Linglong se řídí vlastní strategií tzv. "3+3" - vyrábět ve třech závodech lokalizovaných v Číně a v dalších třech v zahraničí. První zahraniční závod Linglong otevřel v Thajsku, kde se začalo vyrábět v letech 2014-2015. Logicky mělo následovat jednání o dalších dvou zahraničních lokacích, což Linglong ústy pan Wang Fenga znovu potvrdil v dubnu 2016. Rozhodnutí o určení místa pro novou investici mimo rodnou hroudu pan Wang Feng potvrdil na nedávné konferenci v Kantonu, o místu se má rozhodnout během roku 2017. Takže vše je v běhu. Výroba v Evropě má své nepopiratelné výhody - předem vylučuje patálie s možnými antidumpingovými cly, odpadne dvouměsíční logistická operace z místa výroby na sklad odběratele. Umožní to naroubovat vlastní výzkum a vývoj s evropským know how a využít kulturu výroby Evropany. Výrobce bude zamotivován dodržovat evropské normy a standarty. Zvýší se výrobní náklady, ušetří se na dopravě. Zvýší se kvalita, zvýší se cena. Zrychlí se reakce na požadavky trhu a Linglong bude motivován rozvíjet vlastní obchodní síť. Dojde ke střetu tzv. klasických značek s novým živlem v jednotném výrobním a obchodním prostoru. Trh si ošahá odlišný obchodní model čínského výrobce v Evropě (za chvíli to uvidíme u Apollo made in Hungary) a klasické značky budou muset reagovat na nový trend. Mezi námi - už asi dva nebo tři roky zde píši o čínské státní doktrině "jeden pás, jedna stezka". To, co se může realizovat prostřednictvím Linglong v Evropě nebo v České kotlině je trpělivé prosazování obchodních, politických a kulturních zájmů dnešní Číny. A je jedno, jak se ta značka nebo fabrika bude jmenovat. Někdo bude první, jiný bude další. Naše Auto Škoda má v současnosti 26% výrobní kapacity také v Číně. Je bláhové si myslet, že ten obchod a výroba fungují jen na jednu stranu a jedním směrem. Čekají nás převratné změny, i když se zdá, že se vlastně vůbec nic nového neděje. Pryži zdar.