MichalPaní Magdo je pochopitelné, že Vás to netěší, koho by to těšilo, ale zároveň nad tím také trochu zavíráte oči. Nikoho nebaví prodávat s nízkou marží, ale Vy narozdíl od spousty z nás to můžete změnit. Jednoduše tak, že prostě těm, kteří těm cenám davají tak strašně zabrat, jako je např. p Pešíček, který je schopen prodávat Polaris 3 na octavii 195/65/15 na začátku řijna za tuším 1050 Kč s DPH včetně dopravy nebo nyní Váš pilotní produkt TS850 195/65 R15 91T za 1369 včetně dopravy, ať se bavíme konkrétně, prostě nebudete prodávat, nebo jim prostě stanovíte, že pod určitou cenu nepůjdou, jinak jim zrušíte odběr. Je jasné, že ta TS830 je výprodejová cena. Však ji taky od nasazení TS850 prakticky nikdo nechce, takže akční cena je pochopitelná, že to potřebujete vystřílet. Ale ten problém je mnohem hlubší a Vy (myšleno jako firma CB) ty možnosti změny máte a měli byste je mít. Protože já od několika opravdu hodně významných odběratelů Barum continental, kteří se zabývají velkoobchodem vím, že je to samotné přestává bavit. Pokud od Vás objednají cca 10 tis. ks pneumatik, které si vezmou na sklad a i tak je kvůli takovým lidem, jako je například p. Pešíček jejich odběratelé prudí s cenou, protože i na ně je tlak ze strany zákazníka, tak je logicky přestane bavit vzít si na sklad pneumatiky za xx milionů Kč, pokud na tom nemohou vydělat. A není pravda, že by to bylo přitažený z ciziny, šlo to mimo Vás a Vy jste na to nemohli. Je přece spousta cest, jak tomuto dovozu a tím i ničení cenotvorby zamezit. Ale pokud to dál bude tak, že kdejaký odkundes si gumy přitáhne z ciziny s nějakou brutální slevou a z vesela si tady s tím obchoduje a Vy to necháte být a necháte si devalvovat své produkty, tak pak je veškerá lítost nad situací na trhu naprosto zbytečná. Je přece jasné, že úloha importéra je, aby se na daném trhu staral o prodejní kulturu svého produktu a poskytoval mu svojí podporu. Nezlobte se, že to tak řeknu, ale u nás je to o tom, že importéři (a tím nemyslím jen Vás, dělají to všichni) dodají napřímo komukoliv, kdo má "díru do zadku" a pak to tady vypadá, jak to vypadá.... O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 15. listopadu 2013
MichalČendo Bořek je borec, musím říct, že ze všech lidí, které jsem v oboru poznal, je Bořek takový srdcař, kterýmu v žilách koluje normálně kaučuk.....jinak Čendo, sám nevím, v čem nám to pomůže. Určitě to pomůže exportu, ale vzhledem k tomu, že my jsme závislí na importu, tak to pro nás asi žádný velký lauf nebude... O všem, co hýbe gumařinou
MichalShambo....no tak, to Ti o víkendu budu držet palce a kopni do sebe frťana, protože já jen namátkou prošel parkoviště kolem baráku a na zimních je tak 40% aut..z toho 95% na hranici 4 mm...tady na to lidi serou... O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 11. listopadu 2013
MichalČendo, no jooo, toho znám čoveče:-) Tak koukám, že svět je malý. :-) Jinak pro tyto účely Čendo mám takový pěkný papír, který zákazník musí podepsat, pokud přesto trvá na nazutí, viz ty knoty v run flatech. Je tam napsáno něco ve smyslu, že byl seznámem se stavem pneumatik a o vlastní vůli trvá na nazutí a byl seznámen s veškerými riziky, které mohou nastat....a věř mi, že tak 95% lidí si to rozmyslelo a nakonec to nasadit nechtěly. Ale víš co byla sranda. Že on pak šel do BMW a tam mu udájně řekli, že oni run flaty běžně po defektu takto opravují...No, já bych se tomu nedivil, že mu to řekli. V pondělí mi volal zákazník, že si tam šel koupit sněhové řetězy a protože má zadek širší jak předek, tak je neměli, ale poradili mu, že to nevadí, tak ať si ty řetězy dá na předek, že to bude Ok, což mi přišlo fakt úsměvný, vzhledem k tomu,že to dělali podle VInu, tak viděli, že to není xdrive, ale obyč. zadokolka. To mu ty řetězy na předku budou opravdu hodně platný...:-))) O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 8. listopadu 2013
MichalČendo máš recht, ale můžu Ti říct, že na prodeji ojetých pneumatik má hodně firem výnosně postavený byznis...já znám hodně let kluka, co má servis na Žižkově kousek od Jarova a prodává jen ojeté pneumatiky, já mu dodávám několik let nové, takže se dobře známe a můžu Ti říct, že kdyby jsi někdy viděl ty auta co si tam přijedou pro použité pneumatiky, tak by jsi nechápal. Tam jezdí i funglovky pro použité zimáky. Obouvá celé firmy do použitých pneumatik, má zákazníků jako hrom a když to vidím, co mu tam stojí na zvedáku, tak jen žasnu. Ale proč ne, je to prostě byznis, který vynáší, protože ty lidi ty gumy chtějí, takže proč ho za to osočovat, kdyby to lidé nechtěli, tak by je neprodával...Jak říkám, komu se to nelíbí, tak se může přičinit o změnu legislativy a co je psáno to je dáno, pak se tady nemusíme handrkovat a hádat o tom, co by se mělo a nemělo. Do té doby je to jen na každém co mu obuje. Já jsem stejně vyhraněný proti číně, jejíž prodej považuju za obecné ohrožení a nezodpovědnost. Stejně tak, jako by měli být vyřešeny opravy knotem a to používá strašná spousta servisů a to je teprve ta pravá prasárna a to by měl být trestný čin. Není sezona, kdy by se mi sem nevrátilo auto, které na svých cestách chytlo defekt a někde mu to opravili touto "velmi kvalitní levnou" metodou. Na jednu stranu je mi to jasné proč, vidí auto s pražskou SPZ, která není z daného kraje, tak si to lajsnou a ojebou ho, protože mají jistotu, že si ten člověk stěžovat nepřijde. A bohužel tím, že čím dál víc aut nemá rezervu, tak prostě oni na těch cestách ty defekty řešit musí, no někdy jsou i liní tu rezervu vyndat, to je fakt. Já jsem u stálých zákazníků zavedl od letoška takový voňavý stromeček, kde mají napsáno, že když se cokoliv stane, ať volají, faktem je, že poctivě volají...jenže stejně se mi 4 auta vrátili z touhle kravinou v kole a co mi sere, že to někde narvaly pánovi do run flatu, dokonce dva vedle sebe:-), viz fotka v profilu. Jenže když se zeptám, jestli mají doklad od toho, kde to dělali, tak se buď stydí, že se nechali napálit, nebo si to prostě nepamatují a nebo ho prostě vůbec nemají.. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 8. listopadu 2013
MichalWorm: Já to vzdávám. Tak tomuhle už se nedá ani ze soucitu zasmát, to se na mě fakt nezlob..........Co myslíš, že Ti kdo odpoví, vždyť už Ti na to několikrát v tomto týdnu odpověděli.....Jestli jsi si totiž nevšimnul, tak nás sem pravidelně píše asi 7 a všichni Ti na to prakticky odpověděli, tak nevím, co tady zase rozvíjíš diskuzi a položíš otázku, na kterou prostě odpovědět jasně nelze, protože to prostě záleží na dané situaci. Ale za sebe Ti odpovím. Pneumatiku bych zhodnotil, zkontroloval a řekl bych mu k tomu své námitky, ať se rozhodne, pokud by řekl, že ji tam i přesto chce, tak mu ji tam dám. Ale rozhodně bych mu bez ohledu na situaci neprodal pneumatiku Meteor, to opravdu ne, to už je opravdu o té zodpovědnosti, protože ty mu cíleně něco prodáváš. A je krásně vidět, jak si tím i sám odporuješ. Hrušku osočíš za jeho podnikání, ale sám mu tam flákneš tuhle mrchu, která z mého pohledu je stejně nebezpečná, jak pro Tebe ta firestonka od Hrušky...To je prostě o pohledu a náhledu každého....Ale to už opravdu na závěr...Kde není poptávka není nabídka. Kdyby lidé ojeté pneu nechtěli, tak by je nikdo neprodával. Kdyby lidé nekupovali ty tvé meteory, tak by fabrika a značka zkrachovala....takže asi tak... O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 8. listopadu 2013
MichalWorm: Já to s Tebou rozpytvávat dál nebudu, protože to nemá cenu, Ty si meleš svojí, tak si u toho klidně zůstaň. Ale je vrchol pokrytectví osočovat Hrušku za to, že prodal zákazníkovi 12 let starou použitou pneumatiku a ty jsi schopen mu tam klidně případně namontovat nějakou indickou sračku, která na tom vlastnostmi bude úplně stejně ne li hůř než ten semperit a ještě máš čisté svědomí a pod to se klidně podepíšeš, tak pod to není co dodat. To moc o zdravém úsudku nesvědčí... O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 7. listopadu 2013
MichalKluci máte recht s těmi mm. já souhlasím, ale k zamyšlení to rozhodně je. Před třemi lety se totiž stala mému známému bouračka. V červenci, jak byly vedra, tak tady jezdili kropící vozy a chladili silnici, dlouho nepršelo, takže z toho v kombinaci s prachem byla krásná klouzačka. On na to vlítnul s feldu na zimních gumách, měli tak 3,5 mm, protože je čerstvě dojížděl. Ulítlo mu to a vlítnul do lampy a popelnice. Škoda nevelká, ale i tak zvládnul auto zničit, o sloupu a popelnici nemluvě. Policajti uvedli jako příčinu nehody, nepřizpůsobení jízdy stavu vozovky a sjeté zimní pneumatiky, tak to bylo v protokolu, který mi i ukazoval, takže pojišťovna se na tom točila, dokonce to bylo i u soudního stání, kde soud dal pravdu pojišťovně (nešlo o auto, ale o náklady s tou lampou, atd.) ono to bylo docela složité. Z tohoto důvodu mě to napadlo, ale souhlasím s Vámi. Vím, že zákon to nevymezuje, ale tohle byl velmi zajímavý případ. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 7. listopadu 2013
MichalTo já vím, to jsem také viděl, ale nabízí se otázka jestli to platí ve všech krajích. Je také možné, že v těch krajích kolem alp, kde jsou zhoršené klimatické podmínky, je to trochu jinak...a je taky fakt, že tam nejvíc ta firma od nás jezdí...Ale co mě zajímá spíš je jiná věc, rakušáky pusťme z hlavy. A to je to, co už jsem řešil s jedním zákazníkem. A velmi by mě zajímali Vaše názory. A teď opusťme kraj mozartových gulí a vraťme se k nám. Když je ve vyhlášce výška dezénu zimních pneumatik 4 mm, tak nikde není napsáno, že je musí splňovat pouze v zimním období, ale také nikde není napsáno, že je nemusí splňovat při dojíždění zimních pneumatik v létě. Takže z toho bych pochopil, že ani u nás vozidlo nesplňuje legislativu, pokud má v červenci na autě zimní pneumatiky s označením M+S a vločkou (goodridy z toho vynechme) výšku dezénu třeba 3 mm. Dle mého názoru, už ta pneumatika prostě nesplňuje vyhlášku, protože nikde není napsáno, že ty 4 mm musí mít jen v zimě a v létě může mít zimní klidně 1,6. Prostě pořád je to zimní pneumatika, bez ohledu na roční období. A teď by mě zajímal Váš názor, protože tím mě zákazník docela zaskočil a musím uznat, že měl celkem pravdu, protože k zamyšlení to je.... O všem, co hýbe gumařinou