Pneurevue.cz » Profil » Michal

Příspěvky v diskuzích

MichalPřátelé pryžovníci moc Vás po delší době zdravím. Vidím, že se tady vzduch pročistil a je zde stará dobrá parta, po které mi bylo docela smutno, tak jsem si říkal, že také přispěju pár řádky. Zimní sezona byla pro mě jedna z nejlepších a moc si ji chválím. Akorát únor je teda mizerný. Velmi mě překvapilo, že po dvou letech se vrátili do kurzu dodávkové pneumatiky a prodalo se jich víc, jak za dvě loňské zimy dohromdy. Hodně zajímavý bylo TPMS, díky němu sezona rozhodně nebyla nudná. A víc než s technickou stránkou, na kterou jsem byl připravený jsem narazil na velké obchodní problémy. V jednom případě jsem se dokonce stal rukojmím mezi zákazníkem, leasingovou společnosti, prodejcem ventilů a autorizovaným servisem. Kdy zákazník trval na tom, že nechce originální ventily, které ovšem žádný výrobce neorigo ventilů pro toto auto neměl. Autorizovaný servis nechtěl prodat origo ventily, leasingovka trvala na neoriginálních jako zákazník a to vše probíhalo 14 dní mezi 25.10-14.11. než se to vyřešilo. Byla to holt taková veselá záležitost. Ale obraťme se k létu, které bude dozajista velmi zajímavé. U některých výrobců v některých velkých rozměrech hlavně u atypů spadli ceny mnohdy i o 2000 na kusu, viz pirelli. Chudák Barum Conti mi tak nějak přijde, že tím, že vydali ceníky první, to trošku odnesli. Jestli je tu někdo, kdo ví něco o Bridgestonu, jestli tady vůbec ještě jsou a fungují, tak dejte vědět. Dunlop Goodyear nějak zvlášť nepřekvapil, ani nezklamal a Michelin zatím ignoruju, protože tam člověk když nevezme hned neprohloupí. No a Nokian si zase bude muset udělat pořádek. Respektive by si ho spíš mělo udělat GPD. jejich cenová politika je dobrá, ale musí si taky udělat nějaké hranice a mantinely u svých odběratelů. Viz Soukup. Jistě, je každého věc, za kolik co prodává, to je každý svého štěstí strůjce, ale v takovém to případě by si měli dupnout. Jelikož koncem týdne ještě u nokianu srazili ceny, tak jsou u mnoha rozměrů velmi zajímavé a stejné jak v předobjednávce. Tak jsem rozhodnul, že by si takových 50-60 gum od nich koupil, jelikož se tak neznáme, tak byh to zaplatil hotově, problém by to nebyl. Vím, že takové množství není pro GPD nic závratného a je to nicotné. Ale moje motivace skončila a klidně to budu objednávat po čtyřech, když tohle vidím. jakou má pak člověk mít motivaci, když to vidí. Jak píše Bořek, takhle bychom se prostě nikam nedostali. Obzvlášť když se tady jak mi už někteří kolegové říkali začíná rýsovat další problém a to jsou dodávky pneumatik z Ukrajiny a Ruska za velmi podezřelých podmínek a cen. Tak vzhledem k tamní situaci se není asi co divit. A bylo by tedy dobré, aby v takovýchto případech zasáhl státní ancábl. Kolega, kterému byl nabídnut nějakým ukrajincem Michelin na octavii loňské výroby na octavii zcela nové za 450 Kč/ks to nahlásil policii a celníkům A prý toho mohou dodat dva kamiony. takže buďme bdělí přátelé. Co se týče léta, tak zatím co jsem koukal na testy, tak jsem překvapení nezaznamenal. ADAC si hraje svojí hru, kdy testům a jejich kriterii je těžké porozumět a ACE nezklamalo též. Vzhledem k tomu, že se test odehrával ve francouzském Mirevalu, což je pokud mě pamět neklame testovací dráha goodyearu, tak mě vítězství Efficientgrip Performance celkem nepřekvapila, byť je to výborná pneumatika, tak výhoda domácí tratě je nezanedbatelná. Takže přátelé věřme v lepší zítřky a mějme pevnou vůli.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 1. března 2015
 
MichalPřátelé osobně si myslím, že co se B2B týče, už tady bylo řečeno vše od A do Z a nemá smysl se v tom dál hrabat, obrázek si stejně musí udělat každý sám. Paní Trnková, jsem velmi rád, že jste se ozvala. Ovšem moc nechápu, že se pozastavujete nad úrovní diskuze? Pokud jste chtěla plodnou a profesní diskuzi, tak jste se do ní mohla zapojit, nikdo Vám nebránil a naopak bychom to všichni přivítali, protože čtenářů jsou zde stovky, přispěvovatelů 12 a je tak jasné, že se diskuze ubírá podle těch 12.... Za ta léta jste pro to neudělala vůbec nic a nenapsala jste ani jediný řádek a to se zde mnohdy řešila různá a velmi podstatná témata. Takže Vaše poznámky k úrovni diskuze nyní působí jako liché a v kontextu poněkud komicky, ale oceňuji aspoň to, že chcete svému obchodnímu partnerovi vyjádřit podporu, to je chvály hodné..........Pane Mensa, se zájmem přečetl pravidla diskuze na tomto foru (pravdou je, že po letech poprvé). Velmi zajímavý je bod 13 "Diskutující si dvakrát rozmyslí, než bude ve svém příspěvku jmenovat konkrétní osoby či firmy a posuzovat jejich jednání a činy. Měl by k tomu mít věcné důvody obecnějšího významu, nikoli pouze důvody osobní.".....který ale naprosto popírá bod 16: "Diskuze by měla přispívat k nastolení většího porozumění mezi jednotlivými účastníky trhu v pneuobchodu, pneuservisu a příbuzných odvětvích."....Tyto body se pane Mensa rapidně vylučují. Nicméně odpovídat mi ani nemusíte jen se nad tím zamyslete, jak byste chtěl nastolit porozumění, když se o negativech pomalu nesmí hovořit? Ale abych příliš negativní, tak Vám pane Mensa jednu radost a pozitivum dopřeji, že budete mít ode mne klid, jelikož zde končím.. Zároveň bych touto cestou chtěl poděkovat všem účastníkům diskuze za ta léta, které jsme zde probírali radosti a starosti našeho odvětví a jelikož prožívám jednu z nejlepších a nejhezčích zimních sezon, tak jsem se rozhodl, že si dál nehodlám kazit náladu cenzůrou a zájmy určitých skupin a firem, tak zde na diskuzi zcela končím a zároveň přestávám odebírat i časopis pneurevue. skončilo mi roční předplatné a nebudu jíž dále prodlužovat. Nedělám to z důvodu nějaké revolty,nebo snahou někoho poškodit, protože to pětikilo ročně samozřejmě nikomu neublíží, ale konkurenční časopisy udělali velký krok dopředu. A Vy přátelé ve zbrani si pamatujte jednu věc, záleží čistě jen na Vás, jak si vybojujete místo na slunci, k tomu potřebujete jen sebe a své schopnosti a odhodlání a to, že svojí práci budete odvádět na 100%, to práve zlato a poklad je pro nás zákazník a je potřeba se mnohdy kousnout do zadku a bojovat si za zákazníky a chovat se k nim tak, aby byl spokojený a zároveň aby pochopil, že k Vám má smysl jezdit a smysl Vás podporovat, pak je jedno jestli v elektru prodávají gumu o 200 levněji, než Vy, protože spokojený zákazník, který ve Vás má důvěru se na tu cenu u nich ani nepodívá.. Mě tato sezona, která se určitě potáhne minimálně až do první poloviny prosince a která je nejlepší za poslední tři roky jednoznačně ukázala, že to co dělám má smysl a že to dělám správně a to věřte, že jsem ještě před pár měsíci měl chuť se na vše vykašlat, jak jsem byl z toho všeho byl po těch letech otrávený. Co se mi nejvíce líbí, že někteří dovozci vzali rozum do hrsti a po letech marastu pochopili, že to nelze hnát určitými směry, ale je potřeba si více hlídat vlastní stádo než rozšiřovat louku bez plotů. S mnoha účastníky budu v kontaktu budu samozřejmě dál a slib, že čendu navšítívím a vše probereme samozřejmě jak se urvu a bude trochu klid dodržím. Mnoho štěstí přátelé!:-) Michal
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 17. listopadu 2014
 
