Dnes je posledni den veletrhu Reifen a je zajimave, ze i ted v 10hodin rano, kdy se otevira, jsou pred pokladnami a registracnimi misty stale fronty lidi. Ctyri dny veletrhu jsou tak akorat, tri by byla malo a pet a vice zbytecnou ztratou casu. O cem se na Reifenu mluvi? "Teoreticky" je hlavnim tematem stitkovani pneumatik, ve skutecnosti je vsak hlavni naplni rozhovoru situace v odvetvi, ktera neni napric Evropou nikterak ruzova. Temer vsichni hovori o plnych skladech a neprilis vydarene letni sezone. Zraky se proto upiraji k zime. Na rade stanku se vyrobci chlubi svymi "stitkovacimi" znamkami. Je zajimave, ze vice asijske pneumatikarny nez ty se svymi koereny v Evrope. Jsou tu vystavene nejake koncepty s hodnocenim A-A, ale na stanku Toyo je udajne i normalni velkoseriova pneu s hodnocenim A-B a hodnoceni B-B jsem tu take zaznamenal. V jednom rozhovoru mi zastupce jedne privatni znacky rekl: "Nakonec s tim mozna budou mit nejvetsi problemy prave premiovi vyrobci. Tady za rohem je cinska pneumatika s hodnocenim B-C a vedle v pavilonu na stanku (jedne premiove znacky) je pneumatika stejneho rozmeru a stejneho hodnoceni. Nechtel bych byt v kuzi prodejcu a ospravedlnovat pred zakaznikem, ze ta premiova je dvakrat drazsi nez cinska." Letos jsem potkal nezvykle hodne lidi s Ceska - napr. bratry Prochazkovi, o kterych se ted dost mluvi. A jeste perlicka nakonec - hodne firem neoznacuje sve vyrobky na stancich klasickymi stojany s nejakymi papirovymi etiketami, ale rovnou iPad, jey jsou zabudovane v luxusnich nerez stojenech. A pak ze je odvetvi v krizi! (omlouvam se za diakritiku, ale pisu z pocitace ktery ji nema)