Michalpokud bys Bořku prodal 4 ks za nákup, tak je to finančáku úplně jedno, koneckonců každý jsme se někdy potřebovali nějaké té sady zbavit, nebo to bylo záhodno vůči tomu zákazníkovi, ale pokud jich za nákup bude 100, tak to už by finančák mohlo zajímat...těžko budou věřit, že zrovna čekáš na konec dubna, že Ti michelin něco vydobropisuje.... O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 9. ledna 2014
MichalJeště akorát pro nezasvěcené je potřeba zohlednit, že jak koukám, tak se změnila politika katalogových cen, To jest, že loni byla katalogovka 195/65 R15 91H Energy Saver+ 2469 a letos 1881, takže je to opět klasická kosmetická změna ve stylu Barum Conti před pár lety, kdy ve výsleku nula od nuly pojde, ale tady navíc pošel i zdravý rozum, protože na to snad nelze při normálním uvážování, co všechno už byli schopni spáchat v min. letech přistoupit. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 9. ledna 2014
MichalPřiznám se, že kdyby mi to Bořek neposlal, tak neuvěřím, co jsou schopní vymyslet. Zajímalo by mě, kdo jim na to půjde....30% + nějaký ohlodaný kosti v průběhu měsíců k tomu, to je jednoznačně výsměch. Obzvlášť, když už několikrát Michelin ukázal, že slovo držet neumí. Není to tak dávno co ho tady někteří chtěli dávat k soudu za nevyplacené bonusy. Tohle je hotová sebepoprava. Chápu, že to jsou podmínky pro maloobchodního prodejce, jak jsem z titulku pochopil. Ale nabízí se otázka, jak moc se to liší pro velkoobchodníky (?), protože ani Procházka ani Chára nejsou takoví blázni, aby na tohle přistoupili a nechce se mi věřit, že by michelin opravdu spáchal takovou sebepopravu....A nedovedu si představit, že bych na tohle přistoupil. I v dobách největšího cpaní michelinu každému zákazníkovi, kdy jsem byl ještě blbej a věřil jsem jim, bych se podle těchto podmínek motal v přídavném rabatu 2-3% ke "krásným" 30% a pak bych musel věřit, že dodrží dobropisování...čemuž tedy za mák nevěřím...A jen abych dosáhl na něco lepšího, tak bych prodával opravdu top premiovou pneumatiku se směšnou marží nebo žádnou, jen abych michelinu udělal radost a oni mi něco málo šoupli a to ještě možná...a jdu blejt velebnosti.... O všem, co hýbe gumařinou
MichalBořku, přesně tak. Přesně jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Já už jsem to taky několikrát zažil co zima s ventilem udělá. Ono mezi námi, asi jste všichni viděli, co udělá zima s CR ventilem, jak to vypadá a to ten TPMS je ještě 2x choulostivější. Jasně, tohle bude dobrý argument a věř, že zrovna já ho dotáhnu v komunikaci se zákazníkem k dokonalosti:-) Ale otázka opravdu bude a ukáže, co udělá cena a máš doslova 200% pravdu, že by měli slevit disky, pokud je budou chtít dál zvedat, tak to bude zase o šedém dovozu a hon na nejlevnější.....Upřímně, všichni si na rovinu spočítejme, kolik je výrobní cena jednoho plechového disku při tom obrovském množství, které výrobci vyrábí. Já odhaduji tak 150 Kč a to jsem možná ještě měkký. Takže ten prostor tam prostě je. Osobně bych si to představoval i tak, že by výrobce nebo i dovozce disku, velmi úzce spolupracoval s výrobcem ventilů, aby se dal koupit disk a také ventil třeba u Alcaru. Z jejich pohledu by to byl určitě výborný podnikatelský záměr, který by jim tedy značně zvedl poptávku a zisky. Jak jsi napsal, vše bude záležet na tom, jak se mezi sebou všichni dohodnou a přiznám se, že já bych byl vděčný, aby se aspoň jednou dohodli tak, že přitom budou myslet na koncového zákazníka a na to, aby byl s celou anabází TPMS, jak už funkční, tak organizační spokojený a to bude šířit daleko lepší reklamu a potřebu než nařízení nějakých truhlíků s Bruselské roviny. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 9. ledna 2014
MichalBořku já to vidím trochu jinak. Zrovna včera jsme to řešili dvě hodiny s klukama a snažili se odhadnout vývoj a shodli jsme se, že ten pokles disků bude značný. Už teď je. Ty firmy šetří, jezdí hodně a ruku na srdce gumy vydrží teda o dost méně, než dřív. Už tuhle i minulou zimy firmy značně počítali, jestli se jim při jejich kilometrovém proběhu vyplatí mít dvě kompletní sady, pokud ji prakticky každou druhou sezonu stejně sezouváme, jelikož gumy jsou na odpis. Prakticky s každým správcem voz. parku nebo tím, kdo to tam má na starosti, jsme kvůli tomu vedli velké litánie, jestli se jim to vyplatí mít dvě sady. Letos to bylo ještě zásadnější a když jsme si promítli tu sezonu, tak velké firmy, které dříve měli dvě sady kompletních kol na nová auta nechávali jenom gumy, proto jsem měl taky takový nárust ve velkých kolech. Já naopak myslím, že ty dvě sady budou držet soukromníci, kteří najedou méně, nebo firmy, kde se najede taky méně. Jenže to je otázka už u dané firmy. Taky tu je firma, kde v březnu loňského roku kupovali superba II. Asi tři týdny jezdil na zimních a šel na úplně nové letní z prvovýbavy. Když jsme ho přezouvali v půlce listopadu, tak jsem si napsal stav tachometru. 