ShamboAntidumping a antidotační opatření Evropské komise proti čínským nákladním pneumatikám bude ještě větší rachot, než v co doufali stěžovatelé, unesou spotřebitelé a zvládnou prodejci. Wellcome to hell. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboLetošní rok bude ještě větší mela než ten minulý. I předminulý. Ale ta mela přinese.... uff. Zatím si ani nemohu odpovědět na otázku, zda je to dobře nebo špatně. A komu dobře. Evropská komise vyhlásila nařízení EU 2018/163, které nařizuje povinnou registraci všech dovážených čínských TBR pneumatik do Evropské unie od 1. února 2018. V textu nařízení je uvedeno, že Evropská komise má dostatečné důkazy v nadcházejícím vyšetřování dumpingu (AD) a nedovolené podpory (AS), aby prosadila tuto registraci, která umožní zpětnou implementaci prozatímních AD a AS opatření. Co že to je ta zpětná implementace? Dodatečné dodanění dovozu u těch právě registrovaných dovozců, pokud zboží bude vpuštěno do celního prostoru EU. Jak známo, zboží někomu pluje na parnících, někdo je má na rampě u výrobce. Jiný už si zaplatil a čeká na nalodění. Nudit se nebudeme. Obsáhlý komentář si nechám na později, až vstřebám všechny dostupné informace. Pryži zdar.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 3. února 2018
ShamboRoman: "válka gumařů". Přesné, pravdivé. Čekal jsem, kdy to zazní nahlas. Ještě ničivější je občanská válka gumařů. Ta už nemá absolutně žádná pravidla. Žádné příněří. Žádný Červený kříž. Jsme v ní až po uši. O všem, co hýbe gumařinou
Shamboeguma: Ok, diskutujeme dále. Z mé citace jsi ponechal jen tu první část, tu zásadní jsi opominul. Celé to vypadá takto: "K věci = symbióza eshop + servis (vědomě pro zjednodušení opomíjím skutečnost, že existuje velkoobchod a dále předstírám neexistenci nákladních pneumatik). Moderní pneuservis dneška není funkční bez srovnávačů cen a vyhledávačů. Má náskok před eshopy v tom, že zvládá funkce nákup + prodej + práce + osobní kontakt + naskladnění + technická konzultace + má výhodu v tom, že produkt (pneumatiku) ohodnotí v praxi. Vztah mezi výrobcem a internetem a výrobcem a servisem je komplikován tím, že výrobci ztratili důvěru servisů po rozšíření odbytových kanálů právě o internetový prodej. Byli za to vytrestáni snížením objemu z předzásobení pro servisy. " Což mi pouze celé a nekrácené dává smysl ve sdělení. Pojďme dál. Marketing a servisy? Z mé osobní zkušenosti jsou na tom některé více než dobře. Některé nijak. A pokud na toto forum přispívám, snažím se informovat čtenáře o tom, co běžně nenačtou. Nejsem misonář, ani nikdo mi nic nedluží a já se rozhodně nezhroutím v případě, že mne tisíce děkovných dopisů minou. Co mne ale opravdu udivuje, že spíše nefunguje marketing u koncernů. Tedy konkrétně práce a šíření informací, které by byly předány tuzemským odběratelům zástupci výrobců pro lepší praktickou orientaci v dynamickém světě pryže. Příklad? O vlivu silné koruny na úroveň dovozových cen se sem tam mezi sebou na tomto místě zmíníme. Ale o tom, že zatím netřeba se bát růstu cen na suroviny a potažmo hotovou produkci - o tom nikdo z koncernů neřekne ani slovo. Najděte si ceny na přírodní kaučuk před rokem a dnes, uvidíte výrazný posun v cenách dolů. Pokud uvažuji logicky, koncerny by mohly snížit ceny nejen o kursový rozdíl, ale i o podíl na úspornějším nákupu pneumatik pro český trh. Neudělají to. Je to jejich právo, pochopitelně. Asi mají skvěle zmáknutý marketing a jistotu ve světlých zítřcích. Uvidíme. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 19. prosince 2017
ShamboJedeme, jedeme, jedeme... https://praha.idnes.cz/sredni-cechy-firma-podnik-hedvabna-stezka-cesta-zbozi-stredocesky-kraj-13c-/praha-zpravy.aspx?c=A171214_370534_praha-zpravy_nuc O všem, co hýbe gumařinou