MichalKluci, tak já Vám můžu říct, že mám dost. Ve dvě jsem přišel domů, něco pojedl, padnul, lehnul a spal jsem až do půl jedenáctý večer. Přiznám se, že jsem odpoledne měl problém unést už jednu gumu na octavii. Jak jsem psal někdy na začátku týdne, že to opadlo, tak čtvrtek a pátek a dnešek byl teda masakr. Nevím, jestli jsem po té zimě tak zlenivěl, nebo to dělá to náročné jarní počasí, kdy před měsícem touto dobou jsme odhazovali sníh a před týdnem bylo 28, nebo jsem debil, nevím. Ale prodejně a pracovně se prostě ty běžné půlky března, duben a nebojím se říct, že se to natěsnalo do těch 4 neděl, co tady vyšilujeme. A opravdu můžu s čistým svědomím říct, že jsem z toho teda vybruslil neuvěřitelně dobře a že jsem měl i z prdele kliku. Vidím kolem sebe opravdu moc pláče, někde i u kluků a firem, které mám strašně rád a jsou tu slušní lidé. Všichni říkají prakticky jedno a to samé: práce mraky, bylo toho snad víc než pomalu v řijnu ale už to skončilo a prodej nových gum mizerný a když už, tak hlavně větší osobáky, SUV a minimum dodávek. Já můžu říct, že jsem měl fakt asi kliku, ale prodejně to bylo snad i lepší než loni a to jsem si loňské léto pochvaloval. Myslím, že příštím pátkem mi to skončí, protože uloženek už je tam letních jen pár (pochopitelně ti, co mají jen gumy a ne celé sady:-). Rozhodně to šlo udělat bez předobjednávky. Já souhlasím s Ferdou, já jsem tentokrát fakt počkal a dokupoval prakticky průběžně. Nikdy mi nic nechybělo a vše jsem měl přesně akorát a za super prachy. A navíc jsem v klidu, prakticky nic mi nezbylo, protože staré zásoby jsem vystřílel jak to šlo a kdybyste viděli mé skladové zásoby, tak byste se dlouho smáli, co tu zůstalo, to je tak s bídou na 8-10 aut:-)) a díky bohu za to a ani v nejmenším jsem to nečekal. Jednoznačně se to odvíjelo v duchu. Osobní: 13 - čím dál více pomálu, toho bylo fakt maličko. 14: oproti loňsku teda méně, ale nebyl to vyloženě průser, 15: prakticky stejné, ale je vidět, že ty kola jsou čím dál větší a tak už i těch 15ek bylo méně, 16: o málo více než loni, 17: neuvěřitelný nárůst, hlavně v méně běžných rozměrech a SUV, 18: taky nárust poměrně značný, hlavně v SUV, 19-21: to mě teda až překvapilo, kolik jich bylo. Co do značek, tak to byla jasné. Kleber, Michelin, Nokian ten teda strašně moc, ve velkých SUV Pirelli a takový mišmaš nových Dunlopů a hlavně Fuld, barumky s matadory jen v malých a pár ve větších. Neusněme ale na chvilkovém opojení. Uvidíme co bude dál, sezona se nám vtěsnala do menšího časového okna, je třeba se koukat i dál a jak píše Ferda, to horší teprve přijde. Prodej nových aut to jednoznačně ukazuje, kam to směřuje....tak zase dobrou noc přeji. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 5. května 2013
MichalBořku, ano, už je to zaplať pánbuh klidnější, mám to stejně, práce dost, zatím se pořád prodává. Jenže co jsem slyšel od kolegů tady, tak někteří včera přišli, že se od čtvrtku už kopají do zadku a měli dohromady 6 aut za dva dny. Když jsem jim řekl,ž e objednávám už na 9,5., tak jim vyskočili velké bulve. Už to začíná opadávát a říkali, že prodeje teda katastrofa, že se jen dělalo a neprodávalo. Možná si tedy říkám, že jsem na tom ještě dobře. Bohužel se tak evidentně stalo to, co jsem říkal, že čím později to začalo, tím dříve to skončilo. No doufejme, že ten konec bude hodně pozvolný a dlouhý co to půjde... O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 30. dubna 2013
Michalhttp://www.novinky.cz/ekonomika/300519-automobilce-skoda-se-prudce-propadl-zisk-trh-s-auty-drti-krize.html - tohle pro nás také není moc dobré přátelé. O všem, co hýbe gumařinou
