plShambo - v článku, na který směřuje tvůj odkaz se mimo jiné píše: „Denně nám vyjíždí zhruba pětadvacet kamionů, které obsluhující francouzské firmy. Pokud budou Francouzi nová pravidla vynucovat, bude to mít fatální dopad pro dopravce i pro francouzské podniky samotné, přepravní linka se fakticky zastaví,“ říká Josef Melzer, spolumajitel firmy M+L a viceprezident Česmadu.
Pan Melzer i přes svou vysokou funkci v oboru neříká pravdu, tedy pokud autor daného článku skutečně cituje. Pan Melzer musí stejně jako všichni ostatní vědět, že si všichni dopravci na českém území systémem odměňování řidičů snižují svou povinnost odvodů z mezd, okrádají řidiče, kteří když omarodí nebo půjdou do důchodu, tak nedostanou nic a okrádají státní pokladnu o peníze, které by museli za své zaměstnance při řádném způsobu odměňování odvádět. Tak dlouho se v konkurenčním boji snažili, aby nízkou cenou získali zakázku, že už jim nic jiného nezbylo, než přistoupit na tento způsob odměňování řidičů, aby zachovali jakousi renditu svému podniku. Kdyby se nepodbízeli cenami a drželi ceny, tak by dokázali generovat dostatek prostředků na řádné odměňování lidí. Nepřipomíná ti to gumařskou branži. A nebo jakoukoliv jinou. Já naopak francouzským kontrolám fandím, a měli by to dělat všechny členské státy EU stejně tak, alespoň by to napříště zamezilo podobným vyčůraným praktikám, na které doplácejí akorát lidí na nejnižší úrovni v celém systému. Ale to si bude muset majitel dopravní firmy také něco odepřít, což ovšem bude bolet nejvíc. Ovšem jen jeho. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 14. října 2016
plNovinářská kachna byla ta jediná informace médií, že řidič dostal pokutu, protože má nízký plat. On dostal pokutu proto, protože u sebe neměl všechny nutné doklady. Potíž je v tom, že dopravci obcházejí pěkně "po česku" povinnosti odvodů z mezd tím, že řidiči kamionu oficiální vyplatí jen minimální mzdu, z které se počítají všechny odvody a následně ve formě cestovních náhrad dorovnají řidiči jeho odměnu. Můj celoživotní kamarád dělal řidiče kamionu s tímto systémem odměňování u společnosti Duvenbeck mnoho let. A na ruku dostával za měsíc práce cca 50000 Kč. Takže oni ti naši řidiči nejsou ve srovnáním s francouzským řidičem kamionu žádní chudáci, kteří by dělali za minimální mzdu, tedy za čtvrtinu toho, co vydělá Francouz. Ale oni přistoupili na hru, kterou tady u nás v Čechách nastavili vyčůraní zahraniční megadopravci, aby nemuseli platit odvody z mezd. Chápu, že na to nemusí ten řidič přistoupit, ale pak nedostane tu práci. Stejně tak jsou na tom ženský na pokladnách v zahraničních obchodních řetězcích (třeba francouzských), kdy pracují celý měsíc za naprosto nedůstojnou mzdu. Máme jenom to, co si necháme líbit. A ta česká hranice únosnosti ohýbání se je hodně posunutá ve srovnání třeba s Francií. Tam si to ten samý dopravce k francouzským řidičům nedovolí, resp. k francouzské státní pokladně. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 14. října 2016
plKamarád si dal práci a vyhledal vše, aby bylo jasno, aby lidi nestavěli nesmyslné emotivní konstrukce na novinářské kachně, které se hodí do krámu povrchním titulům. Tak tedy: Hojná dojmologie okolo "pokuty pro kamioňáka, že bere málo peněz," mne přiměla podívat se, jak je to doopravdy. Takže 1) pokutu nedostal za to, že bere málo, ale že u sebe neměl dokumenty, které Francouzi požadují od těch lidí, které na jejich území poslal pracovat zaměstnavatel z jiného státu EU; 2) dodržování minimální mzdy státu, na jehož území své pracovníky vysílají, vyžaduje od zaměstnavatelů z EU Směrnice Evropského parlamentu a Rady 96/71/ES, závazná už od roku 1999, v článku 3, odst. 1, písm. c; 3) v českém právu je ta samá zásada obsažena v § 319, odst. 1, písm. c Zákoníku práce. Že to tady nikdo neřeší, protože minimální mzda je zde nižší než mzda těch, které pracovat na naše území posílá zaměstnavatel z jiného státu EU, to je jiná věc. O všem, co hýbe gumařinou