Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboShambo hier. Pryži zdar, za sebe mohu jen potvrdit, že zpráva Pneurevue http://www.pneurevue.cz/aktuality/prumysl/alianci-goodyear-dunlop-po-16-letech-konci.html je naprosto vyčerpávající. Včetně popisu podle mne zmatečného přerozdělení trhů a odběratelů na americkém kontinentu. Prbní zprávy o ukončení arbitráže se objevily v otevřených zdrojích minulý týden. Příčinou roztržky je údajně "antikonkurenční činnost Sumitomo" - tak to vidí Goodyear. Sám spor trvá déle než rok a půl. Ovšem co je skutečnou příčinou těchto změn - Bůh suď. Pokud bychom měli hodinku dvě až čas, jsme schopni si o různých variantách popovídat. Můžete to být od sporu o značku až po rozdílné vidění působení na trzích prakticky cokoliv. Ale podle prvního střízlivého zvážení situace se mi zdá, že jak Goodyear, Sumitomo jsou s novou situcí spokojeni. A život jde dál. Pryži zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 8. června 2015
 
ShamboNo ještě že si ÚOHS nenakupoval něco složitějšího, třeba pole solárních článků nebo blok jaderné elektrárny. To by byly deficity v rozpočtu.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 1. června 2015
 
Shambohttp://www.pneurevue.cz/aktuality/obchod/uohs-mel-nakupovat-predrazene-pneumatiky.html Co k tomu dodat, že. Vítězi tohoto vypečeného výběrového řízení ze srdce gratuluji. Mistrovský výkon.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 1. června 2015
 
ShamboPryži zdar, přátelé. Lehké a velmi velmi zjednodušené zhodnocení sezony je následující. Kusové prodeje v osobních a nákladních pneu šly ve srovnání s minulým rokem nahoru. Marže jsou vždy závislé jen a jen od toho, z jakého zdroje nakupujete a jakou značku nabízíte. Ještě více se prohloubil rozdíl ve výnosu z prodeje zavedených tradičních značek - tažných valachů a nových nebo staronových koníků, oslíků a mezků na trhu. Klasici trhu tj. prémiové značky jsou stabilní v prodeji, ale ve výnosech to jde rok od roku níže a níže. A to i s podmínkou, že nové produktové řady jsou složitější a jejich realizace bez podpory poprodejního servisu, měření nájezdů a spotřeby PHM a td. je obtížná. Poprodejní servis je pochopitelně nákladovou položkou prodejce - tedy mou. Koncern je vysmátý. Faktory určující cenu jsou jasné - boj o nejnižší cenu prodeje, plánovaná prodejní čísla, nabídka produktů je na našem trhu o desítky procent vyšší, než trh dokáže akceptovat. A cenové limity jsou nastaveny v segmetu nejnižších cen tak, že jsou pro premianty nedostižitelné. Chápu - cigarety s filtrem značky John Flayer Superspecial se nikdy nebudou prodávat za cenu Belomorkanalu, i když kilogramová cena výroby cigaret bude stejná. Šikovní majitelé malých a středních českých firem musí balancovat v sektoru, který je vymezen výnosy z prodeje produktů, služeb ( ceny za servisní práce se stále pohybují někde na úrovni let 2006-7) a vlastními náklady. A to vše za předpokladu, že pokud nemáš fakturaci, tak jsou ti i supernízké náklady na prd. Návrat klasiků k oprašování nebo zavádění značek jako Semperit, Kelly nebo Aurora je z mého pohledu otázka sezony až dvou. Pak to vyšumí. Jen si rozmělní portfolio a výrobní kapacity, které nakonec v prodejní síti doplní nějakou progresivní čínskou značkou. A teď další téme - co jsem viděl nového na veletrhu v Boloni. Doplním Bořkovu informaci o segment nákladních pneumatik (osobní jsem vypustil, musel bych tam být o dva dny déle...). Ve srovnání s Essenem 2014 byla v Boloni 2015 ještě markantněji prezentováná síla, zarputilost a erudice výrobců z Asie. Za rok se objevily nové dezény, byla rozšířena rozměrová řada, celkově se rozdíl mezi asijskými výrobci a klasickými značkami v ne příliš vzdálené budoucnosti přiblíží nule. Tak určitě, koncerny budou na prezentacích a konferencích zurčet, že .. blablablabla... Otázkou je, zda objektivní argumentace bude trh zajímat. Pokud by spotřebitele zajímala pravda a nic než pravda, fakta a argumenty, prodej cigaret, lihovin a prášků na hubnutí bude nulový. Ale to se asi nestane, že? Pryž zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 31. května 2015
 
ShamboPryži zdar, pracovní hypozéza: zboží na export (Evropu) ruští výrobci vč. Nokian vždy selektovali na výstupu obzvláště bedlivě. Exportní osobní pneu se vyznačovaly vždy nižší házivostí a spotřebou závaží. Momentálně je v důsledku ekonomického třesku na straně jedné a mimořádné poptávce po pneumatikách vyrobených v Rusku hlavně pro vnitřní ruský trh na straně druhé situace taková, že může docházet k chaotickému zásobování exportu podle pravidla ber kde ber. Což se pochopitelně netýká patek. Pochopitelně - mou laickou hypotézu každý výrobce rozmete na prach. :)
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 29. května 2015
 
ShamboSvět je malý...
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 22. května 2015
 
ShamboPardálové, odvahu!!! Chce to jen výdrž a pevné nervy... Až se vrátím z veletrhu v Boloni, dám sem pár vět o novinkách ze světa. Pryži zdar!!!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 20. května 2015
 
ShamboNení problém v dojetí zimní pneu v květnu, problém vidím pouze ve výšce (hloubce) vzorku. Pokud to zákonodárce neřeší (nebo řeší tak, jak to řeší...), tak zimní pneu má jasně dané parametry dezénu. Praxe je taková, že v případě nehody to u pojišťovny bude s nižším dezénem než 4 mm u zimní osobní bolet. Takže já se snažím seniorovi s důchodem pomoci, ne naopak.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 4. května 2015
 
ShamboZimní osobní - 4 mm. O užití zimních v létě není ve vyhlášce ani slovo. Howgh.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 4. května 2015
 
ShamboPryži zdar, dnes si prosvištíme pár statistických údajů z trhu nákladních pneumatik. Evropská asociace ETRMA, která nás zásobuje daty o prodejích, má tyto členy: Apollo Vredestein, Bridgestone Europe, Brisa, Cooper Tires, Continental, Goodyear Dunlop Tires Europe, Hankook, Marangoni, Michelin, Mitas, Nokian Tyres, Pirelli a Trelleborg Wheel Systems. V roce 2013 ETRMA prodala v Evropě kolem 8,9 mil kusů nákladních pneu, v roce 2014 to bylo mírně více - 9,2 mil kusů. Nárůst - bratru 4%. Ale to není ten pravý budovatelský nápřah. Dovoz do Evropy byl u nákladních pneu v roce 2014 na úrovni 4 mil kusů. Ovšem pozor - to je nárůst proti předchozíme roku o neuvěřitelných 42%. Podíl čínských výrobců byl v tomto balíku na úrovni 2,5 mil kusů. Což znamená, že každá pátá nákladní pneumatiky v Evropě je Made in China. A chuťovka na závěr ke kávě: v prvních měsících tohoto roku je další nárůst dovozu čínských nákladních pneu do Evropy dvojciferný. Takže můžeme očekávat, že za Velkou zdí se budou na konci roku rozdávat diplomy, dárečky a usrkávat švestkové brandy. Tak jim třeba!
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. dubna 2015
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz