romanHohencenda: Jsme na tom jako živnostníci podobně, ale vidím to trochu jinak. Mohou nastat dvě situace: Jedna možnost je rapidně zdražit, ale jak moc, aby se to nepřehnalo a aby zákazníci byli ochotni rapidní zvýšení cen u "svého" pneuservisu ještě akceptovat. Když se to moc přežene, zákazníci si řeknou: Ten je sice ochotnej, šikovnej, všechno udělá, ale taky moc drahej a čekáš na přezutí v sezóně 14 dní, takže příště holt půjdu jinam. Druhou cestou je menší zdražení, ale navíc "restrikce" netových gum v sezónní špičce. Zákazníci si řeknou: Ten nepřezouvá v sezóně gumy z netu, ale jinak je šikovný, ochotný, poradí a cenově je ještě v rozumných mezích včetně u něho zakoupených nových gum a nečekáš u něho ani 2-3 dny na přezutí v sezóně. No a teď se můžeme bavit o tom, co je menším zlem resp. lepším řešením. Ekonomicky to vyjde třeba stejně, jeden přezuje 100 aut a druhý jenom 60, ale navíc má zisk z prodeje pneumatik a záda v lepším stavu. Já zastávám druhou možnost. Třetí řešení, což je být levný a mít pouze strhaná záda asi všichni rozumní pneuservisáci snad už konečně zamítnou. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 9. září 2018
romanUznávám tvůj argument, i když v sezóně bych asi jednal jinak. Beru částečně zpět. Já jsem měl na mysli osobní pneuservis a tam je můj názor neměnný. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 8. září 2018
romanHroudo, tady se neshodneme. Spokojený zákazník s gumami z netu řekne: "Koupím si to na netu znovu, protože tento pneuservis je vynikající. On mi to namontuje na počkání za pár šlupek a ještě mi dá k tomu občerstvení zdarma". Díky, ale tato cesta je podle mně tou cestou do pekel pro pneuservis. Mimo sezónu budiž a s "vymrzovacím poplatkem", ale v sezóně? Proč? O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 8. září 2018
romanBIB: 100% souhlas. Já používám přesně stejnou "výchovnou terapii" na internetové gumy a osvědčuje se mi to. "Filosofii" práce s vlastními surovinami resp. vlastním materiálem (zbožím) používají od nepaměti hostinští, kuchaři v restauracích, kadeřnice, opraváři praček, pokrývači, zedníci, anténní technici, kosmetičky, hoteliéři atd. a lidi (zákazníci) to berou jako samozřejmost, jelikož by při "charitativním pneuservisáckém" přístupu ke zboží z jiných zdrojů tyto živnosti asi už dávno zanikly. Nezanikly, jelikož si brání "svůj píseček". Pneuservisům asi trošku "ujel vlak", ale nikdy není pozdě to změnit. Ať se daří všem rozumným pneuservisům. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 7. září 2018
romanJe to jejich boj, který se ovšem zákonitě dotýká i nás. Musíme začít bojovat za své přežití a svou budoucnost. Teď jsme na tahu my, pneuservisy. Je pouze na nás, jakou obranou hru sehrajeme na "černém gumovém hřišti". Naší nejlepší zbraní jsou pneuservisní služby, bez kterých je pneumatika kýmkoliv prodaná jen kusem nepoužitelného materiálu. Této zbraně musíme umět využít. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 7. září 2018
romanChápu Tvůj nesouhlas, též se mě to nelíbí, ale mám vážné obavy, že "rvát" to všem koncákům za minimální možnou cenu bude i do budoucnosti trendem VO. Opět můj názor: Proč by to VO prodával pneuservisu za 940Kč, když to může prodat koncákovi za 960Kč... Za víc to prodávat nemůže, jelikož konkurence postupuje podobně. Tobě se za 20Kč zisku nevyplatí zboží přeprodávat, řešit reklamace a slevy na práci při zakoupení pneu, ale VO má z každé gumy o 20Kč vyšší zisk a nestojí ho to žádný čas navíc a nějaký pneuservis mu je u zádele. Problém bude pro koncáka až tehdy, až koncák řekne: Nj, máte to sice o XX korun levnější, ale kdo a kdy mě to vůbec někdo přezuje, nebo přezuje za takových finančních podmínek, že bych nakonec zaplatil v souhrnu více než kdybych si zakoupil pneumatiky u "Franty" v pneuservisu s přezutím na počkání. Až tohle nastane, pak teprve VO změní svůj pohled na pneuservisy a něco se stane s finanční politikou VO. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 7. září 2018