MichalPryžovníci, jsem příšerně unavený, ale aspoň touto cestou bych chtěl vyjádřit Bořkovi podporu. Otevřeně říkám, že jsem dopis, který obdržel Bořek četl a upřímně mi přišel naprosto směšný až komický a hlavně o ničem. Házení bububu nic víc to není. Osobně to moc nechápu a je vidět, že se dostáváme ve společnosti někam, kam by se to dostat nemělo. Ostatně co se divíme platí to i obecně v naší společnosti a případy, kdy ten, který udělá něco, za co by se měl stydět popotahuje toho, který na nepravost upozornil je tím popotahovaným. Možná je to daň za svododu projevu, možná je to jakousi zrváceností naší společností, kde žijeme. Vidíme to v našim nejvyšších kruzích, tak proč se divit, že je toto možné i v našem oboru. Bořek neudělal nic špatného, pouze upozornil na jisté skutečnosti a měl jasné důkazy. Myslím, že kdo zná Bořka, tak ví, že by nic bez důkazů nevypustil....Přátelé užívejme si nejhezčí období v roce, tato sezona je opravdu vynikající a úžasná a berme to tak, že i přes velké nervy a stresy děláme nejhezčí práci na světě a ten kdo do toho dává srdce to prostě musí cítit. Tohle prostě nikdo, kdo to nezažil a zná gumařinu jen od stolu v kanceláři nedokáže pochopit. Je smutné, že Ferdu odstřihli, asi už zde pro nás není místo, asi má vedení jiné plány a jiné záměry, než před pár lety, tak věřme, že vědí co dělají.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 4. listopadu 2014
 
MichalNo, já tohle pamatuju dva nebo tři roky zpátky, jak byla uvedená ta první povinnost zimních pneumatik a byl ten nedostatek, to byl stejný nářez možná ještě horší. Tohle je dáno tím, že bylo dlouho teplo a teď se to sesunulo. Já to vidím podle stavu uskladněnek, že to opadne nejdřív tak třetí týden v listopadu a letos se to bude táhnout určitě až do ježíška. letos mě velmi překvapuje jeden trend a to rozmanitost rozměrů, je to jednoznačně ve znamení neběžných rozměrů a letos se z běžných do laufu vrátila felda:-) a je zajímavé, že loni víc běžela 205/55 R16 na úkor 195/65/15, letos je to přesně opačně. Líbí se mi to moc a je to moc fajn, když to tak vydrží, tak jen dobře.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 26. října 2014
 
MichalTak úderníci jak hodnotíte tento týden? To byl záhul jak sviňa, ani jsme si neupšoukli.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 26. října 2014
 
MichalBIBe, pokud by přijel na STK a neměl to v kolech, tak je to jednoznačně závada typu C, podobně jako by Ti tam svítila kontrolka airbagu, na to Tě prostě nepustí z STK. Zkrátka ten člověk nemůže na STK jet bez ventilů, to je jasný fakt. Jinak u škodovek budou mít možnost TPM+ bude nejen u Fabie 3, ale už teď je standartem u Rapida tedy i toledo. U octavie III, Yetiho a Superbu by to mělo být až od 1.11....jak to bude mít citigo to je otázka. Nicméně kamarád co dělá na vývoji mi říkal, že i roomster, který dobíhá by to měl mít také přes TPM+.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 19. října 2014
 
