Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboNásledující písní se nechci dotknout citů a osobností absolutně nikoho ze světa gum i mimo něj nebo nedejbože dehonestovat vysokou společenskou hodnotu této debatní skupiny. Berme to jako psychoterapii. Ok? https://www.youtube.com/watch?v=ZOFu0ySOuBk
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. března 2016
 
ShamboDalší paseku nadělají nové firmy, které pneumatiky berou jako přilepšení ke svým provozním nákladům. Jsou většinou bez historie a tradice, pokud nepočítám pokusy s nemovitostmi, pohostinstvím, lešenářskými trubkami nebo truhlařinou.V dnešní rozkolísané době jim stačí tiskárna, internet a otřískaná dodávka. Kdo jsou dodavatelé? Zajímavá otázka. Většinou ti, kteří opět vidí v pneumatice pouze komoditu - to znamená, že se nabízí značka za cenu hmotnosti a k tomu historka, jak to je všude domluvené a namazané. Nějaký systém? Cenotvorba? Ale kuš, zbytečné. Výsledek je ten, že tito borci to nasekají bez ladu a skladu plošně do servisů, hrobníkovi na valník a ještě s tím neopomenou pohnojit B2B zdroje (pohnojit ve smyslu agronomickém, ne jako že posrat - to by nikdy neudělali). A na konci roku budou výrobní koncerny hučet, že se jim to zase rozklížilo a dohledávat prodejní čísla. No jak by ne, co na jaře poděláš, to na podzim nespravíš. Ale jinak je to veselé podnikání, jedna veselejší historka za druhou. Odvahu, přátelé!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. března 2016
 
ShamboKonečně jsem si v klidu přečetl novou Pneurevue a další gumařská periodika. Pocit? Výrobní kapacity rostou, trh nikoliv. Sice se mění struktura nabídka, ale ta hraje na ruku pouze odběrateli, nikoliv evropskému výrobci a prodejci. Ještě jedna věc - nepodceňuji roli servisů, ale odkud se bere víra, že "budoucnost je v kvalitě služeb"? Trh uživatelů služeb neroste, servisní kapacity ano. Pokud by výrok "budoucnost = kvalita" odrážel skutečný stav věcí, tak žijeme v hluboké minulosti. Jeskynních slují se zouvačkami neubylo. Naopak. Při tzv. "tlaku na cenu" už nejde o obchonické tahy, kouzla a čáry, ale spíše o morbidní druh hojení si vlastního ega. Tam, kde se zašlapává do země, tam nic neporoste. Není vše tak černé a beznadějné, ale rok co rok je to více vyčerpávající chození v kruhu. Nicméně - komu se to nelíbí, může dělat cokoliv jiného. Ke strojům a pryži zdar! Pevné pervy a odvahu, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. března 2016
 
ShamboDnes si dáme opět testy, ovšem stokrát jinak. Příběh pokračuje. Čínský výrobce GT Radial vložil obrovské peníze do projektu letní pneu Champiro FE1, určenou hlavně pro evropský trh. Pneumatika se vyvíjela v evroském vývojovém centru GT Radial v Hannoveru a jak uvedli duchovní otcové projektu, Champiro FE1 mělo vynikat „vyváženými vlastnostmi se zvláštním důrazem pro provoz na mokru a odvedením kapaliny z kontaktního bodu s vozovkou.“ Pro tzv. euroštítky si Champiro FE1 uvádělo hodnotu B pro mokro a C pro valivý odpor. Vše fungovalo do okamžiku, kdy se letos v únoru zveřejnily výsledky testů letních ekonomických pneumatik Evropským automobilovým klubem ACE a rakouského autoklubu ARBO. Jak testy dopadly? Nejvíce bodů získal a zlatou palmičkou se ověnčil NEXEN s N´Blue HD Plus, na chvostu zůstalo evropsky vybalancované Champiro FE1. Pozdvižení vyvolala skutečnost, že jak N´Blue HD Plus, tak i Champiro FE1 mají shodnou hodnotu štítků – už uvedené béčko pro mokro a céčko pro valivý odpor. Ovšem v reálném mokrém testu si vítězný NEXEN vykoledoval 63 bodů z 80, propadlík GT Radial doklouzal volnou jízdu s 18 body z 80. Vedení GT Radial okamžitě po seznámení s výsledky vyslalo na místo testů ACE do zkušebního komplexu IDIADA ve Španělsku koamndo techniků, kteří mezitím pilovali své produkty v obdobném komplexu MIRA v Británii. A teď si ve zkratce projedeme stanovisko GT Radial po provedení post-testů v IDIADA: „Provedli jsme několik testů, mj. i podle metodiky ACE. Výsledky zřetelně dokázaly, že parametry (Champiro FE1) zcela odpovídají škále evropského hodnocení – C za valivý odpor a B za přilnavost na mokru. Nicméně současně výsledky testů ACE mají opačné hodnocení.“ GT Radial navíc zahájilo dodatečné testy u nezávislé německé zkušebny TUV. Zároveň ACE přislíbil maximální součinnost a vrácení testovacích sad výrobci ke kontrole. Co to pro nás znamená? Jak říkají detektivové v amerických seriálech – mám na vás jen pár otázek, je to jen taková formalita. Takže - 1/ jak je možné, že dvě pneumatiky se shodnými parametry podle štítků se při srovnávacím testu liší o desítky procent? 2/ co ukáže test prováděný TUV – má GT Radial skutečně nárok na dekalrované hodnocení na štítcích? 3/ odpověď na otázku č. 2 napoví, jak byl prováděn žurnalisty test z otázky č. 1. No řekněte, není ta gumařina zábavná? A pokud vás to ještě baví číst, brzy budou další depeše o tom, jak se kalila ocel a plavila pryž na evropském asfaltu.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. března 2016
 
