ShamboVše se horečně mění. Ještě 30. listopadu jsem psal o meditaci indické paní ministryně obchodu a průmyslu madam Nirmala Sitharaman, že k zavedení antidumpingových celních opatření proti dovozu nákladních penu z Číny nenadešel správny čas. Na Mikuláše ovšem se svým interview vystoupil vážený pan Onkar S. Kanwar, big boss Apollo Tyres - pozor, vždy má na oficiálních fotografiích slušivý turban. A co neřekl? Dovoz čínských nákladních pneu do Indie se za poslední rok zvedl o 90%. Uff uff. A co na to paní ministryně? Na indické (i české poměry) byla reakce na požadavky průmyslníků střelhbitá - madam Nirmala Sitharaman z klidové fáze v poloze lotosu přešla do fáze zuřícího buvola: tak když jinak nedáte, my vám kamarádi ta antidumpingová cla zvážíme a posoudíme. Jak dlouho to bude trvat? Dávám tomu dva roky. Ale pokud to Indie zavede, v Evropě začne fakt hukot. Je proti tomu nějaká obrana? Znalci doporučují polohu lotosu, zelený čaj a meditovat. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. prosince 2015
ShamboZ dávného produktového školení jsem si odnesl v hlavě jednoduchou rovnici. Výroba nákladní pneumatiky = jeden spotřebovaný barel ropy. Barel ropy značky BRENT se prodával 1.1.2014 za 110 dolarů. 1.1.2015 byl barel k mání za 50 dolarů. Dnes je cena barelu 40 dolarů. Rozdíl během dvou let je rovných 70 dolarů US. Otázka - o kolik je tedy letos levnější kilo nákladní pneumatiky průměrného evropského výrobce ve srovnání s rokem 2013? A o kolik se změnila cena nabídky průměrného evropského výrobce pro jeho průměrného, leč solidního a věrného dealera? Děkuji všem za odpověď. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 8. prosince 2015
ShamboSJM - jsem jen pozorovatel. Nic víc. Ale pokud se ti to dobře čte a není to blábol, tak mne to těší. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. prosince 2015
ShamboAmerický prezident Barak Obama podepsal nový tzv. dopravní zákon. Čím je pro nás zajímavý? Asociace výrobců pneu USA (RMA) protlačila do zákona tři revoluční novinky - budou stanoveny minimální povolené normy pro přilnavost pneumatik na suchu i mokru, nezávislí prodejci budou muset evidovat čidly pro případnou identifikaci dodavatele každou prodanou pneumatiku a bude zaveden veřejný rejstřík s hodnocením kvality pneumatik. Naopak americká asociace pneumatikářů (TIA) nesouhlasila s evidencí pneumatik v podmínkách, kdy více a více výrobců - dodavatelů nabízí produkci přímo koncovýcm zákazníkům. Nicméně - je podepsáno. Prezident Obama nepovažuje zákon za ideální, ale označil jej za rozumný kompromis a krok správným směrem. Budu upřímně rád, pokud náš pan president nebude muset svou erudicí, perem a inkoustem do ničeho podobného zasahovat. Kdo ví, jak by to dopadlo. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. prosince 2015
ShamboZvolna si pročítám nové číslo Pneurevue. V exkluzivním rozhovoru nový General sales director pro ČR, SR a Maďarsko značky Goodyear pan Fořt mj. zmiňuje novou budgetovou nákladní značku Kelly, kterou by rádi v Goodeyar používali "... jako konkurenci top asijským produktům." Je trošku komické, že ze všech oficiálních dealerů na tuzemském trhu dostali možnost v hlavní sezoně Kelly nabízet jen dva prodejci. Přičemž jeden z těch dvou se nechal slyšet, že je prodejce jediný. Tržní ceny u nás na Kelly jsou všeobecně známé. Značka se k nám přišourala z východních stepí a plání. Aktuální maloobchodní cena v Moskvě a okolí je na 385/65R22,5 po přepočtu na úrovni 5400 - 5500 Kč bez DPH. Zázrak? Nenene, to jsou jen cenové rezervy. Kelly se vyrábí v Turecku, vzhledem k mimořádně napjatým vztahům mezi Ruskem a Tureckem (ruské celnice mj. zdržují odbavení jakéhokoliv tureckého zboží) se určitě možnost nabídky a počet dealerů v ČR výrazně navýší. A jestli to bude mít vliv na ceny nabídky a prodej? Inšalláh... neboli je to jen v rukou Božích. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. prosince 2015