MichalJá můžu potvrdit to, co říká Bořek. Servisní technici v autorizácích to lidem říkají, že s tím jezdí se svítící kontrolkou. Momentálně řeším novou Toyotu Verso, už asi čtyři dny. Pán chtěl kompletní kola, když mi řekl, že je auto měsíc staré, tak jsem hned zavětřil ventily, taky že ano. Tak po vleklé diskuzi, jestli koupit jen pneu nebo celá kola, což by se mu prý líbilo více, ale že nechce aby kontrolka svítila jsem ho odkázal na autorizovaný servis, ať se teda zeptá, jak se to u jeho modelu projevuje a jak se k tomu budou tváři oni, co se záruky týče, atd. Servisní technik mu řekl, že odpojit to už u jeho auta nemohou, ale dřív, že to běžně dělali, ale že spousta lidí jezdí v zimě bez ventilů a jen tam svítí kontrolka, že se akustických projevů bát nemusí a STK má září, takže toho se prý bát taky nemusí. a teď pozor, samotná toyota má v nabídce na zimní kompletní kola: http://www.toyota.cz/service-and-accessories/genuine-accessories/komplety.json na konci je napsáno, že "Pro všechny uvedené komplety kol lze přiobjednat sadu ventilků TPMS v ceně 6 000 Kč v případě, že je vozidlo vybaveno výstražným systémem tlaku pneumatik". Není tam napsáno, že musí, ale, že lze, takže ani oni to nepovažují jako povinnost.....Nicméně, zákazník se rozhodl, že mu kontrolka vadit nebude a objednal si kompletní plechové disky + pneu...mě se to ale dnes dopoledne rozleželo v hlavě, jelikož to byl pán, který si dal poradit, ale bytostně nechce dávat 6000 za ventily, tak jsem ho dnes přesvědčil jen na pneu a disky tam dávat nebudeme....další věc je, že dvě kompletní sady lidé drželi jen z ekonomického hlediska, že to bylo prostě cenově výhodné, ušetřili za kompletní přezouvání...no a to teď, když mají dvě kompletní sady, tak je to prostě zbytečný luxus a to hlavně z důvodu servisování TPMS ventilu, ať ty dvě sady budou mít nebo ne, tak prostě když ne každou sezonu, tak aspoň ob-jednu sezonu se ty kola stejně musí rozložit a ty ventily servisovat, ta servisní sada není vůbec levná záležitost a hlavně se tím platí prakticky kompletní přezouvání, takže když ty lidi si tohle spočítají, tak prostě mít dvě sady je zkrátka neekonomické a drahý luxus. Lité disky už jsou taky dnes kvalitnější, takže zima se na nich tolik neprojevuje, jako dříve, takže na co dvě sady. Já osobně jsem tohoto systému velký odpůrce....ať mi prosím nikdo nevykládá nic o bezpečnosti. Bezpečné by to bylo, kdyby to bylo přes ABS a ne, že někdo vymyslí takovou blbost a nacpe takovou křehkou věc do kola. Majitelé fordu, kterým se rozletěl ventil za jízdy i u 2 měsíce starého auta, nebo řidič panamery, který trefil hranu díry přímo na ventil, který se rozmlátil, pneu utekla, bohužel řídící jednotka to jaksi nepostřehla a pán na to přišel až v okamžiku, kdy to poznal na řízení, což už bylo ale po tom, co se zničila pneumatika i disk, takže si dovedete představit jaká je to škoda....Osobně si myslím, že je obrovskou chybou, že se do aut cpe tolik elektronických a "bezpečnostních" prvků...proč? Protože těch lidí bude na těch silnicích chcípat daleko více. Lidé totiž nebudou spoléhat na své úsudky a na své řidičské schopnosti ale na to, že to za NĚ ELEKTRONIKA ZAŘÍDÍ a to je to nejhorší co se prostě může stát, protože ti lidé tím jednoduše ztratí pud sebezáchovy a přestane pracovat podvědomí, že v dané situaci si řekne, že bych takhle jet neměl a to prostě teď nenastane. Takhle si aspoň ty pneumatiky hlídali, poslouchali je - no dobře, někteří,......... tohle odpadne, budou koukat na nějakou přiblblou tabulku, kde se tlaky budou tvářit, že je tam 2,4 kpa a to jim ke štěstí stačí. Nehod bude čím dál víc a nebude to jen kvůli tomu, že bude více aut, ale proto, že lidé nebudou nucení k řidičskému umu a budou spoléhat, že defekty ohlídají ventily, že udržení auta v jízním pruhu udrží systém hlídání přejetí dělících čar, že dobržďování v koloně zajistí automatické brždění a jiné nesmysly, maximální dovolenou rychlost systém čtení značek a ne už koncetrace na hlídání tachometru. Ani mě nepřekvapuje, že mi v úterý zákazník řekl, jak je fajn, že tam má automatické dobržďování, že v zácpě nemusí hlídat brzdu a může se v klidu koukat na internet na telefonu a korunu tomu v pátek dala paní, která mi z legrace hlásila, že dole ve Vrbový, kde jezdí každý den dopráce a domů vlítla do protisměru, protože ji přestalo fungovat ESP a ona i když tam vjela stejně jako vždy, tak jí to normálně vyneslo jen proto, že elektronika si vzala dovolenou, měla štěstí, autobus zrovna nahoru nejel, jinak by dopadla jako ti dva co tam mají za svodidlama křížky. Co se automobilové bezpečnosti týče, tak místo toho, aby se řešili různé rádoby elektronické nesmysly, tak by stačilo, aby se dělali pravidelně přezkoušení, psychotesty - už tam by dobrá třetina žadatelů o řidičák odpadla a při autoškole se dával větší důraz na krizové situace a jejich zvládnutí v autě, které má tak maximálně ABS a ne, že si tak maximálně odjezdí dvacet hodiny po třech ulicích a je to.....To se dneska nedělá, na všechno se sere a řeší se následky a ne příčiny. Já osobně bych byl ještě tvrdší a být to na mě, tak bych uzákonil, že auto není dopravní prostředek, ale zbraň, která je schopná zabít. Přitom největší bezpečnostní prvek při jízdě v autě je: chovat se bezpečně a je tak, abych to auto dokázal zvládnout svými vlastními schopnostmi a nepotlačovat podvědomí a pud sebezáchovy. Tak mi tady prosím Vás netvrďte, že TPMS pomůže nějaké bezpečnosti. Jediné, čemu tenhle výmrd made in EU pomohl je ten, že si ti, kteří to prolobovali, jako schráder, VDO a spol a výrobci aut si přijdou na pěkné peníze. Všichni dobře víme, jak jsme tady, že by ten systém šel udělat daleko levněji a daleko přesněji, než jsou ventily v kolech....
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 18. října 2014
 
