ShamboSJM - pokud by se Hrad inspiroval tam, kde hledá mentální a ideovou oporu právě dnes (absolutně nevěřím, že by tam pokukovali po něčem materiálním, zcela určitě jde jen a pouze o programový průnik), tak nás čeká na D1 klouzání v srpnu na hřebech a v únoru na slickách. Kdo nezažil, nepochopí. Tlak Michelinu na maximalizaci použitelných milimetrů v dezénu sleduji někdy od září minulého roku. Jedná se o přepsání pravidel po odpísknutí začátku druhého poločasu. Antidumping teď a hned, akce alpský kopeček a osekání milimetrů k dobrždění - někde se něco nedaří podle plánu. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 16. prosince 2017
ShamboHrouda, eguma: Ok, mně hrozí entr permanentně. K věci = symbióza eshop + servis (vědomě pro zjednodušení opomíjím skutečnost, že existuje velkoobchod a dále předstírám neexistenci nákladních pneumatik). Moderní pneuservis dneška není funkční bez srovnávačů cen a vyhledávačů. Má náskok před eshopy v tom, že zvládá funkce nákup + prodej + práce + osobní kontakt + naskladnění + technická konzultace + má výhodu v tom, že produkt (pneumatiku) ohodnotí v praxi. Vztah mezi výrobcem a internetem a výrobcem a servisem je komplikován tím, že výrobci ztratili důvěru servisů po rozšíření odbytových kanálů právě o internetový prodej. Byli za to vytrestáni snížením objemu z předzásobení pro servisy. Sekundárním důsledkem je to, že "dříve" (xy - 2005) byl majitel servisu buď genetický barumák, nebo mišeliňák. Ale měl z marže prostor si značku sám profinancovat a fasádu přibarvit. Dnes jsme všichni multiznačkoví a neukotvení. A aby se znovu značky objevily na fasádě, musí investovat do franšízy, podpory, lyžovaček a kempinkových košíků. Pokud už se sejdeme jako dealeři na rokování s dodavatelem, vypadá to večer po dvou pivech jak spiknutí v podpalubí trojstěžníku Bounty pár minut před vzpourou. V prezentacích dodavatele je sice plno odkazů na mys Dobré naděje, ale v kajutách páchne beznaděj. Může dojít ke spojení eshop (velký) a servisy? Proč ne. Sleduji z povzdálí nový obchodní model eBay v USA - eBay Parts & Accessories prodej pneumatik provázal s bezplatnou montáží v jednom z 9 tisíc servisů na území USA právě v té lokaci, do které si klient pneu objednal. Stejný model údajně existuje i v Německu - informace nemám. Další variantou může být následující scifi: světový výrobce XY bude vlastnit nebo spoluvlastnit internetový prodejní kanál a kompletaci pneumatik bude pro něj zajišťovat právě za smluvní ceny ten servis, který je členen jeho sítě, franšízy a pod. Úhrada kompletace proběhne mezi výrobcem XY a servisem. Otázce marží v době relativního blahobytu se můžeme kdykoliv dále. Podotýkám jen to, že můj odhad nákladů na udržení pracovního místa v pneuservisu je na úrovni ročního nákladu řádově od 600 tisíc korun nahoru. Pro vytvoření nového pracovního místa si můžeme náklady dvojnásobit nebo i trojnásobit. Pochopitelně - jedná se o pracovní pozici, kde zaměstnavatel striktně dodržuje veškerá zákonná i etická pravidla vedení společnosti. Nejsem si jist, zda průměrný spoluobčan s balíkem pneumatik pod paží je ochoten se na tomto udržení servisních kapacit v republice podílet. Ale to si můžeme říci v dalším kole. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 14. prosince 2017
Shamboeguma: díky za názor, pojďmě věcně diskutovat. Moje stanovisko? Zlo není v internetu jako takovém, stejně jako nebudu obviňovat Gutenberga z vynálezu knihtisku v případě, že nějaký jouda neumí předvídat náklady a vrhne podstřelenou nabídku na tiskárnu. Z téhož důvodu nekopeme do strojů (berou lidem práci) a nestříháme elektrické drázy ani na zem spadlé (je to jistě dílo antikrista). Budu citovat dílší momenty z nedávné klidné diskuse profesionálů- praktiků o cenotvorbě na osobní pneu, kde padl tento názor: pokud menší internetový prodejce s roční tržbou 50 milionů a třemi zaměstnanci může prosperovat s obchodní přirážkou 4-5% ročně, internetový prodejce s násobným obratem již potřebuje vyšší marži. Ten menší prodejce může žít i za podmínky, že jeho nákupní cena se rovná ceně prodeje, pokud umí vydělat na ceně dopravy (dodání) pro zákazníka vyšší, než je jím nasmlouvaná cena s logistou. Ale soudobý český pneuservis nemůže udržet v chodu provoz budovy, technologie, zajistit zaměstnance a pomýšlet na přiměřený zisk s plánovanou dlouhodobou marží na úrovni 5%. Opakuji se, tato skutečnost je všem známa a pouze ji mentorsky v dobrém připomínám. Nabízím dílčí, leč skutečný konkrétní případ z života: do ČR se dováží zahraniční značka XY prostřednictvím oficiálního dovozce, paralelně tuto značku dováží firmička, která je sice bez podpory výrobce, ale umí si vzhledem k otevřenosti obchodního prostoru a liberálním podmínkám trhu leccos zakoupit. Což je v pořádku. Horší je, že ve svém budovatelském úsilí a s přemrštěnou snahou vrhla exkluzivní (bytˇnerozšířenou značku) na pospas všem exsitujícím prodejním internetovým portálům. Výsledek? Obchodník exportu samotného zahraničního výrobce nechápavě sledoval hemžení cen v českém internetovém prostoru, kde cena generuje cenu a nabídka nabídku. Výsledek? Velmi rychle si spočítal, že jeho vlastní produkt je v tomto okamžiku na našem trhu cenově vysoce toxický a nemůže zabezpečit dostatečnou obchodní marži oficiálnímu dovozci, ale ani jeho zákazníkům na servisech. Skutečné množství dostupného zboží na skladech v ČR bylo v mezích statistické chyby, ale na portálech to vypadalo tak, jako by během tří následujících měla být republika touto značkou zcela zaplevelena. Závěr? Nežiji v omylu, žiji v realitě. Nemusím si zakládat vlastní eshop nebo B2B, prakticky jej používám. Jde jen o to, jestli chci dlouhodobě budovat, nebo zbrkle po sobě zanechat negativní energetickou a cenovou stopu. Protože bubliny s vidinou urychleného zbohatnutí nehrozí jen finančníkům, developerům nebo hráčům na burze. I naše pryž je rovněž v ohrožení. A práce u zvedáku jakbysmet. P.s. a můžeme klidně pokračovat v debatě - zajímalo by mne, co myslíš touto větou: "Tzn. já neházím pneuservisy do jednoho pytle... Jen jsem přesvědčenej, že si vybrali ten větší a jednodušší (ale zároveň o to blbější) cíl." Děkuji předem za odpověď. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboHm, takový zájem - to by jeden neřekl. Poslední dobou jsem zásadně nepřispíval, neb jsem se vypsal při přípravě dalšího (a pro mne zásadního) textu pro Pneurevue č. 4/2017. A protože události kvapí a v hlavě mi to kypí, polepším se. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 7. prosince 2017
ShamboSJM, BF - hoši z automoto rubriky se nejen pochlapili, ale mne i těžce pobavili. I když ke konci jsem musel zamáčknout slzu zoufalství. Jsou tak blízko realitě, že možná ani sami netuší. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 3. prosince 2017
ShamboPánové, sám velký vůdce Kim Čong-un nám začal působit v oboru. Držme si čepice. https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/kim-podekoval-delnikum-za-pneumatiky-a-vyzval-je-at-pracuji-vic-40388?dop-ab-variant=&seq-no=2&source=hp O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 3. prosince 2017
Shambohttps://ekonomika.idnes.cz/cesko-seniori-duchodci-nezamestnanost-trh-prace-fuy-/ekonomika.aspx?c=A171201_367792_ekonomika_rts Také lanařím. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 2. prosince 2017
ShamboTraktory, traktory, i vy traktoristé... údernické prapory zasloužili byste. https://blisty.cz/art/88965-jak-tomu-je-ve-skutecnosti-se-zemanovymi-hospodarskymi-uspechy-v-rusku.html O všem, co hýbe gumařinou