ShamboSJM: dobré ráno, podstata všeho je přehledně vyložena zde: http://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-skoda-auto-zastaveni-vyroby-f06-/ekonomika.aspx?c=A160821_212618_ekonomika_ale Není k tomu co dodat - předokládám, že jediným řešením je kompromis a že se dohodnou. O tom celá kauza je. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 23. srpna 2016
ShamboČendo, v tom případě jsi zařazen do kategorie NACE 45.20 a vztahuje se na tebe termín zavedení EET od 01/03/2018. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 5. srpna 2016
ShamboMichale, zkus dotaz na AMSP ČR - Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Vždy mi dobře a rychle poradili. Hledej p. Sobotku - manažera pro legislativu. Kontakty najdeš zde: www.amsp.cz O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 4. srpna 2016
ShamboČendo, činnost pneuservisů bude spadat až do 3. fáze EET od 1. 3. 2018. Něco z toho, co tě zajímá najdeš zde: http://www.etrzby.cz/ O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 4. srpna 2016
ShamboJednou ranou devět zabil, zítra si jdu zaběhat a stokilový sumec na žížalu. Bohužel i v gumařině máme svoje lidové vypravěče, pištce a bajkaře. Upřímně mne pobavil názor, že SATOYA je kvalitativní první liga, AGATE odvozený ekonom segment a SUNFULL odstrkovaný sirotek. Jaká je realita? Čínský koncern Hengfeng se v mnoha aspektech chová atypicky, mezinárodní odbornou komunitou je ovšem hodnocen jako jeden z tamních výrobců, který má jasnou koncepci rozvoje a perspektivu v technologickém rozvoji. V současnosti se na evropském trhu a silnicích můžete lehce setkat s produktovou řadou Hengfeng. Pravda, jeden a tentýž dezén z jedné směsi a jedné linky se prodává pod pestrými obchodními názvy mimo tří již uvedených. Můžete si vybrat mezi Torque, Ovation, Mirage nebo také Green dragon, Onyx, Conwoy či Hifly. Nebo je libo jamajsky znějící Townhall a údernické Tempo? Prostě – jeden výrobek stokrát jinak.
Proto je lepší jednou vidět, než se nechat opájet historkami z gumařského podsvětí. A mezi námi – SUNFULL je u Hengfeng historicky brand No 1. Ale o tom možná někdy příště.
https://www.youtube.com/watch?v=vN-7iXRsDSg
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 3. srpna 2016
ShamboOblíbeným úslovím gumařů je to, že furt se něco děje. Ovšem stále častěji a častěji netušíme co se děje, proč a jak nás to zasáhne. Pojďme nakouknout, o čem se baví velcí kluci z branže. Před pár dny měl výživnou tiskovku vážený pan Richard J. Kamer, prezident a výkonný šéf The Goodyear tire and Rubber Company. Tedy bos všech bosů. A co nám sdělil? V pasáži věnující se evropskému trhu pravil asi toto: hlavním problémem evropských trhů je dovoz levných pneumatik z Asie. Nedá se říct, že by to byla šokující informace, celkem otevřeně se o tom baví i naši chlapi na skladě. Co je ovšem důvod k přemýšlení? Podle pana R.J Kramera je průšvihem situace, kdy se v jedné části zeměkoule zavedou ochranářská cla vůči čínským pneumatikám (a nejen těm) a masa zboží se začne bleskurychle přesouvat do zóny, která antidumpingová cla nezavedla. Rovnováha je ehm… narušena. Pochopitelně měl na mysli hlavně země východní Evropy. Po zavedení antidumpingových cel v USA a drsné ekonomické krizi v Latinské Americe se zboží výrobci začalo přesunovat do Evropy. Ta ovšem v rámci EU debaty o antidumpingu vůči čínským pneu odmítla na počátku roku 2016.