ShamboTrelleborg je v ráži. Švédům nestačila ke štěstí ohlášená velkolepá koupě naší Mitasky, tentokrát utráceli v Brazílii. Za místní fabričku industriálních pneu STG dali částku, kterou zatím odmítají zveřejnit. Důvod koupě? Jsou to suchaři - údajně jde o posílení pozic v Latinské Americe, nové klienty a bla bla bla. Kdybych to koupil já, tak kápnu božskou - rád se projedu se na kánoi po Orinoko, zajdu si na fotbal na Maracaná a uklidním se na koncertu Sepultury. Dám si caipirinhu, flák hovězího steaku na dva palce silného a gumy jsou mi šuma fuk. Proto se přece kupují fabriky v Brazílii, nebo ne? Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. prosince 2015
ShamboHroudo, přežijeme :) kdo je informován, vždy se nějak přizpůsobí. Proto to píšu. Hlavně žádnou paniku, jen selský rozum! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. prosince 2015
ShamboKolem nás se dějí věci. Nevěříte? První, kdo použil termín Hedvábná stezka byl německý baron Ferdinand von Richthofen. Byl to ovšem mírumilovný zeměpisec, nikoliv ten slavný stíhací letec na červeném Fokkeru, zvaný Rudý baron. Obchodní trasa mezi čínskými přístavy na samém východě Země středu protínala Indii, Persii, Mezopotámii a končila v italských přístavních městech. U nás Evropě. Mezinárodní konsorcium pro obnovu moderní logistické trasy po vzoru Hedvábné stezky pro rychlejší přesun zboží mezi Čínou a Evropou vytvoří Turecko, Gruzie, Kazachstán a Azerbajdžán. Jak říkala paní sládková v Postřižinách - je doba zkracování. A to jako fakt. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. listopadu 2015
ShamboIndie je od české kotliny sice sakra daleko, ale i tak. Indická vláda dlouho dumala nad možností uvalit antidumpingové cla na čínské pneu. Avšak po obsáhlých debatách v poloze lotosu, nezbytných sklenkách silného čaje s přemírou cukru, kroucení knírů a narovnávání turbanů ministři usoudili, že těchto cel zatím netřeba. Jak pravila ctěná ministryně obchodu a průmyslu paní Nirmala Sithamaran, ještě nenadašel ten pravý čas. Pravda, čínské výrobky v segmentu nákladních a autobusových pneu dosáhly v Indii už na 30% z objemu trhu, ale jinak by ochranářská opatření byla údajně proti zvyklostem a principům svobodného trhu. Paní ministryni s tak pevnými nervy a zásadami bych chtěl mít u nás doma. Pan Mládek jistě promine. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. listopadu 2015
ShamboNení nad přátelská setkání odborníků. Pracovní skupina expertů Pirelli navštívila čínský závod Yellow sea, který patří majoritnímu vlastníkovi Pirelli - firmě ChemChina. Začalo předávání know how Pirelli, které jako věno vyženili čínští gumaři. Uvidíme, jak se podaří skloubit vybranou italskou kvalitu a eleganci s asijskou lácí a úsporností. Do roka a do dne očekávám rozšíření portfolia nové struktury Pirelli Industrial o čínské nákladní značky. Pravé italské spaghetti a nefalšované čínské rýžové nudle na jednom menu? Bon appetit a rýži zdar! O všem, co hýbe gumařinou