ShamboDieselgate. Americká justice vynesla verdikt. U půl milionů dieselových motorů s objemem do 2 litrů se buď motor uvede do souladu s normami, nebo vozidlo VW odkoupí. V každém případě čeká majitele kompenzace mezi 5 až 10 tisíci dolarů. 5 miliard dolarů koncern převede na ekologické fondy. Podobnou dohodu bude muset koncern uzavřít i na vozidla Audi A3 s litrovým motorem a doplatkem kompenzace Ministerstvu spravedlnosti. Postižená vozidla může majitel od listopadu tohoto roku předat VW, do konce září 2018 má majitel čas na rozhodnutí, zda chce vozidlo odprodat nebo upravit. Pokud do léta 2019 nebude opraveno nebo vráceno více jak 85% vozidel, hrozí VW další sankce. Zatím celková kompenzace VW majitelům vozidel a státním orgánům je na úrovni 15 milliard dolarů. Tolik Wall Street Journal. Hm, 375 miliard korun - to je více jak třetina našeho státního rozpočtu. Skoro se mi to nevešlo na kalkulačku. Co k tomu dodat? Nic. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. října 2016
ShamboZ jiného soudku. V polovině října se opět rozvířila debata z iniciativy Michelinu o snaze určitých výrobců posunout minimální přípustnou hloubku dezénu pneumatik z 1,6 mm na 3 až 4 mm. A to v rámci EU v časovém horizontu kolem roku 2018. Důvod? Přilnavost na mokrém vozovce a následná bezpečnost či nebezpečnost provozu. Nutno dodat, že Michelin tuto iniciativu zpochybňuje. Ale je na to podezřele sám. Kdo jsou "ti další určití výrobci"? Podle Micehelinu jsou prémiové pneumatiky zcela dostačující za deště i při hloubce dezenu 1,6 mm - takřka na úrovni nových. Problém ovšem může být u přilnavosti budgetových pneu. O co tady ve skutečnosti jde se asi dozvíme záhy. Tažení proti budgetu? Zatím mne jiná varianta nenapadá. Vynucené pořízení nového obutí u osobních aut prakticky v 75% stávající životnosti produktu... to mi zatím nedává smysl. To naopak nahrává budgetu.Nebo soudruzi rozdělí osobní pneumatiky na "ty správné" a "nedostatečné" a pak pro ně upraví normy? Jak Michelin dále uvádí, vyšší dezén pochopitelně zvyšuje spotřebu - roční odhad zvýšení spotřeby při zavedení vyšší hranice použitelného dezénu je v Evropě je okolo 900 milionů litrů PHM. Opatření pro zvýšení hloubky dezénu má své zastánce i mezi odbornou veřejností. Kuriozní data přinesl v této souvislosti britský Autoexpress. Vyhýbejte se za deště městům Bristol a Birmingham - zde na pneumatikách s hloubkou dezénu pod 1,6 mm drendí více jak 40% motoristů. Nejdisciplinovanější jsou v Londýně - jen 13,8%. A v univerzitní Cambridgi je to 29,5%. Jsem z toho mírně zmaten - relativně bohatá Británie a taky nemají na gumy. Nebo neumí měřit. Nebo je jim to jedno. Jak to potom má vypadat v Podkrkonoší a na Mostecku, že. Mezi námi - Británie je z pohledu statistik budgetovým pneumatikám obrovsky nakloněna. Holt bývalé světové imperium. Ale o tom jindy. Končím. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboNebyl to dnes hezký den... ale treková bota!!!!!!!!!! :) To mne dostalo. O tom, že by se běžci extrémně potila jen jedna noha, jsem nikdy neslyšel. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboAno ano, jsme evropská špica v přesunování zboží mezi mnohačetnými články gumárenského řetězce z jednoho místa na druhé s cílem definitivně ušetřit. Další vlastenecké podobné vítězství v takové bohulibé činnosti naše planeta možná nepřežije. Těším se, až narazím mezi zákazníky servisu na kuchaře z mé oblíbené restaurace. V tom případě jej navštívím s ošatkou brambor, zeleniny, mouky, jáhel a vepřových kolen. Očekávám přípravu velké slavnostní tabule pro šest zamšstnanců pneuservisu pouze za cenu přípravy pokrmu. Což znamená na jednoho stolovníka česká průměrná hodinová mzda krát skutečně odpracovaný čas u plotny děleno šesti. K tomu budu potřebovat atest jeho plynového sporáku, použití vyvážených eko nožů, suroviny pouze z EU a žádnou rýži z Azie. A vyloučeny jsou DOTky u gulášku starší 45 minut. K tomu EET účtenku a ekologickou likvidaci šlupek od brambor metodou kompostování. Dobrou chuť, pokud právě obědváte. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 22. října 2016
ShamboJsme evropská špička v nakupování pneumatik u internetových prodejců. Proč si to nenechají poslat rovnou na svůj servis, když už chtějí ušetřit. Práce s pryží by se výrazně urychlila. A tak se to přesunuje mezi sklady, depy, lidmi, byty, sklepy a dílnami. Takové české hezké milé "gumišpíle" http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/425727/posta-nestiha-dorucovat-pneumatiky-prodejce-gumy-tahaji-i-pani-od-prepazek.html O všem, co hýbe gumařinou