MichalRadku tak teď ve zprávách bylo, že to tahali přes Dubaj, tak to nevím, co to na tom radiožurnálu plácili dopoledne. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 25. března 2013
MichalNo říkali to v radiu, když jsem jel dneska v autě, že v tom prý byly zainteresované jen ryze české firmy, prý to přes hranice nesahá... O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 25. března 2013
MichalNo jo, taky jsem si na to vzpoměl, když jsem to četl, jak tu někdo psal, že chytře zaúčtované DPH znamená další marži ve výši 21%. To by mě zajímalo, jak s tím mohli šmelit. Já jsem na to pořád blbej a tyhle levárny nechápu, jak se dají udělat, ale že s elektronikou, to mi hlava nebere. U pohonných hmot, tam je mi to jasné, i ty gumy, když to berou přes cizinu, že se s tím švindlovat, ale jak to udělají s elektronikou, kterou koupí u nás, to fakt nechápu. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 25. března 2013
MichalTak už chodí v radiu reklamy na tu akci goodyearu s těma flexi passama či co. ještě čekám, až uslyším bridgestone a ty jejich palivovky:-) O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 25. března 2013
MichalPánové pěkné dopoledne. Ani tady to na jarní přezouvání vůbec nevypadá. Min. rok touto dobou, zákon nezákon už se makalo jak na běžíčím páse. Letos nemám ani odvahu těm lidem psát ať se objednají. Nálada aspoň tady je poměrně hodně špatná. Někteří zažívají nejhorší první tři měsíce v roce za posledních 7 let. Slyším propady v obratu i 80% a to konkrétně z úst majitele autoservisu, lidé prý nejezdí ani na běžný servis a to už je co říct. V důsledku klesajících cen letních pneu začíná mít problém i kluk, který prodává ojeté pneu, protože mu zákazníci hlásí, že se mu za 750 Kč nevyplatí koupit ojetou, když může na netu novou koupit za 1100. Já osobně mám propad v obratu o cca 40% ve srovnání s loňskem, ale spíš než loňská sezona, která byla opravdu pěkná asi pro každého, bych to srovnal s normálnimi sezonami do roku 2010 a to už je celkem srovnatelné. Na druhou stran se prodávala samá velká kola, takže zisky z gum i práce byly vcelku dohnané, než na běžných rozměrech, takže na zisku se to projevilo o 17%, což bych řekl, že není takový průšvih. Letní nabídky mi vyšli zatím na 100% pro všechny uložené a stálé zákazníky. Na jaro jsem zvednul o malinko ceny za práci, tak o 40 kč+ dph, ať to zase na to jaro nepřeženu. Chtěl jsem zvednout i cenu za uložení, ale raději s tím počkám, protože kluk co za to chce 570 což je o 30 kč méně než já, říkal, že mu to lidi berou pryč, protože je to pro ně hodně peněz a radší to dají do sklepů nebo na balkon. Tak to nechám. Pokud by se sezona aspoň trochu vydařila, tak uvažuji o té geometrii, úřední šiml zatím není proti a dokonce paní úřednice naznačovala, že by i nějakou malou finanční podporu možná pustili v rámci rozvoje podnikání na stavební úpravu. Což by bylo chvályhodné, protože nejvíc z toho zatím čerpali vietnamci na ty svoje bistra a restaurace, výsledek byl takový, že jedna vyhořela a druhou zavřela higiena. Ale uvidíme, nechci dělat závěry, uvidíme, jak půjde sezona. O všem, co hýbe gumařinou
MichalBroukPytlík: počkej to je trochu přehnané 20%. Já to mám skoro podobné jako Ferda, mám yoko v běžném nákupu 195/65 R15H za 973 a 205/55 R16H za 1230 a hankook za 974 a 205/55 R16 za 1195. A dle mého názoru jsou japonci pořád trochu dál než korejci. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 22. března 2013
MichalSJM: tak teď jsem se po delší době upřímně zasmál...první poslové jara...no tak to je nářez:-)))))))))))))))) O všem, co hýbe gumařinou
MichalFerdo,já osobně ty sítě moc nemusím. Je to možná tím, že bych se tam cítil sešmerovaný a ztratil bych nezávislost a volnost. Ač si z nich říká kdo chce co chce. Volné to prostě není. To vidím tady u těch kolem, co do toho vstoupili, že to žádný zázrak není. Doslova kousek od sebe mám Firstop, tuhle jsem se s tím klukem potkal, celkem si rozumíme a říkal, že je to agonie, nic víc, že to sice něco málo přineslo, ale, že by z toho skákal 1 m vysoko, to rozhodně ne. Tehdy, když do ní vstupoval, tak jsme se o tom tehdy hodně bavili a pitvali to spolu. Tehdy jsem mu říkal, že bych do toho nechodil. Už jen kvůli padají poptávce po sk. bridgestone. Jemu se to líbilo, on je dělal roky, nějaké marže tam byly, taky slibů bylo hodně a u spousty z nich taky jen zůstalo. Mě osobně se moc nelíbí, že by mi nakazovali jaký sortiment mám prodávat, protože když se na tu situaci podíváš, tak sám víš, že to na jednom koncernu postavit nemůžeš. Sice ho tehdy ubezpečovali, že si může prodávat i jiné značky, ale stejně to musel točit hlavně na těch BR, aby dosáhnul na výsledky. Tehdy jsem mu říkal, že když už tak vehementně někam chce vstupovat, tak bych volil Vianor, nebo Bestdrive, hlavně kvůli tomu sortimentu, protože už v té době to bylo znát, že ten BR je čím dál méně prodejný oproti ostatním. Já osobně prostě nejsem zastáncem vstupu do chomoutu takové organizaci. Jasně, 10 hlav 10 názorů, někdo tam třeba je spokojený. Ale zatím z toho co jsem tady viděl, tak mě to nepřesvědčilo a vyjádření zůčastněných v pneurevue mě o tom přesvědčilo, že to rozhodně není tak růžové a zalité sluncem, jak se tehdy prezentovalo. Dle mého názoru z těch dotazovaných je to asi trápení u Premia a Euromasteru. Proč tam nebyl zástupce Firstopu, tak to by mě zajímalo. Mně se tam rozhodně nejvíc líbí ten point a Moša. To je rozhodně hodně smysluplné a taky už z toho, co jsem o tom vyčetl v rozhovorech, tak to štábní kulturu má a podle mě velmi dobře promyšlenou a dobrou. To je dle mého názoru zamřené na tu konkrétní skupinu členů a jejich potřeby a je tam dle mého názoru mnohem lepší směrování se na potřeby člena. U těch ostatních mi to pořád přijde jako zaměření na značku a výhodný prodejní kanál primárně pro importera než zaměření se na toho konkrétního člena.. Snad jsem to dobře vyjádřil. O všem, co hýbe gumařinou