romanJá to téma s velkoobchody tedy začnu svým pohledem a názorem. Až na pár výjimek má každý velkoobchod s pneumatikami svůj vlastní maloobchod s pneuservisem, svoji síť vlastních pneuservisů, menší drobné pneuservisy, ale i maloobchodní eshop. Tendence u VO je jasná: prodat co nejvíce gum (tím pádem minimální prodejní cena je tím jediným kriteriem) přes všechny své prodejní kanály a vůbec neřešit to, kdo to bude koncákovi přezouvat, likvidovat, řešit případné reklamace atd. Takže se nemůžeme divit, že každému, kdo má do zádele díru to VO prodá za (skoro) stejných podmínek jako pneuservisu. To slůvko "skoro" je důležité, protože někdy má paradoxně koncák lepší nákup na netu než pneuservis, někdy má pneuservis o 1-3% lepší podmínky než koncák na jejich MO eshopu. Mám vážné obavy, že tato situace nemá řešení ze strany velkoobchodů s touto obchodní politikou. Jsou asi jen dvě možnosti, jak se může pneuservis bránit. Jedna možnost je ta, že bude preferovat a prodávat pneumatiky od toho dodavatele, který neprodává své gumy na netu a který bere pneuservisy jako svoji jedinou distribuční cestu. Druhou možností jsou různá omezení, restrikce či jiná cenová politika pneuservisu při přezouvání cenově "nezajímavých" pneumatik zakoupených u "nepneuservisních" prodejců. Pneuservis si musí uvědomit a využít toho, že bez jeho služeb a vybavení má koncák v autě pouze 40kg černé hmoty, která sama bez jeho přičinění nejezdit nebude. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 7. září 2018
romanSamozřejmě ten pneuservis, který se předzásobil, bude a je ve velké výhodě, ale jak dořešit (resp. jak Němci dořešili) distribuci dokupů a atypů do pneuservisů? Málokterý pneuservis trefí předzásobení tak dobře, aby se obešel bez služeb přepravců po zbytek sezóny či roku. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. září 2018
romanJak píšeš, platy ve státních institucích (a dokonce i v privátních firmách) rostou, takže opravdu není důvod, aby se pneuservisy stále chovaly spíš jako neziskové organizace či charita, než jako ziskový subjekt. Pneuservis musí být ziskový nejenom z prodeje těch pneumatik, u kterých je "přiměřená" marže, ale i z vlastní práce. Prodej pneumatik nemůže do nekonečna "dotovat" provoz pneuservisu, modernizaci vybavení, nové technologie atd. Mějme na mysli tu skutečnost, že my umíme nejenom pneumatiky prodat, ale i přezout!! A bez "otrockého" přezutí je pneumatika zákazníkovi potřebná jak mrtvému zimník... Proč tohoto nástroje nevyužít ke zvýšení vlastních prodejů a i ziskovému přezutí veškerých pneumatik? O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. srpna 2018
romanZdravím, mohu pouze suše konstatovat, že sem měl včera podobného "zákazníka", jen to byly klasické 195/65 R15 zabalené už v papírových kartónech. Též jsem pána "interneťáka" ubezpečil, že může být rád, že byl na počkání obsloužen (byť beze slevy-neboli s vysokohorskou přirážkou) a že pokud by se tohle stalo v sezóně, tak jedinou věcí, kterou by mohl udělat, by bylo zařazení zpátečky a okamžitý odjezd ze servisu bez přezutí. Doufám, že svoji dnešní zkušenost řekne všem svým známým a příbuzným, aby jim předal informaci, jak u mě probíhá a bude u mě probíhat v sezóně s gumami právě zakoupenými jinde než u mě. Přátelé gumaři, nemáme asi jinou možnost, než "vystrčit naše růžky", takže hurááá do boje. O všem, co hýbe gumařinou