ShamboA na Pařížském autosalonu to probublává. MICHELIN se během tiskové konference, jednání s výrobci automobilů a účastníky veletrhu hodlá opět nesouhlasně, leč argumentovaně vyjádřit k návrhům "řady výrobců" o nutnosti přechodu z minimální hloubky dezénu u osobních pneu z 1,6 mm na 3 až 4 mm. Mne by osobně velmi a velmi zajímalo, kdo reprezentuje tu "celou řadu výrobců". Leč nebyl jsem přizván, čemuž se ani moc nedivím, stejně bych patrně času nazbyt moc neměl a kdo by u nás na firmě komerčně pracoval, že. Takže budeme bedlivě sledovat média, protože toto je opravdu zajímavá patálie. A jeden by si řekl - milimetr sem, milimetr tam. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. října 2016
ShamboZajímavou tiskovou zprávu před zahájením Světové výstavy automobilů v Paříži vydal MICHELIN. Její obsah by se dal stručně vyložit takto: MICHELIN garantuje optimální přilnavost a požadované parametry pro bezpečnou jízdu po celou dobu životnosti osobních pneu až do minimální hloubky dezénu povolené předpisy a vyhláškami - což je 1,6 mm. Někteří z výrobců navrhují zýšit minimální hloubku dezénu osobních až na 3-4 mm. MICHELIN při zachování všech parametrů bezpečnosti provozu a minimalizace valivého odporu se zvýšením minimální hloubky dezénu nesouhlasí a uvádí tyto tři argumenty. 1/ bezpečnost provozu: stávající normy poplatné tehdejšímu stavu technologií vznikaly v roce 1989, statisticky nejsou podpořeny argumenty hypotézy o vyšší nehodovosti při hloubce dezénu pod 4 mm. MICHELIN připomíná, že brzdění závisí i od faktorů jako je kvalita brzd, ABS, silničního povrchu, počasí atd. Prémiové pneumatiky i při hloubce dezénu 1,6 mm budou mít lepší parametry než pneumatiky levnějších segmentů. 2/ úspornost provozu: při nutnosti záměny pneumatik s hloubkou dezénu pod 3-4 mm lze očekávat dvouletý cyklus záměny a výrazně zvýšené náklady na pořízení pneu. 3/ úspory zdrojů, surovin atd. - je známo, že valivý odpor se snižuje s mírou opotřebení. Podle MICHELIN by urychlení záměny přineslo zvýšení spotřeby o 900 milionů litrů PHM ročně a emise v objemu 9 milionů tun CO2, pokud se bude výroba zvyšovat. Zvýšení spotřeby v Evropě by způsobilo nutnost dodatečné likvidace 1,5 milionů tun odpadních pneu. Tak pravil MICHELIN. Co to může znamenat? Další z elementů BODu ZLOMU. Hm, pokud se třeba v Mexiku hůře prodávají sombrera a více se kupují čepičky s kšiltem, není od věci prolobovat seňory poslanci a seňoritami poslankyněmi zákon o povinném nošení sombrer a/ na svadby a pohřby b/ návštěvu úřadu c/ exkurzi v nevěstinci. A pak to půjde. Celkově se jedná o další logický krok v boji evropských výrobců mezi sebou a evropských výrobců s asijskými všichni proti všem. Nečekejme cla. Připravme se na přibroušení vyhlášek, norem a standardů. Pryži a buřinkám rady Vacátka zdar. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 2. října 2016
ShamboAmerický COOPER hlásí výrazný pokrok svého vlastního programu záměny kaučuku pampeliškovým mlékem. Pampelišková substance může zaměnit v sériové výrobě jak syntetický, tak přírodní kaučuk pro výrobu pneumatik. COOPER si ověřil vhodnost pampeliškových směsí v praktických zkouškách. "Jsme blízko a je to více než nadějné" - tolik Chuck Yurkovich, veceprezident COOPER. Nadějné je hlavně to, že pampelišky rostou opravdu všude. Jako školák jsme sbíral brambory a starý papír, na gymplu jsem si zvýšil kvalifikaci sklizní lnu. Na penzi - pokud dožiji - se těším na sběr pampelišek do ošatky z proutí. Pampeliškové pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 2. října 2016
ShamboČína od 15. září zavedla labeling pro své tuzemské výrobce pneumatik v kategorii hluk, valivý odpor a brzdná dráha na mokru. Vychází z evropského formátu a vizualizace. Zatím se jedná o nepovinné opatření, ale podle vyjádření tamních kompetentních představitelů se dělá vše pro to, aby se povinný labeling vyžadoval i pro místní trh ze zákona. Zatím ovšem není zcela jasné, co bude při zaplňování údajů sloužit jako etalon. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboAaaaaaaa..... sorry... :) už jsme správně http://auto.idnes.cz/kamion-veletrh-hannover-0w6-/automoto.aspx?c=A160926_112818_automoto_fdv&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium O všem, co hýbe gumařinou
středa, 28. září 2016
ShamboEuropool - data o prodeji nákladních pneu na českém trhu: ve srovnání s jednotlivými měsíci loňského roku vykazuje červen, červenec i srpen 2016 záporná procenta. Nerosteme. Padáme. Naopak nárůst importu čínských nákladních pneu do ČR za první pololetí 2016 podle národního statistického úřadu vykazuje zvýšení o takřka 17%. Proplouváme bodem zlomu. Mys Dobré naděje se vzdaluje. Tsunami zatím nevidno, spíše to vypadá na spršku Mrtvého moře směrem k Ohňové zemi. Zatím. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 28. září 2016
ShamboAri Lehtoranta, prezident a generální ředitel NOKIAN, opouští pneu business. Je to sympatický chlapík. A jeden z mála, který stojí za zapamatování. Pryži a Arimu zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboA pár večerních news ze světa pryže. Přátelé, budete někdo v Hannoveru na veletrhu IAA? Jedu se tam kocham mj. i pampeliškovou nákladní pneumatikou Continental Conti EcoPlus HD3 Taraxagum. Když jsme u pampeliškového mléka, které by snad mohlo částečně nebo zcela nahradit přírodní kaučuk - i Linglong se aktivně zabývá komečním využitím této suroviny budoucnosti. Už vidím ty kosmické snímky Země za pět deset let - žlutá pole pampelišek od východu k západu. Ne modrá - ale žlutá planeta. Co na to profesor Klaus? Vybavila se mi naše nedávná debata o odlišnostech v kvalitě pneumatik, vyrobených na východ od ráje. Před pár dny se totiž v ruském Uljanovsku zahajovala výroba nového závodu Bridgestone. Při zahajovacím slavnostním svištění samurajskou katanou a upíjení saké se o nějaké nižší kvalitě produkce z tohoto uralského městečka rozhodně nehovořilo. Ba naopak. Důstojná slavnostní atmosféra panuje i v ruské Kaluze. Místní závod Continentalu za tři roky existence vyrobil pět milionů kusů osobních plášťů pod značkami Conti, Gislaved a Matador. A když jsme na tom východě - zabrouzdejme do brněnského města pobratima - do Voroněže. Místní výroba Pirelli si na rok 2016 naplánovala výrobu 2 milionů kusů osobních pneu, třetina se dodává na evropské trhy. Na jakost a preciznost si dává pozor Yokohama se závodem na osobní pneu v Lipecku - pochopitelně taktéž v Rusku. Na pneumatice Yokohama Mirada 245/70 R16 vyrazil v kabrioletu ZIL (váha lehkého tanku) na tradiční přehlídku na Rudém náměstí ministr obrany Šojgu. Šavli ponechal v tomto případě v kasárnách. Yokohama v Rusku ročně produkuje 1,6 milionu kusů. A co je nového u Nokian? V roce 2016 se stal v Rusku tradičně nejznámější značkou mezi respondenty. Při položení anketní otázky název Nokian zadrmolilo 47% účastníků ankety, 41% si vpomnělo na Bridgestone a 37% na Michelin. Což by pro dnešek i stačilo. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou