ShamboPokud budete mít chuť, čas a zájem - v odkazu je uveden výsledek testů u osobních pneumatik 195/65R15. Test jako test - zajímavé je to, že jsou mimo tradičních výsledků uvedeny i hodnoty ze štítků. A tam už je to zajímavé. Nedělám z toho vědu, ale beru to pouze jako doplněk k debatě o štítcích, údajích na nich a testovaných užitných vlastnostech výrobku. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 13. března 2013
Shambohttp://www.ace-online.de/fileadmin/user_uploads/Der_Club/Bilder/Lenkrad/Test_und_Technik/2013/02.2013_Sommerreifentest/Sommerreifentest-NEU_3.pdf O všem, co hýbe gumařinou
středa, 13. března 2013
ShamboPochyby o účelnosti štítkování máme všichni. Ale je zajímavé se podívat, co si o celé akci myslí výrobci. A jaké může být skutečně, leč nevyslovené pozadí celé operace? Dostal se mi pod ruku výtah tiskové zprávy mesjé Michel Rzonzefa. Není to jen tak někdo - jedná se o viceprezidenta Goodyear Dunlop pro Evropu, Afriku a Blízký Východ. Jeho názor je tento: pouze následující letní sezona prodeje osobních pneu v r. 2013 ukáže, zda štítky ovlivní rozhodnutí kupujícího a ovlivní li jej vůbec. Zdá se, že kupující zimních pneu parametry na štítcích při výběru neovlivnily. Hlučnost nebo brzdná dráha na mokru nejsou pro zimní provoz rozhodující. Koneckonců, výrobci hodnotí 50 ukazatelů spojených s funkčností pneu a na štítku jsou jen tři. A cenovka. Je jisté, že štítkování a testování a nasměrování výroby k dosažení co nejlepších parametrů ( těch tří z padesáti ) stojí kapitál. Jak se to výrobcům vrátí? V chování Goodyear Dunlop vidíme vzorec přístupu k trhu - mohlo by to vypadat takto: Goodyear ( Michel, Conti... ) se budou snažit obsadit tu část trhu, kde nebudou přímo ohroženi levnými produkty. Cituji - podle našich výzkumů se majitel pneu v třídě premium bude soustředit na výrobky s ukazateli C a lepšími. A my ( Goodyear, Dunlop ) již máme v segmentu high performance obsazeno pneumatikami s výsledky B/A obsazeno 25% trhu. Jak jednoduché. Takže chceš-li mít pocit jistoty ( a štítkům renomovaných výrobců se patrně věřit dá ), investuj do premium výrobku. A pokud chceš pro svou škodovečku ( citroenka, oplíčka ) segment ekonom, čeká tě patrně volba s parametry C a níže. Nebo orientální varianta A, B... - ovšem bez záruky. Když si k tomu doplníme, že Bridge odchází z Itálie s tím, že se chce ,, koncentrovat na výrobu premium segmentu ,, a poté co se dočteme, že v Evropě má dlouhodobou budoucnost v prodejích do r. 2020 opět jen premium segment, je zde otázka - kam se bude ubírat segment ekonom? Tlak orientální konkurence na jeho cenu není v souladu s požadavky na zvýšení kvality. Další věta mesjé viceprezidenta zní přibližně takto: výzývá vlády EU, aby se zboží s nepřesnou informací na štítku nedostávalo na trh. A chápe složitosti, které jsou spojené s kontrolou všech procesů. Mám gumídkovskou teorii - akce se štítky je dlouhodobé opatření k omezení přístupu na trh Evropy východních levných značek. A výzvou - pokud se chcete měřit s námi, investujte do takové výroby, která dokáže plnit kritéria výkonu v provozu. A příprava na plánovaný útlum výroby ekenom segmentu v evropských závodech. Pokud si výrobce XY přesune výrobu z Evropy třeba do Keni, tak si své existující know how vezme s sebou. Zatím co východ bude muset pro skutečné splnění kriterií investovat. Nebo brát kde se dá... Co si myslíte vy? O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 12. března 2013
ShamboMám bohužel tentýž pocit. U nákladních pneu už štítky neřeší absolutně nikdo. Tedy údaje hodnocení. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 11. března 2013
ShamboMáte někdo zkušenosti se štítky na osobních pneu? Jak reagují zákazníci? Vyžadují je? Hledají informace? Jaký z toho máte dojem? O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 11. března 2013
ShamboSJM - jasně, dělám, pracuji, jako my všichni. Balkánské dobrodružství ČEZu se nám bohužel projeví na našich účtech. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 10. března 2013
ShamboSJM - přesné, výstižné, jasné. Lafferova křivka není nic děsivě nepochopitelného a pro vládu neznámého. Bohužel - vláda dělá, že problém neexistuje. Jednoduše řečeno - při určitém dalším nárůstu daní už živnostník raději daň nezaplatí ( existenčně nechce nebo nemůže ) a živnost chátrá či zmírá. Ministr financí se sice tetelí, že vyšší zdanění automaticky znamená vyšší výběr daní do státní pokladny, ale v ČR už platí skutečnost opačná - zvýšení daně vede dlouhodobě k nižší částce výběru daně. Větší firmy se stěhují tam , kde jsou daně nižší ( Kypr, Slovensko, tunely, podzemí a zákoutí, platby bez dokladů .) Země nevzkvétá. Nebo slovy klasika - mocnářství vovanula mračna. Co s tím? Možná si vydupeme takovou vládu, která bude schopna snížit daně a tím oživit hospodářství a zároveň si zajistit zvýšení výnosů do státní pokladny. Příklad z dávné historie - po první světové válce v USA snížili daně skoro třikrát, ale vybrali o něco méně než dvojnásobek. Až do krachu na burze to celkem fungovalo. Ale to je už jiná historie. P.s. Dánsko je mi sympatické. Nicméně při jejich mzdách musíme počítat i s tím, že DPH je 25% a daň při koupi auta je minimálně 105% z jeho hodnoty. Navíc si dobrovolně odhlasovali zvýšení hranice pro odchod do důchodu. Ale mají ideu. Mají hrdost. My ji teprve hledáme. Pěkný den všem. O všem, co hýbe gumařinou
ShamboMichal - dočetl jsem, přemýšlím. Jak říkáš - hlavně, aby si lidé kupovali a pořizovali to, na co doopravdy mají a co opravdu potřebují, bez čeho se neobejdou. Tak to je. Howgh! O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 9. března 2013
ShamboVčera jsme inaugurovali prezidenta republika. Bylo hodně řečeno o proslovech, praporech, kravatách a slibech. Nikdo si nevpomněl na to, že prvním prezidentem u nás nebyl tatíček Masaryk, ale dvouválcový řadový ležatý dvouválec s motorem Benz o obsahu 2,714 l a výkonu přibližně 5 kW (6,6 k). V roce 1897 totiž byla v Kopřivnici zahájena sériová výroba jednoho z prvních vozů na světě - automobilu Praesident. Dával tehdy po zahřátí solidních 20 km/h. Měli jsme díky svým pradědečkům a prababičkám neuvěřitelný náskok před celým světem ( v Japonsku běhali s pasažéry v nosítkách a v Číně bez nosítek ). V roce 1905 se přidává Laurin a Klement. 1906 - v Liberci osobní Linser a ihned po něm tamtéž nákladní RAF. 1909 - Praga. 1911 - Walter. A dále Zbrojovka Brno, Škoda, Jawa. Pokud chcete vidět krásný vůz - najdět si třeba prostějovský Wikov 7-28 Sport. Aero, Minor. Poválečný Velorex. Avia. Karosa. Koneckonců - nebýt studií rodáka z Vratislavic Ferdinada Porsche v liberecké průmyslovce, kdoví čím by se živil. Často na um a fortel předků zapomínáme. A často o něm už ani nevíme. Takže pokud by bylo po mém, lid by včera nekvílel u pomníku Masarykovu oblíbenou Ach synku, synku , ale pogoval by u Highway to Hell od AC/DC. Pěkný den vám přeji. O všem, co hýbe gumařinou