ShamboLinglong se řídí vlastní strategií tzv. "3+3" - vyrábět ve třech závodech lokalizovaných v Číně a v dalších třech v zahraničí. První zahraniční závod Linglong otevřel v Thajsku, kde se začalo vyrábět v letech 2014-2015. Logicky mělo následovat jednání o dalších dvou zahraničních lokacích, což Linglong ústy pan Wang Fenga znovu potvrdil v dubnu 2016. Rozhodnutí o určení místa pro novou investici mimo rodnou hroudu pan Wang Feng potvrdil na nedávné konferenci v Kantonu, o místu se má rozhodnout během roku 2017. Takže vše je v běhu. Výroba v Evropě má své nepopiratelné výhody - předem vylučuje patálie s možnými antidumpingovými cly, odpadne dvouměsíční logistická operace z místa výroby na sklad odběratele. Umožní to naroubovat vlastní výzkum a vývoj s evropským know how a využít kulturu výroby Evropany. Výrobce bude zamotivován dodržovat evropské normy a standarty. Zvýší se výrobní náklady, ušetří se na dopravě. Zvýší se kvalita, zvýší se cena. Zrychlí se reakce na požadavky trhu a Linglong bude motivován rozvíjet vlastní obchodní síť. Dojde ke střetu tzv. klasických značek s novým živlem v jednotném výrobním a obchodním prostoru. Trh si ošahá odlišný obchodní model čínského výrobce v Evropě (za chvíli to uvidíme u Apollo made in Hungary) a klasické značky budou muset reagovat na nový trend. Mezi námi - už asi dva nebo tři roky zde píši o čínské státní doktrině "jeden pás, jedna stezka". To, co se může realizovat prostřednictvím Linglong v Evropě nebo v České kotlině je trpělivé prosazování obchodních, politických a kulturních zájmů dnešní Číny. A je jedno, jak se ta značka nebo fabrika bude jmenovat. Někdo bude první, jiný bude další. Naše Auto Škoda má v současnosti 26% výrobní kapacity také v Číně. Je bláhové si myslet, že ten obchod a výroba fungují jen na jednu stranu a jedním směrem. Čekají nás převratné změny, i když se zdá, že se vlastně vůbec nic nového neděje. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. března 2017
ShamboMITAS - po odchodu českých majitelů se tam ne vše daří podle plánu. Švédský majitel, italský management, české reálie. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. března 2017
Shambo1500 pracovních míst. Linglong. Je to vše jen otázka času. V souvislosti se stávkou v Mitasce doporučuji čínským investorům Zlínský kraj. Výroba tam má tradici a pro region by to bylo oživení. Z linky by padaly fortelné výrobky a náš trh by dostal výrazný impuls. Nebo pěknou šlehu. Nebo ránu na solar. Už se těším na vzorové útvary směn v bordó kombinézách při nástupu na plac. Kdo byl někdy v Shandongu, ví jak to tam chodí. Upřímně - pro čínskou stranu by to byla ideální volba. A pro nás? Ďábel se skrývá v detailech. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. března 2017
ShamboPár drobností z domova i ze světa. Novým prezidentem NOKIAN bude - v duchu nejlepších pokrokových skandinávských tradic - dáma, paní Hille Korhonen. A přestože je podle hodnocení dozorčí rady NOKIAN ve skvělé formě, od paní Hille se očekávají velké věci. Nechme se překvapit. Česká národní banka se podle všeho chystá ukončit intervence koruny dle některých expertů už v dubnu, podle jiných až v květnu. Nedá se jednoznačně říci, zda koruna ihned po ukončení intervence posílí či zda dočasně ještě oslabí. Každopádně - jakákoliv změna v kursu koruny ovlivní nákupní ceny pneumatik. Ať směrem ke zlevnění, nebo ke zvýšení ceny. ČNB zatím prudce mlží a tvrdí, že ji extremně vysoké nákupy eura nevadí. Nic jiného taky říkat nemůže, že. Situace s cenou kaučuků a dalších surovin se mírně stabilizovala. Ceny na kaučuk už sice nerostou tak prudce, jak na konci minulého a začátkem letošního roku, ale i tak jsou ceny dnes vyšší, než byly v říjnu minulého roku. Takže není vyloučeno, že po prvním kole zvyšovaní cen pneumatik u koncernových značek nás bude někdy od června nebo července čekat další kolo kolo. Asiaté budou ve zvyšování cen pokračovat až do léta. Ale jaký dopad to bude mít na naše české, moravské a slezské odběratele - to je právě spojeno s vývojem kursu koruny. Celé je to takové zapeklité - vzhledem k tomu, že navýšení cen během prvního čtvrtletí např. u nákladních pneumatik se dalo u koncernových značek předpokládat po cenových informacích o kaučucích atd. už od prosince minulého roku, v lednu tohoto roku se měly teoreticky zvýšit nebo nejméně zachovat množství v nákupech na sklad. Ovšem dnes na sklad nikdo nic nechce, že. Přesná čísla Europoolu jsou ovšem pro český trh nákladních pneumatik nečekaně drastická - ani růst, ani stagnace. V lednu nás postihl ve srovnání s minulým rokem propad v řádu více jak dvou desítek procent proti roku minulému. Počkáme si na únorové výsledky, ale jedno je opravdu jisté - chuť nakupovat je zatím chabá a letmé pohledy z oken na první studené sluneční paprsky tuto blbou náladu nezměnily. Tak odvahu a trpělivost, pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 28. března 2017
ShamboA něco málo o koruně české, tu máme v kapse všichni. Někdo více, většina méně. http://www.kurzy.cz/zpravy/419763-rusnok-po-ukonceni-intervenci-muze-koruna-klesat-viz-zloty-a-forint/ O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 25. března 2017
ShamboA pár skvělých čísel pro zvýšení naší obrazotvornosti. V roce 2016 se v Číně vyrobilo celkem o 8% pneumatik všech typů více než v předchozím roce. Celkem to dělá 610 milionů kusů, z toho bylo 444 milionů kusů osobních a 121 milionů kusů nákladních pneumatik. Celá planeta se otřásá v základech. Pryži zdar. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 22. března 2017
Shambo„Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout následovně: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.“ Ronald Reagan, prezident USA. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 22. března 2017
ShamboNáš pan ministr chce omezit volný pohyb v EU za prací. Pak už jen omezme volný pohyb zboží a kapitálu a pak už nebude co omezovat. http://archiv.ihned.cz/c1-65664710-zaoralek-omezme-v-unii-volny-pohyb-za-praci-musime-mit-kontrolu-nad-tim-kdo-k-nam-prichazi O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 20. března 2017
ShamboDoporučuji k nahlédnutí všem servisákům: https://prezi.com/-v-cd5dh7d_l/cena-prace-v-ceskych-pneuservisech/?utm_campaign=share&utm_medium=copy O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 17. března 2017
ShamboPsal jsem o tomto problému v Pneurevue č.4/2016 v článku "Nejistá sezona". A bohužel se to tak nějak vše potvrzuje. https://www.novinky.cz/auto/432373-dalsi-skandal-s-naftovymi-motory-vysetrovani-celi-psa-i-renault.html O všem, co hýbe gumařinou