Po zavedení antidumpingu vůči nákladním čínským pneu v Rusku a přípravě téhož opatření v USA spolu s prohloubením ekonomických problémů zemí bývalého SSSR se potopa pohrne všemi děrami do našeho podpalubí. Neklidno je ovšem i na čínské straně. Tam vrcholí přípravy směřující naopak k obejití antidumpingových cel. To nejefektivnější je sice prosté, ale finančně obrovské – výrobci si prostě musí tu fabričku postavit někde jinde – tedy rozhodně mimo hranice Říše středu. Jak to budovatelské úsilí finišuje? ZC Rubber a Linglong jsou zahraničný linky připraveny spustit, Double Coin se k tomuto velkému skoku připravuje v Thajsku. Sailun posiluje ve Vietnamu. Triangle se rozhoduje údajně mezi výrobou v Rusku a USA. A Aeolus po spojení s Italy se už vidí ve výrobním komplexu Pirelli v Egyptě. Ovšem pozor. Číňané mají v rukou žolíka. Po strategickém rozhodnutí o zavedení obdoby tzv. energetických štítků v Číně se prozíravá místní vláda rozhodla podpořit zvýšení technologické úrovně domácí produkce. Granty a daňové úlevy celý proces urychlí. A jak známe druhou kosmickou rychlost a houževnatost místních firem a zaměstnanců, asi to bude jako vždy velké a třaskavé. A sakra účinné. Čekají nás převratné změny. Kdo chvíli stál… Raději už dnes opravdu pryži zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 2. srpna 2016
ShamboA když už jsem se pustil do tématu štítků a provozu na mokru, neodpustím si ještě jednu perlu. Možná se někteří z těch nejaktivnějších teoretiků a badatelů pamatují na letošní kauzu s testy evropského autoklubu ACE. Psal jsem o této věci 4. března. Co se přihodilo? Ve zkratce toto – v testech letních pneu vyhrál Nexen s pneumatikou N´Blue HD Plus, na chvostu hodnocení doklouzaly pneušky Giti (dříve GT radial) s obchodním názvem Champiro FE1. A to, že skončily na úplném konci hodnocení nepomohlo ani to, že si výrobce Champiro FE 1 vyvíjel ve vlastním vývojovém centru GT Radial v Hannoveru. Jak uvedli duchovní otcové projektu, Champiro FE1 mělo vynikat „vyváženými vlastnostmi se zvláštním důrazem pro provoz na mokru a odvedením kapaliny z kontaktního bodu s vozovkou.“ Jaké byly ohlasy z terénu? Zkušební pilot – testovač pan Gunnar Beertwent se rozhonil, že „ na pneu Giti na mokru bylo vozidlo prakticky neřiditelné.“ Německý bulvár Bild (něco jako našich sto Blesků dohromady) o výsledcích potupy Giti v testu referoval v článku pod názvem „Levné pneumatiky – ohrožení vašeho života!“ Okamžitě po ohlášení výsledků se vedení Giti rozhodlo k netradičnímu, leč nezbytnému kroku. Okamžitě provedlo post-testy u dvou nezávislých respektovaných organizací. Jaký byl výsledek? Po provedení post-testů v IDIADA Giti oznámili toto: „Provedli jsme několik testů, mj. i podle metodiky ACE. Výsledky zřetelně dokázaly, že parametry (Champiro FE1) zcela odpovídají škále evropského hodnocení – C za valivý odpor a B za přilnavost na mokru. Nicméně současně výsledky testů ACE mají opačné hodnocení.“ V jednom post-testu byly rozdíl mezi výkonem Nxen a Giti na mokru v brzdné dráze pouze 2,5%, ve druhém post-testu 6,8%. Aha. Něco je špatně, že? Jak si ulevil technický ředitel evropského oddělení Giti pan Stefan Fischer – no přece jsme nemohli udělal tak blbé gumy. Podle jeho vyjádření byly testy ACE „zcela zmanipulovány“. I když přiznává, že k testu byly použity sériové pneumatiky zakoupené v běžném prodeji. Co se ovšem stalo s těmito testovanými vzorky po koupi, bůh suď. A jakou to má spojitost s realitou provozu na mokrém povrchu? „Jasně, přilnavost na mokru má přímý vztah k bezpečnosti provozu. Ovšem to neznamená, že se mají ignorovat i další parametry. Pokud budeme dávat prioritu pouze provozu na mokru, budou vítězit pneumatiky, které ne zcela odpovídají reálným podmínkám provozu. Pokud by se účastnily testů v provozu legálně použitelné závodní pneumatiky pro mokro, máme tady vítěze většiny testů.“ Tolik pan Fischer. Co dodat? Čínský filosof Konfucius měl problém s hledáním černé kočky v temné místnosti, pokud tam ta černá kočka nebyla. Těžko tedy hledat pravdu tam, kde není. Pryži zdar? O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 31. července 2016
