MichalČendo s touhle akcí palivových poukázek už jsme si tu všichni zažili tolik, že mě to ani nepřekvapuje. :-) Jinak přátele konec června byl překvapivě velmi dobrý a poslední týden června udělal z celého měsíce velmi zajímavý měsíc. Někteří mě velmi mile překvapili, že opravdu přezuli před dovolenou a dokonce i dvě kompletní sady liťáků s novými pneumatikami se dokonce prodali, to takhle na konci června nepamatuju. Jak hodnotíte červen Vy přátelé? O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. července 2014
MichalPřátelé, pro mě osobně je nadcházející zima zatím trochu neznámá a rozhodně k ní přistupuju s respektem. Bořek má pravdu, že velká část lidí je na zimních. Mě opticky přijde, že se to číslo proti min. rokům dost snížilo a lidé mají tendence ty zimní šetřit, protože jsou mnohdy dražší než letní, aspoň tak co koukám po parkovištích, křižovatkách, ulicích, tak moc aut na zimních nevidím, ale to není směrodatné. Další věc, která do toho značně promlouvá je rozmanitost nabízených značek. Vezměte si, že ještě před pár lety nebylo takové množství značek, které si člověk mohl koupit. Velkoobchody dělali pár značek, mnohdy ani ne všechny z koncernu, přišli noví výrobci...bohužel hlavně čínští, pak takové ty různé budgetové značky, když už u koncernu to není o jedné premiové, pak nějaký střed, pak budget...ale aby se zabránilo expanzi číny, tak se dělá budget s budgetu..to jsou takoví ty kingstary, marshaly, atd. No je toho zkrátka moc a koupit se to dá na každém rohu, protože některé firmy cíleně vyhledávají nějakou značku, která tu není a ta firma si myslí, že tady udělá díru do světa. Podívejte nexen, ještě před dvěma lety jsem tu gumu viděl jen u částky a dneska už to má asi dalších 5 Vo. No a s tímhle se pere i ta stará známá osvědčená sestava a kde je největší masáž a stres, že se jejich produkt neprodává vidíme všichni...takový Bridgestone LM32 195/65 R15 91T prodává onio za 1173 kč a dunlop 4D za 1233, atd....No a hřebíček do rakve tomu dávají výhradní, kteří aby vykazovali nějakou činnost, tak vymýšlí čím dál větší hovadiny, v podobě bonusů, které jsou mimo mísu, přiblblých poukázek určených na sběr dat, aby jim mohli další sezonu nacpat pneumatiky s přezutím nejlépe zadarmo samozřejmě v jejich vlastní síti. Myšlenka a vzkaz je jasný: "Milý letitý zákazníku, bylo hezké, že jsi od nás leta nakupoval, že jsi obul naš vynikající produkt takovému množství aut, ale nám to nestačí, potřebujeme čísla, čísla, čísla a když už teď máme vlastní síť pneuservisů, tak už Tě nepotřebujeme, jediné co potřebujeme jsou ty kontakty na zákazníky, kterým jsi prodal naší gumu, abychom si ho mohli přitáhnout k sobě a ty už nás nezajímáš a když už ani to nepomůže, tak pár kamionů narveme nějakému eshopu, flákneme mu tam nějakou spešl cenu a on to s luxusní marží 26,50 kč prodá tam, kam síť nedosáhne a centrála nás pohladí po hlavičce a my si tu židli udržíme další rok a nebude nám hrozit, že o to teplé místěčko přijdeme". Průkopníkem této myšlenky v našich luzích je jednoznačně Michelin. Ten měl ještě před 4 lety našlápnuto k možnosti získání obrovské tržní síly a kde je dnes. Ani vyhlášení micheliňáci už ty jejich gumy nechtějí brát a brát je za svojí prodejní jedničku. Podívejte na cháru, jaký to byl micheliňák a dneska už je také opatrný a o ostatních ani nemluvím. Dneska na to, abyste to na nich mohli postavit, musíte být opravdu těžcí srdcaři a nadšenci pro značku s vyrytým bibendem na chlopni, jako třeba BIB...já už jsem to s nimi vzdal úplně loni a jak jsem michelin preferoval...ale zůstala jen hořká pachuť....a v podobném duchu je to i u ostatních. Goodyear je případ sám o sobě. UG8 stála za prd, UG8 Perf pro velká kola je sice dobrá, ale drahá jako prase, když u velkých kol někdo bere premii, tak testynetesty pirelli to jistí. Dodávkové pneumatiky to je případ sám pro sebe, tam už to není ani o značce, tam už to pomalu není ani o autech,, vozové parky se snižují a vlivem logistiky to ve spoutě případů znamená náhrada Tranzita, Tourneem nebo conectem..a když už někdo u těch dodávek něco kupuje, tak to Barum s Matadorem jistí a ti ostatní sáhnou po nokianu. Takže nikdo nechce nic moc dát, všichni mají u výhradních velké