Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboMichale, pokud nakupuješ u 1/ dodavatele ze seznamu, budeš dostávat fakturu s vyčíslením nákladů na likvidaci. Pokud bereš 2/ u někoho, kdo jednoznačně pneu dováží (např. ze barumky Slovenska), ale není v seznamu, měl bys vyžadovat pro svůj klid totéž. Tvůj příklad s elektronikou je přesný. Pro smrtelníky se mění to, že se více a více pneumatik bude vracet k tzv. poviným osobám - viz vysvětlení dole. A tzv. povinné osoby si začnou více hlídat ty distributory, kteří nekupují konkrétníznačku pneu pneu od tzv. povinných osob a přesto je mají v nabídce a navíc nejsou v seznamu. Úředníci se budou snažit během krátké doby tří- čtyř let zvýšit minimální kvótu likvidace z dnešních 35% objemu v kusech/ tunách až někam k 80%. Což je vzhledem k ekologii chvályhodné, ale ekonomicky to v zákoně páni poslanci a senátoři neřeší. Jim se zdá, že se to nějak udělá zadarmo nebo z marží (nákladů) povinných osob. A celé to vyvrcholí tím, že se pneumatiky zdraží, protože NIKDO dnes nemá likvidaci a svoz 80% svých realizovaných pneumatik zahrnutu v prodejní kalkulaci, ať si kdo chce co chce říká. Kdo na tom celém vydělá? O tom někdy příště. A jestli to nepodpoří korupční prostředí? Ministerstva a naši deputáti tvrdí, že nikoliv. Kauza Volkswagen budiž výstrahou. Pryži zdar!!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 23. září 2015
 
ShamboNechci prudit a zahlcovat vás příspěvky, ale hledal jsem ještě oficiální stanovisko k dopadům celé slavné novely na zdražení pneu. A ta verze (dogma) je toto: novela NIC nezdraží. Následující příspěvek senátora Vystrčila je i názorem mým: "Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, vážené kolegyně a kolegové. Jak už tady bylo několikrát řečeno, náš výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí se tímto zákonem zevrubně zabýval, možná zevrubněji než předkladatelé komplexních pozměňovacích návrhů v Poslanecké sněmovně. A já osobně jsem dospěl k názoru, a proto jsem také spolupředkladatelem pozměňovacího návrhu paní kolegyně Seitlové, že pokud komplexní pozměňovací návrh, který se týká zpětného odběru pneumatik nevyjmeme z návrhu tohoto zákona, dojde ke dvěma věcem. První je, že se zdraží pneumatiky pro občany a druhá, že se kvalita odběru nezmění. Proč si to myslím? To, že se kvalita odběru nezmění, si myslím proto, že 35 %, což je povinné množství, které musí individuální povinné osoby odebírat, zůstává stejné, je v tomto již platném zákoně, zůstává v zákoně, který bude případně novelizován. Tam žádná další povinnost nepřibývá. Co přibývá je možnost vstoupit do kolektivního systému. A to je druhá moje úvaha, která mě vede k tomu, že pneumatiky zdraží. Je to proto, že hlavními akcionáři kolektivních systémů budou největší výrobci a prodejci pneumatik, kteří budou tím pádem příjemci recyklačního poplatku, který bude součástí ceny pneumatiky. Jinými slovy, recyklační poplatek půjde znovu těm, co pneumatiky vyrábějí, případně prodávají, a oni, pod dohledem ministerstva životního prostředí, které jistě tady bude říkat, že to všechno ohlídá, potom budou s penězi zacházet tak, aby ani jedna koruna nešla nazmar a všechny šly na sázení stromků nebo likvidaci pneumatik. Tak to samozřejmě nebude. Pneumatiky se zdraží, odběr se nezlepší. Děkuji za pozornost."
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 23. září 2015
 
ShamboA ještě jednou pro upřesnění základní pojmy - vybral jsem je z dokumentu "Věcný záměr zákona o výrobcích s ukončenou životností" - autoři - Ministerstvo životního prostředí. Takže: distributor – ten, kdo v dodavatelském řetězci provádí následnou obchodní činnost po uvedení vybraného výrobku na trh, poslední prodejce – právnická osoba nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku, dodává v rámci své podnikatelské činnosti vybrané výrobky konečnému uživateli. Vybraným výrobkem se pro účely této definice rozumí také vozidlo, elektrozařízení nebo jiný výrobek, do nichž jsou zabudovány nebo k nimž jsou přiloženy baterie nebo akumulátory, a funkční celek, jehož součástí nebo příslušenstvím jsou pneumatiky, konečný uživatel – osoba užívající vybraný výrobek před ukončením jeho životnosti a odevzdáním osobě oprávněné k jeho převzetí podle tohoto zákona.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 23. září 2015
 