MichalTak ten slavný NEXEN na těch octaviích nic moc. Po 25 tis. km jsou na dvou octaviích předky na na 3 mm, jeho kolega se stejnou octavií a 27 tis. km na dunlopech na 6,5 mm na předku, k autům se chovají oba nadstandratně slušně. To zase bude teda věc. Jinak já zaznamenávám zvýšený zájem letos o nokiany, díky prakticky všem vyhraným testům na SUV a o WR D3...na to, že se mi nokian prodává fakticky velmi dobře, tak letos to mám úplně bez práce. A pak jak píše Tire, tak o conti a trochu o ten nový goodyear. Mrtvou značkou je bridgestone...jinak já si nemyslím, že by se to nějak změnilo. z 1.11. si nikdo nic nedělá a lidi jsou v klidu, že je teplo, takže to stejně nikdo jako každý rok kontrolovat nebude a sezony se vrátí do normálu do listopadu, jako to bývalo před povinností. S uloženek je přezutá nebo objednaná ani ne 5-10%. maximálně firmy co jezdí do hor a po D1 a to ještě ani ne všichni. Dneska TPMS pán to psychicky po týdnu bádání nevydýchal a řekl, že na to kašle, že tam chce plechy i za cenu, že tam bude svítit kontrolka....taktéž paní s i20, ta to shrnula tak, že nedá 4700 za ventily, že je to krávovina a ať si tam svítí co chce, STK má červenci a to je tam mít bude, takže jí prý EU může políbit prdel - doslova cituji:-)
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. října 2014
 
MichalCož o to, gum se prodává od půlky min. týdne hodně, ale na auta to jde pomalu...páč nikdo se nechce přezouvat, že prý nové zimáky nebude v teple huntovat. Firmy jsem pod nátlakem donutil, že tenhle týden jezdí, takže je docela plno. Na druhou stranu je to lepší, než aby to bylo od rána do večera nasáčkovaný, že si člověk ani neuprdne...
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 15. října 2014
 
MichalTak Hrouda to trefil na 100% a má gumárenského bobříka odhadu....ani jeden přátelé....teda vyjma ty s VW a Škoda, ti je koupili všichni, protože tam ventily nejsou....ale ti zbylí ti šli do vrtule, když zjistili, že by museli kupovat druhou sadu ventilů. A to musím říct, že jsem nabízel ty alcaracke, které jsou za velmi dobrou cenu, přesto ti lidé odmítají dávat peníze navíc. Ten jeden doslova řekl, že dokud celá ta sada ventilů nebo stát do 1000 Kč, tak se mu to nevyplatí, obzvlášť, když se to musí stejně jednou za dva roky sundavat a servisovat, což taky stojí nějaký peníze ty opravný sady.....nejtragičtěji to berou majitelé vozidel hyundai a Kia, kteří v domění, že kupují auto, které je finančně velmi zajímavé nejsou schopni pochopit, proč zrovna tohle stojí tolik. Jeden zákazník mi říkal, že kupuje novou ix20 a prodejce mu nabízí druhou sadu disků,..auto dostane na plechách a on mu nabízí lité v ceně plechu jako dárek. Gumy ale ne a ventily také ne, jen ať si koupí ty disky, protože přiznal, že to nejsou schopni prodat, protože o druhou sadu nemá nikdo zájem, jak zjistí, že je tam TPMS...tak ten můj zák. mu řekl, ať mu ty plechy z toho sundají a dají mu ty liťáky a že bude jezdit jen na alu.....nebo ať mu k tomu přihodí ty TPMS ventily zadara....Jinak, z těch 10 se mě rovnou ptalo 6 lidí, zda by se to dalo vypnout na trvalo a zda bychom nemohli vyzkoušet, jak by to svítilo, kdyby ty ventily v tom na tu zimu neměli....že prý kdyby to nebylo nějaký blbý, jako, že by to hlásilo jen při nastartování a nepípalo to nebo neblikalo celou jízdu a pak to zhaslo, že by to klidně tu zimu vydrželi, že STK mají stejně v létě....takže počítám, že ti lidé to budou chtít očůravat jak se bude dát...úplně nejlepší to bylo u jedné firmy, která koupila dvě astry, jednu v srpnu a druhou v září...obě nemlich stejné a ta srpnová to nemá a ta ze září už ano....
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 12. října 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz