Pneurevue.cz » Profil » Michal

Příspěvky v diskuzích

MichalČendo pěkně napsané a plně souhlasím
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 7. dubna 2014
 
MichalTak jasně, nemít na skladě nic, je blbost. Já myslel spíš nějaké horentní zásoby od 6 značek. Kdo to s gumama myslí vážně, musí mít skladové zásoby, aspoň v těch normálních rozměrech, to je prostě povinnost ale nemít nic je naprostý nesmysl.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. dubna 2014
 
MichalNo, to už je Bořku, ale věc druhá. Mě vždycky doma učili, že je potřeba dělat jednu věc a pořádně, než dělat 10 věcí na polovic. Na druhou stranu tohle já posoudit nedokážu, protože tady je poměr autoservisů v poměru k čistým pneuservisům taky 15:3 na jednu lokalitu a soudit, jestli autoservisní služby jsou tím pravým ořechovým kam rozšiřovat obor služeb je zrovna tady otázka na dlouhou diskuzi, dle lokality a kraje. Tady třeba nákladní pneuservis není zrovna žádná hitparáda, protože na mnoho míst v Praze mají kamiony zakázaný vjezd a mohou jezdit jen po tepnách, takže pneuservis ná kamiony mohou dělat firmy, které jsou dále od centra, atd....Ale samozřejmě sdílím názor, že na menším městě vlivem i menšího pohybu lidí je nutné dělat daleko více věcí, aby se člověk uživil. To máš jednoznačně pravdu. Jinak tady se sezona odvíjí ve standartním duchu, zatím to nechci hodnotit, je za námi 14 ostrých dní a prodej jde řekl bych velmi slušně, ale soudit budu až tak za tři týdny, až to tak nějak spočítám, ale přezouvá se jak o život, až mě to překvapuje, že jsou ti lidé tak zodpovědní...co se mi tedy velmi líbí a to je velmi dobrý poznatek, že vlivem velmi mírné zimy se jezdilo daleko více a rychleji a vlivem tepla tak spousta lidí olítalo zimáky, takže na podzim už vím, že budou žně, na ty uloženky toho teda padne, až se divím...musím uznat, že takovéto zimy se mi tedy velmi zamlouvají:-)
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. dubna 2014
 
MichalBořku, přiznám se Ti, že v tomhle s Tebou také nesouhlasím a celkem bych se podepsal pod Hroudu. Nelze paušálně říct, že kdo je malý je v prdeli. A rozhodně to není o tom, že by neměli prostředky nebo neměli gumy. V dnešní době, kdy je všude pneumatik hafo kam se podíváš a můžeš objednávat fakticky za stejné ceny ne li mnohdy lepší než v předzásobení je držení pneumatik na skladě zbytečným luxusem, který stejně není jistotou kvalitního výdělku. Uděláš předzásobení, myslíš si, jak máš dobrou cenu a pak zjistíš, že by jsi tu stejnou gumu mohl koupit dneska levněji než před měsícem. Podívej se třeba tady v Praze. Největší problémy mají paradoxně ti střední a velké servisy, které se potýkají s tím, že nemají dostatek zákazníků a velké řežijní náklady a těm nestačí přezout 10 aut za den...kam se dostáváme. Dostáváme se do toho, že jsou tím pádem vlivem menšího množství práce zdražovat práci a dávat vyšší marže a tím nastává odliv zákazníků, protože tady je konkurence velká a zde se nic neodpouští, zde naopak vyhrává osobní přístup a opravdová osobní orientace na zákazníka. Ty to třeba Bořku jsi schopný zkombinovat, ale mnoho firem absolutně ne a někde ani není vůle, protože se ztrácí ve své samotné velikosti. Vidím to na známých,kteří mají malé servisy, že tlak na to, mít pneumatiku okamžitě na obutí je daleko menší než dřív. Jeden doslova říkal: Proč mám mít prachy utopený v gumách, stejně nemám jistotu, že na tom vydělám, takhle mi přijde zákazník, dáme řeč, stejně ho nemůžu nikdy vzít okamžitě, vezmu zálohu, objednám ho zítra nebo na pozítří a gumy tady budu mít v pohodě připravené....A pokud to vezmu od Procházky nebo Cháry, tak to tady mám ještě ten den. V dnešní době, kdy se sezonost prodejnosti pneumatik zúžuje do daleko menšího časového okna na pár týdnů na jaře a na pár týdnů na podzim, je vysoká skladovost naprosto zbytečná i nebezpečná...A pro malé servisy jsou zde velkoobchody, které nenutí brát velké množství na předobjednávce a mnohdy jsou cenově daleko zajímavější než samotní výrobci. Za všechny hovoří Procházkova akce na Pirelli ve 205/55 R16 a 195/65 R15..a to mělo smysl a byla to opravdu vynikající akce. Kdy se nákupní cena pohybovala v nákupu jakéhokoliv množství asi 990 bez DPH u 15 a 1210 bez DPH u 16ek. A speciálně tyto firmy, se v rámci VO na malé servisy a malé prodejce orientují a tvoří nemalou část jejich ziskovosti. Jen se potom zaprášilo a s jakým krásným výdělkem. A na co pak brát barumku, kterou koupíš s rozdílem 40 kč na gumě u dalších 15 firem a je jich všude dost. Já spíš, kde vidím problém, že někteří spíš nedokáží odhadnout svojí velikost a na co ve skutečnosti mají nebo nemají. Viz můj zde známý problém se servisem, do kterého se mi loni nacpal Nokian....dopadlo to a nebojím se to říct poměrně velkým fiaskem, kdy ještě na začátku března bylo v regálech narváno mraky zimních nokianů, takže se exodus nekonal, pak jsem tam byl tak před 14 dny, ale letní tam jaksi stále nebyly. To už v době, kdy se přezouvalo o sto šest a počítám, že se za ty dva týdny nezměnilo nic. Ono to není jen o tom, nakoupit pneumatiky s krásnou slevou, ale ty pneumatiky se také musejí umět prodávat, obzvlášť v této době. Takže Bořku, nemůžeš vyloženě říct, že kdo je malý skončí. To by bylo příliš demagogické, malé firmy mají své nesporné výhody a nechápu úplně o jakých hříchách z minulosti mluvíš? že se nerozšiřovali na střední nebo velké? To přece není nic špatného a není to žádná vada na kráse, že je někdo malý. všechno záleží na tom, jak to děláš a jak to máš nastavený. Někdo nemá ambice z toho vybudovat moloch. Podstatné je si udržet svůj vývoj v nějaké rozumné rovině bez extrémních výkyvů jak nahoru a dolů. Já tohle vidím naprosto opačně podle situace zde ve svém okolí a jednoznačně zde platí, že velká firma=velké existenční problémy...
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. dubna 2014
 
MichalTo je sice hezké, ale dostanou se do stejného problému jaký měl VW. Tedy, že pro spoustu zákazníků nebude zkousnutelné, že budou mít na echt německém autě korejské pneumatiky....
Další úspěch pro Hankook: obuje BMW řady 4 kupé
pátek, 4. dubna 2014
 
MichalTohle je zajímavá blbost: https://www.youtube.com/watch?v=pKuXyeAGzEU
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 2. dubna 2014
 
MichalPřesně tak Čendo, teď jsi to trefil. Já Vám řeknu příklad dvou technických kontrol tady z mého okolí. Protože oba provozovatele znám, respektive toho pinktlich víc. Jedno STK je tu vyhlášený, jako super, jsou v pohodě a když už vyhodí někoho z kontroly, tak to už musí být....Ten mi tuhle říkal, že je to v pytli, že to dělali fakt poctivě nenechávali procházet auta s většími závadami, kontrolky TPMS vyhazovali na opakovačku...jenže to vedlo k jediné věci...že mu přestali jezdit lidi, jednoho dříve stálého zákazníka potkal a ptal se ho proč už tam nevozí auta ze svého servisu na kontroly. Tak mu natvrdo řekl, že jsou moc drsný, že mu tím komplikuje situaci. Lidi si to mezi sebou řekli a jeho STK se vyhybají...a on nemá peníze, protože nevydělává....
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 27. března 2014
 
MichalBořku, samozřejmě, já tohle všechno uznávám a beru. Osobně v tom také vidím potenciál návratu gumařiny do pneuservisů, na úkor autoservisů. O tom žádná, ale mě prostě štve, že vymyslí EU takový paskvil....na druhou stranu co se divíme, když EU chce regulovat, kolik vody můžeme spláchnout v hajzlu při malý a velký....Ne ne přátelé, s EU na věčné časy a nikdy jinak a já bych si dneska nechal ruku useknout, že jsem před 10 lety hlasoval pro vstup...holt byl člověk mladej blbej. Jinak čendo, je to na 99% jak psal bořek, že to je zanedbaný servis, podle toho, jak je to tam vyoxidovány, ale také to mohlo být způsobeno jízdou v terénu a blátě, že se ten ventil poškodil...
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 27. března 2014
 