Shambo"Nemohu nabídnout nic než krev, dřinu, slzy a pot." Toto skutečně řekl Chruchill. Tak na večer mám něco malého připraveno. Vše je v pohybu. Připomíná mi to heslo kapitána Nemo z Nautilu - Mobilis in mobili. Pohyblivý v pohyblivém. Prd vidíme, cítíme pohromu a periskop šmátrá nahoru dolů.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. března 2016
 
ShamboMichale, informace o tom, kde a jak ty ovlivněné testy mohly probíhat, už jsou zveřejňovány. Večer se k tomu v klidu vrátím. Je to blbá situace. Bohužel toho bude více. Klíčová je tvoje poslední věta.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. března 2016
 
ShamboMichale, přeji pevné zdraví. K naší debatě: problém Nokianu je skutečně na první pohled kauza mediální, protože cíleně došlo k manipulaci veřejného mínění prostřednictvím motoristických médii. Ale jen na ten první pohled. Nokian sám o sobě označoval vítězství v testech jako jeden z hlavních faktorů ziskovosti značky. Přesná citace je ve druhém odstavci: https://www.nokiantyres.com/company/news-article/nokian-tyres-capital-markets-day-2015-back-to-profitable-growth/ Ovšem ve skutečnosti se jedná o konflikt zájmů značky a dealerů, značky a uživatelů, značky a akcionářů a značek mezi sebou. Zkusím tu nejprimitivnější rekapitulaci. Výsledky testů ovlivňují prodej. V určitých testech došlo k cílenému použití nesériových produktů s cílem ovlivnit výsledek testů a tudíž i vliv na prodej produktů. Je vcelku jedno, jestli se ušpinil jeden výrobce nebo jich bylo více (osobně se přikláním k druhé variantě). Zásadní problém vidím v tom, že byl světovým výrobcem s do té doby nadstandardní reputací zpochybněn systém hodnocení produktů. Navíc podle tvrzení Nokianu tyto praktiky nevykonával pouze jeden osamocený producent. Dále - dříve nebo později to přivede k přehodnocení systému tzv. energetických štítků. Spotřebitelé mají důvod pochybovat o datech, která jsou jim předkládána jako argument pro podporu ceny. A ve svém důsledku to přivede k ještě většímu chaosu na trhu. Jak jsi trefně napsal - v osobních pneu ceny prémiových pneumatik směřují k ceně ekonom segmentu. A v nákladních pneumatikách začal třídní boj právě o ten dříve nedoceněný středový segment trhu. Co nás čeká? Pojmy kvalita a jakost jsou spojeny s pojmem důvěra a vztah. Věří ještě dealer výrobci, kupující dealerovi a výrobce kupujícímu? Proč by měl kupující za komoditu s kilogramovou cenou doplácet za "kvalitu", pokud bude tato zpochybněna? Dívám se na toto vše s nadhledem, často s nezbytnou dávkou cynismu. Nějak to dopadne. Pro někoho i dobře. Pryži zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. března 2016
 
ShamboZačátek sezony prodeje nákladních pneu je svérázný. Někde rozladění, jinde hřímání o konceptech, plánech a vizích. Akce, balíčky a pobídky. jen ten trh ke tak nějak stejně velký. Či spíše malý. Naštvaní jsou i indičtí kolegové. Indická federální vláda nepřistoupila na supliky, lamentace a úpění indické ATMA (Asociace výrobců automobilových pneu) a odmítla zavedení ochranářských antidumpingových cel proti čínským výrobcům. No co k tomu dodat. Asi nic. Nad Hindukúšem se blýská, Ganga se důstojně valí dál a dál a při známé houževnatosti indických managerů to příští rok zkusí znovu. Aspoň si o tom měli s kým popovídat. Pryži zdar a Krišna hare hare Krišna Krišna hare!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 2. března 2016
 
ShamboNokian přiznal machinace s testy, naznačil ovšem i to, že v kauze s ovlivňováním výsledků testů mezi výrobci není jediný. Proti tomuto tvrzení se už ohradil Michelin. Continetal. Bridgestone. Giti. Goodyear. Maxxis. Yokohama. Pirelli. Apollo. Bude to nepěkná mela. A pravda je tam někde venku.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. března 2016
 
ShamboMy worst day ever yesterday. Still I am proud we came out. Complete picture will start forming & am sure we come out as a finer company. Toto pípnul prezident Nokian Tyres pan Lehtoranta na svém tvítu 27. února. Nejde o to, že říká, že včera (26. února) prožil nejhorší den svého života. Pro mne nejzajímavější částí sdělení je sdělení, že... Complete picture will start forming. Dá se to vyložit i tak, že "úplný obrázek o situaci se nám teprve rýsuje". Takže - asi nás ještě čekají mnohá překvapení. Můj oblíbený spisoval Dr. Ludvík Souček ze své zamýšlené trilogie o neznámu, které nás obklopuje, vydal jen díly dva - Tušení stínu a Tušení souvislostí. Kompletní rukopis třetí části s názvem Tušení světla se nikdy nenašel a pan spisovatel za podivných okolností zemřel. Uvidíme, zda se v kauze zmršených testů dostaneme až k souvislostem či nedej bože k tušení světla. Pryži zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 29. února 2016
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz