moojeTest ADAC po česku z roku 2015. Není to tak dávno co nachytali německý ADAC, jak manipuluje výsledky a následně se šířily články popisující skandál titulky „ADAC- podvádět se nevyplácí„.
Příklad z praxe-náhodně jsme vybrali publikovaný test: V časopisu pro pneuservisy Pneuservis/rychloservis č. 2/2015 je na straně 33 ADAC test letních pneumatik 2015 v rozměru 185/60 R14.Toto jsou výsledky ADAC pro solventního německého kupujícího. Kritéria vůbec neřeší pořizovací cenu, mokro je hodnoceno 40%, sucho 20%, hluk 10%, spotřeba paliva 10%, opotřebení 20%. Pořadí podle ADAC 1. Continental, 2. Goodyear, 3. Nokian, 4. Dunlop,5. Vredestein, 6. Hankook, 7. Firestone,8. Michelin, 9. Sava,10. Pirelli,11. Infinity,12. Yokohama. Moje připomínky k testu: Jenom pořadí do 6. místa je bráno váženým průměrem a spravedlivě. Za 6. místem udělá ADAC čáru a pořadí určuje nejhorší naměřená známka, nikoliv vážený průměr (do hodnocení se nebere v potaz hluk). Kdyby použili vážený průměr na celou tabulku, pak by PIRELLI mělo známku 2,31 a bylo 5. a ne 10. A Michelin by měl známku 2,38 a byl by 6. a ne 8. Test také odporuje hodnotám EU štítků Goodyear, Dunlop, Sava když podle testu jsou to nejhlučnější pneumatiky a dle štítku jsou super tiché. Někdo tady lže !!!!
ADAC „po česku“Vzali jsme všechny hodnoty z tabulky ADAC a použili nejčastější kritéria českých zákazníků a české nákupní ceny. Použili jsme oproti ADAC spravedlivé hodnocení pro všechny značky (vážený průměr pro všechna umístění).Kriteria testu „po česku“: Aby to vydrželo 40% (opotřebení), aby to fungovalo 30%(mokro) a aby to nebylo drahé a bylo pro českou peněženku 30% (pracovali jsme s nákupní cenou pro pneuservis na českých VO portálech; předpokládáme stejnou marži pneuservisu na všech značkách). A toto je ten samý test od ADAC jenom s pořadím podle českých kriterií:1. Nokian, 2. Pirelli,3. Sava,4. Michelin,5. Vredestein,6.Continental,7. Goodyear,8. Dunlop,9. Firestone,10. Hankook,11. Yokohama,12. Infinity.
Moje připomínky k testu: Značky Goodyear, Continental a Dunlop se propadají až do druhé poloviny. Na konci si čínské Infinity a Yokohama pouze vyměnili pořadí.A slovo na závěr: Koncovým zákazníkům vždy říkám, ať nevěří testům, protože je to pouze o tom jak nastavíte parametry hodnocení. A radím jim, ať se ptají Vás v pneuservisech která pneumatika vydrží a funguje a stojí tak akorát. Protože Vy ty pneumatiky na auto dáváte a také máte informace od zákazníků až se s nimi vrátí po sezoně.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. října 2016
moojeAhoj BF. Protože se známe, nepochybuji o tom, že směřuješ svůj pneuservis správným směrem. Velmi pěkný článek. Trochu bych upravil jenom tvojí větu: mnoho a mnoho servisů se odklání od značek, které budují podrazy. A nahradil bych ji: přibývají servisy, které se odklání....Protože právě mnoho a mnoho servisů má stále ještě ty značky o kterých píšeš že budují podrazy, negenerují zisk a nepřináší žádný užitek ve svých regálech a nedaří se jim je opustit. A když se jich ptám, proč je tam pořád mají, tam mi říkají, že zákazníci je chtějí. A protože je tam mají, tak si je i zákazníci vyberou. A zrovna včera jsem se na toto téma bavili s Markem z Těšína, který tvrdí, když je tam fyzicky nemáš, tak se ty privátní značky prodávají samy. Protože zákazníci netrvají na konkrétní značce ale chtějí kvalitu za dobrou cenu. Zdravím mooje O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. října 2016
moojeSMJ vidíš to sice jinak, ale když přemýšlím nad tvým komentářem, tak to vidím stejně. Co potřebuješ k tomu aby jsi něco prodal? Referenční vzorek, který zákazníci znají. A ten tu máme produkt B udávající kvalitu a cenu, který není tvým šálkem kávy. Vedle postav produkt XXL a začni prodávat. Pane/Paní, tohle je produkt B který býval kdysi výborný, ale dneska ho vyrábějí tak, že "houby" najede. Má sice skvělou cenu 1000 Kč, ale asi to není to co by jste si chtěli za svoje těžce vydělané peníze pořídit. Doporučil bych raději tento produkt XXL, který najede dvojnásobek a stojí jenom o 200 Kč více a vydrží vám při stejném stylu jízdy dvojnásobek. Platíte jednou a jedete dvakrát. Chcete ten co houby najede nebo ten co vydrží mnohem déle? O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. října 2016
moojePoo a SJM díky za názor a v hodně věcech máte pravdu. Přesto si myslím, že si v něčem nerozumíme. Nemůžeme míchat hrušky s jablky. Matador a Barum jsou zástupci nejlevnějších značek koncernu Continentál. A každý jiný prémiový výrobce má svoji levnou značku. To přece všichni víte. (SAVA, KORMORAN, TIGAR, REIKEN, FORMULE,KINGSTAR, DEBICA atd..). Dobře víte, že Matador a Barum už nejsou co bývaly a samotný nový výrobce tvrdí, že je to jejich Buget. A podle toho je i jejich výrobní zadání. Ti samí výrobci mají svoje středové značky, kde začíná slušný km nájezd, komfort a bezpečnost a jsou použity novější technologie. Nemusím je vyjmenovávat. S Lassou, která je právě v tomto středu můžeš nahradit všechny středové a lepší značky. A tyto všechny středové značky jsou cca 20% nad budgetem. Skutečnou nákupní cenu znají jenom kluci ze naší sítě. A to je jeden ze způsobů ochrany pro servis zastupující značku ve svém okolí. Možná se někdy potkáme osobně a pak si o tom můžeme popovídat. Napište mi do emailu a já přijedu. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. října 2016
moojeZdravím, přátele každý z vás vyrostl se svým pneuservisem na nějakých značkách a s konkrétními dodavateli. Velmi často si na toto téma povídám v pneuservisech. A to co mne znepokojuje je ten jejich "klid". Pořád jsou v pohodě a ještě vysmátí. Těch 4196 není kudla do zad, ale nášlapná mina, to je roztrhá. A když majitelům servisu řeknu, že pomalu začíná pro pneuservisy nová ERA ještě horších časů, kdy budou jejich oblíbení výrobci prodávat přímo koncovému zákazníkovi, tak tomu nevěří. A nechápou, že pro ně končí doba , kdy se nevešli do ceny a řekli zákazníkovi: " Kup si to na internetu a já ti to pak přezuji". Nepřezuje, on už toho zákazníka nikdy neuvidí.... O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. října 2016
moojeZdravím přátele pryže. Podívejte, kolik těch čínských továren už je. Je to sice dva roky staré ale i tak děsivé. Každá továrna má podle DOT svůj dvoumístný kod. Toto je jejich seznam. http://www.tiresafetygroup.com/tire-dot-plant-codes-sorted-plant-code/ ahoj mooje O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 22. září 2016
moojeDobrý večer, reaguji na nedostatek pracovní síly. Je to problém zemí východního bloku. Kde pracovní síla je levnější než v západních zemích a volné kapacity již došly. Takže není to problém maďarského Apolla, ale i větších pneuservisů v ČR, kteří již nemohou sehnat obsluhu. Je těžké nabídnout lepší podmínky než nabízejí továrny. Jak z toho ven? O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 16. září 2016
moojePřátelé a kamarádi, buďme rádi, že se mezi masivní většinu koncových zákazníků nerozkřiklo, že jsou mezi továrnami jedné značky rozdíly. I když jsou a vědí to samotní výrobci v rámci interních informací. Kupodivu, někdy ty "levnější" země výroby mají nejnovější technologie oproti těm západním zemím. Kdyby se to rozkřiklo, tak to by byl váš konec. Už nyní otravují s DOT a přestavte, si, že by ještě říkali: " Já jsem někde na internetu četl, že ty Rumunské nejsou dobré. Mohl byste mi sehnat ty Polské.. Pak si je koupím." Takže držet informace pod pokličkou a vydržet i když to bude pálit... A přestavte si, že by se ještě rozkřiklo, že mezi produkty jedné továrny jsou ještě rozdíly. Výrobci mají výstupní kontroly a přesně vědí jak se jim to podařilo vyrobit. Nejčastěji to značí těmi barevnými tečkami. Jenom oni vědí která barva co znamená. Výrobek, který se jim povede nejlépe jde do prvovýroby a na auta prestižních značek. Pak je kategorie západní trh a pak je kategorie země, kterým to nebude vadit. Vzpomeňte si na článek, jak vzali 4 pneumatiky z německého trhu a 4 z českého trhu a lišily se v házivosti. Ahoj mooje. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 6. září 2016
moojeDobré ráno, vytvořili jsme společně s kamarády z pneuservisů novou webovku, pro ty kluky, kteří to cítí podobně. Problém branže je, že pneuservisů je hodně a rebelů je málo. Steave Jobs už nežije, ale naučil svět, jak změnit věci, které nefungují. Jednou řekl: " Jestliže chcete něco změnit, musíte ukázat lidem alternativu. Ne všichni ji přijmou, ale najdou se i takoví, kteří ji uvedou v život." http://www.nedejse-pridejse.cz/ O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 5. září 2016
moojeShambo, máš absolutní pravdu za předpokladu, že vstanou ze židle. Ale za kým půjdou kosit? Za těmi, které budou znát nebo za těmi zapomětlivými. O všem, co hýbe gumařinou