oči s nadcházející zimou, ale zapomínají na to, že už teď je gum všude tři prdele, že i na děti našich vnoučat by se ze zásob ještě dostalo a přesto se musí produkovat. Osobně jsem nejvíce zvědavý na goodyear. Máme tu UG9 a přitom UG8 je na skladech na dvě další zimy. Snad možná proto vyjímečně nasadili jen jedno z dvojčat a Dunlop SP Winter Sport 5D si na své uvedení zřejmě počká, protože zatím to v rámci štábní kultury bylo vždy tak, že UG8+4D byly uvedeny spolu stejně jako Bluresp+Effigrip Perf....jojo, bohužel pneumatiky nejde postavit jako nepotřebná vyrobená auta někam na letiště nebo na pobřeží....Takže to, že nikdo nechce nic moc brát na sklad je pouhý následek soustavného okopávání kotníků, které už jsou tak omlácené, že je to nechává zcela chladným...ono by se i bralo, kdyby člověk věděl, že když si vezme na sklad gumy za x desítek, stovek tisíc kč, že to prostě bude k něčemu. Ty zasoby měli samozřejmě velkou výhodu, ale po těch letech zklamání, kdy prostě s nadšením naberete pneumatiky a najednou se dozvíte, že o měsíc později nastal výprodej, kde bylo 5% navíc, protože se obchoďákovi nesešli čísla, tak to musel vytřískat, tak Vás to prostě přestane bavit být za debila...Já jsem včera dělal ordung v počítači a našel jsem sobor s předobjednávkou na léto 2011 a zimu 2010...nechápal jsem, že jsem bral tolik gum. Dneska ani třetinu takového množství nevzal. a to je pouhé tři roky zpátky................takže přátelé odvahu a pevnou vůli....... O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. června 2014
MichalPřátelé, když tady Ferda nakousnul to pneuB2B, tak se chci podělit o svůj poznatek kdy jsem měl možnost ten systém používat jako uživatel. Záměrně říkám měl, protože jsem byl odstřižen z důvodu, že jsem to používal k pouhé sondáži trhu a jako zdroj informací, co kde je skladem a za kolik, ale nic přesto nekupuju a za druhé, že si nechci zaplatit premiový přístup 6000 Kč za rok....To první je pravda a také jsem to bez jakýchkoliv ostychů potvrdil a neměl s tím problém, že mě odstřihli, to je mi celkem jedno. To druhé je pravda taky, ale to mělo daleko hlubší důvod. Upřímě řečeno z mého pohledu zákazníka, jsem registrovaný u všech těch českých velkoobchodů, kteří tam jsou až asi na dva nebo tři, takže ulehčení práce v tom, že si můžu otevřít jedno okno stejně padá, protože ti klíčovi čeští VO tam stejně až na Procházku prakticky nejsou, takže stejně tohle musíte udělat. Co se týče zahraniční dodavatelů, tak to zajímavé být může, já tohle hodnotit nechci, protože z ciziny neberu, ale je potřeba si uvědomit, že byť to nakoupíte přes český web, tak povinnost hlášení na celní správu a jiné s tím spojené fajnové procedůry za vás B2B rozhodně neudělá...No a pomineme li to, že je to tam takový systém heureka, kdy musíte koumat s kalkulačkou v ruce kolik to vlastně s příplatky za dopravu stojí, a kdeže to je vlastně tedy "nejvýhodnější", tak pro mě osobně je 6000 Kč za používání tohoto sytému jako, když je vyhodím z okna. Ono nejde o to, jestli 6000 za rok je malá částka, ta není drahá, ale taky to není částka nad kterou byste mohli mávnout rukou. Nicméně jsem byl panem Bartošem ujištěn, že oni tam chtějí mít jen zajímavé zákazníky, takže kdybych těch 6 zaplatil, tak mi přístup obnoví. Nicméně když se mi tento dlouhý rozhovor rozležel pak v hlavě, tak jsem došel k jednoduchému závěru ... Neplatíš, nejsi náš kamarád, platíš, vítej mezi námi a máme Tě rádi.....já bych to do jisté míry i chápal, systém něco stojí, ale nemohu se ubránit dojmu, že je to úplně to stejné, jako když bych já šel jako nový zákazník k Procházkovi s tím, že bych od něj rád odebíral pneumatiky....on by řekl ano, buď naším zákazníkem, kupuj od nás pneumatiky, ale budeš nám za to ročně platit nějakou paušální částku...No tak první co bych udělal, že bych se otočil a už by mě tam neviděli...a když to vezmeme úplně do detailu, tak je to jako by k Vám jezdila třeba nějaká firma s pěti auty platili by za pneu, platili by za práci, uskladnění ....a ještě k tomu, že k Vám mohou jezdit na to přezutí, tak byste jim učtovali nějaký roční paušálek....Co je ale daleko horší, že oni vidí, jak často se přihlašujete a na jaké položky se diváte a samozřejmě