ShamboSJM: ahoj, vyjádřil jsem se nepřesně!! Omlouvám se. Takže věta by mohla znít takto - "Díky, že sem dáte a dáváte maximumum informací, které napomohou orientovat se na našem trhu." Reagoval jsem na "..nošení dříví do lesa." Ne na obsah informace. Ok? :) O všem, co hýbe gumařinou
ShamboHroudo, děláme jen svou práci. Pokud by se evropské značky (nejsou všechny technicky evropské, ale víš, koho tím myslím) chovaly dlouhodobě prozíravěji a racionálně, mohlo vše být jinak. Bohužel těmto výrobcům je jedno, co pro ně děláš. Takže pragmaticky z toho vytěžme to, co se dá vytěžit a ještě jsme se na sebe mohli po ránu podívat do zrcadla. Na webu britských Tyrepress je grafika s otázkou, zda by měli výrobci prodávat pneumatiky konečným výrobcům. Představ si to jako hodiny s dvěma ručičkami. Velká je na půlnoci, druhá ukazuje půl sedmé a pět minut. 54% účastníků říká ANO, 46% NE. Proč by neprodávali, já jim nebráním. Ale zatím nikdo nevymyslel funkční systém, ve kterém to může dlouhodobě fungovat. Důsledky jsou takové, o kterých píšeš a které tě trápí - výrobní poděs XY má pocit, že trh je nafukovací a tlačí a pumpuje tak dlouho, až dopadne jako lamoká rybářka s natvrdlým rybářem. U roztrhané prázdné sítě a s dírou v pramici. Dobře, že ne s dírou v palici. Odvahu a pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboHroudo, veselá historka to asi moc nebude. Ovšem výchovný a poznávací aspekt to bezesporu má. Čínská značka Chengshan si pod názven Prinx Chengshan otevírá zastoupení pro Evropu v Púchově. Lokální managemen je zatím tvořen odborníky ze Slovenska a Rumunska. Výrobní kapacity Chengshan v Číně obsluhuje 5000 zaměstnanců, roční kapacita je 5 milionů nákladních pneu, 8 milionů osobních radiálních a 2 miliony osobních diagonálních. Zdroj hovoří o možnosti nabídnout "svěží značky pro exkluzivní distribuci a profesionální přístup." A plány společnosti jsou dravé, ambiciozní a globální. Další trhlinka pro bod zlomu. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. května 2016
ShamboSJM - mluvím jako staromilec, ale protektorovny bych rád udržel za každou cenu. Jejich celková kusová výroba je stále v řádu desítek procent z prodaných nákladních pneu na trhu. I když už to dávno není těch krásných 50%. Stále dokáží ze šrotu vytvořit nový produkt. Jasně, cena Čína pracnost a svoz a rozvoz a kostry a materiál... ale je v tom fortel. Jinak - ten první Kleinův díl byl neopakovatelný. Život chutnal po pryži a pracovní hadry čpěly jak halda hokejových puků. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 19. května 2016
ShamboBořku, EU zatím nevykazuje vůči čínské produkci zjevnou antidumpingovou aktivitu - poslední velké tažení se týkalo dodávek čínských solárních panelů. Ale to už je let. Koneckonců - jsem jen pozorovatel, používám volně dostupné informace. Variantu vidím v tlaku bezpečnost provozu a ekologii. Což znamená podle mého názoru u pneumatik v dalším snižování valivého odporu pro snížení emisí. Sleduji vše, co se týká výroby a užití elektromobilů. Podle Continentalu se spalovací motory udrží jako hlavní jednotka pohonu do roku 2020, masovou výrobu a užití elektromobilu očekávají od roku 2025. Nová technologie bude vyžadovat nové přezutí. Takže moje domněnka - tažení nebude směřováno proti těm výrobcům, kteří dodrží normy. Ať jsou odkudkoliv. Bude namířeno proti všem, kdo normy dodržovat nebude. Takže zatím žádné rychlé řešení na obzoru není. Nebo o něm nevíme. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboPřátelé pryže, pokud vás zajímá, co se do roka a do dne odehraje na evropském a domácím trhu s nákladními pneu, měli bychom se zaměřit na příslovečnou píli a preciznost indické vlády. Ta totiž pod tlakem domácí indické výroby zahájila antidumpingové řízení proti čínským výrobcům nákladních pneumatik. Indické ministerstvo obchodu prý disponuje „přesvědčivými a průkaznými důkazy“ o dumpingování cen u čínského zboží, což indickým producentům způsobilo škody. Jak to souvisí s naší českou pneumatikářskou tržnicí? Nemusíte věřit, ale pokud Indové antidumpingová cla schválí, dopad bude i na nás citelný. Shrňme si fakta. Členové ETRMA po prvním kvartálu tohoto roku jásali a juchali, že se jim podařilo nacpat na sklady odběratelů o 5% nákladních pneu více, než v minulém roce. Ovšem čínské úderky za stejné období nacpaly na trh o 12% více zboží než loni a asijský dovoz do Evropy se celkem zvednul o 10%. Tolik oficiální čísla. Baví mne, jak to úřednící celé halí do mlhy, aby se ti se slabšími neurony případně nevylekali a ti prozíravější neeemigrovali do jiného oboru. Moje nervy. Takže zkusme to dát z veřejných zdrojů dohromady. V prvním čtvrtletí 2015 se do Evropy naskladnilo z Číny okolo 1 100 000 nákladních kol. Prodeje členú ETRMA byly na úrovni 2 160 000 kusů.
Nárůst naskladnění v prvním kvartále byl logicky 120 000 kol u ETRMA a 110 000 kol z Číny. Pod kotlem zatopili i ruské fabriky. Suma sumárum se na evropských skladech u dealerů proti loňsku mohlo nakutálet o 300 000 kusů více než loni. Počítejme totiž i s dalšími dodavateli – nečleny ETRMA. Takže ten růst naskladnění bude někde kolem 8-9%. Jenže takhle rychle trhy ročně nerostou. Nikde. Když si k tomu připočítáme historicky nejnižší ceny na čínské zboží, jaké za poslední roky pamatujeme, na průser je zaděláno. Závěr? Indický trh je pro čínské výrobce jeden ze zásadních i vzhledem ke společné hranici. Pokud se to díky antidumpingu zadrhne v oblasti Bombaje, Rávalpindí nebo Karáčí, drobná část přebytků nám vyhřezne u Semil, Klecan a Rožnova pod Radhoštěm. Ale i tak to bude stačit pro všechny. Koneckonců, na českém trhu to drhne jak sviňa. Bod zlomu je třaskavější, než jsem čekal. Tak odvahu přátelé a ke strojům. Pryži zdar.
O všem, co hýbe gumařinou