romanInternet zařídí hodně věcí ale néé všechno. Je logické, že pokud někdo nemá servis a chce prodávat pneumatiky, tak musí nabídnout nižší ceny než ten, který má k tomu i servis - to je realita a ta se těžko změní. Ale jsou věci, které můžeme my ovlivnit a tento stav zlepšit nebo eliminovat. Průšvih bude, až kliknutím na tlačítko "přezuj moje auto" internetový prohlížeč to auto člověku opravdu sám přezuje. Domnívám se, že se toho velká část z nás asi nikdy ani nedožije. Tak proč někteří chtějí vzdát boj už dnes? Kapři si také nebudou sami dobrovolně vypouštět svůj rybník. Gumy bez přezutí jsou zákazníkovi platné jak mrtvému bačkory. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. prosince 2019
romanHroudo, u mě "zákaz hmyzu" funguje. Máš 2 antihmyzí cesty: 1) Pokud hmyzáka opálíš, řekne, že jsi zloděj. 2) Pokud jej odmítneš, tak se maximálně naprdne, ale nemůže tě pomluvit. Já volím cestu "2", ty volíš cestu "1" - každá má své výhody i nevýhody. V sezóně jsem vytížený na 100% i bez hmyzu, k životu mě to stačí a snad už to do důchodu nějak doklepu. A jak píše Pneunm: "Pro duševní klid je lepší je odmítnout". Hlavně Hroudo, pevné zdraví a ještě jednou "Hezké svátky všem rozumným". O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 20. prosince 2019
romanHroudo, zcela chápu Tvoji volbu. Rozdíl v našich názorech vyplývá mj. z toho, že: Ty provozuješ osobní a hlavně (z hlediska zisku a práce) nákladní pneuservis, já se pouze zajímám o servis a prodej osobních a dodávkových pneumatik. Osobní servis má mnohem levnější strojní vybavení, ale je více "nárazový", nákladní má výhodu v tom, že má méně "plonkových" období. Proto plně chápu Tvoje stanovisko a cením si toho, že máš zavedenou "hmyzí" přirážku, což je též dobré řešení, jak zlepšit naši situaci. Použiji Tvoje slova: "Internet nejde porazit" => Ano, nejde, ale pro pneuservisy je současný stav neudržitelný (dokud nebudou ceny prací na evropské úrovni - což v dohledné době nebudou), že "jeden lízá smetanu a druhý jen kydá hnůj", ačkoliv ceny pneumatik v pneuservisech jsou srovnatelné s internetem a proto ten "boj". Pokud naše nabídky trh zcela ignoruje, tak se musíme nějak bránit, aby trh i nás, pneuservisy, bral jako prodejní kanál. Já nebudu měnit svoji strategii. Jsem vytížen na 100% "svými" gumami, proč bych dělal sluhu někomu jinému... Ať se daří, Hroudo a všechno v dobrém. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 19. prosince 2019
romanZdravím ve spolek. Kšefty stále jsou, takže budu mít otevřeno i 23. prosince a pak budu konečně odpočívat. Sezónu hodnotím jako velmi dobrou. Ačkoliv bylo stále co dělat, tak počasí nám přálo a bylo to sice "nadoraz, ale snesitelné". Svůj slib jsem splnil na 100% a nepřezul jsem v sezóně ani jednoho hmyzáka, i dneska jsem jednoho hmyzáka odkázal až ne leden. Ještě víc mě těší, že konečně i v mém okolí dochází některým pneuservisům to, že hmyz je v sezóně nežádoucím a obtěžujícím elementem a pokud jej obslouží, tak jedině s "hmyzím" příplatkem. Jen tak dál! Jelikož se blíží Vánoce a rok 2020, tak Vám všem přeji vše nejlepší, hlavně zdraví a hlavně NEBOJTE SE A PŘIDEJTE SE! O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. prosince 2019
romanPneunm: Nevím, mě připadá, že část zákazníků bere "robota" v pneuservisu jako totálního d*bila, neboli "druh" o několik tříd níže, než automechanika, číšníka, pokrývače, kosmetičku atd. Proč si tak myslím? Zrovna včera mě kravaťák zcela bezdůvodně před montáží poklice "proškolil", že "v pokličce je zoubek na ventilek". To je ale překvapení... Nevím, zda by někdy kravaťák takto zcela bezdůvodně školil automechanika před výměnou oleje tím, kam se lije motorový olej, nebo kosmetičku, že ten pleťový krém je určený na obličej a nikoliv na zádel. Asi pouze jednou by takto dotyčného "poučil" a "Sbohem". A to není ojedinělý případ => těch keců, že prodejce pneumatik mi vzkazuje, že je tam "rotace" jsem slyšel tisíckrát. Že někde na internetu četl, že.... asi milionkrát... Kdyby se raději prodejce postaral o servisování svého zboží, udělal by (dle mého názoru) lépe. Naštěstí existuje i mnoho zákazníků, kteří si mé (naší) práce váží a to mě těší a uživí. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 10. prosince 2019
romanPneunm: Ještě jedna poznámka: Někteří zákazníci nás mají, pneuservisáky, za ty nejpodřadnější "roboty" a největší blbce. To se také musí změnit. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 10. prosince 2019
romanJe to tak, jak píšeš. Bohužel jsme si zákazníky (a nejen je) tak v minulosti "vychovali" a oni toho logicky vy(zne)užívají. Bohužel nikdo z nás neměl před 10 lety odvahu říci zákazníkovi, že tato zakázka je pro mě nevýhodná, tudíž Sbohem, milý zákazníku, tvůj prodejce tě jistě milé rád přezuje. Nyní je situace téměř už neudržitelná a my to musíme změnit do normálního stavu. Ale bude to pár roků trvat. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 10. prosince 2019
romanJak by se asi zákazníci tvářili na ceduli s textem: Pokud si zákazník donese vlastní pneumatiky, disky a TPMS ventily, tak cena za kompletní přezutí vozidla je ve výši 25% ceny doneseného zboží. Třeba k tomu časem dojde... Popřípadě kompletní přezutí za 5000,- Kč a gumy dostanete k tomu zdarma... O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 10. prosince 2019
romanJe to jako u všeho => Výpis z "Gumopedie": 1) První udělá jen to, co mu druhý dovolí. 2) Jedni jsou si rovnější než ti druzí. No nic. Tento týden očekávám poslední zákazníky na přezutí a pak už bude asi pro sezóně. Nebyla špatná, byla velmi dobrá. O všem, co hýbe gumařinou