MichalBóřo, Tvůj optimismus a entuziasmus z celého srdce obdivuji. Já se na TPMS vůbec netěším. Já jako hlavní negativum vidím ty problémy, které to lidem přinese. Ten ventil je fakt mizerný, t ten hliník je z tak mizerného materiálu, že to svět neviděl. Viz ta paní dneska, auto je 4 měsíce staré, zima o ničem, solilo se málo a ten ventil byl v tom žlábku zoxidovaný, že vypadal jak 5 let denně užívaný. Paní z toho byla úplně na prášky....a ten servisní technik z hyundaie byl podle toho, jak s ním telefonovala taky a sám ji řekl, že ho to samotného ve svém autě štve. A jedna věta za všechny co řekla a to je to co Vám tady pořád tvrdím: "U minulého auta jsem měla dvě sady obutých kol, na léto liťáky a na zimu plechy, to si u tohoto auta dovolit nemůžu, protože na to nemám."........... Ty TPMS nejsou rozhodně žádným bezpečnostním opatřením nebo něčím, co zlepší bezpečnost jízdy autem. Přes systém ABS nebo ESP to bylo daleko daleko lepší. Není rozhodně pravda, že by ten systém reagoval později než TPMS. Mám s tím bohaté zkušenosti a vím, že ti lidé si to velmi chválí a jsou za to rádi. Ty lidi Bořku budou odmítat i to servisování TPMS. Tuhle mi přijel zákazník, že byl na garančce s Galaxy, ano je to ten samý, co se mu ten ventil loni rozletěl za jízdy a řídicí jednotka to stejně nepoznala, přišel na to sám, že má únik tlaku, až když zastavil vypnul a zapnul zapalování, tak to začalo hlásit pokles. Přijel, že mu v rámci garančky dělali údržbu tří TPMS ventilů (no ještě aby čtyř, když byl ten jeden 2 měsíce nový) a chtěl vědět, jestli to opravdu udělali, tak jsme na to koukali a vypadalo to, že ty tři i trefili správně, ale nelíbilo se mu, že prostě vůbec něco takového museli dělat a rozhovor ukončil s tím, že tam prostě tuhle sračku nechce, že jakmile mu skončí záruka v srpnu, tak to nechá hned vypnout a dáme tam nové ventily a konečně si koupí druhou sadu litých disků, aby nemusel přezouvat. Tady prostě klucí nejde o to, to umět servisovat, to se zaběhne a vychytá se to, ale tady jde prostě o tu lidskou stránku toho zákazníka a o tu jeho peněženku, ty lidi to prostě chtít dát nebudou. A řeči, že budou muset, tady nebudou platit, všichni víte, jak to v našem státě funguje, všechno vochcat, uplatit a co nejméně platit. Kdybychom byly před 5-6 lety, tak to vidím jinak, ale ne teď, když i ti, kteří dříve jezdili na Michelinech, nebo Continentalech, jezdí na barumkách nebo matadorech, nebo nějaké noname značce, protože prostě ty peníze nedají...Jednak jsou háklivý na EU, když jim řeknu, že to je povinné dle metodiky eu, tak padají kurvy jak vlaštovky s tím, že přece poznají, že mají defekt, že to ničemu nepomůže. A mají pravdu, kdo je nesvépravný, tak ho nezachrání ani TPMS. Tady je více bezpečnostních rizik, než užitků. Viz to, že ten ventil se bez jakýchkoliv upoznění rozletí. Je docela dlouhý a nízkých profilů o to člověk klidně vezme o obrubník, nebo díru. Vletí do díry, guma se prohne v místě TPMS, poškodí ho zevnitř a je to v prdeli...Tahle věc, není nic jiného, než pitomý loby těch výrobců ventilu, nic víc a nic míň. Na druhou stranu, tohle se odstraní použitím pryžových TPMS, které snad nebudou tak háklivé na zimu, jako ty hliníkové a navíc budou levnější..............Můžu Vám říct, že jsem z globálního dění kolem neskutečně nasranej. Nová auta stojí kvalitativně za hovno čím dál víc, poloosy už za chvíli budou tlusté jako tyč od záclony a s každým novým modelem auta jsou tenčí a měkčí...
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. března 2014
 
MichalTak tu máme první vlaštovku jara, co se týká TPMS. Paní si koupila Hyundai IX20 v základní výbavě, jediné co chtěla, tak, že by si teď koupila alu disky. Tak když přijela, koukám, že je tam TPMS, tak paní říkám, že by to tedy chtělo druhou sadu TPMS, nebo vždycky budeme muset před přezutím z těch druhých kol ten ventil vyndat a dát ho do té aktuální sady. Paní naštvaná, nadávala, co jí to do auta namontovali a na adresu EU a výrobců ventilů bylo nejslušnější slovo kurvy. Nakonec, že na to kašle a bude jen přezouvat a alu disky si nekoupí. Volala do hyundaie a tam ji technik řekl, že ji chápe, že ho to taky štve a že to má na svém autě tak, že ventily má jen v letních a v zimních je nemá i za cenu toho, že mu to pak celou zimu svítí na přístrojovce...čímž šla paní do mdlob úplně.....no být dovozcem disků nebo firmou, co se zabývá primárně diskama, tak bych začal mít trochu obavy....
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. března 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz