MichalZdar a sílu přátelé pryže. Tak konečně mohu odpověďět Bořkovi, protože min. týdne jsem ještě nevěděl. po velkých peripetiích říci, že pro mě to letos vyhrál Nokian....no bude to asi pirhovo vítěžství, stálo mě to na nervech min. 3 měsíce života, ale je to velmi zajímavé. Nicméně Bořku moc děkuji za pomoc min. týden s tím ceníkem. Díky tomu ve mě bouchli tak saze a dopadlo to na úrodnou půdu. na druhé místo bych zahrnul barum conti, s tím, že conti nic moc, ale barum víc než dobrý, musím brát semperit, kvůli některým firmám a na další místo Michelin. Kleber budu doplňovat z českých luhů a hájů, protože ten je tak zprofanovaný a profláklý, že nemá smysl se zahustit na sklad. Pirelli sice udělalo kosmetické úpravy, ale po min. sezonách zůstala jen horčejší pachuť ze strany zákazníků a i já jejich velký zastánce jsem je vypustil, takže aby se dostali tam kde byly, tak by museli udělat cenovou revoluci, což se stejně nekoná, takže také nechám na české luhy a háje. Bridgestone jsem absolutně neřešil. Jenom jsem v mailu viděl nějaký ceník, kde při pohledu na standartní rozměry došlo k protočení očí v sloup a tím pro mě bridge přestala být zajímavá. Co jsem asi nezvládnul je dunlop goodyear. Nicméně i těch vidím všude hafo, takže si někde v nějakém naskladnění pořeším fuldu, kterou dělám hodně a premiový segment tohoto výrobce nechávám svému osudu a nějak to dopadne. Přiznávám, že mě trochu zaskočilo brzké teplé počasí, ale vyjma dvou zákazníků, pro které jsem neměl gumy a kteří měli kola v autě, že jen přezout a přehodí si to sami jsem zatím obskákal všechny a teď dělám uloženky na nové sady. A proč pirhovo vítězství u nokianu....mám značné obavy z dění na ukrajině a je jasné, že to bude pěknej průser a odrazí se to na cenách všeho, ropa už zdražila a může to být ještě hodně zajímavý. Hlavně se zase otevře prostor pro spekulace. Na jednu stranu padá euro, na druhou se zvednou ceny za plyn a suroviny. Nabízí se tedy otázka, zda tomu přizpůsobit i naskladnění, nebo zůstat při zemi..přiznávám, že nevím.budu se snažit dělat vše tak, jak dělám dosud snad to dobře dopadne. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 3. března 2014
MichalJá se divím, že Vás to ještě překvapuje. Těhle podvodníků s DPH je všude jak šafránu. na jednu stranu by ty reg. pokladny od věci zase nebyly, to se musí nechat.... O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 28. února 2014
MichalPřátelé, tak já nevím jestli se mám těšit na nové číslo pneurevue a to prosím ať si redakce nebere nějak osobně, vůbec nic proti ní. Ale přečetl jsem si jen úryvek článků rozhovoru s panem Grillem a teď jen cituji z poslední otázky: "Myslím si, že nejdůležitější je zvládat marketing a prodej obecně, než být odborníkem na internet nebo znalec konkrétního zboží." a druhá perla: ". Myslím si, že obecné povědomí o pneumatikách narostlo i díky nám. Pneumatiky jsou dnes více středem pozornosti, lidé se o ně více zajímají a těží z toho všichni." Přátelé, nezlobte se, možná jsem zbytečně útlocitný a slabší povahy, ale já bych se na místě redaktora pozvracel. Řekněte mi, kam se poděla nějaká zopodvědnost, úcta k zákazníkovi, kteří jsou mnohdy neuvěřitelně neznalí, nevědí o autech vůbec nic, natož o gumách. Tam přece musí být obrovsky vysoká dávka profesionality, dokonalé znalosti konkrétních pneumatik, značek dezénů, prostě všehno. Pneumatiky přece nejsou myši od počítače, kávovary, nebo plazmová televize. Ta pneumatika zajišťuje, že se to auto udrží na silnici i při 250 km rychlosti, že i ona rozhoduje o životě a smrti při krizových situacích, jestli podrží to auto, které při smyku letí do protisměru, kde jede třeba kamion a díky které se může zmírnit následky takové kolize, či ji dokonce předejít. Ta pneumatika hraje 50% roli v tom, když vám před auto vlítne dítě na kole a vy dupnete na brzdy. Pneumatiku přece nelze brát jako pouhý prodejní artikl. Já vím, že takhle k tomu přistupuje neuvěřitelná spousta lidí a i servisů, ale to je přece strašně špatně. A co je horší, že tady pan Grill, to vidí jako pozitivum svého podnikání. Vždyť marketing je v našem oboru a já se to nebojím použít, kde máme zodpovědnost za lidské životy, odsunut až na druhou polovinu žebříčku hodnot. Já chápu, že svět a společnost je pokřivená a on je v tom světě jedna pouhá vlnka, která je tím proudem unášena a snaží se z toho něco vytřískat. A je jasné, že všichni tuhle práci neděláme z lásky k pneumatikám, ale proto, aby nás živila, ale tohle nelze stavět tak jednostraně a zisku podřizovat všechno. Já si nedovedu představit, že mi přijede mamina s miminem, jde si pro nové pneumatiky a já bych ji na to auto namontoval pneumatiky Goodride, nebo Nankang, či jiné pneumatika čínské provenience. Já si prostě večer chci lehnout a v klidu usnout s tím, že jsem dneska pustil z heveru auto, které je obuté na kvalitních a dobrých pneumatikách. Každý z Vás ví, jak velká míra zodpovědnosti je byť taková "banalita" jako správně utáhnout kola a to je na celé té práci to nejsnadnější. A jen co vím, tak tady u nás v Praze byly na podzim 3 případy blbě utažených kol, kde po vyjetí ze servisu došlo k uvolnění a nehodě. A můžu Vám říct, že kolem jednoho případu jsem i jel. Fungl nová octavie evidentně na čerstvě přezutých kolech v příkopě bez obou předních kol. Víte, co to je pro ten servis za průser, když se tohle stane? Byl pan Grill někdy vůbec na dílně? obouval někdy ty auta? Viděl tu zodpovědnost? A on ještě napíše, že bysme mu vlastně všichni měli být vděční za to, že díky nim narostlo povědomí o pneumatikách? Já Vám řeknu co narostlo, že se tady prohání auta na čínských pneumatikách, které zde ve velkém začal prodávat hlavně on a pak páni Karasové. Jistě, byznis je to tvrdý a neprodával by on, prodával by někdo jiný. A že jsou lidé ještě více dezorientovaní, protože v reklamě před večerními zprávami vidí reklamu nejlevnějších pneu, kde se lidé od ženského hlásku dozví, že jsou dovozci pneumatik Nankang....Nezlobte se na mě, ale dávka pokory, sebereflexe a hlavně nižší dávka namyšlenosti a nadřazenosti by panu Grillovi teda rozhodně prospěla, protože mě z jeho rozhovoru vychází, že Baťa byl proti němu pouhý břídil.. Není umění prodávat statisíce gum, ale umění je, aby jeho podnikání mělo nějaký smysl a na konci si mohl říct, ano dělal jsem to dobře.....on tomu oboru rozhodně nic nedal a nedává. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. února 2014
Michalno, včera byl dobrý paradox. Ve dvě přijel pán, že chce přezout na letní, že jezdí málo a nechce tam šmrdlat zimáky, tak každý svého štěstí strůjce.... a hodinu po něm nová octavie ze salonu, že chce zimní na ten měsíc. Ale to byla první vlaštovka a myslím, že zase na chvíli poslední. Dneska tu byly 3,5 stupně. A přezouvají se jen uložené sady, co zákazníci schválili nové gumy, atd. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 25. února 2014
MichalAd to TPMS. Mám kamaráda, co dělá na vývoji ve škodovce. Tak jsem se ho ptal, jak se připravují na to povinné TPMS a mě se prostě nechtělo věřit, že i Fabie 1,2 HTP v základní výbavě bude mít uvnitř kol ventily....tak mě vyvedl z omylu, že nebude. VW připravuje na montáž do svých modelů nové typy čidel na systémy přes ABS/ESP, konkrétní vyloženě nebyl, ale nové čidlo a řídící jednotka už bude schopna rozpoznat uniklý tlak v %, jak požaduje EU, bude měřit teplotu kola a to vše se bude zobrazovat v maxi dotu. Páč VW nechce montovat do kol ventily TPMS, kvůli vysoké poruchovosti a křehkosti ventilu, což se jim nedivím. Pozitivní je, že to bude už v nové Fabii, Polu. Nepozitivní, že ve stávajích modelech, které už sjíždí z linky, to až do KT 21/2015 budou řešit opravdu přes TPMS, než začnou do současných octavii III, Golfů, atd. montovat nové řídící jednotky. Takže pár nešťastníků, kteří si ty auta od listopadu 2014 do cca té poloviny 2015 koupí, to odsere a budou se muset vztekat s ventily v kolech. Audi už zažádalo o vyjímku, že bude kontrola řešena přes čidla světlé výšky a novou generací čidel na ABS a dokládají to zkouškami, kde byl únik tlaku zjištěn s vyšší rychlostí a přesností než TPMS asi o 6,3%. Mercedes díky měchům a vyrovnávacím čidlům je prý v závěsu a chce to dotáhnout až k 10% nad limit požadovaný legislativou. A já osobně jsem velmi zvědavý na BMW, které prý také požádá o vyjímku v důsledku používání Run flatových pneumatik. Sice moc nechápu, jak to s tím vyloženě souvisí, protože jsem viděl už BMW s ventily i run flaty. Bude to asi tedy hodně velká divočina a každý měsíc přinese něco nového. zůstaňme bdělí...Faktem je, že nadšení autorizovaných prodejců aut asi rychle opadne. Před týdnem a něco si jedna firma koupila nové mondeo. No a tím, že bylo v plné výbavě, tak i s ventily. Jelikož má celou firmu na kompletních dvou sadách, tak jsem mu pochopitelně nabídnul kompletní zimní sadu. Když jsem mu ale řekl, že musí koupit i ventily za dalších 7500 Kč, tak se vytočil, řekl, že teď to na těch pár týdnů kompletně přezujeme a pak pojede do Fordu, ať mu to odpojí, že odmítá platit za ventily pomalu stejně jak za disky. A upřímně řečeno, já se mu vůbec nedivím, tak dám vědět, jak dopadnul. Příští týden tam jede. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 17. února 2014
MichalKluci jen k tomu, jak psal Hrouda. Ono dobrý příklad je právě náš taxikář pan P. Na něm je krásná ukázka toho, jak se to dělat nemá. Je tomu dva roky co v pneurevue byl článek s panem P., kde se honosil, jak jde do michelinu s milioanama v peněžence a nakupuje gumy jak v sámošce. Všude vykřikoval, jak všem natrhne řiť a ještě nám všem tady v ČR ukáže jak se prodávají gumy. A jaký je výsledek, neuplynuli ani dva roky a je konec. Prostě to neustál a pak už to jde rychle, protože prostě ziskovost 0 a tím nejsou rezervy, ať už na mimo sezonu, na průsery, nebo na to co zbyde a pak to jde lehce dolů. Je jasné, že se spousta lidí bojí si nechat zaplatit za práci. Ostatně kdo jste koukal na Ano, šéfe, byť je to z jiného soudku, tak tam to krásně teď bylo. Krásná hospoda, chlap dříč a ceny nižší jak tady u nás v Praze v jídelně na stojáka. A k čemu je teď panu P., že naskladnil 1000 ks Alpin A4...k ničemu.... O všem, co hýbe gumařinou
MichalO to nejde jestli je stejně dobrá nebo ne Čendo, ty rozdíly jsou tam minimální na běžnou jízdu pro běžného řidiče nerozeznatelné. Ale jde o to, že do předobjednávky a na první závozy se to prostě nedělá, nebo aspoň je to absolutně nezkousnutelné u běžných rozměrů, neřekl bych, kdyby to bylo něco, co je člověk rád, že vůbec sežene, ale když Bořkovi závaží první objednávku, tak má naopak dostat to nejlepší zboží. Tohle ať si nechají na nějaký výprodej nebo na ty, co objednají 4 gumy za sezonu.... O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 13. února 2014
MichalBořku to mohl být kdokoliv a nemusel to být přímo Du+Gu. Dunlop 4D a UG8 na octavii jak v 15 tak 16, je už druhý rok totální totální propadák a těch pneumatik bude všude mraky, ty seženeš, kam se podíváš. Vždyť na ty gumy by vsadil každý, když si vezmeme, jak se prodávalo 3D a UG7+, ale tyhle dezény zůstali za očekáváním a jsou úplně na nic... O všem, co hýbe gumařinou
středa, 12. února 2014
MichalŽe by se usmálo štěstí i v našich luzích a hájích a oboru, kde si myslím, že už je možné opravdu cokoliv? To je Bořku první dobrá zpráva tohoto týdne. A pokud to bude jen možné, tak nás informuj, dobré zprávy jsou potřeba. O všem, co hýbe gumařinou