního kamene. Značka Mabor (Conti) v Portugalsku hlásí rekordní žně - 17 milionů kusů pneu v roce 2014. Kam to všechno cpou ti výrobci? Vypadá to na renesanci starých polozapomenutých značek... Goodyear oprašuje NDRácký Pneumant. A práší na trh nákladní staronovou značku Kelly. Snad to nedopadne jak s magistrem Kellym. To byste mne pánové otrávili... A Čína borec nakonec. Elita čínských výrobců maká momentálně v Moskvě. Záchvěvy rublu dočasně vyhnaly čínské peumatiky z velké země, ale čínský desant na to jde znova, cíleně a zarputile. Budeme sledovat, jak ta řež o trh dopadne. Pryži zdar, další news někdy příště. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. dubna 2015
ShamboNení všem dnům konec. Jen není vždy chuť psát, a navíc - během posledního týdne se nic mimořádného nestalo. Tedy to, co by stálo za pár slov. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 12. dubna 2015
ShamboPryži zdar, přátelé. Několik poznámek k novince Michelinu - CrossClimate. Další rozvoj a budoucnost gumařiny ovlivní ekonomická a finnační kondice tzv. střední třídy kupujících. A konkrétně to, co si budou muset a hlavně moci ze svého rodinného rozpočtu pořídit. Ten se zvětšovat nebude. Celkový trend ve světě je tento : největší nárůsty v prodejích ve vyspělých tržních ekonomikách jsou u osobních pneumatik v segmentu celosezonních pneu. Příklad - spořivé Holandsko. Od roku 2012 do roku 2015 se podíl all season pneu zvýšil na trhu ze 2,3% na 5,3% prodejů. Možná se vám cifry zdají suché a malé, ale dvojnásobek..? V dnešní gumařině je to nový trend. Další příklad - disciplinované Německo: zde se odhaduje aktuální podíl na trhu osobních pneu kategorie all season se značením M+S někde okolo 9% s tím, že kolem roku 2020 může být podíl all season pneu na úrovni do 14% z trhu. Německý trh osobních pneu se v prodejích pohybuje řádově na úrovni hodně přes 40 milionů kusů ročně, takže nárůst se dá předpokládat řádově ze 4 milionů kusů do 6 milionů kusů ročně. No řekněte - kdo na to dnes má, že. Co že jest tomu příčinou? Můj laický názor je tento - měkkčí a teplejší zimy, snaha uspořit, vyšší úroveň technologií výroby... a hlavně vyšší náklady spojené s provozem např. TPMS. Vraťme se k novince Michelinu. Ta je prezentována jako vše možné, jenom ne jako kalsická "all season pneu". Nedivím se tomu. V době, kdy byly tuny analitických materiálů popsány miliony argumentů o tom, že v zimě je dobrá jen guma zimní a v létě pouze a jedině a výhradně letní, tak vše, co bude říkat opak, se bude jevit podezřele. A pokud chápu dobře promo materiály Michelin na zahraničních webech, CrossClimate je produktem, který ".... sjednocuje kvalitu letních a zimních penumatik". Cítíte ten rozdíl? Žádná pochybná univerzální šlupka, na které se dosmýkáte v červenci na Jadran a v lednu přežijete výpravu k tetě z Bruntálu do Vrbna pod Pradědem. Tady se hovoří o plnohodnotném propojení parametrů původně dvou rozdílných produktů v jednom. Navíc od firmy, která proklamuje bezpečnost a nejvyšší technologii nad kompromisy. Zajímavé je, že na patřiných webech najdete vizualizaci testování v zimních podmínkách, ale ne už tak letních (možná jsem vše nedohledal). A ohlasy z testů jsou pozitivní (nemusíme věřit všemu, že). Můj osobní pocit je tento. máme co dělat s dalším technologickým produktem, který může změnit trh. Stojí za to jej sledovat, zkoumat, objektivně hodnotit. Nemusí se nám líbit prodejní politika výrobce a jeho odbytové kanály, ale to je věc jiná. A dodatek na závěr - nikdy jsem neprodal ani jeden kus Michelinu. V době, kdy mne to lákalo, jsem pro ně byl mladý a nezkušený. A dnes si na to připadám až příliš zjizvený trhem a praxí. Nicméně - novým technologiím zdar. Pokrok se nezastaví. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 28. března 2015
ShamboČerným koněm na čínském trhu byl vzhledem ke svým ambicím a místní výrobě Hankook. Leč nestalo se tak. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2015
ShamboBudeme to sledovat.... mám z toho pocit, že světová veřejnost to ještě nevstřebala! Tedy nevydýchala... O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2015
ShamboPryži zdar, fůze (pro zjednodušení jí tak budu nazývat) Pirelli& Čína změní situaci na globálním trhu.Osobně si myslím, že budeme v nedaleké budoucnosti zírat na propojování tradičních (prémiových) značek s asijským kapitálem a trhy. Nemá smysl spojovat značku např. Mich a Con, pokud si nenajdou nové trhy. Ty největší. A lokální výrobou a prodeji na největších možných trzích nesníží své stávající výrobní náklady. Vezmu si na pomoc názor pana Davida Shaw z The Industry Research, který se mimo jiné věnuje asijským trhům roky. Co pan Shaw na fůzi Pirelli& Čína říká? Ve zkratce: 1/ Pirelli i čínský státní holding ChemChina jsou ve skvělé hospodářské kondici 2/ síla čínských gumařů je v nižších výrobních nákladech a vysokých výrobních číslech 3/ čínským výrobcům je podsouváno to, že jejich největší problém je nižší úroveň technologie 4/ pan Shaw si naopak myslí, že čínským výrobcům chybí marketingový klíč - prodávájí příliš levně a s nižším ziskem 5/ zahraniční značky ovládají trh osobních pneu v samotné Číně - díky efektivnějšímu marketingu dávají trhu to, co je žádáno 6/ Pirelli je aktivní na čínském trhu více jak deset let - včetně vlastní výroby 7/ management Pirelli je vnímán v Číně jako součást trhu, ne jako cizorodý prvek, Italové vědí, že řídit úspěšně firmu v Itálii a v Číně jsou absolutně rozdílné věci 8/ záměr Číňanů je získat přístup ke značce, technologiím, marketingu a zvýšit cenu produktu - tedy i ziskovost 9/ nejúspěšnější budou z tradičních výrobců takoví, kteří budou moci propojit svoji technologii, marketing, návaznost na evropské/ americké výrobce automobilů a přítomnost na čínském (asijských trzích) s objemovou místní výrobou a snížením nákladů 10/ efekt z propojení prodejní sítě Aeolus a značky Pirelli na trhu nákladních pneu na čínském trhu je pro všechny mimořádně perspektivní. Stačí to takto? O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2015
ShamboPryži zdar, a protože jsem poctivě akci na Pepa/Jožko/José/Josif/Joe.com studoval, zaplevelila mi jejich reklama internet... To jsem ale houska. :) O všem, co hýbe gumařinou