ShamboPryži zdar, tzv. zákon o odpadech. Jsem v časovém presu, ale dám sem můj názor, pokud se mýlím - sorry, ale snad to aspoň napomůže diskusi a informovanosti všech, kteří o to mají zájem. Nejsem právník, ani poslanec parlamentu ČR. Takže pomalu a po jednotlivých krocích: KROK č. 1: Dne 10.9.2015 byl ve Sbírce zákonů zveřejněn pod č. 223/2015 Sb. zákon, kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 169/2013 Sb., kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. KROK č. 2: kdo je povinná osoba?! Odpověď je zde: Ministerstvo zpřístupňuje aktuální Seznam povinných osob na portálu veřejné správy v tomto rozsahu a) jméno, popřípadě jména, a příjmení nebo obchodní firmu, jde-li o fyzickou osobu; obchodní firmu nebo název a právní formu, jde-li o právnickou osobu, b) identifikační číslo, bylo-li přiděleno, c) značku pneumatik, které povinná osoba uvádí na trh, d) způsob plnění povinností povinné osoby podle § 38a odst. 3, včetně uvedení právnické osoby oprávněné k provozování kolektivního systému podle § 38c, jejímž prostřednictvím plní své povinnosti." KROK č. 3 - kdo je poslední prodejce? Ve starém (původním znění zákona) v roce 2001 se vyskytoval pojem "poslední prodejce" - tady ho máme: Povinná osoba musí prostřednictvím právnické osoby nebo fyzické osoby oprávněné k podnikání, která prodává výrobky uvedené v odstavci 1 konečnému uživateli, (dále jen "poslední prodejce") zajistit, aby byl konečný uživatel informován o způsobu provedení zpětného odběru těchto použitých výrobků. Jasné? Jdeme dále!!! A teď jsme v důležitém bodu KROK č. 4: novela zákona se rozšířila o tuto pasáž včetně pojmu DISTRIBUTOR- cituji "Povinná osoba a distributor, včetně posledního prodejce, jsou povinni při prodeji pneumatik uvádět náklady na zpětný odběr použitých pneumatik a zpracování a využití odpadních pneumatik odděleně. Tím nejsou dotčeny povinnosti posledního prodejce podle cenových předpisů59). Jasné? Všichni kdo prodávají pneumatiku nakoupené od osoby pověřené nebo z vlastního dovozu musí rozklíčovat do faktur hodnotu zboží a hodnotu nákladů na likvidaci. To kouzelné číslíčko 59) nás směřuje na další zákon - tentokráte je to Zákon o cenách 526/1990 Sb. Není dlouhý, doporučuji jej zájemcům aspoň prolétnout očima. Stačí takto? Závěr - už se mnohým kouří z hlavy, kalkulují náklady na likvidaci (a dopravu šrotu od zákazníka k likvidaci... ) a mají na to čas do 30. září. Miluju naše zákonodárce. Že byl čas na přípravu? Nějaká osvěta? Masivní informační kampaň? Mno... nic z toho. P.s. - pokud v tom mém výkladu kdokoliv najde chybu, nepřesnost atd. - opravte mne. Děkuji předem. .
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 23. září 2015
 
ShamboMichale ahoj, tak jak říkáš - vše se musí uvést do souvislostí. Conti report už jsem četl, dám sem info. Zatím nestíhám.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 23. září 2015
 
ShamboPryži zdar, pro Beras: o odpadech jsem tady něco psal. Zkus se podívat do starších příspěvků. Pokud to nebude aktuální, informaci dodám. Téma mne zajímá. Protože nevím, co rozesílal Conti, můžeš mi to poslat do emailu? Mám adresu v profilu. Díky předem. Pro Poo: A téma CTS .... nechám to ještě chvilku uzrát. Jak budu moci podat vlastní názor podepřený argumenty, tak napíšu. Koneckonců - jak to vidíte vy sami?
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 22. září 2015
 
Shambo"Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že do řady modelů dieselových vozů značek VW a Audi instaloval software umožňující skrýt pouze při testování, které systém dokázal rozpoznat, skutečnou hladinu vypouštěných emisí. Ta je pak při nastavení auta během běžného provozu a jízdy mnohonásobně nad stanovenými limity v USA." Tolik citace z agenturní zprávy. Obávám se, že tato kauza ovlivní i náš obor. A na řadě je otázka, kam až může zajít výrobce, aby prodal své zboží nám, spotřebitelům. Německé firmy jsou svým způsobem globálním vzorem kvality a solidnosti. Tady už nesmrdí jen zplodiny a emise nad americkými pláněmi, tady už toho smrdí podstatně víc.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 22. září 2015
 
ShamboAno, je to tak. Ceny za servisni práci jsou stále na úrovni let 2005-2007, pokud ne ještě nižší.Stejná tendence je i u ceny pneumatik jak osobních, tak i nákladních.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 20. září 2015
 
ShamboPryži zdar! Hroudo, jak jsou na tom finančně naši kupující? Co si mohou dovolit? Průměrné mzdy v roce 2005 byly v ČR na úrovni 18 344 Kč, 2007 - 20 957 Kč, 2010 - 23 864 Kč, 2014 - 25 686 Kč. Jaké byly ceny za přezutí v roce 2007? Stačí nahlédnout zde do tohoto historického diskusního fóra - na mou duši se pobavíte: http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=816&t=817231
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 20. září 2015
 
ShamboPryži zdar, všechno souvisí se vším, takže není marné se podívat na hrstku statistických cifer a náladu průmyslu, obchodu a spotřebitelů před začátkem naší hlavní prodejní sezony. I když na rozdíl od vycepovaných Američanů, kteří se za všech okolností cítí dobře a fajn, ubrblaným Čechům víceméně všechno přijde tak nějak nijaké, nejsme na tom ekonomicky vůbec špatně. Český statistický úřad udává za 2. čtvrtletí 2015 růst HDP na úrovni 4,4%, což jsme tady měli naposledy v roce 2007 – před krizí. Hlavní odvětví jsou plusová: zpracovatelský průmysl: +7 procent, stavebnictví: +3,1, obchod, doprava a ubytování: +2,8, spotřeba domácností: +3,1. V registraci osobních vozů za prvních osum měsíců jsme na počtu 153 000 vozidel, což je zvýšení proti loňsku o 22%. Roste i registrace nákladních a užitných vozidel a autobusů: proti loňsku nějakých +30%. Ještě kdyby se ještě tak podařilo zvednout cenu za servisní práce, kde jsme někde hluboce pod úrovní roku 2007. Ale to už bych taky chtěl moc,že. Takže – ke strojům, pánové.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 19. září 2015
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz