ShamboPryži zdar, po roční odluce zpět do šiku. Několik poznámek k situaci a nejbližšímu vývoji situace na trhu osobních a nákladních pneumatik. 1/ Předpokládejme, že medici a politici karanténu protáhnou se svými důsledky pouze do konce dubna (letos) a návrat k běžnému typu obchodování (ale ne k obratům a maržím se nastartuje 1. května. 2/ Čeká nás ztráta kupní síly obyvatelstva (osobní pneu) a dopravců (nákladní pneu). 3/ Skladové zásoby velkoobchodníků jsou zatím dostatečné, deficit bude záviset na a objemu prodeje v dubnu t.r. a dále, rychlosti rozběhu zahraniční i domácí výroby, prostupnosti hranic a vůle nakupovat. 4/ pozor – nákup = cena pořízení = kurs koruny české (pokud ani zde nepochopíme, že euro v tomto případě by bylo výhrou, nechápeme nic) 5/ reálně nás zasáhne druhotná platební neschopnost (dopravci, velkoobchody, všichni…) 6/ ti, kteří dožijí zimy (obrazně), se budou muset vypořádat navíc s vládním návrhem zákona o odpadech a vybraných výrobcích s ukončenou životností (viz rozhovor Ing. Skoupila v Pneurevue č. 1 a moje (sorry) drobná studie tamtéž 7/ ceny – minimálně u nákladních pneumatik vidím růst nákupních cen (kurs) a ceny velkoobchodu i maloobchodu se budou muset zvyšovat (růst nákladů – viz mj. vládní návrhy zde zmíněné) – Čína už zdražovala. 8/ podpora státu pro OSVČ a malé a střední podniky – na přežití to stačit nebude, musíme jít do rezerv, které nejsou. 9/ řešení: přehodnotit možnosti, náklady, možné výnosy, zredukovat firmy na zdravé minimum a začít v bodu nula. 10/ kdo pamatuje finanční krizi 2009-2010) – dopady dnešní krize budou hlubší a dlouhodobější – nejhorší není situace zdravotní (přes veškerou tragičnost), ale hrozba rozvrácení sociálně-ekonomické stability obyvatel a států. 11/ co dělat? Přemýšlet, analyzovat, nepanikařit, počítat a dělat jen to, na co budeme stačit 12/ překonáme to? Já osobně věřím, že ano. Jinak bych vám to nepsal. Můžeme diskutovat. Radit se. Předávat si zkušenosti, nápady, informace. Kdo bude mít vůli, jsem ready. Pryži zdar! O všem, co hýbe gumařinou
ShamboSJM - Automobilový průmysl ve Velké Británii je do značné míry řízen exportem, přičemž primárním trhem je Evropa. Spojené království vyváží necelých 80% vyrobených automobilů; přibližně 56 procent z nich směřuje do zbytku EU.18 Přibližně 86 procent vozidel, která se prodávají ve Spojeném království, se dováží; přibližně 70% z nich pochází ze zbytku EU19. Pokud nedojde k obchodní dohodě, vzájemní dovozní clo dle metodiky WTO bude 10% na automobily a 4,5% na díly. Předpokládám, že hrdý lid Velké Británie byl ve dnech, kdy hrozil divoký Brexit bez obchodní dohody natolik dobře informován o možném zvýšení cen, že vzal prodejny s osobními auty ztečí. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 25. dubna 2019
Shambohttps://domaci.ihned.cz/c1-66558980-platy-ve-verejnem-sektoru-rostou-rychleji-nez-mzdy-ve-firmach-zamestnanci-soukromych-spolecnosti-si-loni-vydelali-o-dva-tisice-mene O všem, co hýbe gumařinou
středa, 24. dubna 2019
ShamboCibule, brambory a mor čínských prasat... https://www.kurzy.cz/zpravy/490514-vsechno-zdrazuje-od-brambor-pres-elektrinu-az-po-stavebni-material-zvysuje-se-pravdepodobnost-ze/ O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. dubna 2019
ShamboMocnářství vovanula mračna. https://byznys.ihned.cz/c1-66554790-byvaly-sef-volkswagenu-winterkorn-celi-v-kauze-dieselgate-obzalobe-z-podvodu-obvineni-byli-i-ctyri-dalsi-manazeri O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 15. dubna 2019
ShamboTrocha toho kouře.... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ovzdusi-to-nepomaha-presto-cesko-bude-dal-michat-bio-do-benzinu-a-nafty-proc-69918 O všem, co hýbe gumařinou