ShamboNěkdy dokáží pohyby vzdálených vesmírných těles ovlivnit i to, zda se ráno probudíte s bolavou hlavou nebo naopak o kuropění zrychlíte krok. Čínský Shandong Hengyu Rubber (v pořadí světových výrobců za rok 2014 je na pěkném 37. místě) vydal dementi o svém bankrotu. Můžeme z toho vyvodit několik jednoduchých závěrů? Můžeme. 1/ Bankrot to zatím není, ale může nastat. 2/ Výrobci v ČÍně pod tlakem antidumpingových cel v USA a snížením růstu čínské ekonomiky neprožívají nejlepší časy 3/ koncern Shandong Hengyu Rubber je sice od naší vísky vzdálen desítky světelných let, ale mechanika vesmírných těles je neúprosná - pokud tělesa ztratí rychlost, dříve nebo později někam dopadnou. Jdu zavřít okna, jistota je jistota. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 27. listopadu 2015
ShamboDějí se věci, o kterých zbla nic netušíme nebo dokonce ani nic vědět nechceme. Na pořadu dne je další antidumpingové clo v těsní blízkosti našeho trhu. Ukrajina uvalila na Belšinu dodatečná cla ve výši 39,2% z hodnoty zboží. Opatření bude platit od konce ledna 2016 a týká se prakticky všech typů pneu. Belšina patří aktuálně do první trojky značek na Ukrajině spolu s místní Rosavou a ruským Cordiantem. Ať se do země propadnu, pokud se prudce nezvýší aktivita zástupců Belšiny na našem trhu. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboNámraza a jnovatka jako vždy udeřily nečekaně.Asi ty předpovědi nikdo nesleduje. A na Vysočině rok co rok vítají nezbední motoristé na letních gumách první mrazík na svodidlech na 101.kilometru. Je to marný, je to marný, je to marný. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. listopadu 2015
ShamboSJM a všem zdar, bude to ještě velmi epická epopej. Čínský Doublestar potvrdil výstavbu a výrobu v Kazachstanu. Co to znamená? 600 000 nákladních kol se bude vyrábět v relativně stabilní oblasti vzdálené jen deset až dvanáct dní jízdy kamionem od Kardašovy Řečice nebo Kolína (českého). Tím pádem Číňané od roku 2017 obejdou elegantně antidumpingová cla Ruska, Kazachstanu a Běloruska na straně jedné a přiblíží se Evropě na straně druhé. To, že tato obchodní trasa a pohyb zboží částečně kopíruje Hedvábnou stezku a jde ve stopách Marco Pola - to je už jen kolorit navíc.. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. listopadu 2015
ShamboGlobální události nás často nechávají chladnými. Máme pocit, že se věci dějí někde dááááááleko a za horami a pouštěmi a moři a vcelku poklidného života v našich vesničkách a městečkách se to netýká. Mno, opak je pravdou. Před třemi dny tzv. Euroazijská ekonomická komise (Rusko, Kazachstán a Bělorusko) schálila zavedení antidumpingových cel na dovezené čínské nákladní pneumatiky. K základní sazbě cla - např. v Rusku je to 11,8% z hodnoty dovezeného zboží - se nasčítá antidumpingové clo podle konkrétního výrobce ve výši od 14,8 do 35,4%. Co z toho vyplývá? Čínští producenti nejsou tento rok v nejlepší kondici, souží je nadbytek kapacit, snížení dynamiky prodeje na čínském trhu a omezení exportu pro amarický trh, kde byla znovuzavedena antidumpingová cla opět letos. Co můžeme čekat? Ještě větší nápřah čínských značek na evropském kontinentu, bitvu o podíly na trhu a uvedení nových značek made in China v prodejních nabídkách takových privilegovaných výrobců, od kterých bychom to nikdy nečekali. Jak tato antidumpingová cla napomohou ruským výrobcům, si povíme někdy příště. Ale náš český trh toto rozhodnutí anonymních úředníků Euroazijské ekonomické komise ovlivnilo už dnes. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboPryži zdar, výsledky zimních testů ADAC (konkrétně rozměr 165/70R14) komentoval Continental takto: When the smaller tires – 165/70 R 14 – were tested, in the wet grip test the best winter tire in the field, the ContiWinterContact TS 850, which has a C classification on the EU tire label, returned a braking distance of 36.2 m from 80 km/h to standstill. The poorest performer, an imported tire from an Asian manufacturer, also sported the C class label, but required a terrifying 49.6 m to come to a halt. Takže - sám Continental toho "nejhoršího účastníka -asijského výrobce při testu na mokru s C výsledkem na štítku " nejmenuje. Dále - zde máte výsledky samotného testu. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-ADAC-Winter-Tyre-Test-165-70-R14.htm Jak sami vidíte, na posledních třech místech jsou uvedeny tři značky - Aeolus SNOWACE AW02, Linglong Greenmax Winter HP a Mentor M200. A všechny tři značky byly v testu hodnoceny na mokrém povrchu s nedostatečným výsledkem jako nevhodné. Takže si můžeme vybrat, koho měl Continetal na mysli - Aeolus, Linglong či Mentor s rodokmenem od Cooper až po Srbsko. Kromě lamentování nad úrovní objektivnosti testování pro udělení tzv. štítků je pozoruhodný ještě jeden moment: pokud si dáte práci a podíváte se na doporučení evropských prodejců u uvedených tří propadlíků, tak žádné upozornění na cokoliv negatiního nenajdete. Takže kde je větší problém? U výrobce nebo prodejce? Chápu, že třeba zimní Mentor může být poptáván bez ohledu na výsledky reálného testu obstojně v Anglii vzhledem k místnímu klimatu. Není zima jako zima, že. A zimní Linglong se v provozu v nížině Španělska bude chovat jinak než v při přesunu hřebeny Pyrenejí. No nekupte si potom Mentor za 20 liber. https://www.giga-tyres.co.uk/mentor/m200/175/70/r14/84t/p/GI-D-118862GA Upřímně, je to velké téma, které mi už tři roky nedává spát. A jako prodejce i importér vím jedno - dnes mi za výsledek v reálném testu a skvělé výkony v provozu nikdo navíc proti konkurenční značce nedá ani korunu. Tam bych hledal příčinu nervozity všech - výrobců i prodejců. Uživatelům je to vše někdy zcela jedno - pokud mají pocit, že koupili levněji a "ušetřili." O všem, co hýbe gumařinou