Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboV jedné z aktuálních anket o tom, zda bude dotyčný pneuservis zvyšovat cenu za práci a proč, jsem se setkal s pozoruhodnou odpovědí: "Cenu určitě zvýšíme a to o minimáně o inflaci. O tom jsem přesvědčen zcela jsitě!" Podle Českého statistického úřadu je roční míra v roce 2016 na úrovni 0,3%.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 17. září 2016
 
ShamboJeště jedna drobnost - pokud někoho zajímá, kde se ten balkánský tygr geograficky nachází, bude možná překvapen.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 12. září 2016
 
ShamboSJM - máš pravdu v tom, že trh v Transylvánii je top managery a vyhledavači možností (scouti, pionýři, průzkumníci...) stále přeceňován. Objektivně - 20 milionů obyvatel, dopravní tepny, lepšící se dopravní infrastruktura, nepopiratelný rozvoj. Pomalu, ale jistě. Podle hodnocení Europool může být rumunský trh s nákladními pneu o třetinu vyšší než český. Specifikou je ovšem syrovost obchodních vztahů a programové lelkování s úhradou zboží. Což se jen tak nezmění. Pochopitelně místní šíbři umí manévrovat ve stínu netušených možností pohybu zboží a peněz ve skutečném bermudském trojúhelníku Podněstří - Moldávie - Rumunsko. Proto mne hláška o "kapacitě vžroby 200 000 protektorů a 300 000 použitých pneumatikých na skladech" ani moc nešokuje. Na jaře i zástupci protektorářů bušili do vrátek EU a žádali poníženě suplikou vrchnost přijmou opatření proti dovozu levných produktů z Asie. Jenže se nic nestalo. Možný důvod? Vzhledem k poklesu cen na suroviny (kaučuk, ropa, ...) se někomu v Bruselu mohly zdát zisky protektorářů vyšší, než byly v nedávné minulosti. Takže v čem je problém, soudruzi? Pochopitelně - cenová konjunktura se může prudce změnit. Suroviny z jakéhokoliv důvodu nemusí být vždy jen levnější. Ale to zatím nikdo neřeší. A do výrobně - protektorovací oborové depky se v Rumunsku odrazu z mlhy vynoří deux et machina - fabrička s deklarovanou kapacitou pomalu vyšší, než má být teoretická výroba v gigantickém protektorovacím centru Conti v Hannoveru. Potažmo řízeném skutečnými profesionály na světové úrovni. A ejhle - balkánský zázrak! Nejzajímavější otázkou je, kdo tu rumunskou pásovou výrobnu protektorů profinancoval. Že by sběr odpadu a skleněné drti tak vynášel? Možná je na čase změnit obor. Likvidátoři budou v blízké budoucnosti perspektivnější než tvůrci. Pryž zdar!
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 12. září 2016
 
ShamboČendo díky za konkrétní a jasná data.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 9. září 2016
 
ShamboTak už první souvětí z ministerské infornace vše vysvětluje: Z důvodu rozdílných výkladů zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech..... Nevím co v té sněmovně dělají, ale jednou bych chtěl opravdu už konečně číst zásadní zákon, který bude srozumitelný a bez možnosti rozdílných výkladů. Podotýkám, že se mnou běžně nezacloumají ani cizojazyčné kontrakty. Ale naši paní poslankyně a páni poslanci... ach jo. Das ist Běs.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 7. září 2016
 
ShamboZajímavé, nastuduji. Díky:)
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 7. září 2016
 
ShamboPan Lipš ml. z Pneuservisu PROLIPS na 5. straně Pneurevue uvádí toto: "....Kvalitativní otázky se přitom netýkají jen Číny, ale i geograficky bližších států. Je až neuvěřitelné, jaký existuje rozdíl mezi pneumatikou vyrobenou ve Finsku a v Rusku. Toto se bohužel týká i jiných značek. Je to prostě lidský faktor, který by měl hledět na kvalitu materiálu a technologické postupy." Patrně to nemůže být nic jiného než Nokian. Máte někdo zkušenosti s neuvěřitelnými rozdíly mezi produktem vyrobeným ve Finsku a Rusku?
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 6. září 2016
 
ShamboPoo: pokud si zákazník přivezl zboží zakoupené u jiného dodavatele a na servisu si zakoupí službu (montáž), tak si své původní pneumatiky odveze v kufru a na sedačkách vozidla s sebou a likvidaci zabezpečí jeho dodavatel. Odběr pneumatik k likvidaci musí být ve vztahu prodejce - kupující bez úplaty, náhrady, poplatku atd. Tak praví zákon. Pokud se ustrneš nad naříkajícím automobilistou z důvodu obchodního, lidského nebo ekologického, tak toto učiníš jen a jen za své náklady. Howgh.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 5. září 2016
 
ShamboDobré ráno, to je zajímavé. Jdu se přidat :)
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 5. září 2016
 
ShamboSnad vás pár čísel ani o víkendu neunaví a neotráví. Nebo ano? Takřka před dvěma lety - 15.09.2014 - byla zveřejněna v Pneurevue anketa s touto otázkou: Prosadí se v příštích letech na českém trhu levné pneumatiky z Číny? Zde jsou tehdejší výsledky hlasování: jednoznačně ano - 23% odpovědí, spíše ano - 10%, spíše ne - 11%, určitě ne - 56%. Od letošního ledna do června se prostřednictvím celních úřadů z Číny propustilo do oběhu celkem 29 574 kusů nákladních pneumatik. Za stejné období roku 2015 to bylo 24 734 kusů. A v roce vyhlášení anketní otázky opět za stejné období to bylo 22 354 kusů. Nepočítají se nepřímé dovozy čínského zboží z EU atd. Nárůst dovozů z Číny je od roku 2014 do letoška 32%. Minulý rok se pneumatik EUROPOOLU prodalo za celý rok 220 000 kusů. Čistě aritmeticky (což pochopitelně neodpovídá realitě) je podíl objemu na našem trhu čínských nákladních kol ke značkám EUROPOOLU za pololetí 2015 na úrovni 23%. Je to hodně nebo málo? Podíl čínských nákladních kol na trhu EU za celý rok 2015 byl v poměru ke značkám EUROPOOL na úrovni asi 53%. Co z toho všeho vyplývá? Tři věci. Procento podílu čínských nákladních pneumatik se na trhu EU rovná už přibližně tomu výsledku v procentech, který si v anketě Pneurevue před dvěma lety nepřipouštěl, že se právě tyto pneumatiky prosadí. A druhý závěr? Podíl na trhu ČR u čínských značek vzhledem k trendům v Evropě není zásadně konečný bez ohledu na to, že se jedná o trh silně konzervativní s výrazným zastoupením historických česko-slovenských výrobců. A třetí závěr? Součet odpovědí "jednoznačně ano" se rovná aktuálnímu podílu čínských značek na českém trhu ve vztahu ke značkám EUROPOOL. Pryži zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 4. září 2016
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz