Pneurevue.cz » Profil » Michal

Příspěvky v diskuzích

MichalSvět je plný paradoxů. Když jsme ty auta v řijnu přezouvali na zimu, bylo 20 stupňů a sluníčko. Když je teď přezouváme na letní, tak za ten den padal sníh, déšť, kusy ledu a byly 3 stupně :-D
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 1. dubna 2015
 
MichalNo pane Mensa asi takto. Za sebe mohu říct, že já bych počkal, až co z toho vyleze. Zatím vidíme jen marketingové řeči, ale realita je realita. V posledních letech se na nás pořád hrnou nějaké nové dezény, které odkazují na to, že to tady dosud nebylo a je to obrovská novinka, která nemá obdoby a proti předchůdci je lepší v tom a v tom a v tom o tolik a tolik procent. Pak se podíváte na realitu a zjistíte, že to není lepší, jen je to jiné a že pneumatiky vydrží novinka od novinky méně a méně na nich najedete....to je prostě fakt, který vidím denně. Vždyť kdyby byla pravda vše, co výrobci napíšou, tak dnes pneumatika vydrží 100 tis. km na nápravě, po jejím nasazení auto okamžitě začne žrát o 3 l méně a zastaví ze stovky na 4 m. Co se líbí fleetům je věc druhá. To služba a organizace, která se pomalu dostává do role molochu, který se ani jeho uživatelům moc nelíbí a hlavně přestává líbit. Ono to totiž není tak výhodné jako dříve. Lidé v tom sice určitě rádi přivítají takovou věc, jako jen tento michelin nebo Nokian, nebo Pirelli, jasně své výhody to má, ale ve fleetech jde primárně o cenovou politiku a jak všichni víme, tak fleety ovládá goodyear a continental. zbytek se tak jen veze. Lidé se navíc začínají bouřit co se fleetů týče. V sezoně jsem měl mnoho případů, kdy lidé přijeli na přezutí a leasingovka nakázala, že tam může být třeba Sava, ale na Fuldu už nárok neměli natož na goodyear. Uživatelům se to nelíbilo a chtěli si doplatit, protože chtěli mít pořádnou pneu nebo i jinou značku. Z toho byla na podzim velká aféra, kdy leasingovka trvala, že zákazník musí mít pneu z koncernu goodyear, ale on trval na nokianu nebo continentalu. Bylo zajímavé sledovat boj mezi ním a leasingovkou, kde začalo jít primárně o prachy a nakonec ten zákazník řekl, že to bylo naposled co si ta dvě auta vzal na takovou službu, protože prostě smlouva je smlouva a zase chápu, že když ty pneu vlastně platí, tak by měl právo si vybrat. ale to jsem odbočil. A jak to napsal bořek, není bota, kterou byste si mohl obout v -20 a +30. a tak je to i mezi pneumatikami. Celoroky jako takové jsou pneumatiky, které mají obrovské množství much. Tyto nové dezény jejich hranici možná trochu posunou, ale nespasí ji. Něco v tom určitě bude a něco v tom určitě bude, protože výrobci by se vlastně dobrovolně připravili o svůj chleba. Osobně si myslím, že to bude jen o něco lepší celorok, který útočí maximálně na TPMS a to ještě možná. že to michelin nemyslí asi úplně vážně je důkaz, že p. G. dostal výhradní dovoz a tím prostě žádnou díru do světa na trhu neudělají. Pochybuji, že by byl servis, který by to od něj bral a mohl s ním spolupracovat vyjma těch, které tam má jako partnerské. Ale jak říkám, vše ukáže čas. Zatím bych byl opravdu v klidu.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 29. března 2015
 
MichalNo v tomhle má pan Mensa pravdu. Někdy ani člověk nemusí mít nějakou protekci a dostane se do mediálního světa jedna dvě. Kamarád co má servis o to ani nestál. Jednou u něj přistálo auto televize, vyběhl z toho reportér, kamareman a kabely s tím, že mají za úkol udělat reportáž o tom, jaký je rozdíl mezi zimní a letní pneu. kamarád ochotně odpověděl. Já se večer málem polil čajem, když jsem ho viděl v TV a oni za ním pak jezdili celkem často, ale on o to kamarád moc nestál, protože pak mu lidi říkali: " No jo, Vy jste ta mediální hvězda, pak by od Vás to přezutí nemělo být tak drahý.".....takže ono někdy je lepší nevyčnívat...Jinak shambo, výborné shrnutí. Přátelé jinak už to vypuklo. Zítra plno, v sobotu plno a příští týden naobjenáno taky na každý den, už jen tři volné fleky v celém týdnu. Jupííí...doufám, že 7. dubna nebudu mluvit jinak:-/
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 26. března 2015
 
Michal...si nedovedu představit za tu dřinu říct si za kompletní přezutí auta 300 Kč s DPH.....to je normáln magor..navíc v Praze...blázen....
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 25. března 2015
 
MichalPrátelé. já jsem to ráno slyšel v rádiu. Je to teda bomba. čínský drak v srdci italského symbolu. To je bohužel realita dnešních dní. Já jsem čekal otřesy Pirelli, protože je to jedna značka, která se mezi těmi žraloky nebude v tomto pojetí dál sama schopna uživit a F1 to nezachrání. Doba je taková, že trhu povládnou koncerny, podobně jako je tomu v autech u koncernu VW, tak i v pneumatikách bude potřeba se orientovat na kvantitu a gigantické množství, aneb, kdo jste malej, tak držte hubu. To je prostě symbol doby. Kdo by to ještě před léty řekl, že to takto dopadne. Můžeme se jen domnívat, co bude dál a kdo bude další, ale ani ty koncerny nemají své jisté. Máme zde dost případů, kterým se pozvolna smyčka utahuje kolem krku. Co se goodyaru zmíněného týče, tak je to tak. Já i zde v Praze, kde síť premio mám ve svém okolí, tak vidím, že je tam nálada na bodu mrazu. Náhoda tomu chtěla, že jsem se dnes potkal úplnou náhodou s provozovatelem pneuservisu premio. A jelikož se známe, tak jsem s ním na toto téma pohovořil a zeptal se ho, ako se tam majů. No, jen pokrčil rameny a řekl, je to ko posrání. Nevím, co bude, iluze zkažené. Myslel jsem, že když budu v síti, tak si budeme všichni rovni a budeme budovat společně něco, co by mělo smysl. To nejsou planá komunistická slova, ale opravdu tomu věřil. Je to jednoduché, víra, že bude lépe, když budeme větší, je ale zároveň podmíněna tím, že si v té síti jsme všichni rovni a to se rozhodně neděje. Jsou tam malé lokální války a boje a tedy i pěkné prasárn.y. Goodyear nastoupil do vyjetých kolejí michelinu, kdy to z pozice č. 1 (nepočítám li conti barum) měl našlápnuto k vynikající cestě jak je nahradit. Ale cesta, narveme to kam to půjde, za každou cenu, jen ať je centrála spokojená není tou pravou cestou. Obzvlášť, když se navíc motají gumy z ciziny. Shambo to napsal naprosto přesně. Centrála zavolí, tak do pozoru špičky od sebe a jdeme na to a přímý útok. Upřímně, jak takový hurá útok dopadá, kde není strategie ani rozumné velení se mohou inspirovat u ukrajinské armády u Debalceve. To byl ukázkový příklad hurá akce a střílení do vlastních řad. To podobné začíná předvádět goodyear a cesta rozstřílení vlastní sítě, není dobrou volbou...
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 23. března 2015
 
MichalPřátelé pryžovníci, to je velmi hezké co tu čtu. Goodyeary v čínské sámošce už je jen krůček od akce 2+2 zdarma. Ale chci Vás poprosit o radu. Je někde nějaká tabulka nebo přehled, jak si stojí která leasingová společnost, kterou vybírají firmy pro pořízení na operativní leasing. jestli vede Arval, LeasePlan, Unicredit nebo ČSOB leasing? A pak druhá technická. Pokud má auto TPMS ventil...respektive ten VDO Redi ventil, co se lepí zevnitř na pneu a je to tam třeba z fabriky je určeno, na které místo se má takový v běhounu nalepit, nebo se to může lepit kam chce? Já se Vám totiž přiznám, že jsem ty nalepovací ventily na autě ještě neviděl a příští týden mě tři dokonce čekají, ale já to neobouval, tak mám obavy, aby těm ventilům odrážecí páka něco neudělala, nebo aby jim neudělala něco ta guma, jak se v tom běhounu ohne při odrážení..díky
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 21. března 2015
 
MichalPryžovníci, Bořek mě předběhnul, jelikož jsem chtěl dnes napsat něco podobného a vidím to naprosto stejně. Letos je totiž jarní sezona extrémně, ale extrémně zprasená. A to víte, že jsem vždy velký optimista, ale letos je to teda neskutečně v prdeli. Je vidět, že jsme dostali opravdu někam, kam jsme se dostat nemohli. Jestli jsem ještě před měsícem byl optimista a nadšený z toho, jak se mi podmínky na léto líbí a jak to vypadá pěkně, tak dnes už takový optimista nejsem a přiznám se, že z toho nemám vůbec dobrý pocit. Jednoznačně nejsprasenější značkou Goodyear. Přátelé, je tomu tak dva roky, co se změnila obchodní politika goodyearu, kdy se snížili maloobchodní ceny, kdy z původních slev cca kolem 50% se stalo asi 38%...a dnes jsme v situaci, kdy za těch nižších základních cen se dostáváme pomalu k těm 50% stejně. Je fakt, že Goodyear jsem si nechal až jako poslední. Jelikož jsem si s ním už párkrát pěkně nabil zobák a jak vidno, dobře jsem udělal. Co se zmíněné pirelli týče, tak to je zrovna věc, kterou jsme řešili s klukama na dílně ve čtvrtek. To je značka, na kterou se nedá absolutně spolehnout, 60% teda absolutně nestačí. Vzhledem k tomu, že takové běžné rozměry jako 195/65/15,205/55/16,225/45/17 se dají koupit v pohodě za 65%. Já jsem si tím samým co Bořek prošel ve středu, akorát s rozměrem 205/55 R16, taky se mi z toho podařilo vybruslit s jinou značkou, ale přátelé, tohle se nám povede letos v málo případech, i kdybychom se podělali. Německo jak píše Bořek je v šílené křeči. Ale je v ní i Polsko. A je to jednak kvůli obrovskému množství vyrobených pneumatik na skladě, ale také kvůli situaci v rusku. Ten trh bude dost zásadně chybět a chybí. To se projevuje už třeba na Nokianu. Ten mě rapidně trápí a zcela to přiznávám, ale hlavně je mi to dost líto. Já se obávám, že s nastupující sezonou to nahoru nepůjde a obávám se, že letos nebude ani nikterak zásadní poptávka. Já si vedu celkem přesné statistiky. Ale ono se nám do toho zamotává mimo politickou situaci ještě jedna podstatná věc. Nevím, zda jste to zaznamenali, ale trh s ojetými auty je poměrně zásadně ve slepé ulici a to ovlivňuje ať se nám to líbí i nás všechny. Jde o to, že trh s ojetými auty začal zásadně stagnovat. A je to v důsledku krizových let 2010,11,12. Z těchto let totiž bazary nemají dostatek "mladých" ojetin a ty olítaný šunky šli tím pádem nahoru a trh začal stagnovat. To vím od jednoho bazarníka. Dostali jsme se totiž do fáze, kdy se lidem nevyplatí měnit auta. Na jednu stranu je to dobré v tom, že jim na ty stávající můžeme dávat nové gumky, ale ono to není úplně tak, byť se Vám to může zdát, že jsem pod vlivem, že tohle píšu, tak vězte, že to tak není. Třeba já jsem za poslední dva roky měl dost velké množství aut, která lidé koupili v bazaru a dával jsem tam pomalu hned nové pneumatiky, pak druhá sada buď na léto nebo zimu. A tohle teď bude trochu problém. Že ten trh stagnuje vím od švagrové, která dělá na evidenci vozidel a už tak 4 měsíc pozorují pokles registrací ojetých aut. Jednak už se nevyplatí dovézt olítaného passata po důchodci z raichu a jednak jsme se dostali do situace, že jsme se dostali tam, že ani firmy neobměňují vozový park. Je to prostě neekonomické. Na jednu stranu se to neprojeví nějak zásadně, ale každá změna vozidla znamená pro zákazníka investici do nějaké sady, ať už letní nebo zimní. A v mnoha případech nemusíme chodit daleko, zimní pneu v létě není pro čím dál více lidí sebevětší problém. Co tedy nastane? Tohle prostě musíme nějak přežít, protože tohle jsou situace, které nedokážeme nikterak ovlivnit více. Můžeme v tom jen bruslit a snažit se vybrat zatáčky s co nejmenším ztrátou energie a trakce. Bořek to napsal naprosto skvěle a v tomhle je klíč a cesta. Dostali jsme se po létech naznaků do situace, kdy je trh nasycený. Dostal se do situace, ve které teď zvítězí ten, kdo bude mít nejvíce rozumu a kdo bude schopen vyčkat. Velkoobchody u nás tohle podle mě začali chápat také a je to vidět třeba na GPD, ti letos vyrukovali dost s brutální cenovou politikou a touhle dobou u nich bylo zvykem zdražení. Minulý týden jsem koukal, že některé pneumatiky ještě slevili. Taky je to vidět v tom, že prakticky všichni vyčkávali do poslední chvíle. Dříve na konci ledna ukázali karty všichni. Letos ještě 1.3. nebylo jasné vůbec nic. A přátelé, abych taky přispěl střípkem do diskuze. Mám velmi dobrého známého kolegu, co je v síti Firstop. Pokud to v Premiu, jak píše Bořek není žádná sláva. Tak vězte, že ve Firstopu je to totální Hirošima/Nagasaki. Pomineme li, že všichni víme, že Bridgestone se prodával čím dál hůř rok od roku, tak teď ani v síti nezůstane patrně kámen na kameni. Pokud mohu přetlumočit jeho slova, protože on se rozhodl. ze sítě letos vystoupí, tak to shrnul větou: "Tam to dopadne tak, že poslední zhasne"........
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 15. března 2015
 
MichalHroudo, sice nepatří, osobně se nechci pouštět do diskuzí o politice a ukrajině, toho je všude dost a myslím, že už nás to všechny sere. ale je to věc, která se dotýká nás všech v této zemi, tak k tomu jeden příspěvek napíšu. Já se rozhodně nechci pouštět do toho, jestli stojím na straně ruska nebo USA, jak je teď všude ve společnosti zvykem, protože o tom to není. Na druhou stranu dělat z rusů démony, kteří chtějí ovládnout svět je stejně demagogické jako to, že americe jde o světový mír a aby bylo vše zalité sluncem. Celá ta ukrajinská krize ukázala jediné, že studená válka mezi Ruskem a USA rozpadem SSSR neskončila, jen jaksi byla v útlumu. Tyto dvě mocnosti spolu bojují takřka pořád. To, že se teď všude křičí, že nebýt ameriky, tak Evropa je po dvou světových válkách v troskách je sice částečně pravda, ale zrovna tu druhou světovou válku by spojenci nikdy nevyhráli, kdyby německo nebylo tlačeno z východní fronty rusama a ti rusové by nedokázali dojít až do Berlína nebýt spojenců. To je něco, co nelze opomenout, že jeden bez druhého by to nedokázal. To, co bylo před 70. lety neznamená, že se ten stát tak bude chovat i dnes. Jsou snad dnes němci hrozba? Jsou snad Italové hrozba? Američané rozhodně žádní mírutvůrci nejsou. Ostatně v novodobých dějinách jsou to zrovna oni, kteří se angažovali v prakticky každém konfliktu kdekoliv na světě. Za rusko-afghánské války podporovali prostřednictvím tajných služeb mudžahedýny, kteří bojovali proti rusům. Pak jednou kongres řekl dost, že to přestávají financovat, jelikož ta válka neměla konce a jako bonus při opouštění afghánistánu, aby nebyly důkazy prozradili sovětům místa základen mudžahedýnů. Ze zbytku mudžahedýnů se postupně zformoval Taliban a dál už to všichni známe. Byly doby, kdy i Sadám byl nejlepší kámoš amíků za iránsko-irácké války. Z irácké mise v roce 2003 se stala krvavá válka, která stála tisíce lidských životů, která vznikla na základě smyšlených důkazů, protože se to zrovna hodilo a jak to tam dopadlo vidíme všichni. Ze zbytků ponížených sadámových gard, zbytků Al-kajdy, Talibanu a různé odnože ze sýrie se zformoval islámský stát, se kterým si svět zkrátka neporadí. že se američané velmi angažují v rozpadech režimů a nastolením chaosu je už jen pomyslný hřebíček do rakve současné geopolitické situace. Ono tohle nastolování nepřirozených změn režimů v takto náboženstvím napěchovaných zemích totiž nikdy nemůže vést k ničemu dobrému. Ať byl Kadáfí sebevětší magor, tak Lybie je dnes zemí, kde jsou dokonce dvě hlavní města a přes kterou do evropy proudí tisíce imigrantů se kterými si evropa nikdy nedokáže poradit až do okamžiku, kdy jich tady bude více než nás. A posledním ťukem tohoto hřebíčku byla ukrajina. Země, kde hrozila občanská válka už před 10 lety mezi východem a západem země a zachránila to tehdy jen oranžová revoluce. Země, která je prorostlá korupcí a totálně rozvráceným státním aparátem. že měla evropa snahu se dostat na ukrajinu jelikož je to dobré rito a američané už rozparcelovávali východ s nerostnými surovinami a plánovali, jak na Krymu bodou parkovat křižníky není sice prokázané, ale události posledních dní ukazují, že je to s největší pravděpodobností pravda. Jistě, ukrajina je svobodvná země a může se rozhodnout kam chce jít....a osobně si myslím, že s tím by Putin neměl problém. Problém ovšem je, že rozpínavost USA je poslední roky daleko více zřetelná a USA upevňují svůj vliv prakticky všude kam se podíváte. Všude jsme viděli rozvrácené režimy, kde sice lidská práva nehrála nějak významnou roli, ale ty lidi tam spolu žili bez války. A najednou se na ukrajině rozpoutá peklo kvůli asociační dohodě, ve které ukrajina nemůže prakticky nic, EU může všechno a hlavně nakazuje, že ukrajina musí nasadit cla pro spoustu klíčových obchodů s ruskem. A s ruskem obchodoval východ ukrajiny, který by v tom okamžiku tratil peníze a přišel by o klíčového partnera. Takže začalo všechno přes kopírák jako v Lybii, Egyptě, Sýrii, Jemenu (2002), atd. okořeněné tím, že se k moci dostala krajně nacionalistická junta, která hýřila nápady jako jazykovým zákonem a omezením práv menšin, včetně židů...a najednou tomu Evropa tleská? Najednou jim nevadí, že vláda plánuje diskriminaci menšin?........Korunu tomu všemu dal loni v únoru jeden politik...řekhněme, že se jmenuje Saša Vondra, který prohlásil, když se ho redaktorka zeptala jak to vidí s tím Banderou?...odpověděl, že vlastně ten holocaust přišel primárně z Ruska a Hitler se jím nechal inspirovat a vlastně z toho vyplynulo, že Hitler byl jen loutkou v plánech stalina na ovládnutí světa...takže ze dne na den najednou zapomenem to, co se učí 70. let a ohneme dějiny. Co Putin dělá na východní ukrajině není samozřejmě správné, ale je to logické vyústění, které prostě on udělat musel. Jemu nic jiného nezbylo. Jako představitel státu, kdyby nezasáhnul, tak by ukázal před svými občany svojí slabost a fakticky vzato by se mu v tom okamžiku říkalo Jelcin II. a to on nechce. Rusko-Ukrajinská hranice je místem, kde lze překročit hranice a odkud lze koordinovat útok na rusko. Jinak je totiž ruská hranice velmi dobře bránitelná. A američané moc dobře vědí, že moderní technika nemoderní technika, tak by dopadli na ruském území úplně stejně jako němci. Budeme tedy svědky obrovské medialní propagandy kde bude rusko vykreslováno jako země v totálním rozkladu, ze které jde jen hrozba. Bude se dál strašit pobaltím. že je to všechno hra mě utvrdila poslední údalost a to vraždy Němcova. Putin ať je jaký chce a rád ho nemám, tak jedno je jisté, je to geniální stratég, který by teď neudělal tak banální chybu a nechal zabít svého kritika, zrovna před Kremlem a zrovna v tuto dobu. Mimochodem to je demagogie č. 1, protože kdyby putin chtěl ovládnout pobaltí, tak by ho ovládnul už před deseti lety. Jemu o ně nejde. Kdyby putin chtěl ovládnout ukrajinu a dostat ji do své moci, tak při síle své armády by už loni v červenci byl s tankama v Kyjevě a vzhledem k tomu, jací rusové jsou, tak s plnou parádou a hrdě by vyvěsil standartu na majdanu. Pokud by rusko padlo, tak zapomeňme na svět takový jaký je. Bipolární svět má svojí podstatnou funkci stejně jako za středověku. Aby byl ve světě udržován mír, tak v něm musí být dvě silné strany, které se budou zároveň hlídat. Pokud by rusko padlo, tak je jasné, že zavládne fakticky totalita jedné mocnosti a co horšího, že se bude křičet, že je to ve jménu demokracie, ale i ta má svá zvěrstva. A nezapomeňme na to, že Evropa, která má za sebou opravdu krvavou historii po staletí je zúžována válkami, které ale měli jednoho společného jmenovatele, že přišli od západu. A jak zní v jedné knížce z 19. století: Na východě slunce vychází, světlo a požehnání přináší. Od západu přichází tma, bouřky, vichry. a všelijaké zlo. Od západu přišel Napoleon a švédové.... Je demogagické tvrdit, že si Putin může zítra říct napadnu čechy, polsko, slovensko. Jemu o to nejde. Kdyby ano, udělal to dávno a rychle. Z mého pohledu je chybou, že podporuje separatisty, ale stejně tak je chybou to, co se tam pokouší dělat USA a její věrný ocásek EU. Takže za sebe zde americké vojáky nechci. My jsme nikomu nic neudělali, nedělám rozdíly v obchodě mezi američanem a rusem. Pokud evropa není úplně pitomá, tak musí ukázat svojí sílu a říct, že si tento problém vyřeší sama a pošle strýčka Sama domů. Nechci aby to tady bylo jako v německu, kde američtí vojáci jsou na drogách a dělají bordel. Nechci aby to bylo jako na Okinawě, kde mají japonci ještě větší problémy. Velmi se omlouvám za tu délku přátelé, ale to je můj názor.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 5. března 2015
 
MichalManažer Nošovického hyundaie prohlásil. Právo a zákony České republiky končí u brány továrny. Za ní máme vlastní zákony a pravidla.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 5. března 2015
 
MichalNo to je jednoduchý, 1321 bez dopravy. Oni účtují za os. odběr 99 kč za kus, jak tam píše ten trouba v hodnocení. jinými slovy se dostáváme k 1598 s DPH + 99 doprava, či li je to 1402 kč bez daně, na celém to kšeftu. no i tak je to k posrání a na přes držku.. Nejlevněji ji nabízel tirex tuším před 14 dny ještě stála 1341 bez DPH pokud si to dobře pamatuji, teď ji mají za 1396. čímž neříkám rozhodně, že to OK má od nich, to nevím. Ale pokud je tirex to dávat VOčkově za takovou cenu, tak ty gumy někde za tu cenu museli být k mání a nebo je někdo ještě někde má.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 2. března 2015
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz