romanPneunm: Ještě jedna věc: Celý ceník musí vyznít tak, že je JEDNA PEVNÁ CENA pro všechny zákazníky a že existuje PŘÍPADNÁ MOŽNOST získání slevy (opět pro všechny zákazníky) za předpokladu, že splní tyto podmínky: Nákup veškerého materiálu v naší provozovně atd. => Musí to vyznít tak, že žádný zákazník nesmí zaplatit více, než ten druhý, ale může zaplatit méně, pokud splní následující podmínku... Čili žádné přirážky, ale pouze slevy. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. dubna 2019
romanPneunm: Je to možná slovíčkaření, ale formuloval bych to spíše tak, že při nákupu nových pneu (disků) u nás sleva na práci ve výši 50 % z uvedených cen. Při běžném servisu již použitých pneumatik sleva ve výši XY % z uvedených cen popř. ceníky dva, jeden na "mé" gumy se slevou, druhý ceník na "hmyz" v plné palbě.. Formulaci "všem zákazníkům bude poskytnuta sleva..." bych poslal do kopru (této formulace by mohl někdo "zneužít") a napsal bych tam velkými písmeny, že na pneu "právě zakoupené jinde" platí ceník v plné výši. P.S.: Není lepší poslat hmyzáka rovnou do kopru než se s ním pak hádat a řešit případné problémy? Myslím si, že je. Dneska byl u mě další hmyzák vypuzen Chodil ke mě skoro 20 let a myslel si, že já změknu. Spletl se. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. dubna 2019
romanHohencenda: Dobře děláš, ať se "dobroserové" sami zadusí ve své rýži. Jinak poslušně hlásím: Zatím sezóna probíhá výborně, práce habaděj, kšefty jsou a do této chvíle pouze jeden nebo dva telefony od hmyzu z kolenovrtní říše + jeden kolenovrt byl střelhbitě vypuzen mým oblíbeným repelentem za brány pneuservisu. Zdá se, že po několika letech konečně hmyz přichází na to, že to s tím zákazem vjezdu kolenovrtů myslím smrtelně vážně. Jak je to u Vás? O všem, co hýbe gumařinou
romanHohencenda: Oni i pneuservisáci potřebují peníze (kdo by je nepotřeboval), ale problém je v tom, že mají mezi sebou "dobráky", kteří aby nepřišli ani o jednoho zákazníka jsou ochotni pracovat za ceny, nad kterými zůstává selský rozum stát => musí být nejlevnějšími ve svém rajonu za každou cenu. Dokud tito dobráci (kteří často mají pneuservis jako další/vedlejší živnost) budou nabízet své služby za hubičku, tak se světovým cenám za pneuservisní služby těžko někdy přiblížíme a další rozvoj naší branže půjde rychlostí ochromeného šneka. Myslím si, že jedinou možností je tyto "dobráky" převychovat je ta, že je zasypeme nelukrativními kšefty, aby se sami uštvali a zatavili vlastní prací. Pokud si někdo nebude chránit svůj píseček, tak toho kolenovrt okamžitě využije. Kadeřnicím to už dávno došlo, teď je řada na pneuservisech. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 10. dubna 2019
romanDnes mi volala známá, kdy se může objednat na přezutí svých novek z netu. Tak jsem ji odvětil, že až přezuji všechny "svoje" pneumatiky, což bude okolo 10. května, tak ať si zavolá a že se dohodneme na termínu... Odvětila mi, že tohle nečekala. Tak jsem jí připomněl, že jsem ji varoval při minulém běžném přezutí, co bude následovat a že já svoje slova držím. Dále jsem ji ubezpečil, že se mnou nikdo podlahu vytírat nebude. A bylo po rozhovoru. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 8. dubna 2019
romanNezáleží na tom, jestli je pneuservis malý nebo velký, jestli tam pracuje pouze OSVČ nebo je to rodinný podnik či větší pneuservis s několika zaměstnanci, ale záleží na tom, jak si dokáže chránit svoji živnost resp. firmu v dnešní "internetové" době. Každý si musí uvědomit, že lze prodat za hodinu desítky pneumatik, ale není možné stejné množství pneumatik za tento čas přezout se stejným počtem lidí. Lidská práce je drahá a musí být zákonitě i vydělená a ekvivalentně zaplacená... To ani nepočítám diametrální rozdíl v ceně nezbytných prostředků nutných k provozování "holého" shopu na jedné straně a pneuservisu, který nabízí nejenom prodej pneumatik, ale i možnost přezutí a likvidace ojetých pneumatik, poradenství, řeší případné problémy s TPMS senzory, případné reklamace pneumatik atd. Chraňte svoje živnosti a "Nebojte se, přidejte se!" Jde to, je to vyzkoušeno a osvědčuje se to. Nebo si snad nosíte do hospody vlastní pivo z marketu se slovy, ať mi to hostinský řádně vychladí?! O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 7. dubna 2019
romanSvatá pravda. Raději mít 10 dobrých stálých zákazníků než 20 vymrzovačů z kolenovrtní říše. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 6. dubna 2019
romangp50: Někdo preferuje kvalitu, někdo cenu, někdo kompromis => Jak kdo. Vzpomínám si, že předloni přijel zákazník s tím, že mu po přezutí v odborném pneuservisu XYZ "auto na vodě plave". Podíval jsem se na jeho pneumatiky a 2 gumy měly špatnou rotaci. Přehodil jsem je a došlo k placení. Pak zákazník zjistil, že jsem v přepočtu na celém autě o 50,- Kč dražší než ten servis, který mu je obul obráceně. Takže zákazník zaplatil se slovy, že příště zase pojede tam, kde to je levnější. Holt kolenovrt si raději rozseká ústa, než by si připlatil za kvalitní práci... O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 6. dubna 2019
romanSJM: Já bych slovo neznalost resp. "debilita" spíš nahradil slovem "vychcanost". A pokud někdo je ochotný přistoupit na jejich (kolenovrtní) hru, tak toho kolenovrti logicky využijí (zneužijí). Já vždycky říkám: "Pokud Vám to někdo přezuje, tak proč ne.. Já Vám to ale přezouvat nebudu." Nefunguje to vždy, ale často to funguje. Zrovna včera. Pán navrhl, že si gumy sežene sám a já odvětil "A kdo Vám to přezuje? Já teda NE". A ejhle - dnes jdou "moje" gumy do světa. Je naší chybou, že neumíme využít té skutečnosti, že se hodně lidí "štítí" manuální práce jako čert kříže. O všem, co hýbe gumařinou