pochopitelně vidí co objednáváte..A tohle je obrovský zdroj informací...pro mnoho lidí jsou to informace za které by platili zlatem. Všichni máme v paměti asi tři roky stálou záležitost velkého průzkumu společnosti GFK, která obíhála úplně všechny, velkoobchody, pneuservisy, eshopy a chtěli vědět, jaké pneumatiky nejčastěji prodáváte, jaké dezény jaké zátěžové a rychlostní indexy, kolik kusů....a to jsou údaje k nezaplecení, protože INFORMACE je ten nejlepší prodejní artikl a to nejdůležitější v byznisu. Všichni víte, jak třeba takové obchoďáky tohle strašně zajímá hlavně co se ostatních značek týče mimo tu co prodávají....toť má zkušenost s pneub2b, obrázek ať si udělá každý dle svého. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. června 2014
MichalNo ono je to jednoduché. Ono totiž někteří z těch bonusů vyloženě žijí. Já jsem byl teď ve středu v jednom servisu na kus řeči a tam mi to majitel i na tvrdo přiznal. Máme na předobjednávku Nokianu 51,8..ale k tomu máme nádherný bonus 5% a to je bomba. Když se ho ptám, co je na tom za bombu, tak mi začal nadšeně vysvětlovat, jak se s tím dá šachovat....přiznám se Vám, že jsem ani nějak neměl chuť mu to vysvětlovat, že ten bonus přece není zrovna v jeho případě na to, aby prodával v sezoně za 0 kč zisku a pak se těšil na bonus....Co se týče Nokianu, tak jsem na to opravdu zvědavý, jak to s tím Trojanem dopadne. Osobně si myslím, že pokud p. Hybš nemá krátkou pamět a všech pět pohromadě, tak situaci z roku 2012, která mu určitě nepřinesla desítky klidných nocí, tak tohle nedopustí, protože tak jak je to teď a jak má Nokian postavené rozměrově cenovou politiku, tak mají velkou šanci si na tom trhu upevnit pozici a přidělat hluboké vrásky ostatním značkám....ale pokud hodlají ty vrásky přidělat nám, tak jim není pomoci.....Vezměte si michelin kam to dopracoval. Když si vzpomenu jenom kolik Kleberů a BF Goodrichů jsem měl před sezonou na skladě, před 4 lety, tak se tomu musím smát...dneska bych si na sklad nevzal ani 4 na octavii. Jistě doba se změnila, všichni toho na sklad bereme daleko méně než před 5 lety, ale jsou značky, které prostě na sklad nemají absolutní smysl a to je to jediné, čeho tady michelin za ty čtyři roky bravurně docílil....hlavně, že panu Pešíčkovi div nerozbalili červený koberec...a jak to dopadlo. Místo toho, aby se zamysleli hlavou a uvědomili si, že v každé šachové partii udělá arzenál pěšáků více užitků a práce, než jeden střelec nebo král, jehož smrtí stejně partie končí....Jenže ona je doba zlá, na obchoďáky se tlačí ze zhora prodávejte, prodávejte s co nejnižšími procenty na faktuře...Připomíná mi to mail, který mi poslal Bořek před 14 dny, jak jsou tam vyfocená parkoviště nově vyrobených aut, které nikdo nechce, ale výroba se zastavit prostě nemůže, protože je vše tak zaměřené na kvantitu, takže oni prostě musí vyrábět, pořád se to musí točit, i když jsou nadbytky, protože jinak by se jim to celé sesypalo jak domeček z karet......je to bordel přátelé. Ferda mi připoměl anabázi B2B...o tom napíšu večer, musím letět. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. června 2014
MichalNo, je to tak jak píše Čenda. Opravdu se vychází v hlučnosti v TP. Nicméně to s tou gumou to je nařízení, které je podle mě poněkud šikanující. A Čenda má pravdu, u Krásného lesa s tím prudí, pár řidičů mi to taky říkalo.. Tam by se ale podle mého názoru dala aplikovat klidně stížnost na šikanu ze strany němců. Ale upřímně řečeno tady s tou Kamou to byla čistě jen chytře udělaná záminka. Je fakt, že ona má vnější hlučnost 76 db a jsou to tedy 3 vlny, což už začíná problém v některých zemích. Na druhou stranu by bylo velmi zajímavý sledovat, jak by se chovali a argumentovali s takovou 295/80 R22,5, která má 74 db a 2 vlny, s tou totiž může bez problémů jezdit kamkoliv... O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 19. června 2014
Michaltak s těmi zrovna Čendo problém vůbec nemám, tam to šlo dosti nahoru kvalitou v posledních letech. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. června 2014
MichalJe zajímavý, jak se všude objevují hlasy, že to bez ruska půjde, ale všichni se tam cpou jak můžou, aby tam měli nějakou tu fabriku... O všem, co hýbe gumařinou