MichalBořku, já samozřejmě souhlasím. Opravdu jsem to nemyslel nějak špatně:-). S DOTkami se setkávám v podstatě pořád, leze mi to krkem, ale už jsem si na to nějak zvyknul. Určitě je menší procento těch, kteří řeší DOTku, když si přijdou sem na dílnu pro gumy méně, než těm, co se to posílá. Teď v létě to bylo nějaký klidný a DOT neřešil skoro nikdo, u letních jim to bylo nějak více jedno. Za to u zimních to je vždycky nářez. Co se týče štítků, tak s Tebou plně souhlasím. Náš zákazník náš pán, ale já jsem opravdu jen zvědavý, co to přinese. Na jednu stranu si myslím, že by to nemuselo být stejné jako s DOTkami, už kvůli obrovské nechuti našich obyvatel vůči celé Evropské unii, kam si myslím, bychom dnes při hlasování nevstoupili ani náhodou, protože by to nepřošlo. I já bych dnes dal NE. A na druhou stranu třeba u mě ty zimní pneu nejvíce ovlivňují testy, aspoň já takovou zkušenost mám Podle nich se to točí a já neskrývám, ale výsledkům testů hodně uzpůsobuji zásoby. Ač si o nich myslím své, tak třeba loni mi podle testů brali gumy i firmy, které přezouvám a mají xx aut. Je to obrovská mediální kampaň, která bohužel určuje vše a hýbe našimi životy. Jinak co se týče Excellencí, tak jsem to samozřejmě v Pneurevue četl a otevřela se mi kudla v kapse. Něco bych možná i chápal, ale to co tam pán manažer napsal o celé situaci to byla vhozená rukavice do tváře všem na trhu. Jak může napsat něco takového? Tak si ty pitomý excellence mohli nechat na svém skladě a zahrnout je do běžných excellencí, 200 ks je sice z jeho pohledu prd, ale jak se říká, 100 krát nic umořilo vola a to je přesně ten případ. Na druhou stranu to odstartovalo i věci, které mohou trhu velmi pomoci. Jinak co se týče Cháry a Urbana. Obě firmy velmi uznávám a obě myslím opravdu velmi velmi dobře znám. urban pneu myslím, že znám ještě lépe a už jsem tady níže psal, takže to opakovat nebudu. Je to skvělá firma, která má na trhu své místo. Ale samozřejmě je to také firma, která některým opravdu velkým firmám leží hodně hodně v žaludku a tak je nejlepší rozházet na ní pomluvy a špínu. To známe koneckonců všichni. čímž samozřejmě neříkám, že Ti ten pán co jsi s ním včera mluvil neříkal pravdu, to chraň pánbuh. Chára zase takové problémy jak tady psal anonyn s Pirelli nemá. To je přesně to, co se nese jako smrad a otočí se to přesně tak, jak se to komu hodí. To je naprostý výcuc z prstu, který je založen na výmyslu. Chára od Pirelli chtěl akorát vzít méně pneu, protože jak všichni víme, tak prodeje pirelli a to hlavně v zimě mají velmi klesající tendenci a jim to tam pak leží. Já sám se nedivím. Udělal bych to stejně. Je to prostě o tom, jak si to kdo vyloží a jak si to chce vyložit. Já sám za sebe bych tady o poměrech na pražském "gumařském" trhu mohl napsat knihu. Třeba příklad firmy Makocar, toho času v insolvenci, aby mohli nějak fungovat tak se to tam v současnosti snad jmenuje jinak. Já jsem za posledního půl roku slyšel takových příběhů, proč jsou v insolvenci, že by jsi to nechápal. Přitom pravda je taková, že si pan ředitel stavěl dva honosné baráčky rychle po sobě, žil si nad poměry a zapoměl, že by se taky mělo myslet primárně na firmu a na splatnost faktur a já jsem slyšel takových nesmyslných příběhů, které se donesli třeba i do Klatov mému známemu. Je třeba si z toho vzít něco a to pokud možno to nejvíce reálné. Kdyby totiž měl někdo opravdu existenční problémy, tak by to myslím šlo v dnešní době tak strašně rychle, jako právě v případě toho makocaru, že bychom se nestačili divit, to byla teprve stopka na dodávky gum. Psát budu Bořku, neboj, i když se to tady spoustě lidí nebude líbit:-) díky moc! Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
MichalTak určitě na tom něco pravdy je, o tom žádná. Ale můj názor je, že když v tomto státě podnikáme, žijeme narodili jsme se tu, tak bychom tady měli daně odvádět, i když se stát chová jako hovado. To, že to importéři a výrobci typu conti odvádí ve svých zemích nebo rájích je špatné, ale to už je na státu, že si to nechá líbit. Já určitě podporuji nákup gum ze zahraničí, protože pneuservisu jako takovému to samozřejmě může velmi pomoci. Ono to ostatně pomůže každému, pokud se importéři budou bát Ale za sebe bych tam nikdy nenakoupil ani ventilek, pořád tady u nás nákupní podmínky velmi konkurenceschopné a nemám tak potřebu kupovat v cizině. Ale samozřejmě nevím, zda mě to v budoucnu nedohoní, já osobně ale doufám, že ne. Ale to je čistě můj postoj. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 1. července 2012
MichalPánové, teď se na mě opravdu nezlobte, ale o čem se tady pořád vede tato diskuze? Promiňte, ale v dnešní době, kdy je trh přesycený, kdy je každý z VO rád za prodanou gumu, tak je každý nový zákazník vítán a je úplně jedno, jestli je to pneuservis, autoservis, eshop, garáž nebo elektro (i když to už je extrém), zatracovat kvalitního dodavatele, kterým jak vidno artgum je, kvůli tomu, že nabízí propojení skladu je přece blbost. Snad mě zajímá, jestli podmínky, které mám já, jsou pro mě osobně dobré a nebudu hodnotit dodavatele podle toho, komu a jakému typu zákazníka prodává pneu. Opačná strana mince jsou importéři a jejich levárny typu výprodeje, 200 ks excellencí a nebo poukázky pro euromaster. Ale hodnotit dodavatele podle toho, jestli nabízí propojení xml je poněkud pokrytecké. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
MichalMorisi, upřímně, když si přečteš moje příspěvky tak víš, že se netajím, že tyto velké firmy obdivuju co dokázali a přiznávám, že pokud by mi to někdy vyšlo, tak bych chtěl mít aspoň z části takovou firmu, ale to mě se nikdy nepodaří. Hned můj první příspěvek k této otázce 2.1. tam to píšu. Máš ale z části pravdu a souhlasím. já sám osobně si nedovedu představit, že bych měl někde druhou pobočku, jsem rád, že zvládám ten svůj chaos. Stačilo mi, že jsem před rokem udělal druhý sklad o kousek dál kvůli místu a měl jsem v tom pěkný hokej, kde co je a to se o to stáráme dva lidi. To máš pravdu. Na provozovně Kaltu se shodneme tak akorát, že je hezká a pěkná moderní. Ale nechápu, jak můžeš napsat, že u tak velké provozovny mít víc provozoven, znamená úniky? Chára má těch provozen ještě víc, Procházka myslím, že jich má 5 a to se jako rovná automaticky únikům? Třeba jsem to blbě pochopil, jak jsi to myslel. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
čtvrtek, 21. června 2012
MichalJirko - já to vidím trochu jinak. vycházíš z loňské zimy, kdy prostě v určité fázi nestíhali. Já se ani nedivím. Dozvěděl jsem se, že jim několik dní po sobě každý den přišlo přes 1500 objednávek a to nejen zdaleka od eshopů a servisů. Ta firma se stará o kola opravdu gigantickým firmám, které mají stovky aut. Starají se o ně velmi dobře. Já osobně nesouhlasím, že by eshopy, kterým dodávají kurvili trh. Ti, kteří mu vážně dávají zabrat, jako jsou právě Pešíček, Tomket, Částka, pneunet, tak to jsou samostatné firmy, které mají naprosto zcestnou logiku. Podívej se na eshopy, kterým dodává Urban gumy, nemůžeš říct, že jsou to právě ti, kteří kazí trh. Já tady dlouhodobě razím cestu, že eshopy z gumama nejsou špatné, ale mnohdy jsou špatní ti lidé, kteří to vedou, jako pešíček, bohužel i pan částka a to jsou firmy bez konceptu. Proč myslíš, že nestíhali, no proto, že oni byly tady v té republice jediní, kdo ty gumy prostě měl. Spousta firem a servisů díky nim na zimě vydělala, protože spousta těch slavných VO, které tady mnohdy chválíte už 5.10. byly totálně v prdeli a neměli ani ventilek. Najednou se na ně začali obracet i ti, kteří se tlučou v hruď, že oni si to za každé situace poschánějí od výrobců nebo ze "svých zdrojů", tak najednou byly v prdeli a vzpoměli si na urbana, protože on Jirko - já to vidím trochu jinak. vycházíš z loňské zimy, kdy prostě v určité fázi nestíhali. Já se ani nedivím. Dozvěděl jsem se, že jim několik dní po sobě každý den přišlo kolem tisícovky objednávek a to nejen zdaleka od eshopů a servisů. Ta firma se stará o kola opravdu gigantickým firmám, které mají stovky aut. Starají se o ně velmi dobře, servis mají na špičkové úrovni. Ty to vidíš z pohledu malé firmy, ale oni jako velká firma se snažily rozrůstat a jako podnikatel sám víš, že pokud je možnost růstu (a ta v minulých letech byla), tak by byla blbost toho nevyužít a proč taky neprodat někomu, kdo má o mé zboží zájem. To je přece princip podnikání. A jednoznačně Ti mohu říct, že o nějaké velikosti, že chtějí být NEJvětší v ČR to teda rozhodně není. Já osobně nesouhlasím, že by eshopy, kterým dodávají kurvili trh. Ti, kteří trhu vážně dávají zabrat, jako jsou právě Pešíček, Tomket, Částka, Hnídek, pneunet, tak to jsou samostatné firmy, které mají naprosto zcestnou logiku. Podívej se na eshopy, kterým dodává Urban gumy, nemůžeš říct, že jsou to právě ti, kteří kazí trh. Já tady dlouhodobě razím cestu, že eshopy z gumama nejsou špatné, ale mnohdy jsou špatní ti lidé, kteří to vedou, jako pešíček, bohužel i při vší úctě k němu taky pan částka a to jsou firmy bez konceptu. Proč myslíš, že nestíhali, no proto, že oni byly tady v té republice jediní, kdo ty gumy prostě měl. Spousta servisů díky Urbanovi na zimě vydělala, neztratila své zákazníky a vůbec ji přežila. Jenže najednou se na ně začali obracet i ti, kteří se tlučou v hruď, že oni si to za každé situace poschánějí od výrobců nebo ze "svých zdrojů", tak najednou byly v prdeli, protože ty jejich slavný zdroje vyschly a vzpoměli si na urbana, protože on je známý tím, že za každé situace gumy má. Chtěli vyhovět spoustě zákazníků a to rozhodně není špatná věc. Moc dobře vím, že po sezoně za to nestíhání byly hodně naštvaní a mrzelo je to. Podle mého názoru si nemají co vyčítat, takovou porci by nezvládnul nikdo. A já jen doufám, že se nenašel nikdo, kdo by jim to vyčítal. A ty skladové zásoby, to, že toho mají na skladě tolik a že se to neprodalo je prostě podnikatelský risk, je to samozřejmě blbý o tom žádná, ale zaplatili to. Ale je opravdu frajeřina si ty gumy držet skladem. Vím, že razí cestu, že když dělají určitou značku, tak se od ní snaží držet skladem vše od 13 po 22,5 nebo zemědělky. To je Jirko to, jak podle mého názoru, má fungovat správný servis. Podívej se na výsledek zimy a jara u Procházky a u Cháry, to je teprve průser. Chára, takový velký kšeftsman, 15 servisů nebo kolik po ČR, každé dva měsíce nový OZ pro prahu a jednu chvíli musel v zimě brát Goodridy, protože nic jiného si nebyl schopný sehnat. Ono je ale samozřejmě lepší se jim smát, že nemají peníze na zaplacení, protože jim toho hodně zbylo. Ale ještě horší je, přijít do servisu pro gumy a teď koukat na to, jak se mechanik připojuje na portál výrobce nebo VO a kouká, kde by gumy koupil…To je s prominutím trošku trapné. Ale to si rozhodně prosím Tě jirko neber osobně, není to samozřejmě myšleno na Tebe nebo na To co jsi napsal. Ale jinak máš jednu velkou pravdu, že nechat kvůli gumám zdraví své a lidí za to nestojí. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
čtvrtek, 21. června 2012
MichalFake: Ano, vím to na 200%, z části se můžeš sám přesvědčit, přihlaš se na Procházku a projeď si kusy na skladě se stavem skladu pneupremium, i ty pneu, které má procházka označené akcí, tam přesně jsou. Dobře se to porovnává třeba u 315/35 R20 na druhou stranu je třeba říct, že pan Návrat z pneupremium je velmi slušný člověk, který se snaží dělat svůj kšeft velmi dobře, má i servis a z části drží vlastní sklad u pneu, které Procházka nedělá. Procházka na něho ale velmi sází. Na druhou stranu je to slušná firma s výbornou platební morálkou, nedivím se, že má s ním Procházka obchoduje. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
čtvrtek, 21. června 2012
MichalFerdo. Ač s Tebou mnohdy souhlasím a musím uznat, že pokud se vyjadřuješ slušně, tak máš ve většině případů naprostou pravdu. Ale navážet se do takové firmy jako je Urban to je zprominutím hanebnost. Ta firma je plná neskutečných dříčů a fachmanů. Je to firma s obrovsky přátelským přístupem od samotného vedení až po samotného mechanika. To, co dokázali zde dokázali 3 firmy v republice a zbytek jim nikdy nebude sahat ani po podržážku bot. Je obrovská frajeřina objednat na sezonu 250 tisíc kol i s rizikem, že se to neprodá. To Ty, já ani všichni dohromady jak jsme tady neobjednáme ani neprodáme za pět let natož za sezonu. Ano, internetu dodávají a kdo jako z velkých ne? Ale narozdíl od ostatních jsou upřímní netají se tím. Mě se pak nejvíc líbí, když v pneurevue vyleze nějaký usmrkaný zástupce výrobce nebo i Velkoobchodu a tvrdí, že internet je fuj a přitom vím, kdo od nich bere. Na jednu stranu nasazovat na to a tlouct se "oficiálně" do hrudi, že my internetu nedodáváme a bojujeme proti němu, jako to dělají OZ Goodyearu, Pirelli nebo i Hnídek a Procházka a pak leštit kliky u Pešíčka a jiných zoufalců, je pouze a jednoduše pokrytecké. Jdi si zkusit řídit 7 pneuservisních provozoven a Velkoobchod a maloobchod, uvidíš, že to není prdel. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?