ShamboKe štítkům se vyjádřil už opravdu kde kdo včetně takových specialistů jako jsou zpravodajové Blesku, Katolických listů a mne. Dejme pro změnu slovo dámě - ctěné paní Fazilet Cinaralp, představitelce asociace evropských výrobců pneumatik. Takže – jak se podle jejího názoru štítky uchytily v srdcích a myslích spotřebitelů? Vzhledem k třetinovému podílu dopravy v energetické spotřebě Evropy a 20% až 30% podílu spotřeby PHM v závislosti na úrovni valivého odporu pneumatiky, bude se štítkům resp. spotřebě PHM a produkování CO2 v Evropě věnovat stále větší pozornost. Nehledě na vliv pneumatik na bezpečnost provozu. Změnilo se celkové chápaní a povědomí spotřebitelů o možnosti ovlivnit výběrem pneumatik spotřebu a emise? Tvrdá fakta jsou tato: spotřebitelský průzkum potvrzuje, že z těch, kdo si pořídili pneumatiky naposledy do roku 2012, má informace o existenci a významu štítků pouze jedna třetina kupujících. Zákazníci v roce 2015 měli o štítcích povědomí už z jedné poloviny. Jak si posteskla paní Cinaralp, stejný trend byl například u prodeje ledniček – trh potřeboval deset let od zavedení štítků k tomu, aby kupující změnili své návyky ve prospěch úsporných spotřebičů. Lze z toho odvodit, že od roku 2012, kdy byly štítky v Evropě pro pneumatiky zavedeny, se spotřebitelské návyky výrazně nezměnily. Například podíl špičkových pneumatik na trhu s označením A nebo B tvoří na trhu objem pouze do 1% z celkového prodeje. Pokud se hodnotí pouze přilnavost a brzdná dráha na mokru, podíl pneu se značením B je v prodeji již na 41-46%. Ovšem nejvyšší parametry se značením A má pro užití na mokru jen 10-16% prodaných pneu. Zdá se, že spotřebitele zatím zajímají hlavně jízdní vlastnosti na mokru společně s cenou. Co je ovšem pro tzv. euroštítky důležité, trend příčin a důsledků pro ekologii a provoz pro jejich zavedení na jiných trzích je globální. Obdobný systém se zavádí v Japonsku, Koreji, Brazílii, Jižní Africe, Saudské Arábii, Číně a USA. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 31. července 2016
ShamboNe že by se nic nedělo, ale je to furt o tom jednom. Nicméně jedna perla by tu byla. Nexen se rozhodl spolusponzorovat 7. mezinárodní klání Antonína Dvořáka mladých skladatelů vážné hudby v Praze. Sponzor si slibuje od akce zvýšení rozpoznatelnosti značky a efektivnější komunikační kanály. K čemuž jim přeji jen to nejlepší. Pokud bych vlastnil globální gumárnu, určitě bych vzhledem k situaci na trhu podpořil jak maňáskové divadlo Spejbla a Hurvínka s řachou "To nejlepší se Spejblem a Hurvínkem" - "Das Beste mit Spejbl und Hurvinek", tak i hlavně Radošínské naivní divadlo s kusem "Jánošík". Netuším ovšem, zda bych byl úspěný s obnovenou premiérou klasika němého filmu Sergeje Ejzenštejna "Stávka". Nechám si to zatím projít hlavou. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 29. července 2016
ShamboMooje, pokračujeme. Ale musíš si zvyknout, že tady spíše budeš čten a vnímám, na prudkou veřejnou debatu to nikdy nebylo. Což také není nejhorší varianta. A mimo jiné - nahlédni do svého emailu na emailu.cz :) O všem, co hýbe gumařinou