Shambopl - téma a vše kolom dokola je mimořádně zajímavé. A nejde jen o řidiče. Pochopitelně. Určitě k tomu něco konrétního doplním. Zatím mi ale jedou za zády stroj :) Později. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 14. října 2016
Shambopl - netuším, jakou kachnu máš na mysli. Ale každé slovo a názor do debaty beru opravdu jako přínos. Osobně domácí média sleduji minimálně. Nicméně též jsem si dal práci, abych toho letícího divokého kdákajícího opeřence odhalil. Ve své poznámce jsem měl na mysli toto: http://ekonomika.idnes.cz/ridici-nakladnich-aut-a-minimalni-mzda-ve-francii-f60-/ekonomika.aspx?c=A160629_135144_ekonomika_jvl Ale řeská minimální mzda a mzdový systém jako takový není už ani divoká kachna, ale spíše smrdutý pterodaktyl. Když slyším o indexaci penzí ve výši 126,- Kč na důchodce, skučím a nechápu. Pro ministerstva a politické strany to je patrně vrcholný národohospodářský výkon. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 13. října 2016
ShamboNetěším se, až mne ochranka veletrhu SIMA v Paříži vytáhne od registračního okénka se žádostí o předložení daňového přiznání za minulý rok a potvrzení účtárny o výši ročního příjmu. Asi budu pokutován. A pokud se neprokáži účtem ze solidního hotelu, bude mi nabídnut potravinový balíček s humrovým salátem, camembertem, bagetou s lososem a lahví porstkého a následný odvoz na nejbližší metro. V roce 2015 byla minimální mzda v ČR 9 200 Kč. Ve Francii je to více než 40 000 Kč. V hodinovém ekvivalentu je minimální hodinová mzda ve Francii 9,67 euro. Jak pravil klasik: "Francie sladká hrdý Albion
a my jsme je milovali". O všem, co hýbe gumařinou
středa, 12. října 2016
ShamboChemChina si důrazně brousí zuby na korejské Kumho. Podíl ve druhém největším korejském výrobci se po ovládnutí pátého světového giganta - Pirelli - nemusí zdát nijak zásadní. Pokud si ovšem dáte práci a obětujete deset minut svého času pro orientační seznámení se s čínským vládním projektem "Jeden pás, jedna stezka", tak vám to bude nadmíru jasné. A odpadnou otázky, co tím čínští investoři sledují a jak se tomu bránit. Nicméně - osud Kumho se vyřeší velmi rychle. A pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 11. října 2016
ShamboA že prý se nic neděje. Finský portál Aamulehti přišel s pozoruhodným sdělením. Dle jeho bádání Nokian roky nesprávně informoval kupující o směsích, ze kterých měly být údajně vyráběny osobní letní pneumatiky speciálně určené pro severské státy a jiné s odlišnými parametry zase pro trhy kontinentální Evropu. Jak dle finského portálu ukázaly následné testy několika desítek pneumatik vyráběných ve Vsevolžsku, nejméně v období 2010 až 2013 byly pneumatiky označené odlišnými obchodními názvy a přednostně určené pro podmínky obou odlišných trhů ve skutečnosti vyrobeny ze shodných směsí. Například pneumatiky Nokian Hakka Black a Nokian zLine byly vyrobeny nejen ze shodné směsi, ale měly i shoný dezén. Promo materiály Nokian ovšem uváděly to, co bylo potrvzeno ve výroční zprávě z roku 2012 - že Nokian Hakka Black byly speciálně vyvinuty a výráběny pro podmínky chladného severu a naopak Nokian zLine byly adaptovány pro jiné podmínky trhu centrální Evropy. Novináři si dali práci s porovnáním ceníků obou pneumatik za několik roků. Podle jejich vyjádření se Nokian Hakka Black prodávaly takřka o 30% dráž, než pneu Nokian zLine. Ještě v září tohoto roku se sada Nokian Hakka Black prodávala ve Finsku v rozměru 205/50 R16 o 250 euro dráž, než Nokian zLine. Podle tvrzení novinářů se z identických směsí prodávaly i další údajně odlišné modely - např. Nokian Hakka Blue a Nokian Line. Zástupce Nokian pan Antti-Jussi Tahtinen ve vyjádření pro médium v této věci potvrdil, že "uživatelům nebyla předávána nepravdivá informace o pneumatikách". Ale opravdu by mne zajímalo, jestli finská média jsou na rozdíl od jiných tak precizně všímavá vůči domácím produktům, nebo to prostě u jiných značek kdekoliv jinde ve světě jen tak prochází, Nebo jsou všichi ostatní výrobci třeskutě vzorní? No co už, pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboMěsto Akron ve státu Ohio je nejen místem vzniku společnosti “Anonymní alkoholici“ a sídlem Profesionální ženské asociace wrestlingu v bahně a blátě, ale sem tam se na vysokém fóru hovoří o problematice gumárenského průmyslu. V polovině září v průběhu mezinárodní konference ITEC vystoupil i větry ošlehaný veterán gumařiny pan Aaron Murphy. Už jen jeho 60 služebních cest do Číny je pozoruhodný počin. Stejně jako řízení dceřiné organizace Double Coin v USA. Co mne ovšem v jeho vystoupení zaujalo nejvíce, to je pasáž o dalším rozvoji US protektorařiny. Jak na tom naši kolegové za oceánem jsou? Pan Aaron to popisuje asi takto: prudké snížení cen na kaučuky, ropu, komponenty, ocel a technické saze na straně jedné a rostoucí nadvýroba pneumatik na straně druhé způsobily pokles cen na nákladní pneumatiky. Postupně docházelo ke zlepšení technických parametrů a kvality čínských výrobců a následně ke zvýšení jejich konkurenceschopnosti. Výrazně se zvýšil ukazatel jejich provozních nákladů na jednu míli. V letech 2013 až 2016 to výrazně ovlivnilo americký segment výroby protektorů. Dnes je cena za protektor i nákladní pneu 22,5 na úrovni 175 USD. Naskýtá se otázka, jaká opatření výrobci materiálů učinili pro snížení rozdílů v cenách mezi novými pneu a protektory. Bohužel se nestalo nic. Tři největší výrobci a dodavatelé protektorovacího materiálu, kteří kontrolují 80% trhu v USA, ovšem ceny ponechali na předchozí úrovni. Pochopitelně výrobci protektorů sáhli po levnějších materiálech, které byly v důsledku stejně pochopitelně méně kvalitní. V návaznosti na to jejich dealeři – dopravní společnosti začali pochopitelně přecházet na levné, ale pochopitelně nové nákladní pneumatiky. Závěr? Pan Aaron suše dodává toto: žijeme v podmínkách obchodní války, ať se nám to líbí nebo ne. Napomůže to zvýšit výrobu budgetových pneu v USA? Nedávná historie potvrzuje, že v USA se vyrábějí hlavně prémiové vysokotechnologické značky a levné pneumatiky si musíme importovat. Tak pravil Murphy. Pokud tato situace někomu cokoliv připomíná v souvislosti s naším trhem, zcela jistě se jedná o naprostou shodu okolností a souběh nepochopitelných situací. Pryži a Akronu zdar. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. října 2016
ShamboA opět něco pro zpestření. Před nedávnem jsme zde mírně debatovali o výrobě pneu na východě, západě, severu a jihu. A pochopitelně o kvalitě produkce v závislosti od lokace výroby. Pirelli se po masivní investici do dvou výrobních závodů v Rusku (Voroněž, Kirov) vyšplhal na 38. místo exportérů z Ruské federace do zahraničí v ratingu nesurovinových vývozců. V žebříčku všech exportérů z Ruska - tedy i včetně ropných, plynárenských, aluminiových a jiných magnátů - Pirelli zaujala více než důstojné 124. místo. Nokian to ovšem vytáhl až na 8. pozici mezi nesurovinovými exportéry a skončil celkově na výtečné 65. příčce. Další výrobci se do první dvoustovky exportérů neprotlačili. Očekávaným adeptem byl Continental, jehož plánovaná expanze z ruské výroby do Číny zatím asi teprve uzrává. Ale i tak - kola se kutálí kam se podíváš. I z těch neočekávaných směrů. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. října 2016
ShamboTak pro změnu z jiného soudku. 30. září Continental oznámil, že během přepravy z Otrokovic do Stockenu na území ČR bylo z nákladního vozidla odcizeno 83 kusů pneumatik 245/50 R18 100W Continental ContiSportContact 5. Pneumatiky byly určeny k technickým testům a v žádném případě nemohou být používány v běžném provozu. Pneumatiky byly vyrobeny ve 37. týdnu tohoto roku. Běhoun je standardně značen žlutými a nebo oranžovými markery, v tomto případě je značení bílé. Co se nepřibije devítipalcovým hřebem, to odnesou. O všem, co hýbe gumařinou