83 000 km, ty letňáky totoálně na dráty a to mi ještě říkal, že dvakrát přehazoval předek za zadek na prohlídce a rovnou řekli, že zimní jen gumy, ne celou sadu..A tak jsme dělali rozpočet, kolik tak bude rozdíl proti normálu. Když si vezmu plechovou 15" sadu na octavii II nebo III. Tak hrubě ať se to dobře počítá 4000 disky, slušný gumy 5500, takže cca 10000 kompletní sada plecháčů s gumama. No a teď když k tomu připočítáme sadu ventilů za 6000 Kč. takže to máme 16000 Kč sada....A tohle bude prostě pro spoustu firem neprostřelitelné. Pokud tam bude mít 16ky, tak je to hotový, jasný jen gumy. Pokud 17 nebo 18, tak budou počítat. Jasný, velký auta, jako BMW, Mergly a tyhle krámy, tak těm to bude celkem jedno, u těch se to dotkne možná z 5%. Ale u aut, na 14-15" velikostech to vidím podle nejkatastrofičtějších představách tak pokles disků okolo 40-60%...a v případě litých daleko více. Doby, kdy lidé kupovali lité i na zimu a ve velkém všichni víme, že s nástupem krize jsou tatam a od krize ty prodeje litých disků klesají, pozvolně, ale klesají. To vidím u těch, kteří kupují nové auto, víc než kdy dřív se ptají, zda jim ta stará sada půjde na nové auto a těm co ne, tak už dávali z 70%plechy a to mnohdy s velkým přemlouváním (no a pak tu zbylou starou sadu chtějí po mě prodat, z čehož mám vždycky velkou radost, protože to je opravdu za trest). Takže za sebe můžu říct, že po detailním studování TPMS mám z toho rozporuplné pocity tak 50 na 50. Prostě pokud to zavedou teď v situaci jaká panuje v celém gumárenském trhu, od výrobce po prodejce, tak to prostě není dobré, v kombinaci s těmi mizernými proběhy u téměř 80% nových dezénů, je zavedení této povinnosti podle mě nešťastné. Jistě, ta pravá masáž teprve začne, ne v průběhu tohoto roku, ale až se samotným zavedením. Přijdou nové technologie, ať už to budou kontroly tlaku integrované do pneu, tuším, že se to jmenuje contipressurecheck a ostatní. To vše samozřejmě bude tlačit cenu TPMS ventilu značně dolů. Samozřejmostí je, že ten ventil prostě musí být spolehlivý a fungovat, aby se předešlo takovým situacím, které ji popisoval, že to za pár dní začne blbnout....Jako na jednu stranu určitě dobrý a je fajn, že to bude, ale zatím těch negativ vidím více. A není vyloženě pravda, jak tvrdí EU, že nepřímá kontrola není přesná. Dnes ráno zákazník sednul do svého nového BMW, nastartoval a hned se rozsvítila kontrola tlaku v pneu a to tam ventily nemá. Systém to okamžitě rozeznal. Uvidíme s čím přijde to Audi, to by to mělo nějak dělat přes čidla zvedání světlé výšky a počítám, že koncern VW bude chtít vynálezt pro sebe co nejméně nákladné řešení, takže vše je otevřené...uvidíme O všem, co hýbe gumařinou
středa, 8. ledna 2014
Michalno hlavně jsem zvědavý, jak se bude vyvíjet prodej disků po zavedení TPMS....to půjde rapidně dolů, páč lidi nebudou chtít investovat chechtáky, páč se jim to nevyplatí... O všem, co hýbe gumařinou
středa, 8. ledna 2014
MichalAhoj kluci. No, já jsem zatím překvapený, jak to od 2.1. pěkně pokračuje v prosincovém duchu. Každý den aspoň sada a dneska dokonce dvě a jestli hyundai dovolí, tak bych zítra měl i kompletní sadu na i30 paní šoupnout na nového mazlíka....no tak díky bohu za to. Ale co se mi nelíbí je taky to počasí. Nejen kvůli tomu, že to spoustu 3 mm nedonutí zimáky vyměnit, ale hlavně kvůli tomu, že mám obavy, že zase bude zima do poloviny dubna...a pak jsou dvě možnosti. Buď se bude opakovat loňské jaro, které já jsem měl v duchu, že všechno musí být hned a všichni se chtěli přzouvat během 2-3 týdnů a přiznejme si, odrazilo se to i na nových sadách, protože proč to tam nenechat, když je 1.11. za chvilku:-) V kombinaci se zdražením, jehož výši už si pomalu spočítávám do reálného prodeje, se mi to moc nelíbí. Co mě překvapilo bylo zdražení ocelových disků Alcaru...no popravdě, zvedli to o trochu více, než se mi zdá zdrávo. Už jste na to koukali? O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 7. ledna 2014
MichalCo blážníš Shambo....Já být na straně bankéřů, tak mu to dám taky, protože tak velkýho debila, který flákne kuldu do zad vlastnímu národu ve prospěch toho sranda celku, který se nazývá EU a potažmo konkurence, tak mu to dám taky....protože on prakticky udělal to, jako když si představíš, že si koupíš na sklad 12 polarisek na octavii za katalogovou cenu od continentalu a pak je vezmeš a prodáš je konkurenci za 40% slevu..... O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 3. ledna 2014
MichalPoo taky mě to překvapilo ta otázka. Je fakt, že tohle mě nenapadlo, Sice jsem tam dal nad 4500, ale to jsem přestřelil, spíš bych to viděl tak kolem 3700-4000, ale kouknout na německý lidl to mě nenapadlo:-) O všem, co hýbe gumařinou