MichalShambo, také díky za příspěvek. Já se dost zajímám o historii výrobců pneumatik. A mohu Ti říct, že některé historie mají velmi zajímavou a mnohdy i pohnutou minulost. Je zajímavé, že Yokohama přežila po druhé světové válce hlavně díky tomu, že je jejich vlastní kaučukovníková plantáž tehdy jako doslova ostrůvek přežila nálety američanů a díky tomu se mohla výroba velmi rychle znovu rozeběhnout. Firma byla založena s BF Goodrich, jakožto další divize a jestli se nepletu tak prvotní plán byla výroba kabelů. Mimochodem o kabelech jen dobře a třeba Pirelli to měla a ještě i donedávna jakožto prioritní věc svého podnikatelského záměru. Však Pirelli pokládalo kabely napříč rudým mořem a připojila k telegrafu i balearské ostrovy....Asi nejpohnutější historii má ale podle mě Firestone. Jejich historie mi trochu připomíná tzv. boží mlýny. Protože Firestone se chtěl podílet na výrobě zbraní pro americkou armádu a byl zamotaný i do tzv. "Velkého amerického tramvajového skandálu" spolu s GM, Philip Petroleum, MACK Truck a Standart Oil of California, když skoupili dopravní podniky a nahradili kolejová vozidla autobusy z čistě spekulativních důvodů, spotřeba aut, pneumatik, nafty, to je přece jen pořádný přísun zisků, před šetrnými kolejovými vozidly. Tehdy se toho moc nevyšetřilo, ale trochu si myslím, že Firestone na to trochu tehdy doplácel, viz megaproblémy s pneumatikou Firestone 500, na čemž Firestone tehdy málem zkrachoval, protože musel stáhnout celou produkci této pneumatiky a museli platit odškodné pozůstalým, protože co bylo prokázáno, tak kvůli té pneu zemřelo asi 34 lidí, na vadě tehdy byly zkorodované kordy. Tehdy Firestone zachránil Bridgestone. Ovšem problémy měla i provýbavová pneumatika pro Fordy Explorer, což vyústilo v to, že Ford s Firestonem už pak nespolupracoval. A o problémech s jejich kaučukovníkovými polem, které měli od 30. let v Liberii a které jim při občanské válce v Liberii Charles Taylor začal "pronajímat", když režim padnul, tak pro změnu UNICEF osočil Firestone, že tam nechávali pracovat malé děti. Bylo by určitě zajímavé, pokud by jsi o tom někde něco našel, protože možná v tom mám dost nepřesností a píšu to z patra, co jsem se o tom tehdy dočetl.:-) O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 26. dubna 2013
MichalAť i já odlehčím téma, protože tento týden byl opravdu pekelně horký nejen počasím, ale hlavně prací. Zítra to moc na konec ve 12 h, nevidím. Přátelé važme si práce. Některé servisy co na ně mám kontakt nebo v okolí, se již druhý den kopou do zadku a lidé prý nejezdí. Někde zavládla i nervozita a nakukování, jak je to u sousedů. Když se mě včera jeden kluk ptal, na kdy objednávám a já jsem řekl, že na 10.5., tak jsem ho div nemusel polívat vodou. Přiznám se Vám, že jsem z toho měl trochu strach, jestli mi lidé neodejdou ke konkurenci, za takové čekačky, ale všichni počkají a nemají s tím problém. Jeden zákazník mi dokonce řekl, že je rád, že sem jezdí a rád počká, aspoň prý vidí, že to tady funguje, když je tak narváno. Přátelé ale setkal jsem se s mnoha prasárnami, které by podle mě, mohli i zavánět pokusem o zabití. A to konkrétně ze strany několika velmi známých pneuservisů a autoservisů tady v Praze, až mě zamrazilo, když jsem viděl, na čem jsou schopní v tomto případě zákaznici pustit na silnici, ono namontovat zákaznici na superba II kola a dát tam šrouby s jinou dosedací plochou a ještě jí říct, ať si ty správné šrouby koupí někde sama, že už by to po třech sezonách používání nemuselo držet a obout ji tam nezesílené pneu, hlavně, že je kšeft, to je opravdu na pováženou. Řekněte mi, jak si tohle někdo může dovolit. Mně se nestalo, že bych si dovolil někomu říct, tohle si kupte sám, tohle si udělejte jak chcete a po mě potopa. Ale hlavně to strašným způsobem devalvuje renomé firmy, která v Praze patří mezi top a jedny z nejůznavanějších autorizovaných servisů a o kterých se tvrdí, že i pneuservis mají na špičkové úrovni. Je jasné, že u tak velké firmy se už nedá ohlídat šlendrijánství technika a možná by s ním nadřízení vymetli, ale už jen to, že tam sedí technik a řekne zákaznici (navíc fakt moc krásné zákaznici:-), která toho ale mimochodem věděla o autech víc, než kdejaký chlap) s takovou károu, ať si sežene správné šrouby, mi přijde jako vrcholná neomalenost. Možná po sezoně udělám to, že ty zničené šrouby vezmu a odnesu to tam a hodím jim to na stůl, ať vidí, co se stane, když se tam dají "nějaké šrouby". To je prostě absolutně nezodpovědné, co udělali, protože tam byl vakl jako kráva, když s tím přijela, vzal jsem za kolo a myslel, že snad není ani utažené. Naštěstí dosedací plochy disku byly OK. Přiznám se Vám, že by mi bylo stydno, kdyby ode mě zákazník odcházel a šel někam a tam po mě viděli nějakou prasárnu. Tak přeji pěknou sobotu, zase napíšu, až budu cítit trochu ruce. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 26. dubna 2013
MichalNo všechno můžu podepsat Bořku...já měl březen taky mizerný. Jen jsen to doháněl velkými koly a díky zimě ještě před třemi týdny šli na auta nové zimáky. Což zase bylo dobrý. Já doufám, že se teď léto dostane do normálu, protože ve čtvrtek a v pátek už to bylo "normálnější", nevím co se všichni hodlali v to pondělí a úterý zbláznit, že muselo být všechno hned. Na druhou stranu zase doufám, že to v tomto duchu aspoň tři týdny vydrží, protože já se obávám, že čím později to léto začalo, tím dříve skončí. Ale je kolem spousta pláče, spousta, že se jen přezouvá a neprodává se, prodeje letos budou malé, to už je teď jasné, ale já jsem celkem spokojený:-) Podařilo se mi hned v první vlně vytřískat, byť za cenu ztráty, ale naštěstí jen malinké, ta velká kola z loňska a z roku 09:-))))))) a už mám jen letošní pneu, jsem docela rád, že jsem udělal předobjednávky jen malé a letos je třeba říct, že Michelin, Kleber, Nokian, Dunlop a Barum s Yokohamou hrají hlavní roli. Hodně je SUVček, houby v dodávkách. A paradoxně nic moc Continental, no, zajímavé, tří sezony hráli jednoznačně č. 1 a letos nic moc zatím. Na zítra se těším, bude to klidnější, ale je tam mraky prodejů, tak zaplať pánbuh za to. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 21. dubna 2013
MichalTohle byl asi nejlepší den z celého týdne, prodejně takový průměr z tohoto týdne, ale bylo to klidné a udělalo se toho hodně. takže spokojenost. Ferdo, úplně jsi mi to vzal z úst, na ty dodávky jsem se chtěl taky zeptat, protože já prodal zatím 4 céčka dohromady. Vůbec ani náznakem je neočekávám, že by se to změnilo.. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 19. dubna 2013
MichalBIB: my jsme pidižvíci, pokud je to kompletní přezutí, tak 2-3 podle toho, co je to za mrchu a jak je časově náročná, pokud přehazování kol, tak to klieně 4-5 a těch je většina, protože já mám 85% uloženek kompletních kol, takže tam jsou už obuté nové, připravené. Sem zase totiž moc nových zákazníků z ulice nepřijde, že by přišli a ptali se, na to je to tady moc zapadlé na najití z ulice pro běžného smrtelníka, k nám většinou volají, takže realita je taková, že objednaní jsou tak 2 na hodinu a ve skutečnosti jich je tady tak 4-5, ale víc bychom nedali, pokud někdo přijde z ulice, tak ho bereme v okamžiku, kdy je tam přehazování kol a nacpu ho tam, takže nějakou vatu tam mám. Jde o to, že stálí zákazníci a firmy jsou objednaní stejně tak týden až dva dopředu a někde jsou to i flotily a ty musím upřednostňovat a tam musí být vše připravené. Přiznám se, že už několik sezon přemýšlím, jak ten systém objednávání zlepšit, ale většinou systém vydrží tak půl dne:-)))), protože se to celé podělá, zdrží, nebo se zdrží řidič nebo do toho přijedou nějaké rychlovky, takže v realitě to dneska bylo 4 auta na hodinu. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 18. dubna 2013
MichalAle to vedro bylo až moc nějaký úmorný, na to, že min. pondělí padal déšť se sněhem a dneska bylo 28...tak kde je to jaro, chudinka jedna. Rovnou tu máme léto. O všem, co hýbe gumařinou